06
Fri, Jun
572 New Articles

Δοκιμή του Audi SQ6 e-tron quattro με τους 490 ίππους: Τι άλλο να ζητήσεις από ένα SUV;

Δοκιμή του Audi SQ6 e-tron quattro με τους 490 ίππους: Τι άλλο να ζητήσεις από ένα SUV;

AUTOMOTO
Δοκιμή του Audi SQ6 e-tron quattro με τους 490 ίππους: Τι άλλο να ζητήσεις από ένα SUV;

Με βάση τη νέα πλατφόρμα PPE (Premium Platform Electric) που μοιράζεται με την Porsche, το ηλεκτρικό S φέρνει τη μάρκα από το Ingolstadt στην εμπροσθοφυλακή της μετάβασης με τρόπο που ταιριάζει στη βαριά της ιστορία. Λίγο καιρό μετά το “βασικό” πισωκίνητο ηλεκτρικό SUV, ήρθε στα χέρια μας και το απόλυτο (μέχρι νεοτέρας…). Το SQ6 δεν φωνάζει διαλαλώντας την ισχύ του. Την παρουσιάζει μεστά και χαμηλόφωνα, αφήνοντας τις εκρηκτικές του επιδόσεις να κάνουν “φασαρία”. Οι διαφορές στην εμφάνιση είναι εκεί, μόνο όμως για μυημένους.

Audi SQ6 e-tron quattro S24AutoDOK K.Boidanis

Το διαφοροποιημένο προφίλ στον προφυλακτήρα, τις 21άρες ζάντες, τα φαρδύτερα μαρσπιέ και την διακριτική “S” σήμανση, που θα δουν πολλοί αλλά θα προσέξουν ελάχιστοι. Το πίσω μέρος αποπνέει δύναμη χωρίς υπερβολές. Η φωτεινή υπογραφή OLED είναι μεταβλητή, και μάλιστα προσαρμοζόμενη ανάλογα με το drive mode. Ναι, ακόμη και τα φώτα συμμετέχουν στη δυναμική εμπειρία. Το εσωτερικό είναι ένα κεφάλαιο μόνο του: Audiμε τα όλα του. Δερμάτινες επενδύσεις, sport καθίσματα με ενισχυμένη πλευρική στήριξη, flat-bottom τιμόνι, ρυθμίσεις παντού.

Η τριπλέτα των οθονών (12,3” Virtual Cockpit, 11,9” infotainment, 10,9” για τον συνοδηγό- τριπλέτα εξαιρώντας το αρκετά χρήσιμο όταν το συνηθίσεις, HUD) δημιουργεί ένα cockpit που παραπέμπει σε fighter jet με ηλεκτρική συνείδηση. Κάτω από το ψηφιακό πακέτο και την αισθητική φόρμα, το SQ6 e-tron φοράει δύο ηλεκτροκινητήρες –έναν εμπρός, έναν πίσω– που αποδίδουν συνδυαστικά 490 ίππους και 820 Nm ροπής. Σε boost mode (launch control), η ισχύς ανεβαίνει στιγμιαία στους 517 ίππους, εκτοξεύοντας το βάρους 2,5 τόνων SUV στα 100 χλμ./ώρα σε 4,3 δευτερόλεπτα.

Audi SQ6 e-tron quattro S24AutoDOK Audi

Πιο γρήγορο από πολλές βενζινοκίνητες κατασκευές με πολύ μικρότερο αποτύπωμα βάρους και το κάνει σχεδόν αθόρυβα. Η αίσθηση της επιτάχυνσης είναι συγκλονιστική. Άμεση, γραμμική, αλλά όχι “άναρχη”. Ο πίσω κινητήρας είναι πιο ισχυρός και ενεργοποιείται κατά προτεραιότητα για να προσφέρει μια αίσθηση rear-biased οδήγησης, ειδικά όταν το σύστημα Audi drive select είναι στο dynamic. Στην ουσία, είναι ένα ηλεκτρικό quattro χωρίς μηχανική σύνδεση αλλά με απόκριση και κίνηση στους τροχούς ανά άξονα, σε χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Η μετάδοση ροπής μεταξύ των αξόνων γίνεται ηλεκτρονικά και συνεχώς, με το λογισμικό να προβλέπει απώλεια πρόσφυσης και να την αντιμετωπίζει πριν καν υπάρξει. Στροφές, βροχή, ανελέητη πίεση στο γκάζι, τίποτα δε μοιάζει ικανό να ταράξει το συγκλονιστικό ηλεκτρικό SUV με αυτό το ιδιαίτερο χρώμα, που το καθιστά ταυτόχρονα ιδιαίτερα διακριτικό αλλά και eye catching. Στο επίκεντρο της εμπειρίας βρίσκεται το μεγάλο όπλο του SQ6: η νέα μπαταρία συνολικής χωρητικότητας 100 kWh (net: ~94,9 kWh). Πρόκειται για ένα πακέτο υψηλής τάσης 800V –το πρώτο σε Audi– που εξασφαλίζει γρήγορη φόρτιση, μεγάλη διάρκεια και σταθερή απόδοση σε όλες τις συνθήκες.

