GP Αυστρίας: Το πρόγραμμα δοκιμών και αγώνα, τα ελαστικά και η στρατηγική
Σε αντίθεση με τα τρία προηγούμενα χρόνια, το φετινό Αυστριακό GP -11ος γύρος του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1- δεν έχει τη δομή αγώνα Sprint αλλά κανονικά τρεις περιόδους ελεύθερων δοκιμών, τις Κατατακτήριες και τον Αγώνα της Κυριακής.
Σε πιο φυσιολογικές συνθήκες σε σχέση με τον Καναδά, και σε έναν αγώνα που έρχεται πάλι στο προσκήνιο η θερμική διαχείριση των ελαστικών, η McLaren επιστρέφει στο ρόλο του φαβορί – σε σχέση με τη λιγότερο ανταγωνιστική φετινή της εμφάνιση, στην πίστα του Μόντρεαλ.
Η δεύτερη θέση του Μαξ Φερστάπεν εκεί, πίσω από τον νικητή Τζορτζ Ράσελ, βοήθησε τον Ολλανδό να περιορίσει τη διαφορά του από τον επικεφαλής του πρωταθλήματος Όσκαρ Πιάστρι στους 43 βαθμούς, καθώς και από τον Λάντο Νόρις -που εγκατέλειψε μετά από σύγκρουση με τον ομόλογό του στη McLaren- στους 21 βαθμούς.
Παράλληλα, με τη νίκη στον Καναδά αναπτερώθηκαν οι ελπίδες της Mercedes: η ομάδα του Μπράκλεϊ έκανε τις απαραίτητες παρεμβάσεις στη W16 για να αποδώσει η ανασχεδιασμένη πίσω ανάρτηση, ενώ με νέες αναβαθμίσεις του μονοθεσίου ελπίζει να είναι ανταγωνιστική και στις εντελώς διαφορετικές συνθήκες της Αυστρίας.

Με σημαντικές αναβαθμίσεις της RB21 αυτό το τριήμερο τις ίδιες ελπίδες τρέφει και η Red Bull, ενώ η Ferrari μπαίνει σε ένα κομβικό δεκαήμερο καθώς με τις μεγάλες αεροδυναμικές αλλαγές της SF-25 και τη νέα πίσω ανάρτηση σε μία εβδομάδα στο Σίλβερστοουν, ελπίζει να βγάλει στην επιφάνεια την ταχύτητα του cavallino για να μπει στη διεκδίκηση των νικών.
GP Αυστρίας: Ελαστικά & στρατηγική
Αυτή τη φορά δεν θα έχουμε τη νέα υπερ-μαλακή γόμα C6, για το τριήμερο στη Στύρια, αλλά τις αμέσως επόμενες τρεις γόμες: μαλακή θα είναι η C5, μέση η C4 και σκληρή η C3. Αυτό επιλέχθηκε διότι η άσφαλτος της πίστας του Σπίλμπεργκ είναι αρκετά τραχιά.

Όμως, με μόλις 10 στροφές σε όλη την πίστα, η καταπόνηση των ελαστικών δεν είναι τόσο ακραία, από την άποψη των κάθετων δυνάμεων που ασκούνται σε αυτά. Η φθορά της γόμας είναι κατά κύριο λόγο θερμική, λόγω των αρκετών σημείων πολύ ισχυρής επιτάχυνσης και επιβράδυνσης.
Κατά συνέπεια, δεδομένου και του ότι η θερμοκρασία του αέρα θα πλησιάζει όλο το τριήμερο- τους 30° Κελσίου, θα έρθει σε πρώτο πλάνο η θερμική διαχείριση των ελαστικών -κυρίως του πίσω άξονα- από τις ομάδες.

Πέρσι η πιο αποδοτική στρατηγική περιλάμβανε δύο πιτ-στοπς. Όλοι φόρεσαν τη μέση γόμα για την εκκίνηση και στα πιτ-στοπς τους χρησιμοποίησαν νέα σετ μέσης (C4) και σκληρής (C3) – ενώ για τους τελευταίους 7 γύρους ο Φερστάπεν επέλεξε τη μαλακή (C5) στο απρογραμμάτιστο πιτ-στοπ του μετά τη σύγκρουση με τον Λάντο Νόρις. Οι περισσότεροι γύροι πέρσι με τη μέση γόμα (από τον Πιέρ Γκασλί) ήταν 29 και με τη σκληρή (από τον Ντάνιελ Ρικιάρντο) 34.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε το πρόγραμμα του 11ου φετινού αγωνιστικού τριημέρου της Formula 1, από σήμερα Παρασκευή (27/06) μέχρι το GP της Κυριακής (29/06), και άλλες ενδιαφέρουσες πληροφορίες για το GP της Αυστρίας:
Πρόγραμμα GP Αυστρίας 2025
Παρασκευή 27 Ιουνίου
- 14:30-15:30: Ελεύθερες Δοκιμές 1 (FP1)
- 18:00-19:00: Ελεύθερες Δοκιμές 2 (FP2)
Σάββατο 28 Ιουνίου
- 13:30-14:30: Ελεύθερες Δοκιμές 3 (FP3)
- 17:00-18:00: Δοκιμές κατάταξης (Q)
Κυριακή 29 Ιουνίου
- 16:00: Αγώνας (GP)
Πού θα το δείτε: Το 11ο Grand Prix του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της Formula 1, στην πίστα “Red Bull Ring” της Αυστρίας, θα μεταδοθεί την Κυριακή, 29 Ιουνίου, στις 16:00, ζωντανά, αποκλειστικά σε ΑΝΤ1 και ΑΝΤ1+. Αναλυτικά το πρόγραμμα των μεταδόσεων:
- FP1 – 27/6 – 14:30 – ANT1+
- FP2 – 27/6 – 18:00 – ANT1+
- FP3 – 28/6 – 13:30 – ANT1+
- Qualifying – 28/6 – 17:00 – ANT1+
- Formula 1 Show – 29/6 – 15:15 – ANT1, ANT1+
- Race – 29/6 – 16:00 – ANT1, ANT1+
- Formula 1 Show – 29/6 – Με τη λήξη του αγώνα – ΑΝΤ1+
Επίσης, μπορείτε να ενημερώνεστε για όλες τις εξελίξεις και την ανάλυση των δοκιμών κατάταξης και του αγώνα από το LIVEBlog του SPORT24.

