ΔΟΕ: 4ωρη στάση εργασίας ανήμερα των εξετάσεων PISA (22/5)
Οι δάσκαλοι για ακόμη μια χρονιά προχωρούν σε στάση εργασίας ανήμερα των εξετάσεων PISA, την προσεχή Πέμπτη 22 Μαίου, θέλοντας να εκφράσουν τη δυσαρέσκειά τους για την επιλογή του Υπουργείου να συνεχίζει την πιλοτική εφαρμογή αυτής της εξεταστικής διαδικασίας που θεωρείται «προθάλαμος» της αξιολόγησης.
Υπενθυμίζεται ότι στις 22 Μαίου είναι προγραμματισμένες για τέταρτη σχολική χρονιά οι εμβόλιμες πανελλαδικές εξετάσεις της PISA για τους μαθητές ΣΤ Δημοτικού και Γ Γυμνασίου 618 της χώρας. Η επίμαχη πιλοτική εξεταστική διαδικασία σύμφωνα με το Υπουργείο γίνεται στο πλαίσιο της επιδίωξης του αρμόδιου Υπουργείου να διαγνώσει το γνωστικό επίπεδο και τις δεξιότητες των μαθητών αυτών των δύο τάξεων επιλεγμένων σχολικών μονάδων ανά την επικράτεια στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών. Παράλληλα επιχειρείται να αξιολογηθεί και η ποιότητα των υπαρχουσών γνωστικών αντικειμένων στα ισχύοντα Προγράμματα Σπουδών των ανωτέρω μαθημάτων. Μπορείτε να δείτε τη λίστα με τα σχολεία που συμμετέχουν στις εξετάσεις εδώ
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΔΟΕ, αποφασίστηκε πανελλαδική διευκολυντική στάση εργασίας για το πρώτο 4ωρο του πρωινού προγράμματος, στις 22 Μαΐου, ημέρα διεξαγωγής των εξετάσεων, με δυνατότητα επιπλέον στάσης που θα κηρυχθεί από τους Σ.Ε.Π.Ε. Παράλληλα καλούνται να διοργανωθούν ενημερώσεις – συζητήσεις με τις ενώσεις – συλλόγους γονέων και συλλόγους διδασκόντων, ώστε να αποτρέψουν τη συμμετοχή στις εξετάσεις.
Όπως ξεκαθαρίζει το ΔΣ της ΔΟΕ « Η αντίθεσή μας στην πραγματοποίηση των εξετάσεων PISA δεν αποτελεί, μια «μάχη χαρακωμάτων, άρνησης του καινοτόμου» αλλά θέση προάσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης και της ουσιαστικές μαθησιακής διαδικασίας μέσα στην τάξη. Στις εξετάσεις «τύπου PISA» το περιεχόμενο της διδασκαλίας των μαθημάτων υποχωρεί έναντι των μεθόδων «πώς να πετύχεις στο τεστ». Εκπαιδευτικοί και μαθητές λειτουργούν όχι αναζητώντας το «γιατί» της ουσιαστικής μάθησης αλλά το «τι» και το «πώς» μιας κενής ουσίας «επιτυχίας».
ΔΟΕ: «Οι εξετάσεις PISA κερκόπορτα για υποβάθμιση των σχολείων»
Στην ανακοίνωσή τους οι δάσκαλοι επισημαίνουν ότι «το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. είχε τονίσει από την πρώτη χρονιά απόπειρας πραγματοποίησης των εξετάσεων ότι οι κυβερνώντες «επιδιώκουν να ενισχύσουν τον κοινωνικό ανταγωνισμό, τη λογική “όλοι εναντίον όλων”, με τα αποτελέσματα να ιεραρχούν μαθητές και σχολεία ανοίγοντας τον αντιδραστικό δρόμο για την γονεϊκή επιλογή σχολείων, μέσω της σύγκρισης» κάτι που παρουσιάζεται ως προνόμιο στους γονείς ενώ θα οδηγήσει σε υποβάθμιση σχολείων και επιλογή και μαθητών από τα σχολεία (κάτι που έχει ήδη συμβεί όπου εφαρμόστηκαν ανάλογα συστήματα επιβεβαιώνοντας, δυστυχώς, τους ολέθριους σχεδιασμούς που κρύβονται πίσω από το όλο εγχείρημα.
Οι εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα σε εθνικό επίπεδο αποτελούν μέρος του συνολικού σχεδιασμού του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. για την εφαρμογή της «αξιολόγησης» μαθητών-εκπαιδευτικών-σχολικών μονάδων και επιχειρούν να αλλάξουν τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου μετατρέποντάς το σε ένα εξεταστικό κέντρο. Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. γνωρίζει πολύ καλά τις ανάγκες της δημόσιας εκπαίδευσης. Τις έχει αναδείξει με τους αγώνες και τις διεκδικήσεις της η Δ.Ο.Ε. και το εκπαιδευτικό κίνημα συνολικά. Δεν προσδοκά από τις εξετάσεις αυτές να μάθει το τι όφειλε να έχει ήδη πράξει. Της είναι γνωστή η ανάγκη ουσιαστικής ενίσχυσης της σχολικής στέγης και των υποδομών, της μείωσης του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, της κάλυψης των ελλείψεων σε εκπαιδευτικούς με μόνιμο προσωπικό ώστε να σταματήσει η αθλιότητα της αναπλήρωσης, η ολόπλευρη ενίσχυση όλων των δομών της ειδικής αγωγής, η πρόσληψη ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών για όλα τα σχολεία, τα πραγματικά, με βάση την παιδαγωγική επιστήμη, σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα και σχολικά βιβλία. Ως Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. υπερασπιζόμαστε το δημόσιο σχολείο, τον παιδαγωγικό ρόλο των εκπαιδευτικών και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών μας.»
Content Original Link:
" target="_blank">