Audi SQ6 e-tron quattro S24AutoDOK K.Boidanis

Η μέγιστη ισχύς φόρτισης φτάνει τα 270 kW σε ταχυφορτιστή (DC), κάτι που σημαίνει ότι σε ιδανικές συνθήκες, μπορείς να ανακτήσεις 255 χιλιόμετρα αυτονομίας σε μόλις 10 λεπτά. Από 10% σε 80% χρειάζονται περίπου 21 λεπτά της ώρας καθιστώντας το SQ6 από τα ταχύτερα ηλεκτρικά στον τομέα αυτό. Φυσικά υποστηρίζεται και AC φόρτιση έως 11 kW, ενώ αργότερα θα υπάρχει και 22 kW προαιρετικά. Η αυτονομία με πλήρη φόρτιση κυμαίνεται στα 510 χιλιόμετρα, αν και στην πράξη, με sport οδήγηση, μπορείς να περιμένεις ρεαλιστικά περίπου 400-420 χιλιόμετρα. Ωστόσο, χάρη στην εξελιγμένη ανάκτηση ενέργειας (με επιλογές μέσω paddles), μπορείς να εξοικονομήσεις ενέργεια και να αυξήσεις τα νούμερα.

Audi SQ6 e-tron quattro S24AutoDOK Audi

Το σύστημα φρενάρει έως και με 220 kW ισχύ ανάκτησης – πραγματικό όπλο σε κατηφόρες ή αστικές διαδρομές. Η θερμική διαχείριση της μπαταρίας γίνεται μέσω υγρού ψυκτικού κυκλώματος τεσσάρων ζωνών, που ρυθμίζεται συνεχώς από τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου ώστε να διατηρεί την ιδανική θερμοκρασία σε φόρτιση και αποφόρτιση. Το SQ6 δεν είναι ελαφρύ, ούτε κρύβει το μέγεθός του. Όμως η αερανάρτηση (προαιρετική, αλλά υπήρχε στο αυτοκίνητο δοκιμής) μεταμορφώνει σε μεγάλο ποσοστό την εμπειρία της οδήγησης του νέου ηλεκτρικού SUV της Audi.

Audi SQ6 e-tron quattro S24AutoDOK K.Boidanis

Η ανάρτηση προσαρμόζεται συνεχώς, με ρυθμίσεις που κυμαίνονται από “μαγικό χαλί” στο Comfort έως “βράχος” στο Dynamic. Σε όλες τις περιπτώσεις, το πλαίσιο παραμένει σφιχτό και σταθερό, δεν θα αισθανθείς ποτέ κλίσεις στις στροφές αλλά ούτε και “πλεύση” στις ευθείες με υψηλή μέση ωριαία και ανωμαλίες στην άσφαλτο. Σε τελική ανάλυση, το SQ6 δεν είναι απλώς γρήγορο, μια και το σύνολο των χαρακτηριστικών του το καθιστούν προβλέψιμο, ασφαλές και -εν τέλει- ιδιαίτερα γοητευτικό. Σε αφήνει να το πιέσεις, να μπεις νωρίς στο apex, να ανοίξεις το τιμόνι και να πατήσεις το γκάζι νωρίς, γιατί ξέρεις ότι τίποτα δεν θα “ξεφύγει”.

Audi SQ6 e-tron quattro S24AutoDOK Audi

Το Audi SQ6 e-tron θα διατίθεται στην ελληνική αγορά σε τιμές άνω των 100.000 ευρώ, με πλούσιο εξοπλισμό, τεχνολογία αιχμής και μηδενικούς ρύπους. Δεν είναι ένα απλό SUV – είναι ένα τεχνολογικό statement, μια δήλωση του τι μπορεί να κάνει η Audi στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Δεν είναι αυτοκίνητο για όλους. Είναι όμως για εκείνους που θέλουν το καλύτερο της Audi, σε ηλεκτρική μορφή. Με επιδόσεις που προκαλούν, ποιότητα που καθηλώνει, και ένα τεχνικό υπόβαθρο που δείχνει τον δρόμο. Είναι η δήλωση της Audi πως “βρίσκεται ήδη στο μέλλον” της αυτοκίνησης.

