Στέλλα: Ο Φερστάπεν "έχει τη μαεστρία να παγιδεύει τους άλλους οδηγούς"
Καθώς ο Αυστραλός φρέναρε ισχυρά προσπαθώντας να θερμάνει τα φρένα και τα ελαστικά του την ώρα που αποχωρούσε από την πίστα το δεύτερο όχημα ασφαλείας στο χθεσινό GP Βρετανίας, ο Μαξ Φερστάπεν που ακολουθούσε πίσω από τη McLaren χρειάστηκε να κάνει έναν ελιγμό για να αποφύγει την σύγκρουση.
Οι αγωνοδίκες απεφάνθησαν ότι η κίνηση αυτή του Πιάστρι έθεσε σε κίνδυνο τον Φερστάπεν και του επέβαλλαν ποινή 10 δευτερολέπτων, την οποία ο Αυστραλός εξέτισε στο δεύτερό του πιτ-στοπ, και φυσικά έχασε την πρωτοπορία του αγώνα από τον Λάντο Νόρις.
Ο Αντρέα Στέλλα, επικεφαλής της πρωταθλήτριας της Formula 1 θεωρεί ότι η ποινή στον Πιάστρι ήταν υπερβολικά αυστηρή και ότι οι αγωνοδίκες δεν έλαβαν υπόψη τους όλα τα δεδομένα.
“Οφείλω να πω ότι η ποινή εξακολουθεί να μου φαίνεται υπερβολικά σκληρή”, είπε ο Ιταλός. “Υπάρχουν μερικοί παράγοντες που θα θέλαμε να είχαν ληφθεί υπόψη από τους αγωνοδίκες.
Καταρχάς, η απόφαση για την αποχώρηση του αυτοκινήτου ασφαλείας πάρθηκε πολύ αργά, αφήνοντας ελάχιστο χρόνο στον πρωτο να ετοιμαστεί για την επανεκκίνηση – σε συνθήκες όπου χάνεται θερμοκρασία από τα ελαστικά και τα φρένα. Και το ίδιο ίσχυε για όλους”.
Ο Στέλλα τόνισε ότι η πίεση φρεναρίσματος που άσκησε ο Πιάστρι (59,2 psi) δεν είναι αφύσικη σε τέτοιες συνθήκες. Μάλιστα, έφερε ως παράδειγμα το συμβάν με τον Τζορτζ Ράσελ στον Καναδά, ο οποίος επίσης φρέναρε με τον Μαξ Φερστάπεν πίσω του – αλλά δεν τιμωρήθηκε, παρότι άσκησε πίεση 30 psi στα φρένα. Ο επικεφαλής της McLaren υποστήριξε ότι ούτε τα 50 bar (όπως του Πιάστρι) είναι κάτι εκτός λογικής.
“Τα 50 bar (59,2 psi) είναι πίεση που βλέπουμε συχνά όταν κάνεις φρεναρίσματα και επιταχύνσεις πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας” εξήγησε ο Στέλλα, πριν στρέψει ευθέως τα “βέλη” του προς τον Φερστάπεν – ο οποίος αμέσως μετά το συμβάν παραπονέθηκε για την κίνηση του Πιάστρι και τον προσπέρασε προσωρινά, παραβιάζοντας έτσι τους κανονισμούς του αυτοκινήτου ασφαλείας.
“Θα πρέπει επίσης να δούμε αν κάποιοι αντίπαλοι ενίσχυσαν την εντύπωση ότι η κατάσταση ήταν χειρότερη απ’ ό,τι ήταν στην πραγματικότητα. Ξέρουμε ότι, ως μέρος της αγωνιστικής ‘μαεστρίας’ ορισμένων οδηγών, υπάρχει και η ικανότητα να κάνουν τους άλλους να φαίνονται σαν να παραβιάζουν σοβαρά τους κανονισμούς ενώ δεν το κάνουν. Άρα έχουμε μερικά πράγματα να επανεξετάσουμε” κατέληξε ο Αντρέα Στέλλα.
Τι απαντά η Red Bull και ο Κρίστιαν Χόρνερ
Φυσικά, η Red Bull Racing διαφωνεί με τους ισχυρισμούς του διευθυντή της McLaren, καθώς ο Κρίστιαν Χόρνερ δήλωσε ότι ο Πιάστρι άξιζε απόλυτα την ποινή που του επεβλήθη από τους αγωνοδίκες του Σίλβερστοουν. Και συμπλήρωσε ότι την ίδια ποινή θα έπρεπε να είχε δεχθεί και ο Τζορτζ Ράσελ της Mercedes για το ανάλογο συμβάν στο GP Καναδά του περασμένου μήνα.
Στην περίπτωση του Ράσελ, οι αγωνοδίκες έκριναν ότι το φρενάρισμά του Βρετανού της Mercedes στο Μόντρεαλ ήταν εντός των ορίων για την προθέρμανση των ελαστικών, με πίεση φρένων 30 psi. Στον αντίποδα, εξήγησαν οι αγωνοδίκες, ο Πιάστρι άσκησε πίεση 59,2 psi, επιβραδύνοντας από τα 218 στα 52 km/h, κάτι που θεωρήθηκε υπερβολικό και επικίνδυνο, και οδήγησε στην ποινή των 10 δευτερολέπτων και δύο βαθμών στη superlicence του.

“Δεν εξεπλάγην που του επιβλήθηκε ποινή” δήλωσε ο Χόρνερ για τον Πιάστρι. “Αυτό ήταν το αναμενόμενο. Ειλικρινά, πιο περίεργο ήταν ότι ο Τζορτζ δεν πήρε ποινή στο Μόντρεαλ”.
Μάλιστα, ο Βρετανός είπε ότι το τετ-α-κε του Φερστάπεν αμέσως μετά την επανεκκίνηση από το δεύτερο όχημα ασφαλείας οφειλόταν σε ένα απότομο φρενάρισμα του Πιάστρι πριν από τη στροφή Stowe.
“Αυτό που έκανε ο Όσκαρ στο φρενάρισμα προς τη Stowe αιφνιδίασε τον Μαξ, ο οποίος δεν κατάλαβε τι γινόταν. Όταν ετοιμάζεσαι για επανεκκίνηση, με τις ρυθμίσεις σου, τους διακόπτες, το φρενάρισμα σε πετυχαίνει απροετοίμαστο.
Ο Όσκαρ έφυγε, ο Μαξ προσπάθησε να τον ακολουθήσει και είχε μισό τετ-α-κε. Ήταν καλό που το έσωσε, αλλά έπεσε στην 10η θέση. Και όταν βρέθηκε κολλημένος στην κίνηση, με βρεγμένο οδόστρωμα και το [χαμηλό] επίπεδο κάθετης δύναμης που είχαμε, φάνηκε πόσο δύσκολα ήταν τα πράγματα”, πρόσθεσε ο Χόρνερ.
Content Original Link:
" target="_blank">