Συντριβή Air India: Αμφισβητεί την έκθεση για το δυστύχημα η ομοσπονδία των πιλότων
Ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ινδών Πιλότων, Charanvir Singh Randhawa, εξέφρασε την Κυριακή αμφιβολίες σχετικά με την προκαταρκτική έκθεση για τη συντριβή του AI171 της Air India, λέγοντας ότι δεν διευκρινίζει ποιος είχε τον έλεγχο του πιλοτηρίου και υποδεικνύει πιθανή ηλεκτρική ή λογισμικού δυσλειτουργία στο αεροσκάφος.
Μιλώντας στο ANI, ο Randhawa δήλωσε: «Το αεροσκάφος στην πραγματικότητα πετούσε από τον συγκυβερνήτη, ο οποίος ήταν αυτός που έλεγχε το αεροπλάνο, ενώ ο κυβερνήτης παρακολουθούσε την πτήση. Επομένως, εξακολουθεί να μην είναι σαφές ποιος πήρε τις βασικές αποφάσεις. Η προκαταρκτική έκθεση δεν το καθιστά σαφές, παρόλο που θα ήταν εύκολο να εντοπιστεί από το καταγραφικό φωνής του πιλοτηρίου ποιος μιλούσε».
Η αλλαγή θέσης των διακοπτών ελέγχου καυσίμου
Πρόσθεσε ότι η έκθεση αναφέρει ότι οι διακόπτες ελέγχου καυσίμου άλλαξαν θέση από μόνοι τους, κάτι που θα μπορούσε να υποδηλώνει σοβαρό πρόβλημα του αεροσκάφους. «Η έκθεση αναφέρει επίσης ότι οι διακόπτες ελέγχου καυσίμου άλλαξαν θέση, από την απενεργοποίηση στη λειτουργία, από μόνοι τους. Αυτό υποδηλώνει ότι μπορεί να υπήρξε ηλεκτρικό ή λογισμικό πρόβλημα. Φαίνεται ότι το σύστημα ανίχνευσε ότι ο διακόπτης είχε μετακινηθεί, παρόλο που κανείς φυσικά δεν τον άγγιξε».
Ο Randhawa αναφέρθηκε επίσης σε μια συμβουλευτική ανακοίνωση της Boeing από το 2018 που προειδοποιούσε για παρόμοια προβλήματα αλλαγής καυσίμου σε αεροσκάφη 737. «Τον Δεκέμβριο του 2018, η Boeing εξέδωσε μια συμβουλευτική ανακοίνωση σχετικά με παρόμοιες δυσλειτουργίες των διακοπτών ελέγχου καυσίμου σε ορισμένα αεροσκάφη 737. Εάν αυτές οι πληροφορίες ήταν διαθέσιμες, τότε όλα τα αεροσκάφη θα έπρεπε να είχαν ελεγχθεί. Αυτή η εγκύκλιος θα έπρεπε να ήταν οδηγία και όχι απλώς μια συμβουλευτική ανακοίνωση», είπε.
Ο Randhawa πρόσθεσε ότι δεν πιστεύει ότι οι πιλότοι θα είχαν μετακινήσει τους διακόπτες εκτός αν είχαν χαλάσει και οι δύο κινητήρες, κάτι που η έκθεση δεν επιβεβαιώνει. «Δεν πιστεύω ότι οι πιλότοι θα είχαν μετακινήσει τους διακόπτες ελέγχου καυσίμου εκτός αν γνώριζαν μια διπλή βλάβη κινητήρα που προκαλούσε απώλεια ώσης. Αλλά σύμφωνα με το Cockpit Voice Recorder (CVR), δεν μετακινούσαν τους διακόπτες. Αυτό υποδεικνύει ένα πιθανό πρόβλημα στο ηλεκτρονικό σύστημα του αεροσκάφους».
«Δίνει καθαρή εικόνα η προκαταρκτική έκθεση αλλά υπάρχουν αναπάντητα ερωτήματα»
Πρόσθεσε επίσης: «Ωστόσο, η προκαταρκτική έκθεση φαίνεται να δίνει μια καθαρή εικόνα, λέγοντας ότι δεν υπήρχε τίποτα λάθος με τους κινητήρες ή τα συστήματα της Boeing. Αλλά πολλά ερωτήματα παραμένουν αναπάντητα. Απαιτείται ακόμη μια σωστή έρευνα για να κατανοήσουμε τι πραγματικά συνέβη μετά την απογείωση του αεροσκάφους».
