02
Sat, Aug

Πώς το Ελσίνκι συμπλήρωσε έναν ολόκληρο χρόνο χωρίς θάνατο από τροχαίο

Πώς το Ελσίνκι συμπλήρωσε έναν ολόκληρο χρόνο χωρίς θάνατο από τροχαίο

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Πώς το Ελσίνκι συμπλήρωσε έναν ολόκληρο χρόνο χωρίς θάνατο από τροχαίο
Newsroom

Ούτε ένας θάνατος που να σχετίζεται με τροχαίο δεν κατεγράφη στο Ελσίνκιεδώ και έναν χρόνο. Το -αν μη τι άλλο- εντυπωσιακό αυτό στοιχείο έγινε γνωστό αυτή την εβδομάδα από τις δημοτικές αρχές της φινλανδικής πρωτεύουσας. 

Παρά το γεγονός ότι οι θάνατοι από τροχαία δυστυχήματα παρουσιάζουν πτώση στην Ευρωπαϊκή Ενωση (κατά 3% το 2024), εξακολουθούν να αποτελούν ένα σημαντικό πρόβλημα, ειδικά για τις μεγάλες πόλεις. Επομένως, ένας ολόκληρος χρόνος χωρίς θανάτους αποτελεί σίγουρα ένα μεγάλο επίτευγμα, ειδικά για μια πρωτεύουσα, σχολιάζει το Politico σε δημοσίευμα του. 

Το 2023 συνολικά 7.807 Ευρωπαίοι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα μέσα σε πόλεις της ΕΕ. Πενήντα πέντε άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία στο Βερολίνο το περασμένο έτος, ενώ εννέα νεκροί είναι ο απολογισμός στην περιοχή των Βρυξελλών τους τελευταίους δώδεκα μήνες.

Να σημειωθεί εδώ ότι σήμερα, Σάββατο, η ΕΛ.ΑΣ. έδωσε στη δημοσιότητα τα στοιχεία μόνο για τον Ιούλιο, για ολόκληρη την Αττική. Συνολικά σημειώθηκαν 531 τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα, με 11 νεκρούς.

Αν και το Ελσίνκι είναι μία από τις μικρότερες πρωτεύουσες της Ε.Ε., με λίγο λιγότερους από 690.000 κατοίκους, περίπου 1,5 εκατομμύριο πολίτες ζουν και μετακινούνται καθημερινά στην ευρύτερη μητροπολιτική περιοχή.

Ο Ρόνι Ουτριάνεν, μηχανικός κυκλοφορίας στη Διεύθυνση Αστικού Περιβάλλοντος του δήμου, δήλωσε ότι το επίτευγμα οφείλεται σε «πολλούς παράγοντες … αλλά τα όρια ταχύτητας είναι από τους πλέον κομβικούς».

Επικαλούμενες δεδομένα που δείχνουν ότι ο κίνδυνος θανάτου πεζού μειώνεται στο μισό όταν η ταχύτητα πρόσκρουσης ενός αυτοκινήτου μειώνεται από τα 40 στα 30 χιλιόμετρα την ώρα, οι δημοτικές αρχές επέβαλαν το χαμηλότερο όριο στις περισσότερες κατοικημένες περιοχές και στο κέντρο της πόλης ήδη από το 2021.

Τα νέα όρια επιβλήθηκαν με την εγκατάσταση 70 νέων καμερών ταχύτητας και μια στρατηγική αστυνόμευσης βασισμένη στην εθνική πολιτική «Vision Zero», που στοχεύει σε μηδενικούς τραυματισμούς και θανάτους από τροχαία. Σύμφωνα με στοιχεία της Liikenneturva, του εθνικού φορέα οδικής ασφάλειας της Φινλανδίας, οι θάνατοι από τροχαία στο Ελσίνκι παρουσιάζουν σταθερή μείωση από τότε.

Οι αρχές στο Ελσίνκι προσπαθούν τα τελευταία πέντε χρόνια να επαναλάβουν το «θαύμα» που πέτυχαν για πρώτη φορά το 2019, όταν δεν σημειώθηκε κανένας θάνατος πεζού ή ποδηλάτη από τροχαίο με αυτοκίνητο.

Ο Ουτριάνεν τόνισε ότι η επιτυχία της αποστολής βασίζεται σε στρατηγικές αστικής ανάπτυξης μακράς πνοής, βασισμένες σε δεδομένα, που έχουν αλλάξει τα δεδομένα στην πρωτεύουσα, μετατοπίζοντάς την από μια πόλη προσανατολισμένη στο αυτοκίνητο.

