Οι Κινέζοι προ των πυλών (και) της F1 -Ποιος κολοσσός της αυτοκίνησης μπορεί να γίνει η 12η ομάδα
H τεράστια εξάπλωση της F1 στην εποχή της Liberty Media και η περαιτέρω έμφαση στην ηλεκτροκίνηση με τους τεχνικούς κανονισμούς του 2026 άνοιξαν τις πύλες του σπορ για νέους κατασκευαστές -Audi, Cadillac, Ford- και επανέφεραν με πλήρη εργοστασιακή συμμετοχή τη Honda για την επόμενη σεζόν.
Όμως, τα προσεχή χρόνια δεν αποκλείεται το σπορ να αποκτήσει έναν αγώνα κατασκευαστή, ένα μεγαθήριο της αυτοκίνησης από την Κίνα – και τα πρώτα σενάρια που αναπτύσσονται κάνουν λόγο για τον όμιλο Geely.
Πέραν των κινεζικών εταιρειών αυτοκινήτων που έχει στην “ομπρέλα” της (Geely Auto, Geely Galaxy, Lynk & Co, ZEEKR), στη Geely ανήκει η Volvo και η Polestar, η Lotus, το 50% της smart, το 17% της Aston Martin Lagonda και επίσης είναι συμμέτοχος με τη Renault στην εταιρεία κατασκευής κινητήρων Horse – η οποία μπορεί να βρεθεί στο επίκεντρο της κατασκευής της μονάδας ισχύος των Κινέζων για τη F1.
Η Horse επικεντρώνεται στην κατασκευή θερμικών και υβριδικών μονάδων ισχύος, και συνεπώς μπορεί να ευθυγραμμιστεί ακόμα και με πιθανή απόφαση της F1 και της FIA για επιστροφή στους ατμοσφαιρικούς V8 ή V10 στο τέλος της δεκαετίας – χωρίς υβριδική υποβοήθηση, αλλά με τη χρήση βιώσιμων καυσίμων.
Οι Times του Λονδίνου γράφουν ότι η FIA βρίσκεται σε συζητήσεις με Κινέζους κατασκευαστές για το ενδεχόμενο εισόδου στη F1 με εργοστασιακή ομάδα, αλλά σημειώνει ότι καμία από τις εταιρείες της ασιατικής χώρας δεν έχει προχωρήσει προς το παρόν στη θέσπιση συγκεκριμένου πλάνου.
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας το επιβεβαίωσε, λέγοντας ότι είναι ανοικτός στο ενδεχόμενο να υπάρξει και 12η ομάδα στο σπορ (μετά την είσοδο της Cadillac το 2026), που θα αυξήσει τα μονοθέσια στις εκκινήσεις των GP σε 24.
Ο Σουμαγέμ είπε πως “έχουν υπάρξει συζητήσεις. Εξακολουθώ να πιστεύω ότι αυτό που χρειαζόμαστε είναι περισσότερες ομάδες, όχι περισσότερους αγώνες.
Αν μια κινεζική ομάδα κατέθετε αίτηση, μπορώ να σας πω -και μιλώ πλέον εκ μέρους της FOM- ότι θα ήταν υπέρ, γιατί θα ήταν καλό για την επιχείρηση.
Πρέπει να προσθέσουμε μία δωδέκατη ομάδα απλώς και μόνο για να το κάνουμε; Όχι, θα πρέπει να είναι η σωστή ομάδα.
Μιλώ ως άνθρωπος του αθλητισμού και θέλω να διατηρηθεί το πνεύμα του. Είναι σαφές ότι οι υπόλοιποι θα πουν πως η “πίτα” πρέπει πλέον να μοιράζεται σε 11, και αυτό είναι ένα επιχείρημα που κατανοώ. Ωστόσο, τα έσοδα αυξάνονται σταθερά” κατέληξε ο πρόεδρος της FIA.
Γυρίζοντας στη Geely, πάντως, οι πληροφορίες για αυτήν ενισχύονται και από τα λεγόμενα του Γκουάνιου Τσόου -πρώην οδηγού της Alfa Romeo F1 και νυν εφεδρικού οδηγού της Ferrari- ότι ο κινεζικός κολοσσός εκφράζει ιδιαίτερα έντονο ενδιαφέρον να μπει στη Formula 1.
Content Original Link:
" target="_blank">