Το σκεπτικό των αγωνοδικών για την ποινή που έκρινε το GP Βρετανίας -Πιάστρι: "Δεν θα πω τίποτα γιατί θα μπλέξω"
Η αυστηρή ποινή των 10 δευτερολέπτων επεβλήθη στον Όσκαρ Πιάστρι ενώ ήταν επικεφαλής του GP Βρετανίας, έχοντας περάσει στην πίστα τον Μαξ Φερστάπεν μετά τη βροχή του 12ου γύρου – κι ενώ ο Ολλανδός πάσχιζε να βρει πρόσφυση με τη Red Bull RB21.
Το περιστατικό συνέβη κατά την επανεκκίνηση πίσω από το δεύτερο Όχημα Ασφαλείας. Καθώς το τελευταίο όδευε στην είσοδο των πιτς, ο Πιάστρι φρέναρε έντονα στην πίσω ευθεία, αιφνιδιάζοντας τον Φερστάπεν που ακολουθούσε και αναγκάζοντάς τον να αποφύγει τη McLaren με έναν ελιγμό.
Η ποινή 10 δευτερολέπτων αποδείχθηκε καθοριστική για τη νίκη, καθώς ο Αυστραλός την εξέτισε στο δεύτερο πιτ-στοπ του – επιτρέποντας έτσι στον Νόρις να περάσει στην πρωτοπορία.
Ο Πιάστρι εμφανώς εκνευρισμένος απέφυγε να μπει σε λεπτομέρειες στη συνέντευξη μετά τον αγώνα, λέγοντας δύο φορές πως “αν πω τι πραγματικά σκέφτομαι, θα μπλέξω”.
Μετά το τέλος του αγώνα, οι αγωνοδίκες εξήγησαν το σκεπτικό τους για την ποινή, αναφέροντας: “Όταν ο αγωνοδίκης ενημέρωσε ότι το αυτοκίνητο ασφαλείας θα μπει στα πιτς σε εκείνον τον γύρο και έσβησαν τα φώτα του, το αυτοκίνητο 81 (Πιάστρι) φρέναρε απότομα (με πίεση 59,2 psi) και μείωσε την ταχύτητα του από τα 218 km/h στα 52 km/h, στην ευθεία ανάμεσα στις στροφές 14 και 15, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο 1 (Φερστάπεν) να αναγκαστεί να κάνει ελιγμό αποφυγής για να μην συγκρουστεί.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το αυτοκίνητο 1 να περάσει προσωρινά μπροστά από το 81, κάτι που όμως αποκαταστάθηκε αμέσως, καθώς ο Φερστάπεν έδωσε πίσω τη θέση.
Το άρθρο 55.15 των Αθλητικών Κανονισμών της FIA απαιτεί από το προπορευόμενο μονοθέσιο να διατηρεί έναν σταθερό ρυθμό χωρίς απότομα φρεναρίσματα ή άλλους χειρισμούς που ενδέχεται να θέσουν σε κίνδυνο άλλους οδηγούς, από τη στιγμή που σβήνουν τα φώτα του αυτοκινήτου ασφαλείας.
Αυτό που έκανε το αυτοκίνητο 81 αποτελεί σαφή παραβίαση του άρθρου. Βάσει των κατευθυντήριων γραμμών σχετικά με τις ποινές, επιβάλαμε ποινή 10 δευτερολέπτων”.
Εκτός από την ποινή χρόνου, ο Πιάστρι δέχθηκε και δύο βαθμούς ποινής στη super licence του, φτάνοντας τους έξι στους τελευταίους 12 μήνες. Και αντί να δει το βαθμολογικό του προβάδισμα από τον Νόρις να αυξάνεται στους 22 βαθμούς, το είδε να μειώνεται στους 8.
“Δεν πρόκειται να πω πολλά.Θα μπλέξω” είπε μετά το τέλος στην τηλεοπτική συνέντευξή του ο Πιάστρι. “Φαίνεται πως πλέον απαγορεύεται να φρενάρεις πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Το έκανα επί πέντε γύρους πριν. Δεν θα πω πολλά γιατι θα μπλέξω. Μπράβο στον Νίκο [Χούλκενμπεργκ]. Νομίζω ότι αυτό είναι το highlight της ημέρας”, κατέληξε ο Αυστραλός.
Η συζήτηση συνεχίστηκε και στο χώρο αναμονής των τριών πρώτων πίσω από το βάθρο, όπου ο Πιάστρι εξήγησε στον Νίκο Χούλκενμπεργκ την ποινή που δέχθηκε.
“Πήρα ποινή 10 δευτερολέπτων επειδή φρέναρα πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Πάτησα φρένο βασικά τη στιγμή που έσβησαν τα φώτα του, κι έτσι δεν επιτάχυνα, και προφανώς αυτό σου δίνει ποινή 10 δευτερολέπτων”, είπε στον Γερμανό.
Σχολιάζοντας την ποινή ο διευθύνων σύμβουλος της McLaren, Ζακ Μπράουν, είπε στο Sky Sports: “Το αυτοκίνητο ασφαλείας μάλλον αποσύρθηκε λίγο αργά. Ο πρώτος ελέγχει… νομίζω πως ο Μαξ επιτάχυνε, ο Όσκαρ φρέναρε, κι έτσι φάνηκε χειρότερο απ’ ό,τι ήταν. Η τηλεμετρία δεν έδειχνε αυτό που φάνηκε στην τηλεόραση. Αλλά δεν μπορείς να κάνεις κάτι.
Κάθε φορά που φτάνουμε σε τέτοιες ποινές, υπάρχει πάντα ένα στοιχείο υποκειμενικότητας. Νομίζω ότι όταν φρενάρουν δυνατά, φτάνουν τα 130-140 PSI για να ανεβάσουν θερμοκρασία στα ελαστικά, και στη βροχή, η απόφαση να μπει το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε αργά – ήταν οριακό”.
Content Original Link:
" target="_blank">