Νέος Κ.Ο.Κ.: Στο στόχαστρο οι “υπότροποι”- Πότε χάνει κάποιος οριστικά το δίπλωμά του
Η συζήτηση για την ψήφιση του νέου Κ.Ο.Κ. από την ολομέλεια της Βουλής, έχει ξεκινήσει και το σπουδαιότερο από τη διαδικασία που ξεκίνησε με την εισήγηση του Πρωθυπουργού, είναι η εμφανής διάθεση του κράτους να οδηγήσει τις εξελίξεις με τέτοιο τρόπο που θα φέρει σε βάθος χρόνου μια διαφορετική αυτοκινητιστική κουλτούρα σε όλα τα επίπεδα. Με επίκεντρο την ανθρώπινη ζωή και την κοινωνική συνοχή, υπογράμμισε την ανάγκη για ριζικές παρεμβάσεις που θα ανατρέψουν τη θλιβερή πραγματικότητα των εκατοντάδων θυμάτων από τροχαία δυστυχήματα κάθε χρόνο στην Ελλάδα.

Ο νέος Κ.Ο.Κ., όπως τόνισε, φέρνει αυστηρότερες κυρώσεις, στοχεύοντας όχι μόνο στην τιμωρία αλλά και στην αποτροπή της επικίνδυνης οδήγησης και στη διαμόρφωση μιας νέας κυκλοφοριακής κουλτούρας. Οι ποινές κλιμακώνονται ανάλογα με τη σοβαρότητα και την επαναληψιμότητα της παράβασης, ενώ ξεχωρίζεται η πρώτη φορά από την ασυνείδητη και συνεχή παραβατικότητα. Με έμφαση στην πρόληψη και την ασφάλεια όλων – οδηγών, συνεπιβατών, ποδηλατών και πεζών –ο κ. Μητσοτάκης ανακοίνωσε την υποστήριξη σειράς μέτρων που έχουν κατά κύριο λόγο να κάνουν με:
• Υψηλότερα πρόστιμα για επικίνδυνες συμπεριφορές, όπως χρήση κινητού και οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
• Οριστική αφαίρεση διπλώματος σε ακραίες ή επαναλαμβανόμενες παραβάσεις, με ανώτατη ποινή τα 8 έτη στέρησης.
• Χρηματικές κυρώσεις που φτάνουν τις 4.000 ευρώ για υπότροπους.
• Απελευθέρωση των λεωφορειολωρίδων από ΙΧ και ταξί, ενισχύοντας τις αστικές συγκοινωνίες.

Σύμφωνα με τον Πρωθυπουργό, “η ατολμία θα ισοδυναμούσε με αποδοχή μιας κατάστασης που πληγώνει τον κοινωνικό ιστό”. Ειδικά στις περιφέρειες, όπου τα στοιχεία είναι ακόμη πιο ανησυχητικά, ο νέος ΚΟΚ φιλοδοξεί να δώσει απαντήσεις με πράξεις και όχι με ευχολόγια. Ο ίδιος υπογράμμισε ότι το τελικό κριτήριο επιτυχίας θα είναι μία και μόνο στατιστική: η μείωση των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών στην άσφαλτο. Το μήνυμα του Πρωθυπουργού ήταν ξεκάθαρο: δεν είναι πλέον ανεκτή η ασυδοσία στον δρόμο. Ο νέος ΚΟΚ δεν είναι απλώς ένα νομοθετικό κείμενο, αλλά μια απόπειρα αλλαγής νοοτροπίας, με σκοπό να σταματήσει η Ελλάδα να θρηνεί άδικα θύματα στην άσφαλτο.
Content Original Link:
" target="_blank">