20
Sun, Jul
354 New Articles

Αύξηση 7,9% κατέγραψε το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων το πρώτο εξάμηνο του 2025

Αύξηση 7,9% κατέγραψε το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων το πρώτο εξάμηνο του 2025

Καθημερινα
Αύξηση 7,9% κατέγραψε το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων το πρώτο εξάμηνο του 2025

Ανοδικά κινήθηκε ο συνολικός τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 7,9% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα στοιχεία της NielsenIQ (μέχρι τις 29 Ιουνίου 2025).

Καθοριστικό ρόλο στη θετική αυτή εξέλιξη διαδραματίζουν τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα (FMCGs), τα οποία καλύπτουν περίπου το 70% των συνολικών πωλήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου και εμφανίζουν ανάπτυξη της τάξεως του 6,5%. Η τάση αυτή φαίνεται να υποστηρίζεται κυρίως από την αυξημένη ζήτηση, η οποία ενισχύθηκε κατά 5,4%, ενώ η μέση τιμή καλαθιού παρουσίασε πιο ήπια αύξηση, της τάξης του 1,1%.

Αναλύοντας επιμέρους κατηγορίες, η αύξηση της μέσης τιμής εντοπίζεται αποκλειστικά στα τυποποιημένα τρόφιμα και ποτά (+2,4%). Αντίθετα, στα μη τρόφιμα προϊόντα επικρατούν αποπληθωριστικές τάσεις, με τη μέση τιμή των προϊόντων φροντίδας σπιτιού να μειώνεται κατά 3,2% και των προϊόντων προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς κατά 2,6%.

Σημαντική επίδραση φαίνεται να έχουν ασκήσει οι κυβερνητικές ρυθμίσεις στον τομέα των προωθητικών ενεργειών, καθώς σύμφωνα με τον κώδικα δεοντολογίας, η προωθητική ένταση για τα επώνυμα προϊόντα περιορίστηκε στο 51,3% από 68,6% που ήταν την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Η μείωση αυτή καταγράφεται οριζόντια σε όλους τους τύπους προωθητικών ενεργειών που παρακολουθεί η NielsenIQ, όπως είναι οι προσωρινές μειώσεις τιμών (TPR), τα bonus packs και τα δώρα στη συσκευασία.

Ωστόσο, παρά την πτώση της προωθητικής δραστηριότητας, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας παραμένει αμετάβλητο στο 24,5%. Σύμφωνα με ανάλυση του Δημήτρη Βελισσαρίδη, Senior Customer Success Consultant της NielsenIQ, αυτό αποδίδεται στην προσπάθεια των επώνυμων προϊόντων να παραμείνουν ανταγωνιστικά, εφαρμόζοντας στρατηγικές «Every Day Low Price» (EDLP) και διατηρώντας στοχευμένα τα διαφορικά τιμών με τα PLs.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν κατηγορίες προϊόντων που αντιστοιχούν στο 50% του τζίρου των FMCGs, όπου ενώ μειώνεται η προωθητική ένταση, παρατηρείται και ταυτόχρονη μείωση της διαφοράς τιμής μεταξύ επώνυμων και ιδιωτικής ετικέτας προϊόντων. Στην ομάδα αυτή περιλαμβάνονται προϊόντα όπως ο ελληνικός καφές, τα συσκευασμένα τυριά, οι μπύρες, τα μαλακτικά ρούχων και οι βρεφικές πάνες.

Content Original Link:

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Dnews -Διεθνή

" target="_blank">

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Dnews -Διεθνή

Top Stories

Grid List

ΟΠΕΚΕΠΕ: Το χρονικό με τα τσουχτερά πρόστιμα της ΕΕ στην Ελλάδα - Πώς φτάσαμε στις ποινές "φωτιά", τα βοσκοτόπια και η "τεχνική λύση"

Πολιτικη

ΟΠΕΚΕΠΕ: Το χρονικό με τα τσουχτερά πρόστιμα της ΕΕ στην Ελλάδα - Πώς φτάσαμε στις ποινές "φωτιά", τα βοσκοτόπια και η "τεχνική λύση"

Η "γαλάζια" μάχη της Αττικής με το βλέμμα στις εκλογές: Συνωστισμός πρωτοκλασάτων στελεχών και νέες αφίξεις (Ονόματα)

Πολιτικη

Η "γαλάζια" μάχη της Αττικής με το βλέμμα στις εκλογές: Συνωστισμός πρωτοκλασάτων στελεχών και νέες αφίξεις (Ονόματα)

Λιβυκή διγλωσσία με τουρκική σφραγίδα - Οι επαφές Γεραπετρίτη, το ευρωπαϊκό "δέλεαρ", οι προκλήσεις και το τηλεφώνημα στις ΗΠΑ