GP Αυστρίας 2025 / Σπίλμπεργκ, 27-29 Ιουνίου 2024
- Πρώτο GP: 1970
- Μήκος πίστας: 4,326 km
- Γύροι: 71
- Συνολική διαδρομή: 307,018 km
- Ρεκόρ γύρου: Κάρλος Σάινθ, 1:05.619 (2020)
- Νικητής 2024: Τζορτζ Ράσελ
- Περισσότερες νίκες: Μαξ Φερστάπεν (4)
- Πιθανότητα οχήματος ασφαλείας: 38%
- Απώλεια χρόνου στο πιτ-στοπ: 20,3’’ (εκ των οποίων τα 2,5’’ σε στάση)
- Πρόβλεψη θερμοκρασίας αέρα: 30° C (Κυριακή), 28-29° C (Σάββατο), 28° C (Παρασκευή)
- Πιθανότητα βροχής: <20% (Κυριακή), 0% (Σάββατο), 20% (Παρασκευή)
5 Hot Info για την πίστα του Σπίλμπεργκ
- Το παλιό, τρομακτικό Οστεράιχρινγκ εγκαινιάστηκε το 1969 για να αντικαταστήσει το γειτονικό παλιό αεροδρόμιο του Τσέλτβεγκ που φιλοξενούσε από το 1964 τη Formula 1. Το σπορ επισκεπτόταν αυτή την πίστα από το 1970 μέχρι και το 1987. Στο μέσον της δεκαετίας του 1990 οι Αυστριακοί κάλεσαν τον αρχιτέκτονα Χέρμαν Τίλκε και το εκσυγχρονίσει, μειώνοντας παράλληλα και το μέγεθός του.
- Έτσι το 1996 προέκυψε το A1 Ring, και η Formula 1 επέστρεψε στους λόφους της Στυρίας το 1997. Νικητής του πρώτου αγώνα στην εκσυγχρονισμένη αυστριακή πίστα ήταν ο Ζακ Βιλνέβ με τη Williams-Renault, ενώ ο Ζαν Αλεζί της Benetton ενεπλάκη σε ένα θεαματικό ατύχημα με τον Έντι Ιρβάιν της Ferrari. Εκείνη τη μέρα, επίσης, ανακοίνωσε -εμπρός στους συμπατριώτες του- την αποχώρησή του από το σπορ ο Αυστριακός θρύλος των Ferrari και McLaren Γκέρχαρντ Μπέργκερ.

- Τέσσερα χρόνια αργότερα, στο GP Αυστρίας του 2001 συνέβη το πιο δραματικό επεισόδιο της σχέσης του Μίκαελ Σουμάχερ με τον Ρούμπενς Μπαρικέλο στη Ferrari. Ο Βραζιλιάνος είχε τεθεί επικεφαλής από νωρίς, όμως η Scuderia του είχε δώσει την εντολή να αφήσει τον Γερμανό να κερδίσει προκειμένου να τον βοηθήσει στη μάχη του τίτλου. Εκνευρισμένος, ο “Ρουμπίνιο” το έκανε επιδεικτικά, στην τελευταία στροφή, προκαλώντας θύελλα αντιδράσεων. Στο βάθρο ο “Σούμι” έκρινε ότι έπρεπε να ανεβάσει τον Μπαρικέλο στο πρώτο σκαλί, γεγονός που μετέπειτα ήταν η αφορμή για να δεχθεί η Ferrari πρόστιμο 1 εκατομμυρίου δολαρίων.

- Μετά τη λήξη του συμβολαίου του A1 Ring με τη F1, στο τέλος του 2003, την πίστα αγόρασε ο ιδρυτής της Red Bull Ντίτριχ Μάτεσιτζ το 2004. Το 2008, μετά από διαβουλεύσεις με άλλους συνεργάτες, ξεκίνησε η ανακαίνιση της πίστας με προϋπολογισμό 70 εκατομμύρια ευρώ, κι έτσι το 2012 ο Μάτεσιτζ προσέγγισε τη FIA με την πρώτη πρόταση για την επιστροφή της F1 εκεί – κάτι που εντέλει έγινε πραγματικότητα το 2014.
- Το Red Bull Ring έχει τις λιγότερες στροφές από κάθε άλλη πίστα του πρωταθλήματος – μόλις 10. Το πρώτο τμήμα επιβραβεύει την ισχύ των κινητήρων, καθώς περιλαμβάνει τρεις ευθείες που χωρίζονται από δύο ανηφορικές δεξιές στροφές. Έπειτα η διαδρομή γίνεται κατηφορική με μια σειρά από στροφές, κατά κύριο λόγο αρκετά γρήγορες.
Content Original Link:
" target="_blank">