Δοκιμάζουμε το νέο Subaru Forester που φέρνει την εκτός δρόμου περιπέτεια πιο κοντά στην υβριδική τεχνολογία των SUV
Το Forester δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Με ιστορία σχεδόν 30 ετών, έχει καθιερωθεί ως ένα από τα πιο αξιόπιστα, πρακτικά και ικανά SUV της αγοράς. Το σημερινό μοντέλο –στην πέμπτη του γενιά– εξελίχθηκε από τη Subaruδιατηρώντας όλα όσα το έκαναν αγαπητό: τετρακίνηση, συμμετρική κατανομή βάρους, υψηλή απόσταση από το έδαφος, και μια αναμφισβήτητη ικανότητα να σε πάει σχεδόν παντού. Μόνο που πλέον, φοράει και το σήμα του ήπιου εξηλεκτρισμού. Το e-Boxer δεν είναι ούτε plug-in ούτε κάποιο δυνατό full hybrid. Είναι ένα mild hybrid σύστημα που εστιάζει στην υποβοήθηση, στην εξοικονόμηση καυσίμου και στη μείωση ρύπων, χωρίς όμως να αλλοιώνει το οδηγικό DNA.

Η καρδιά του Forester παραμένει ο δίλιτρος ατμοσφαιρικός κινητήρας boxer. Πρόκειται για έναν τετρακύλινδρο κινητήρα με 136 ίππους στις 5.600 σ.α.λ. και 194 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ., ο οποίος κινεί το όχημα με γραμμικότητα, χωρίς αιφνιδιασμούς αλλά και χωρίς σπορ εντάσεις. Το ήπιο υβριδικό σύστημα e-Boxer ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 16,7 ίππων και 66 Nm ροπής, ο οποίος είναι τοποθετημένος μέσα στο κιβώτιο ταχυτήτων Lineartronic (CVT). Η ενέργεια προέρχεται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 0,57 kWh, τοποθετημένη στο πίσω μέρος, κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών.
Το e-Boxer ενεργοποιείται κατά τις εκκινήσεις και τις χαμηλές ταχύτητες, καθώς και στο ρολάρισμα. Δεν προσφέρει καθαρά ηλεκτρική αυτονομία (δεν είναι εξάλλου plug-in), αλλά βελτιώνει την κατανάλωση κατά περίπου 10% σε σχέση με έναν καθαρό βενζινοκινητήρα και προσφέρει αθόρυβη, πολιτισμένη λειτουργία σε χαμηλά φορτία. Η κατανάλωση κυμαίνεται στα 8,0-8,7 λίτρα/100 χλμ., ανάλογα με τη χρήση. Σε πόλη, χάρη στην επιπλέον βοήθεια του e-Boxer και το σύστημα start-stop, ο μέσος όρος μπορεί να πέσει αισθητά. Στο ταξίδι, οι απαιτήσεις ανεβαίνουν, κυρίως λόγω της τετρακίνησης και του αυτόματου κιβωτίου.

Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 11,8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 188 χλμ./ώρα. Αυτό που καθιστά το Forester ξεχωριστό είναι η ισορροπία του. Δεν προσπαθεί να γίνει σπορ SUV, ούτε να εντυπωσιάσει με φαντεζί συστήματα οδήγησης. Κινείται με σιγουριά και προβλεψιμότητα, ό,τι κι αν του ζητήσεις. Η τετρακίνηση Symmetrical AWD, σε συνδυασμό με το χαμηλό κέντρο βάρους που προσφέρει ο boxer κινητήρας, χαρίζει εξαιρετική σταθερότητα. Η ανάρτηση, με γόνατα MacPherson εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω, απορροφά τις λακκούβες με χαρακτηριστική άνεση, χωρίς να γίνεται ποτέ “πλαδαρή”.
Το τιμόνι είναι ακριβές, αν και όχι γεμάτο πληροφόρηση. Το CVT κιβώτιο, από την άλλη, είναι αυτό που θα διχάσει: λειτουργεί ομαλά στην καθημερινότητα, αλλά δείχνει τα όριά του σε ανηφόρες ή σε απαιτητικές προσπεράσεις. Όμως, εκεί που το Forester βγάζει χαρακτήρα είναι εκτός δρόμου. Με απόσταση από το έδαφος 220 χιλιοστά, γωνία προσέγγισης 20,2 μοιρών, ράμπας 21,1 μοιρών και διαφυγής 25,8 μοιρών, το Forester περνά εμπόδια με άνεση που λίγα SUV μπορούν να προσφέρουν. Το X-Mode, με επιλογές Snow/Dirt και Deep Snow/Mud, ρυθμίζει αυτόματα το γκάζι, το φρένο και την κατανομή ροπής για να μην σου λείψει τίποτα.