Πολιτικη

Λιβυκή διγλωσσία με τουρκική σφραγίδα - Οι επαφές Γεραπετρίτη, το ευρωπαϊκό "δέλεαρ", οι προκλήσεις και το τηλεφώνημα στις ΗΠΑ

Αλλάζουν τα χαρτονομίσματα του ευρώ: Δύο προτεινόμενα θέματα, με τη Μαρία Κάλλας ανάμεσα στις προτάσεις

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αλλάζουν τα χαρτονομίσματα του ευρώ: Δύο προτεινόμενα θέματα, με τη Μαρία Κάλλας ανάμεσα στις προτάσεις

Οι πληρωμές από e-ΕΦΚΑ & ΔΥΠΑ από 21 έως 25 Ιουλίου

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι πληρωμές από e-ΕΦΚΑ & ΔΥΠΑ από 21 έως 25 Ιουλίου

Βαριά για την τσέπη του Έλληνα τα ασφαλιστήρια υγείας - Πράκτορες και προμήθειες εκτοξεύουν το τελικό κόστος

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Βαριά για την τσέπη του Έλληνα τα ασφαλιστήρια υγείας - Πράκτορες και προμήθειες εκτοξεύουν το τελικό κόστος

Σκλαβενίτης: Γιατί έγινε μέτοχος στην Premia

ΕΠΙΧEIΡΗΣΕΙΣ

Σκλαβενίτης: Γιατί έγινε μέτοχος στην Premia

Δικαστική νίκη του Καρώνη της Viva: Η JP Morgan παραβίασε τη Συμφωνία Μετόχων

ΕΠΙΧEIΡΗΣΕΙΣ

Δικαστική νίκη του Καρώνη της Viva: Η JP Morgan παραβίασε τη Συμφωνία Μετόχων

Cosmos Sport: Ανατροπή ισορροπιών στην αγορά αθλητικών και τζίρος πάνω από τα 200 εκατ. ευρώ

ΕΠΙΧEIΡΗΣΕΙΣ

Cosmos Sport: Ανατροπή ισορροπιών στην αγορά αθλητικών και τζίρος πάνω από τα 200 εκατ. ευρώ

Newman x ΣΤΕΛΛΑ: Μια κινηματογραφική απόδραση μέσα στην πόλη

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ

Newman x ΣΤΕΛΛΑ: Μια κινηματογραφική απόδραση μέσα στην πόλη

«Να δοθούν μόλις τελειώσει το πρόβλημα της χώρας»

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ

«Να δοθούν μόλις τελειώσει το πρόβλημα της χώρας»

Ανοιχτά σήμερα τα καταστήματα - Τι ισχύει για τα σούπερ μάρκετ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ

Ανοιχτά σήμερα τα καταστήματα - Τι ισχύει για τα σούπερ μάρκετ

Στο μικροσκόπιο των εισαγγελέων του Μιλάνου ο εργασιακός μεσαίωνας των πολυτελών οίκων μόδας

Διεθνη

Στο μικροσκόπιο των εισαγγελέων του Μιλάνου ο εργασιακός μεσαίωνας των πολυτελών οίκων μόδας

Η καυτή ανάσα της Κίνας στην Ταϊβάν

Διεθνη

Η καυτή ανάσα της Κίνας στην Ταϊβάν

Παγκόσμιο ρίσκο η υπονόμευση της ανεξαρτησίας της Fed από τον Τραμπ

Διεθνη

Παγκόσμιο ρίσκο η υπονόμευση της ανεξαρτησίας της Fed από τον Τραμπ

Παγκόσμιος πρωταθλητής αποδόσεων το Χρηματιστήριο Αθηνών

Αγορες Χρημα

Παγκόσμιος πρωταθλητής αποδόσεων το Χρηματιστήριο Αθηνών

Wall Street: Πτώση για Dow μετά τις πιέσεις Τραμπ για νέους δασμούς

Αγορες Χρημα

Wall Street: Πτώση για Dow μετά τις πιέσεις Τραμπ για νέους δασμούς

Πετρέλαιο: Μικρή πτώση ενόσω οι επενδυτές αξιολογούν τις εξελίξεις σε ΗΠΑ και Ρωσία

Αγορες Χρημα

Πετρέλαιο: Μικρή πτώση ενόσω οι επενδυτές αξιολογούν τις εξελίξεις σε ΗΠΑ και Ρωσία

Τα εύσημα του Προέδρου στους αρχηγούς

Καθημερινα

Τα εύσημα του Προέδρου στους αρχηγούς

ΥΠΕΞ για 51η επέτειο τουρκικής εισβολής στην Κύπρο: Παραμένει έως και σήμερα ένα διεθνές ζήτημα

Καθημερινα

ΥΠΕΞ για 51η επέτειο τουρκικής εισβολής στην Κύπρο: Παραμένει έως και σήμερα ένα διεθνές ζήτημα

Ένα, δύο, τρία rebranding για τον Τσίπρα

Καθημερινα

Ένα, δύο, τρία rebranding για τον Τσίπρα