Σόλμπεργκ ο δεύτερος: Ο 24χρονος Όλιβερ κυριάρχησε στην Εσθονία για την παρθενική του νίκη στο WRC
Ο Όλιβερ Σόλμπεργκ έγραψε Ιστορία σήμερα στο Ράλι Εσθονίας, και άνοιξε τον ορίζοντα μιας λαμπρής καριέρας στα χνάρια του πατέρα του -παγκόσμιου πρωταθλητή του 2003- Πέτερ, κατακτώντας την παρεθνική του νίκη στο WRC στον πρώτο του κιόλας αγώνα με το Toyota GR Yaris Rally1.
Ο 24χρονος Σουηδός κυριάρχησε επί τρεις διαδοχικές ημέρες στο Ράλι Εσθονίας, 8ο γύρο του φετινού WRC. Το πρωί της Παρασκευής κέρδισε την πρώτη του νίκη σε Ειδική του Παγκοσμίου, δίχως να κρύβει την έντονη συναισθηματική του φόρτιση – και δύο μέρες μετά έβαλε πλέον τον εαυτό του στους νικητές του WRC.
Με αυτό τον τρόπο όχι μόνο εξιλεώθηκε για την πρώτη του σεζόν στην κορυφαία κατηγορία με τη Hyundai, το 2022, αλλά έδειξε ότι και τα δυόμισι χρόνια που μεσολάβησαν στην κατηγορία WRC2 έχτισαν την εμπειρία του για να γεννηθεί, σήμερα, το καινούριο άστρο των παγκόσμιων ράλι.
Who knew this little boy’s dream would one day come true ❤️@OliverSolberg01@Petter_Solberg#WRCpic.twitter.com/LyPyqnYpCw— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) July 20, 2025
Με αυτή τη νίκη του, που ήρθε μετά από μόλις δύο ημέρες δοκιμών του Όλιβερ με τον συνοδηγό του Έλιοτ Έντμοντσον με το GR Yaris Rally1 στη Φινλανδία, ο 24χρονος σφράγισε και την εμπιστοσύνη της Toyota.
Η Gazoo Racing του έδωσε το αυτοκίνητο του Σεμπαστιάν Οζιέ -ο οποίος κάνει και φέτος περιορισμένο πρόγραμμα- και ο Σουηδός της το ανταπέδωσε με την 100ή νίκη της ιστορίας της ιαπωνικής εταιρείας στο Παγκόσμιο.
Ο Σόλμπεργκ αξιοποίησε τέλεια την ευκαιρία της ευνοϊκής του θέσης εκκίνησης στις Ειδικές της Παρασκευής για να πάρει την πρωτοπορία του Ράλι Εσθονίας, κερδίζοντας την πρώτη του νίκη στην ΕΔ2.

Την Παρασκευή επικράτησε σε συνολικά τρεις Ειδικές και ξεκίνησε το Σάββατο με προβάδισμα 12,4 δευτερολέπτων από τον Οττ Τάνακ της Hyundai, ενώ τρίτος ακολουθούσε ο ομόλογος του Εσθονού, Τιερί Νεβίλ.
Όμως, κανείς εκ των δύο παγκόσμιων πρωταθλητών δεν κατάφεραν να απειλήσουν τον Σόλμπεργκ, ο οποίος όχι μόνο προστάτευσε το προβάδισμά του αλλά αύξησε κιόλας τη διαφορά του – αποδεικνύοντας ότι δεν βρισκόταν εκεί απλά εμεταλλευόμενος την ευνοϊκή περίσταση της Παρασκευής.
Έτσι το Σάββατο ο Σόλμπεργκ έδειξε εκπληκτική σταθερότητα στην απόδοσή του και κέρδισε τέσσερις ακόμα Ειδικές, αυξάνοντας το προβάδισμα στα 21,1 δευτερόλεπτα – εκμεταλλευόμενος και ένα μικρό λάθος του Τάνακ.
Την Κυριακή, παρά την απρόσμενη βροχή και την άγνωστη για εκείνον αυτή παράμετρο, ο Σουηδός δεν πτοήθηκε και κατέκτησε δύο ακόμη Ειδικές, επικρατώντας στη Super Sunday και κερδίζοντας με συνολικό προβάδισμα 25,2 δευτερολέπτων από τον Τάνακ και 48,3” από τον Νεβίλ.
Με δάκρυα συγκίνησης ο Σόλμπεργκ είπε στον τερματισμό πως “μετά από τόσα χρόνια προσπαθειών και ονείρων, ο Έλιοτ κι εγώ τα καταφέραμε”, καθώς όχι μόνο επανέφερε το όνομα Σόλμπεργκ στους νικητές έπειτα από τον Πέτερ το 2005 αλλά και έγινε ο τρίτος νεαρότερος νικητής στην ιστορία του WRC, μετά τον Κάλε Ροβάνπερα και τον Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα.

Ο Οττ Τάνακ μπορεί να μην γεύθηκε τη χαρά της νίκης εμπρός στους συμπατριώτες του, όμως με τη βαθμολογική συγκομιδή αυτού του τριημέρου έχει την -μεγάλη- παρηγοριά της ανόδου του στην κορυφή της βαθμολογίας των οδηγών.
Ο Εσθονός άφησε δεύτερο, με διαφορά μόλις ενός βαθμού, τον μέχρι πρότινος πρωτοπόρο Έλφυν Έβανς, ο οποίος τερμάτισε έκτος μετά από μάχη για την πέμπτη θέση με τον Αντριέν Φουρμό της Hyundai.
Ο Κάλε Ροβάνπερα πήρε τους 5 πολύτιμους βαθμούς της νίκης στην Power Stage, αλλά τερμάτισε τέταρτος, και έμεινε έτσι 24 βαθμούς πίσω από τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος Τάνακ.
Με τα έτερα εργοστασιακά Toyota, ο Σάμι Πάγιαρι αντιμετώπισε προβλήματα με τα φρένα και τερμάτισε έβδομος, ενώ ο Τακαμότο Κατσούτα εγκατέλειψε εξαιτίας μηχανικής βλάβης. Η M‑Sport Ford έφτασε μόνο στην 8η θέση με τον Μάρτινς Σεσκς, ενώ οι Τζος ΜακΕρλίν και Γκρεγκουάρ Μουνστέρ ολοκλήρωσαν τη δεκάδα.

Content Original Link:
" target="_blank">