Ο Ουέιν Ρέινι γύρισε στην πίστα με μια custom Yamaha XSR900 GP
Αυτή ήταν η τρίτη φορά από το 1993, από το ατύχημα που τερμάτισε την αγωνιστική του καριέρα, που ο Ρέινι επέστρεψε στη σέλα και οδήγησε μια μοτοσικλέτα στην πίστα. Και τις τρεις φορές ήταν με μία Yamaha, την εταιρεία με την οποία δοξάστηκε.
Μετά το ευρωπαϊκό λανσάρισμα της XSR900 GP, όπου ο Αμερικανός θρύλος συμμετείχε και τιμήθηκε στο βίντεο του λανσαρίσματος, ήταν προγραμματισμένο να αποκτήσει ένα από τα πρώτα μοντέλα που θα περνούσαν τη γραμμή παραγωγής.

Όμως δεν ήταν ένα απλό αντίτυπο της ιαπωνικής μοτοσικλέτας. Η Yamaha Motor Europe εμπνεύστηκε για τη δημιουργία του από τα αγωνιστικά πρωτότυπα του Ρέινι – με στοιχεία όπως το μαύρο Deltabox που κάνει πιο επιθετική και “αθόρυβη” την αισθητική, και επίσης τους μαύρους τροχοούς που παραπέμπουν στην αισθητική της θρυλικής YZR500 του Ρέινι.
Παράλληλα, σε συνεργασία με τον ίδιο, η Yamaha αναζήτησε τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να του δώσει την δυνατότητα να οδηγήσει τη μοτοσυκλέτα στην πίστα.
Σημαντικό, για το σκοπό αυτό, ήταν το καινοτόμο σύστημα μετάδοσης Yamaha Y-AMT (Yamaha Automated Manual Transmission), το οποίο πλαισιώθηκε και με άλλες προσαρμογές που θα έδιναν στον Ρέινι τη σταθερότητα στη σέλα του αναβάτη.

Το μοντέλο παραδόθηκε επίσημα στον Αμερικανό κατά τη διάρκεια μιας τιμητικής εκδήλωσης στην πίστα της Λαγκούνα Σέκα των ΗΠΑ στις 11-13 Ιουλίου, το Σαββατοκύριακο που η πίστα φιλοξένησε τον 5ο Γύρο του πρωταθλήματος MotoAmerica 2025. Ο Ρέινι είναι πρόεδρος του θεσμού αυτού.
Όταν έφτασε η ώρα για την “παρέλαση” των αναβατών στην πίστα το πρωί πριν από τον αγώνα, επικεφαλής ήταν ο τρις παγκόσμιος πρωταθλητής στη σέλα XSR900 GP. Και τον ακολούθησαν θρύλοι αναβάτες και Αξιωματικοί Μοτοσικλετιστές της Τροχαίας της Καλιφόρνιας.

Ο γύρος αυτός σηματοδότησε την επιστροφή του Ρέινι στην ιστορική Laguna Seca Raceway από το Grand Prix των Η.Π.Α. το 1991, όπου κατέκτησε την πρώτη θέση στη σειρά εκκίνησης, κυριάρχησε στον αγώνα και εξασφάλισε τη νίκη με διαφορά 6,9 δευτερολέπτων μπροστά στο εκστασιασμένο πλήθος των συμπατριωτών του.
Η τελευταία δημόσια εμφάνιση του Ρέινι στη σέλα μοτοσικλέτας έλαβε χώρα το 2022 στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Γκούντγουντ, όπου η Yamaha Motor τροποποίησε την πρωταθλήτρια YZR500 του 1992, μεταφέροντας το πίσω φρένο και τον λεβιέ ταχυτήτων στο τιμόνι για να τα προσαρμόσει στις προσωπικές του οδηγικές ανάγκες.
Content Original Link:
" target="_blank">