Μπαίνοντας στο Forester, δεν σε αγκαλιάζουν high-tech επιφάνειες ή εξεζητημένα φινιρίσματα. Αντίθετα, επικρατεί η πρακτικότητα και η εργονομία. Τα υλικά είναι ανθεκτικά, η συναρμογή εξαιρετική και η αίσθηση solid. Το ταμπλό είναι τυπικό Subaru: σοβαρό, απλό, με φυσικά κουμπιά εκεί που πρέπει. Η θέση οδήγησης είναι υψηλή και άνετη, τα καθίσματα προσφέρουν σωστή στήριξη και η ορατότητα περιμετρικά είναι κορυφαία – κάτι που δύσκολα βρίσκεις πια. Σημειώστε πως υπάρχει και κάμερα στο δεξί καθρέφτη που βοηθά στο παρκάρισμα και στα στενά περάσματα.
Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει οθόνη αφής 8”, με συμβατότητα Apple CarPlay και Android Auto, ενώ υπάρχει και δεύτερη μικρή οθόνη ψηλότερα, που εμφανίζει πληροφορίες από το X-Mode, την κατανάλωση, τις λειτουργίες του υβριδικού και άλλα. Ο χώρος για τους επιβάτες πίσω είναι εξαιρετικός, με μεγάλο άνοιγμα θυρών, επίπεδο πάτωμα και πορτμπαγκάζ 508 λίτρων (λίγο μικρότερο λόγω της μπαταρίας, αλλά ακόμα απολύτως επαρκές). Το Subaru Forester είναι εξοπλισμένο με το πακέτο EyeSight Driver Assist, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων:

Αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, ενεργό Cruise Control με διατήρηση λωρίδας, αναγνώριση κόπωσης οδηγού και κάμερα προσώπου, έξυπνο σύστημα πέδησης σε εμπόδια κατά την όπισθεν, προσαρμογή γκαζιού σε εκκίνηση με εμπόδιο, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως στις δοκιμές του Euro NCAP, έχει βαθμολογηθεί με 5 αστέρια, αποδεικνύοντας ότι εκτός από ικανό, είναι και ασφαλές. Το Subaru Forester 2.0 e-Boxer είναι ένα αυτοκίνητο για λίγους, αλλά εκλεκτούς. Δεν θα σε εντυπωσιάσει με την τελική ταχύτητά του ή με το design.
Δεν είναι για “φιγούρα” ή για TikTok reels. Είναι για εκείνον που θα το φορτώσει, θα βάλει το ποδήλατο ή τον σκύλο στο πορτμπαγκάζ και θα πάει στο βουνό. Για εκείνον που εκτιμά την μηχανολογική ακρίβεια, την τετρακίνηση χωρίς φιοριτούρες, την ποιότητα συναρμολόγησης και την πραγματική ασφάλεια. Αν ζητάς ηλεκτρική αυτονομία, δες αλλού. Αν όμως θέλεις ένα τίμιο, πολυτάλαντο, αυθεντικό SUV, που δεν φοβάται ούτε την πόλη, ούτε το βουνό, το Forester παραμένει ένα από τα καλύτερα στην κατηγορία του και πλέον, με “υποφερτή” κατανάλωση καυσίμου.

Τεχνικά χαρακτηριστικά του Subaru Forester 2.0 e-Boxer
Κινητήρας (κ.εκ.): 1995, 4κύλινδρος boxer
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 136/ 5.600 (+16,7 Η/Κ)
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 182/4.000 (+66 Η/Κ)
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο CVT
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (σε δευτερόλεπτα): 12,2”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 188
Μέση κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ. Εργοστ.): 8,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 183
Διαστάσεις (ΜxΠxY σε χιλιοστά): 4.670×1.830×1.730
Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.670
Βάρος (κιλά): 1.722
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 508
Τιμή: Από 45.920 ευρώ
Content Original Link:
" target="_blank">