19
Sat, Jul
223 New Articles

Δοκιμάζουμε το νέο Citroen e-C3: Ηλεκτρισμένη λιτότητα made in Europe

Δοκιμάζουμε το νέο Citroen e-C3: Ηλεκτρισμένη λιτότητα made in Europe

AUTOMOTO
Δοκιμάζουμε το νέο Citroen e-C3: Ηλεκτρισμένη λιτότητα made in Europe

Μια ματιά αρκεί για να καταλάβεις ότι η Citroenαποφάσισε να ρίξει μια γροθιά στο τραπέζι –το ευρωπαϊκό τραπέζι. Ηλεκτρικό μοντέλο κάτω από τις 25.000 ευρώ (χωρίς επιδοτήσεις), με όνομα βαρύ σαν ιστορία, με σχεδίαση γνώριμη αλλά “νέα” και με γαλλικό ταμπεραμέντο –μέχρι εκεί που αντέχει το κόστος. Γιατί εδώ δεν είμαστε σε πάρτι. Εδώ είμαστε στο εργοτάξιο της νέας ηλεκτρικής εποχής, εκεί όπου το ζητούμενο είναι η προσβασιμότητα σε όσο το δυνατόν περισσότερους, όχι η επίδειξη. Το νέο e-C3 βασίζεται στη Smart Car πλατφόρμα του Stellantis, κατασκευάζεται στη Σλοβακία και έρχεται με αποστολή να βάλει όσο το δυνατόν περισσότερους Ευρωπαίους στο ρεύμα.

Citroen e-C3 S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Αυτό είναι το πρώτο ζητούμενο. Και με τιμή κοντά στις 21 χιλιάδες ευρώ για την έκδοση You και λίγο παραπάνω για την έκδοση Max, το πετυχαίνει. Η μπαταρία των 44 kWh (net) υπόσχεται αυτονομία 320 χιλιομέτρων και αυτό, για τους περισσότερους, αρκεί- ή θα έπρεπε να αρκεί… Η φόρτιση φτάνει έως τα 100 kW DC, πράγμα σπάνιο σε τόσο προσιτό αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο και εκεί, η Citroën κερδίζει πόντους, το δίχως άλλο. Το 20-80% της φόρτισης σε χρόνο κάτω από 30 λεπτά της ώρας, είναι ότι πρέπει για καθημερινότητα χωρίς άγχος. Ο ηλεκτροκινητήρας των 113 ίππων κινεί σβέλτα το αμάξωμα και αποδεικνύει στην πράξη ότι τα 11 δευτερόλεπτα για την επίτευξη της ταχύτητας των 100 χλμ./ώρα από στάση, δε λένε όλη την ιστορία.

Το γκάζι έχει επαρκή άμεση απόκριση, και η πόλη είναι το φυσικό του περιβάλλον. Η πρώτη επαφή με το εσωτερικό θυμίζει ότι εδώ, ο περιορισμός τους κόστους ήταν πρώτη προτεραιότητα. Τα υλικά είναι σκληρά παντού, η εργονομία απλά ok και αξίζει να σημειωθεί πως ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, είναι πραγματικά λιτός. Είναι μια ιδιόμορφη επιλογή από τους τεχνικούς της Citroen, που έχουν χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα του Ομίλου Stellantis, με ένα δικό τους ιδιαίτερο τρόπο. Βλέπετε, το καντράν, το μέρος του ταμπλό που δείχνει τις πληροφορίες που έχουμε συνηθίσει να βρίσκουμε σε έναν πίνακα οργάνων, είναι στη πραγματικότητα head up display, που όμως δεν προβάλλεται στο παρμπρίζ όπως συνήθως.