Όπως λέει, σε πολλά σημεία της πόλης, οι δρόμοι έχουν στενέψει και έχουν φυτευτεί δέντρα με στόχο να προκαλούν ένα ελαφρύ αίσθημα «δυσφορίας» στους οδηγούς, με τη λογική ότι ένα πιο σύνθετο αστικό τοπίο τους αναγκάζει να κινούνται πιο προσεκτικά σε κατοικημένες περιοχές.

Παράλληλα, το Ελσίνκι έχει επενδύσει σε νέες υποδομές για πεζούς και ποδηλάτες, συμπεριλαμβανομένου ενός εκτεταμένου δικτύου ποδηλατοδρόμων που ξεπερνά τα 1.500 χιλιόμετρα. Επιπλέον, έχει ενισχύσει το δίκτυο των δημόσιων συγκοινωνιών με ηλεκτρικά και «αυτοκινούμενα» λεωφορεία, ενώ έλαβε χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για τη δημιουργία νέας γραμμής τραμ.

Ο Ουτριάνεν δήλωσε ότι οι αναβαθμίσεις αυτές συνέβαλαν στη «μείωση της χρήσης αυτοκινήτου και, μαζί με αυτή, και στον περιορισμό των σοβαρών ατυχημάτων». Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία, μεταξύ 2003 και 2023, ο αριθμός των τραυματισμών από τροχαία στην πόλη μειώθηκε από 727 σε μόλις 14.

Η επιτυχία της Ελσίνκι δεν περνά απαρατήρητη στις Βρυξέλλες, όπου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πιέζει για τη μείωση των θανάτων από τροχαία. Νωρίτερα φέτος, ο Επίτροπος Μεταφορών Απόστολος Τζιτζικώστας σημείωσε ότι τα περισσότερα κράτη-μέλη δεν βρίσκονται σε τροχιά για την επίτευξη του στόχου της ΕΕ, που τέθηκε το 2018, για μείωση των θανάτων από τροχαία κατά 50% έως το 2030.

με πληροφορίες από Politico

FIRST NEWS TECH MODULE

Top Stories

Ισραηλινός στρατός: Αν δεν απελευθερθούν οι όμηροι, ο πόλεμος στη Γάζα «θα συνεχιστεί χωρίς ανάπαυλα»

Real.gr

Ισραηλινός στρατός: Αν δεν απελευθερθούν οι όμηροι, ο πόλεμος στη Γάζα «θα συνεχιστεί χωρίς ανάπαυλα»

ΗΠΑ: Ομοσπονδιακό εφετείο επικύρωσε απόφαση για προσωρινή απαγόρευση συλλήψεων μεταναστών από πράκτορες της κυβέρνησης

Real.gr

ΗΠΑ: Ομοσπονδιακό εφετείο επικύρωσε απόφαση για προσωρινή απαγόρευση συλλήψεων μεταναστών από πράκτορες της κυβέρνησης

New York Times: Η Ινδία θα εξακολουθήσει να αγοράζει ρωσικό πετρέλαιο παρά τις απειλές Τραμπ

Real.gr

New York Times: Η Ινδία θα εξακολουθήσει να αγοράζει ρωσικό πετρέλαιο παρά τις απειλές Τραμπ

Σκάνδαλο με τον Μπάιντεν: Η κυβέρνηση ξόδεψε πάνω από 1 εκατομμύριο δολάρια για αναβαθμίσεις... πισινών σε χώρες που πλήττονται από τον πόλεμο

Ελεύθερος Τύπος

Σκάνδαλο με τον Μπάιντεν: Η κυβέρνηση ξόδεψε πάνω από 1 εκατομμύριο δολάρια για αναβαθμίσεις... πισινών σε χώρες που πλήττονται από τον πόλεμο

Χαμός στην Ισπανία: Τα εστιατόρια στη Μαγιόρκα λένε στους τουρίστες ότι «το μοίρασμα του λογαριασμού απαγορεύεται πλέον»

Ελεύθερος Τύπος

Χαμός στην Ισπανία: Τα εστιατόρια στη Μαγιόρκα λένε στους τουρίστες ότι «το μοίρασμα του λογαριασμού απαγορεύεται πλέον»

