Ποια είναι η μοναδική αδυναμία της McLaren, που την κάνει ευάλωτη στις δοκιμές κατάταξης
Η McLaren κυριάρχησε ολοκληρωτικά στο τελευταίο GP, στη Βαρκελώνη της Ισπανίας πριν από μία εβδομάδα, τόσο στις δοκιμές κατάταξης όσο και στον αγώνα – αποδεικνύοντας ότι ο περιορισμός ελαστικότητας της εμπρός πτέρυγας δεν είχε κανέναν απολύτως αρνητικό αντίκτυπο για την ταχύτητά της.
Ωστόσο, σε αρκετούς αγώνες νωρίτερα φέτος η MCL39 έδειξε μια συγκεκριμένη αδυναμία, που την επηρεάζει κυρίως στις δοκιμές κατάταξης: την πρόσφυση του εμπρός μέρους. Δεν είναι ότι απουσιάζει η πρόσφυση, απλώς ότι μεταβάλλεται απρόβλεπτα.
Αυτό το φαινόμενο υποχρεώνει τους Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις να βασίζονται στην εμπειρία τους παρά στα δεδομένα της τηλεμετρίας για τη ρύθμιση και της οδήγηση του μονοθεσίου του – και εν πολλοίς μπορεί να κρύβεται πίσω από τους φετινούς μπελάδες τους Βρετανού σε ορισμένους αγώνες.

“Αυτό που παρατηρούμε είναι ότι περιστασιακά το αυτοκίνητό μας μπορεί να στρίβει πολύ καλά, αλλά για τους οδηγούς μας είναι δύσκολο να το κάνουν αυτό σταθερά και κατ’ επανάληψη”, εξήγησε ο διευθυντής της ομάδας, Αντρέα Στέλλα.
“Είναι ένα αυτοκίνητο που δεν σου δίνει και πολλές προειδοποιήσεις. Στην πίστα οι οδηγοί μας πρέπει να λειτουργούν με τρόπο που δεν βασίζεται απαραίτητα σε ό,τι αντιλαμβάνονται εκείνη τη στιγμή, αλλά σε προηγούμενα δεδομένα.
Αυτή δεν είναι μια άνετη συνθήκη για έναν οδηγό της Formula 1, ο οποίος αντιθέτως θα ήθελε να λαμβάνει ξεκάθαρα μηνύματα από το αυτοκίνητο. Η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός, ειδικά από τον εμπρός άξονα, είναι σχετικά αδύναμη”, πρόσθεσε ο Ιταλός.
Σχετικά με αυτό, ο Λάντο Νόρις εξήγησε: “Υπάρχουν κάποια πράγματα που δεν μου επιτρέπουν να λαμβάνω ό,τι έχω ανάγκη να αισθάνομαι ώστε να είμαι σε θέση να οδηγώ στο επίπεδο που είμαι ικανός. Δεν μου ταιριάζει και με εμποδίζει να επιτεθώ στα φρένα και στην είσοδο της στροφής.
Δεν είναι ότι εντελώς ξαφνικά το αυτοκίνητο έχει γίνει αδύνατο να οδηγηθεί. Όμως, όταν στις κατατακτήριες μιλάμε για διαφορές στα εκατοστά ή και στα χιλιοστά του δευτερολέπτου, τότε δεν παραπονιέμαι για τίποτα άλλο παρά για αυτό”, κατέληξε ο Βρετανός οδηγός.
Το πρόβλημα ενδέχεται να προκύπτει από το σχεδιασμό της εμπρός ανάρτησης, όπου η έμφαση στην αεροδυναμική συνεισφορά των εξαρτημάτων της ανάρτησης ίσως να έχει επηρεάσει αρνητικά την αίσθηση που δίνει η ανάρτηση στον οδηγό.
Ο Στέλλα επιβεβαίωσε ότι η McLaren εργάζεται για να επιλύσει αυτό το πρόβλημα, ώστε “να δώσουμε στους οδηγούς ένα κάπως πιο προβλέψιμο αυτοκίνητο, πλούσιο με πληροφόρηση για τη διαθέσιμη πρόσφυση όταν οδηγείται στο όριο”, εξήγησε.
Content Original Link:
" target="_blank">