Citroen e-C3 S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Είναι μια οριζόντια διάταξη που με ένα έξυπνο ανακλαστήρα, προβάλλει τις ενδείξεις κάτω από το παρμπρίζ, στο χώρο που συνήθως ο οδηγός περιμένει να βρει τον πίνακα οργάνων. Μπέρδεμα; Καθόλου. Εσείς κρατήστε το ότι ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός και όπως πρέπει, δεν τουτ λείπει καμία πληροφορία, απλά έχει μικρές διαστάσεις. Η Citroen αφαίρεσε ακόμα και την κεντρική οθόνη αφής από την πιο βασική έκδοση. Εδώ ωστόσο, δεν έχουμε μπροστά μας μια τέτοια περίπτωση, μια και το ηλεκτρικό C3 είναι ένας “κράχτης” για τη Γαλλική εταιρεία και πρέπει μέσω αυτού, να δείξει τι μπορεί να κάνει σε κάθε επίπεδο.

Έλειψε όμως ο έξυπνος εξοπλισμός που άλλοτε χαρακτήριζε τη Citroen. Ένα head-up display με μαλακό καθρέφτη προβολής δεν αρκεί για να καλύψει την απουσία μιας πραγματικής οθόνης. Αντίστοιχα, δεν θα καταλάβω ποτέ, γιατί θεωρείται “πολυτέλεια” και “κόβεται” από τον εξοπλισμό η αυτόματη λειτουργία των ηλεκτρικών παραθύρων- που στην προκειμένη περίπτωση ισχύει μόνο για το κατέβασμα των δύο εμπρός παραθύρων. Για να ευθυγραμμιστούμε κάπως, αντιλαμβάνομαι την έλλειψη του ξεκλειδώματος εγγύτητας και την ανάγκη χρήσης του κλειδιού σε μίζα για την εκκίνηση του αυτοκινήτου.

Citroen e-C3 S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Είναι “κινήσεις ρουτίνας” που δείχνουν τη “γείωση” στην πρόταση της Citroen που έχει ως πρωταρχικό στόχο να κάνει την ηλεκτροκίνηση προσιτή σε όλους, οπότε και δεν “με χαλάει” που χρησιμοποιώ κλειδί για την εκκίνηση και αυτό δεν παίζει ρόλο πομπού απλά που δεν χρειάζεται να βγει από την τσέπη. Τα πολύ καλά νέα για όσους θέλουν να τα δουν, βρίσκονται στον τρόπο που το νέο e-C3 “παίρνει τους δρόμους. Εδώ το e-C3 παίρνει πόντους. Και μάλιστα πολλούς. Ό,τι του λείπει σε εξοπλισμό, το κερδίζει στον τομέα της άνεσης. Η ανάρτηση με τα Progressive Hydraulic Cushions, σήμα κατατεθέν πλέον για τη Citroen, δουλεύει εκπληκτικά σε αστικές και περιαστικές διαδρομές.

Δεν είναι ένα “μαλακό” αυτοκίνητο με την κακή έννοια αλλά είναι ένα αυτοκίνητο που φιλτράρει τον κόσμο γύρω σου και σου θυμίζει ότι η μετακίνηση δεν χρειάζεται να είναι τιμωρία. Και αυτό δεν είναι κάτι δεδομένο στα αυτοκίνητα κάτω από 25 χιλιάδες ευρώ, ειδικά στη συνομοταξία των ηλεκτρικών. Η ησυχία στην καμπίνα ενισχύει το αίσθημα του comfort. Ακόμα και στα 110-120 χλμ./ώρα δεν νιώθεις πνιγμένος από θορύβους ή αεροδυναμικό στροβιλισμό (παρά το γεγονός πως είσαι πολύ κοντά στην τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου) και αυτό αν μη τι άλλο, είναι μια καλοδεχούμενη έκπληξη. Βέβαια, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το e-C3 απευθύνεται ξεκάθαρα στον αστικό οδηγό.