Ιράν: Τα αμερικανικά πλήγματα κατέστρεψαν μόνο μία από τις τρεις ιρανικές πυρηνικές εγκαταστάσεις, σύμφωνα με το NBC News

Ελεύθερος Τύπος

Ιράν: Τα αμερικανικά πλήγματα κατέστρεψαν μόνο μία από τις τρεις ιρανικές πυρηνικές εγκαταστάσεις, σύμφωνα με το NBC News

Γάζα: «Χωρίς την απελευθέρωση των ομήρων, ο πόλεμος θα συνεχιστεί», λέει ο ισραηλινός στρατός

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Γάζα: «Χωρίς την απελευθέρωση των ομήρων, ο πόλεμος θα συνεχιστεί», λέει ο ισραηλινός στρατός

Πώς το Ελσίνκι συμπλήρωσε έναν ολόκληρο χρόνο χωρίς θάνατο από τροχαίο

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Πώς το Ελσίνκι συμπλήρωσε έναν ολόκληρο χρόνο χωρίς θάνατο από τροχαίο

Ευρωπαϊκά θέρετρα: Πρόστιμα για όσους φορούν μαγιό εκτός παραλίας

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Ευρωπαϊκά θέρετρα: Πρόστιμα για όσους φορούν μαγιό εκτός παραλίας

Τι κρύβεται πίσω από τους δασμούς Τραμπ προς τη Βραζιλία

ΤΟ ΒΗΜΑ

Τι κρύβεται πίσω από τους δασμούς Τραμπ προς τη Βραζιλία

Έκρηξη ηφαιστείου στην Ινδονησία - Σε επιφυλακή οι κάτοικοι της περιοχής

ΤΟ ΒΗΜΑ

Έκρηξη ηφαιστείου στην Ινδονησία - Σε επιφυλακή οι κάτοικοι της περιοχής

Νέα πυρά Τραμπ κατά Πάουελ: «Ο Πάουελ θα έπρεπε να παραιτηθεί»

ΤΟ ΒΗΜΑ

Νέα πυρά Τραμπ κατά Πάουελ: «Ο Πάουελ θα έπρεπε να παραιτηθεί»

Ισραήλ: Ο πόλεμος στη Γάζα "θα συνεχιστεί χωρίς ανάπαυλα", αν δεν υπάρξει απελευθέρωση ομήρων

Παραπολιτικα

Ισραήλ: Ο πόλεμος στη Γάζα "θα συνεχιστεί χωρίς ανάπαυλα", αν δεν υπάρξει απελευθέρωση ομήρων

Ρωσία: Ουκρανική επίθεση σε εγκαταστάσεις πετρελαίου και σε στρατιωτικό αεροδρόμιο

Παραπολιτικα

Ρωσία: Ουκρανική επίθεση σε εγκαταστάσεις πετρελαίου και σε στρατιωτικό αεροδρόμιο

Τζίνι Σίλι: Πέθανε η θρυλική τραγουδίστρια της κάντρι σε ηλικία 85 ετών

Παραπολιτικα

Τζίνι Σίλι: Πέθανε η θρυλική τραγουδίστρια της κάντρι σε ηλικία 85 ετών

Αργοπεθαίνουμε στη Γάζα, τα παιδιά μας είναι μόνο δέρμα και κόκκαλα, λένε γονείς σε απόγνωση

ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Αργοπεθαίνουμε στη Γάζα, τα παιδιά μας είναι μόνο δέρμα και κόκκαλα, λένε γονείς σε απόγνωση

«Ένα δισ. δολάρια; Ευχαριστώ, δεν θα πάρω»: Ποια είναι η Μίρα Μουράτι, η αλβανικής καταγωγής «ιέρεια» της Τεχνητής Νοημοσύνης, που γύρισε την πλάτη στον Ζούκερμπεργκ

ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

«Ένα δισ. δολάρια; Ευχαριστώ, δεν θα πάρω»: Ποια είναι η Μίρα Μουράτι, η αλβανικής καταγωγής «ιέρεια» της Τεχνητής Νοημοσύνης, που γύρισε την πλάτη στον Ζούκερμπεργκ

Νέα δικαστική ήττα Τραμπ: Επικυρώθηκε η απαγόρευση συλλήψεων μεταναστών από πράκτορες της κυβέρνησης

ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Νέα δικαστική ήττα Τραμπ: Επικυρώθηκε η απαγόρευση συλλήψεων μεταναστών από πράκτορες της κυβέρνησης