Σύμφωνα με τον Randhawa, τα δεδομένα πτήσης δείχνουν ότι το αεροσκάφος έφτασε σε ταχύτητα 180 κόμβων στις 08:08 για δύο δευτερόλεπτα. Δέκα δευτερόλεπτα αργότερα, οι διακόπτες ελέγχου καυσίμου είτε άλλαξαν χειροκίνητα είτε το σύστημα κατέγραψε μια αλλαγή, πιθανώς χωρίς φυσική παρέμβαση. Επεσήμανε επίσης ότι το σύστημα προσγείωσης δεν είχε ανασυρθεί και τα πτερύγια παρέμειναν στη θέση απογείωσης, γεγονός που υποδηλώνει πιθανή βλάβη του συστήματος.
Ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ινδών Πιλότων δήλωσε: «Γνωρίζουμε από τα δεδομένα πτήσης ότι το αεροπλάνο έφτασε σε ταχύτητα 180 κόμβων στις 08:08 για δύο δευτερόλεπτα. Δέκα δευτερόλεπτα αργότερα, στις 08:08:52, οι διακόπτες ελέγχου καυσίμου είτε επαναφέρθηκαν χειροκίνητα είτε το σύστημα ανίχνευσε μια αλλαγή, πιθανώς χωρίς φυσική παρέμβαση. Επίσης, είναι σαφές ότι το σύστημα προσγείωσης δεν είχε ανασυρθεί και τα πτερύγια παρέμειναν στη θέση απογείωσης. Αυτό υποδηλώνει ότι μπορεί να έχει συμβεί κάποια δυσλειτουργία».
«Εάν οι πιλότοι μετακίνησαν τους διακόπτες, μπορεί να ήταν ως απάντηση στο πρόβλημα. Εάν όχι, μπορεί να ήταν ένα ηλεκτρικό σφάλμα που υπέδειξε ψευδώς μια αλλαγή», είπε ο Randhawa. «Ελπίζω ότι στην επόμενη φάση της έρευνας, αυτά τα ερωτήματα θα απαντηθούν με σαφήνεια. Είναι επίσης σημαντικό το αντίγραφο του CVR να προσδιορίζει ποιος έδινε τις εντολές στο πιλοτήριο», πρόσθεσε ο Ραντχάουα.
Υπενθυμίζεται ότι η συντριβή της πτήσης AI171 της Air India, ενός Boeing Dreamliner 787-8, στο Αχμενταμπάντ του Γκουτζαράτ, στοίχισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, συμπεριλαμβανομένων 229 επιβατών, 12 μελών πληρώματος και 19 ατόμων στο έδαφος.
Η έκθεση για το δυστύχημα
Σύμφωνα με τη 15σέλιδη έκθεση του Γραφείου Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων της Ινδίας (AAIB), οι διακόπτες στο πιλοτήριο του Boeing 787 Dreamliner που έλεγχαν τα καύσιμα βρέθηκαν στη θέση «CUTOFF» (σ.σ. διακοπή).
Στην έκθεση, όπως μεταδίδει το SkyNews αναφέρεται ότι: «Οι διακόπτες διακοπής καυσίμου των κινητήρων 1 και 2 μεταπήδησαν ο ένας μετά τον άλλο από τη θέση «RUN» στη θέση «CUTOFF» με χρονικό κενό ενός δευτερολέπτου.
«Γιατί την διέκοψες;»
«Οι κινητήρες Ν1 και Ν2 άρχισαν να μειώνονται από τις τιμές απογείωσης καθώς διακόπηκε η παροχή καυσίμου στους κινητήρες» προσθέτει η έκθεση.
Στη συνέχεια επικράτησε σύγχυση στο πιλοτήριο. Στην ηχογράφηση της φωνής, ο ένας από τους πιλότους ακούγεται να ρωτάει τον άλλον γιατί την «διέκοψε»» (σ.σ. την παροχή). Ο άλλος πιλότος απαντά ότι δεν το έκανε. Η 15σέλιδη έκθεση δεν προσδιορίζει ποια σχόλια έγιναν από τον κυβερνήτη της πτήσης και ποια από τον πρώτο αξιωματικό. Ένας από τους πιλότους έκανε μια κλήση έκτακτης ανάγκης με το χαρακτηριστικό σύνθημα «mayday» λίγο πριν από τη συντριβή. Και οι δύο πιλότοι ήταν έμπειροι, με περίπου 19.000 ώρες πτήσης μεταξύ τους, εκ των οποίων περισσότερες από 9.000 στο Boeing 787.
Content Original Link:
" target="_blank">