Citroen e-C3 S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Σε αυτόν που θέλει να “μπει” στην ηλεκτροκίνηση, χωρίς leasing, χωρίς εταιρικές χορηγίες, χωρίς φανταχτερά apps και over-the-air updates που δε θα καταλάβει ποτέ. Είναι ένα ευθύ, σχεδόν ωμό αυτοκίνητο: Ανοίγεις πόρτα, μπαίνεις, βάζεις κλειδί, πατάς γκάζι και φεύγεις. Βέβαια, για να μην παρεξηγούμαστε, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει να δέχεσαι όλα του τα κουσούρια. Πιο σημαντική έλλειψη για παράδειγμα, σε σχέση με τις προαναφερθείσες είναι η απουσία ρυθμιζόμενου τιμονιού στην έκδοση You ή ακόμα και η έλλειψη cruise control σε βασικές εκδόσεις μια και μιλάμε για ένα καινούργιο αυτοκίνητο.

Το βασικό μοντέλο πρέπει να είναι “απλό”, όχι “φτωχό” και κάπου εδώ, η Citroen περνάει τη διαχωριστική γραμμή. Εξωτερικά, το e-C3 δείχνει φρέσκο, με επιρροές από SUV και εμφάνιση που ξεφεύγει από το τετριμμένο. Τα νέα φωτιστικά σώματα, η μάσκα με το φωτιζόμενο λογότυπο και το σχετικά ψηλό προφίλ δίνουν έναν χαρακτήρα πιο premium από όσο αφήνει η τιμή αγοράς να εννοηθεί πως είναι. Το Citroen e-C3 είναι ακριβώς αυτό που υπόσχεται: το πιο φθηνό, το πιο προσβάσιμο ηλεκτρικό από έναν σοβαρό κατασκευαστή με ευρωπαϊκή προέλευση.

Citroen e-C3 S24Auto Δοκιμή Citroen

Δεν κρύβεται πίσω από οθόνες, γυαλιστερά menu ή AI assistant αλλά ούτε και προσφέρει κάτι περισσότερο από τα απαραίτητα. Η Citroen έκανε ξεκάθαρες επιλογές, και πρέπει να της αναγνωρίσουμε το θάρρος. Έφερε ένα “τίμιο” ηλεκτρικό σε άπαιχτη τιμή που οδηγείται άνετα, φορτίζει γρήγορα και δεν απαιτεί πανεπιστημιακό δίπλωμα για να το χειριστείς. Όμως η υπερβολική αφαίρεση εξοπλισμού σε βασικές εκδόσεις, χωράει πολλή συζήτηση. Βλέπετε, πλέον το “μονοπάτι” προς τη μαζική ηλεκτροκίνηση το έχουν ήδη ακολουθήσει κι άλλοι, που μπορεί να έρχονται από πολύ πιο μακριά αλλά έχουν αφουγκραστεί καίρια τις ανάγκες κάθε αγοραστή και μοιάζουν πιο έτοιμοι για να σε κερδίσουν με μικρές λεπτομέρειες.

Citroen e-C3 S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Τεχνικά χαρακτηριστικά του Citroen e-C3
Κινητήρας: Ηλεκτρικός σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη
Μέγιστη ισχύς (ίπποι): 113
Μέγιστη ροπή (Nm): 120
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: 1 σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (σε δευτερόλεπτα): 10,9”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 135
Μέση κατανάλωση (εργοστασιακή, kWh/100χλμ.): 17,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 0
Διαστάσεις (ΜxΠxY σε χιλιοστά): 4.015×1.755×1.567
Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.540
Βάρος (κιλά): 1.416
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 328
Τιμή: Από 21.930 ευρώ

Content Original Link:

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ sport24.gr

" target="_blank">

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ sport24.gr

Top Stories

Δυο 15χρονοι στην αποστολή της Αρσεναλ για την Ασία

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Δυο 15χρονοι στην αποστολή της Αρσεναλ για την Ασία

Γιατί ο Παναθηναϊκός δεν έχει κλείσει το «κεφάλαιο» Ουναΐ!

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Γιατί ο Παναθηναϊκός δεν έχει κλείσει το «κεφάλαιο» Ουναΐ!

