Live Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην Κρήτη για την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής του ΒΟΑΚ
Διαβάστε: ΒΟΑΚ: Το προσωπικό στοίχημα Μητσοτάκη παίρνει μπροστά - Η μεγαλύτερη οδική επένδυση στην Κρήτη υπογράφεται σήμερα
Δείτε Live την εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης του ΒΟΑΚ και την ομιλία του Κυριάκου Μητσοτάκη










ΒΟΑΚ: Το προσωπικό στοίχημα Μητσοτάκη και η αποστολή του Χρίστου Δήμα
Για τον Κυριάκο Μητσοτάκη ο ΒΟΑΚ ήταν εξαρχής ένα προσωπικό στοίχημα. Καθώς είναι δεδομένο ότι ένα τέτοιο δαπανηρό και σύνθετο τεχνικά έργο χρειάζεται χρόνια για να ολοκληρωθεί, είναι η αναπτυξιακή παρακαταθήκη και η παρακαταθήκη οδικής ασφάλειας που θέλει να αφήσει στην ιδιαίτερη πατρίδα του, την Κρήτη, που πληρώνει εξάλλου βαρύ φόρο αίματος κάθε χρόνο στην άσφαλτο. Οι δυσκολίες που παρουσιάστηκαν στην πορεία ήταν πολλές, τόσο χρηματοδοτικές όσο και κατασκευαστικές και οι καθυστερήσεις σημαντικές. Η κατεπείγουσα επιτάχυνση του μείζονος αυτού έργου ήταν μάλιστα μία από τις πρώτες αποστολές που ανέθεσε πριν από περίπου δύο μήνες στον νέο τότε υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστο Δήμα.
Χθες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας, μαζί με τον υφυπουργό Νίκο Ταχιάο και τον γενικό γραμματέα Δημήτρη Αναγνώπουλο επισκέφθηκαν διαδοχικά τρία εργοτάξια και ενημερώθηκαν από τους αναδόχους σχετικά με την πρόοδο των εργασιών.
Η νέα ηγεσία του υπουργείου και οι ρυθμίσεις για τον ΒΟΑΚ
Πρόσφατα η νέα ηγεσία του υπουργείου Υποδομών έφερε στη Βουλή τη ρύθμιση για τις απαλλοτριώσεις ώστε να καταστεί δυνατή η δημιουργία του έργου. «Όλοι συμφωνούμε ότι ο ΒΟΑΚ θα πρέπει να καλύπτει όλο το σύνολο της Κρήτης, και αυτός είναι ο στόχος της κυβέρνησης, όπως πρώτος έχει πει και ο πρωθυπουργός», ανέφερε χθες ο κ. Δήμας από την Ιεράπετρα, όπου βρέθηκε για τις υπογραφές των συνοδών έργων για το φράγμα των Μπραμιανών.
ΒΟΑΚ: Τι περιλαμβάνουν οι συμβάσεις Οι συμβάσεις με την ανάδοχο εταιρία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αφορούν στο μεγαλύτερο μέρος του έργου, ήτοι τα 157 χιλιόμετρα του δρόμου που θα συνδέουν το Ηράκλειο με τα Χανιά. Ο νέος οδικός άξονας θα έχει επίσης συνοδό παράπλευρο οδικό δίκτυο, γέφυρες, σήραγγες, κόμβους και αναβαθμίσεις των παρακάμψεων των πόλεων Χανίων, Ρεθύμνου και Ηρακλείου. Το έργο έχει ενταχθεί στο σχέδιο «Ελλάδα 2.0» και συνεπώς μέρος του κόστους κατασκευής θα καλυφθεί από Το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Το έργο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) σήμερα
Αναλυτικά, το έργο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) σήμερα έχει ως εξής:
• Αναβάθμιση του ΒΟΑΚ στο τμήμα Καλό Χωριό - Γέφυρα Φρουζή (Προϋπολογισμός 83.000.000 ευρώ):Το έργο αφορά στην κατασκευή του οδικού τμήματος Καλό Χωριό – Γέφυρα Φρουζή μήκους 5,70 χλμ. Βρίσκεται σε φάση μελετητικής ωρίμανσης.
• Κατασκευή και λειτουργία του ΒΟΑΚ στο τμήμα προαίρεσης Κίσαμμος – Χανιά (Προϋπολογισμός 220.000.000 ευρώ). Μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση του τμήματος Κίσσαμος - Χανιά του ΒΟΑΚ μήκους περί τα 31 χλμ. - αποτελεί τμήμα προαίρεσης της Σύμβασης Παραχώρησης από Χανιά έως Ηράκλειο. Το έργο βαίνει προς υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης, της οποίας αποτελεί τμήμα προαίρεσης.
• Μετατροπή σε αυτοκινητόδρομο του ΒΟΑΚ στο τμήμα Νεάπολη - Άγιος Νικόλαος (Προϋπολογισμός 186.000.000 ευρώ). Το έργο αφορά στη μελέτη και κατασκευή των έργων βελτίωσης του τμήματος «Νεάπολη - Αγ. Νικόλαος», του ΒΟΑΚ, με διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού συνολικού μήκους 14 χλμ. και τη μετατροπή του σε αυτοκινητόδρομο. Θα υλοποιηθεί με βελτίωση της διατομής και της γεωμετρίας της υφιστάμενης σήμερα Ν.Ε.Ο. Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος και αποτελεί μέρος του συνολικού έργου του ΒΟΑΚ, που αναπτύσσεται σε μήκος περίπου 300 χλμ. και εκτείνεται από τον Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία. Οι κατασκευαστικές εργασίες βρίσκονται σε εξέλιξη.
• Τμήμα ΒΟΑΚ Γέφυρα Φρουζή - Παράκαμψη Παχειάς Άμμου (Προϋπολογισμός 47.000.000 ευρώ). Το έργο αφορά στην κατασκευή του οδικού τμήματος της Παράκαμψης Παχειάς Άμμου του ΒΟΑΚ με μήκος 5,80 χλμ. Βρίσκεται υπό μελετητική ωρίμαση.
• Κατασκευή και λειτουργία του ΒΟΑΚ από Χανιά έως Ηράκλειο (Προϋπολογισμός 1.700.000.000 ευρώ): Μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης από Χανιά έως Ηράκλειο μήκους 106 χλμ. περιλαμβανομένων και της αναβάθμισης των παρακάμψεων των πόλεων Χανίων, Ρεθύμνου και Ηρακλείου, μέσω Σύμβασης Παραχώρησης. Σήμερα υπογράφεται η σχετική σύμβαση.
• Κατασκευή και λειτουργία του ΒΟΑΚ στο τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη (Προϋπολογισμός 345.526.000 ευρώ).Με εκτιμώμενη ολοκλήρωση τον Δεκέμβριο του 2027, το έργο αφορά στη μελέτη, κατασκευή , χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του τμήματος Χερσόνησος – Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης, με Σ.Δ.Ι.Τ. μήκους 22,5 χλμ. Αποτελείται από τα τμήματα Χερσόνησος-Μάλια μήκους 9,3 χλμ. τετράιχνης διατομής με διαχωρισμένο οδόστρωμα και Μάλια-Νεάπολη 13,2 χλμ. Με διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού και κατασκευή υπόγειων έργων και τεχνικών. Σε εξέλιξη είναι η η σύμβαση του έργου ΣΔΙΤ. Έχουν ήδη εγκατασταθεί τα πρώτα εργοτάξια στο τμήμα από τη Χερσόνησο Ηρακλείου έως τον Άγιο Νικόλαο.
Φωτ.: neakriti.gr
Content Original Link:
" target="_blank">