Audi SQ6 e-tron quattro S24AutoDOK K.Boidanis

Τεχνικά χαρακτηριστικά του Audi SQ6 e-tron quattro
Κινητήρας: 2 Η/Κ
Ισχύς (ίπποι): 490 (517 στο launch control mode)
Ροπή (Nm): 855
Μπαταρία (kWh): 100 (94,9 net)
Κιβώτιο: Αυτόματο μιας σχέσης
Μετάδοση: Στους 4 τροχους
Ανάρτηση: Πολλαπλοί σύνδεσμοι εμπρός και πίσω
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (σε δευτερόλεπτα): 4,3”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 230
Μέση κατανάλωση εργοστασίου (kWh/100 χλμ.): 18,0
Αυτονομία (χλμ.): 579 (μέγιστη)
Διαστάσεις (ΜxΠxY σε χιλιοστά): 4.771×1.939×1.611
Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.660
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 499
Βάρος (κιλά): 2.425
Τιμή: Από 101.980 ευρώ

Content Original Link:

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ sport24.gr

" target="_blank">

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ sport24.gr

Top Stories

Σοκ με Φαλ στον Ολυμπιακό - Αποχώρησε τραυματίας (vid)

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Σοκ με Φαλ στον Ολυμπιακό - Αποχώρησε τραυματίας (vid)

Ενός λεπτού σιγή στη μνήμη του Δημήτρη Χατζηχρήστου στον τελικό του Ολυμπιακού με την ΑΕΚ (vid)

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Ενός λεπτού σιγή στη μνήμη του Δημήτρη Χατζηχρήστου στον τελικό του Ολυμπιακού με την ΑΕΚ (vid)

Μπαρτζώκας: «Δείχνει σοβαρός ο τραυματισμός του Φαλ»

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Μπαρτζώκας: «Δείχνει σοβαρός ο τραυματισμός του Φαλ»

Δεν διαλέγει Μπαρτζώκα ο Μίσιτς;

ΜΠΑΣΚΕΤ

Δεν διαλέγει Μπαρτζώκα ο Μίσιτς;

Σε αυτή την ομάδα καταλήγει ο Βασίλιε Μίσιτς! Ούτε Παναθηναϊκός, ούτε Ολυμπιακός

ΜΠΑΣΚΕΤ

Σε αυτή την ομάδα καταλήγει ο Βασίλιε Μίσιτς! Ούτε Παναθηναϊκός, ούτε Ολυμπιακός

Βάζει φωτιές ο Αταμάν στο Game3

ΜΠΑΣΚΕΤ

Βάζει φωτιές ο Αταμάν στο Game3

Μουζέτι: “Είμαι απογοητευμένος με τον τρόπο που τελείωσε”

Tennis

Μουζέτι: “Είμαι απογοητευμένος με τον τρόπο που τελείωσε”

Αλκαράθ: “Δεν χάνω με τίποτα το Τζόκοβιτς - Σίνερ” (vid)

Tennis

Αλκαράθ: “Δεν χάνω με τίποτα το Τζόκοβιτς - Σίνερ” (vid)

Highlights: Η πρόκριση του Αλκαράθ στον τελικό (vid)

Tennis

Highlights: Η πρόκριση του Αλκαράθ στον τελικό (vid)

Ράλι Σαρδηνίας: Ο Οζιέ "έκλεψε" το προβάδισμα από τα Hyundai στο τέλος της πρώτης μέρας

AUTOMOTO

Ράλι Σαρδηνίας: Ο Οζιέ "έκλεψε" το προβάδισμα από τα Hyundai στο τέλος της πρώτης μέρας

Τι μάθαμε για τα μονοθέσια του 2026 από τα υβρίδια των Red Bull, Mercedes στις δοκιμές της Βαρκελώνης

AUTOMOTO

Τι μάθαμε για τα μονοθέσια του 2026 από τα υβρίδια των Red Bull, Mercedes στις δοκιμές της Βαρκελώνης

Με το νέο Cupra Garage στη Λάρισα, επεκτείνεται η απήχηση της δυναμικής εταιρείας ανά την επικράτεια

AUTOMOTO

Με το νέο Cupra Garage στη Λάρισα, επεκτείνεται η απήχηση της δυναμικής εταιρείας ανά την επικράτεια

ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΜΙΝΙ ΠΑΙΔΩΝ Κ13 Έπεσε η αυλαία στη Γ΄Φάση - Οι ομάδες που πήραν την πρόκριση

ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΜΙΝΙ ΠΑΙΔΩΝ Κ13 Έπεσε η αυλαία στη Γ΄Φάση - Οι ομάδες που πήραν την πρόκριση

FINAL-4 CHAMPIONS LEAGUE ΑΝΔΡΩΝ Διατήρησε τα σκήπτρα της βασίλισσας της Ευρώπης η Φερεντσβάρος του Αργυρόπουλου, 13-11 τη Νόβι - Απονομές ο Κυριάκος Γιαννόπουλος (pics)

ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

FINAL-4 CHAMPIONS LEAGUE ΑΝΔΡΩΝ Διατήρησε τα σκήπτρα της βασίλισσας της Ευρώπης η Φερεντσβάρος του Αργυρόπουλου, 13-11 τη Νόβι - Απονομές ο Κυριάκος Γιαννόπουλος (pics)

Τα πλάνα και οι προκλήσεις της European Aquatics εν όψει της νέας σεζόν και ο απολογισμός της περασμένης (pics)

ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

Τα πλάνα και οι προκλήσεις της European Aquatics εν όψει της νέας σεζόν και ο απολογισμός της περασμένης (pics)