Ο γιατρός του Ολυμπιακού, Χρήστος Θέος, έβαλε στη θέση του τον ώμο παίκτη της Μπρέντα (pics)

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Ο γιατρός του Ολυμπιακού, Χρήστος Θέος, έβαλε στη θέση του τον ώμο παίκτη της Μπρέντα (pics)

Ολυμπιακός: Ο Μπαρτζώκας πάει για σούπερ σκόρερ!

ΜΠΑΣΚΕΤ

Ολυμπιακός: Ο Μπαρτζώκας πάει για σούπερ σκόρερ!

Ο Ολυμπιακός ανακοίνωσε Ντόντα Χολ

ΜΠΑΣΚΕΤ

Ο Ολυμπιακός ανακοίνωσε Ντόντα Χολ

Κρίμα για την Εθνική, ήττα από τη Γαλλία 70-72 και εκτός 4άδας στο Ευρωμπάσκετ U20

ΜΠΑΣΚΕΤ

Κρίμα για την Εθνική, ήττα από τη Γαλλία 70-72 και εκτός 4άδας στο Ευρωμπάσκετ U20

Ingr Φιλιππιάδα: Πρωτιές για Σπύρου και Παπαγαπητού (pics)

Tennis

Ingr Φιλιππιάδα: Πρωτιές για Σπύρου και Παπαγαπητού (pics)

Filippiada Cup: Πρωταθλητές Παπαγαπητού και Σπύρου

Tennis

Filippiada Cup: Πρωταθλητές Παπαγαπητού και Σπύρου

Hopman Cup: Η Αντρέσκου έστειλε στον τελικό τον Καναδά

Tennis

Hopman Cup: Η Αντρέσκου έστειλε στον τελικό τον Καναδά

Αμφιλεγόμενη νίκη του Μαρκ Μάρκεζ στο Sprint της Τσεχίας -Δείτε τα στιγμιότυπα

AUTOMOTO

Αμφιλεγόμενη νίκη του Μαρκ Μάρκεζ στο Sprint της Τσεχίας -Δείτε τα στιγμιότυπα

Αντεπίθεση του Μπανάια: Πρώτη φετινή πολ ποζίσιον του Ιταλού με ρεκόρ στο Μπρνο

AUTOMOTO

Αντεπίθεση του Μπανάια: Πρώτη φετινή πολ ποζίσιον του Ιταλού με ρεκόρ στο Μπρνο

H Toyota βαθαίνει την εμπλοκή της στη Formula 1

AUTOMOTO

H Toyota βαθαίνει την εμπλοκή της στη Formula 1

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΥΓΡΟΥ ΣΤΙΒΟΥ «Να δημιουργήσουμε τη δική μας ιστορία» , Ουγγαρία-Ισπανία ο δεύτερος ημιτελικός γυναικών

ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΥΓΡΟΥ ΣΤΙΒΟΥ «Να δημιουργήσουμε τη δική μας ιστορία» , Ουγγαρία-Ισπανία ο δεύτερος ημιτελικός γυναικών

ΝΕΑΝΙΔΕΣ Κ17/ ΤΕΛΙΚΗ ΦΑΣΗ Δυνατές μονομαχίες στα Χανιά για τον τίτλο - Τα ζευγάρια των προημιτελικών (pics)

ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

ΝΕΑΝΙΔΕΣ Κ17/ ΤΕΛΙΚΗ ΦΑΣΗ Δυνατές μονομαχίες στα Χανιά για τον τίτλο - Τα ζευγάρια των προημιτελικών (pics)

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΥΓΡΟΥ ΣΤΙΒΟΥ Ομάδα-όνειρο η εθνική γυναικών, 8-7 την Αυστραλία και στη τετράδα του κόσμου

ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΥΓΡΟΥ ΣΤΙΒΟΥ Ομάδα-όνειρο η εθνική γυναικών, 8-7 την Αυστραλία και στη τετράδα του κόσμου