Τέλος η δωρεάν χειραποσκευή στις πτήσεις και με τη "βούλα" της ΕΕ: Οι εξαιρέσεις και οι νέοι κανόνες
Από εδώ και πέρα οι επιβάτες θα έχουν πλέον δικαίωμα να φέρουν δωρεάν μόνο μία μικρή προσωπική τσάντα (π.χ. τσάντα ώμου ή σακίδιο), αρκεί να πληροί συγκεκριμένα κριτήρια ασφαλείας, δηλαδή να χωράει κάτω από το κάθισμα μπροστά και να μην υπερβαίνει τις διαστάσεις 40x30x15 εκατοστά.
Οι αεροπορικές εταιρείες από τη μεριά τους απλά υποχρεούνται να ενημερώνουν με σαφήνεια τους επιβάτες για τα επιτρεπόμενα βάρη και διαστάσεις των αποσκευών, ώστε να μην υπάρξουν «απρόσμενες» χρεώσεις.
Οι εξαιρέσεις και οι νέοι κανόνες για την χειραποσκευή στις πτήσεις
Το μέτρο, ωστόσο, δεν αφορά τους κατόχους Golden Cards, τους επιβάτες Bussiness καθώς και όσους επιλέξουν εισιτήρια με χρεώσεις αποσκευών. Πάντως η αλήθεια είναι ότι αρκετές αεροπορικές εταιρείες προσαρμόζουν τα προγράμματά τους ενόψει και τις καλοκαιρινής περιόδου παρέχοντας στους επιβάτες επιλογές ταξιδιών με ή χωρίς αποσκευές με την ανάλογη χρέωση.
Υπενθυμίζεται πως οι χρεώσεις για τις αποσκευές ξεκινούν από 15 και μπορεί φθάσουν έως και το 60 ευρώ ανάλογα με το δρομολόγιο, με τις χρεώσεις να αφορούν αποσκευές άνω των 8 κιλών.
Αποζημιώσεις αν ακυρωθεί η πτήση
Οι υπουργοί Μεταφορών της ΕΕ συμφώνησαν για την υποχρέωση για τον αερομεταφορέα να μεταφέρει και να συμπληρώνει αυτόματα τα έντυπα αποζημίωσης, «κάτι που θα διευκολύνει τους επιβάτες να λάβουν αποζημίωση σε περίπτωση ακύρωσης πτήσης», εξήγησε ο υπουργός Υποδομών της Πολωνίας και προεδρεύων του Συμβουλίου, Ντάριους Κλίμτσακ.Σύμφωνα με τον Κλίμτσακ, οι αναθεωρημένοι κανόνες θα προσφέρουν πάνω από 30 νέα δικαιώματα στους επιβάτες αεροπορικών μεταφορών, τα οποία θα ισχύουν από τη στιγμή που αγοράζουν εισιτήριο, μέχρι την άφιξή τους στον προορισμό τους, και σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και μετά. Όπως τόνισε, «πρόκειται για ένα ιστορικό ορόσημο, καθώς δεν κατέστη δυνατό να επιτευχθεί συμφωνία τα τελευταία 12 χρόνια».
Δικαίωμα αλλαγής δρομολογίου
Παράλληλα, οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να προσφέρουν στους επιβάτες αλλαγή δρομολογίου το συντομότερο δυνατό, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας αλλαγής δρομολογίου μέσω πτήσεων που εκτελούνται από άλλους αερομεταφορείς ή εναλλακτικών τρόπων μεταφοράς, όπου είναι κατάλληλο.Επιπλέον, εάν μια αεροπορική εταιρεία δεν παρέχει κατάλληλη αλλαγή δρομολογίου εντός τριών ωρών από μια διακοπή, οι επιβάτες μπορούν να κανονίσουν τη δική τους αλλαγή δρομολογίου και να ζητήσουν επιστροφή χρημάτων έως και 400% του αρχικού κόστους του εισιτηρίου.
Σαφές το δικαίωμα βοήθειας
Το δικαίωμα βοήθειας (αναψυκτικά, φαγητό, διαμονή) ορίζεται πλέον σαφώς. Εάν μια αεροπορική εταιρεία δεν το παρέχει, οι επιβάτες μπορούν να κάνουν τις δικές τους διευθετήσεις και να τους επιστραφούν τα χρήματά τους αργότερα.Σε περίπτωση καθυστέρησης στον αεροδιάδρομο, οι επιβάτες θα δικαιούνται ελάχιστη βοήθεια και θα πρέπει να αποβιβάζονται έπειτα από 3 ώρες.
Content Original Link:
" target="_blank">