Τριπλό ντέρμπι των Τάνακ, Φουρμό και Οζιέ μετά την πρώτη μέρα, εκτός μάχης (και) ο Ροβάνπερα
Τα κλαταρίσματα στο σκληρό τερέν του Ράλλυ Ακρόπολις -7ου αγώνα του φετινού WRC- εξακολούθησαν να ορίζουν τα δεδομένα και στις τρεις απογευματινές Ειδικές -Θήβα, Στείρι και Ελάτεια- που έκλεισαν την πρώτη πλήρη ημέρα του αγώνα.
Μετά τα δύο διαδοχικά κλαταρίσματα του Τιερί Νεβίλ στις ΕΔ4 και ΕΔ5, που άφησαν τον πρωταθλητή δυόμισι λεπτά μακριά από την κορυφή, o Κάλε Ροβάνπερα είχε την ίδια τύχη στο Στείρι – προτελευταία ΕΔ της ημέρας. Έτσι, έμειναν και οι δύο 2 λεπτά και 38’’ μακριά από την κορυφή, χάνοντας κάθε ελπίδα -εκτός συγκλονιστικού απροόπτου- να κερδίσουν φέτος ο καθένας την τρίτη του νίκη στον ελληνικό αγώνα του WRC.
“Δεν έγινε τίποτα”, εξήγησε ο δις πρωταθλητής Ροβάνπερα, “είναι περίεργο ορισμένες φορές – όλη την ημέρα είχαμε δυνατά χτυπήματα [στις πέτρες] και τα ελαστικά ήταν μια χαρά, και μετά είχαμε κλατάρισμα σε σημείο που δεν υπήρχε τίποτα να χτυπήσουμε. Έτσι είναι η ζωή καμιά φορά, και δεν υπάρχει τίποτα που να μπορείς να κάνεις”.
Την ίδια ώρα ο Οζιέ, παρότι εκκινούσε από τη δεύτερη θέση στις Ειδικές, διατηρούσε την πρωτοπορία του αγώνα μέχρι τη Θήβα, έχοντας ανέβει εκεί μετά το πρώτο κλατάρισμα του Νεβίλ στο δεύτερο πέρασμα από τους Αγ. Θεοδώρους (ΕΔ4).
Όμως, οι οδηγοί της Hyundai ανέβασαν ρυθμό στις δύο τελευταίες Ειδικές της ημέρας και στο Στείρι ο Φουρμό με τον πρώτο χρόνο και ο Τάνακ με τον δεύτερο χρόνο πέρασαν τον Οζιέ και ανέβηκαν στη δεύτερη και την πρώτη θέση, αντίστοιχα.
Στην ανανέωση της μάχης Οζιέ-Τάνακ από την Πορτογαλία και Σαρδηνία, ο Εσθονός βγήκε από το Στείρι (ΕΔ6) με προβάδισμα 10,1’’ από τον Γάλλο της Toyota – το οποίο διεύρυνε στα 16,9’’ στην Ελάτεια. Τη φόρμα της Hyundai επιβεβαίωσε το 1-2-3 της ομάδας στην τελευταία αυτή ΕΔ7, καθώς ταχύτερος όλων (εμπρός από τους Φουρμό, Τάνακ) ήταν ο Νεβίλ, στην προσπάθειά του να ανακάμψει.
“Είμαι πολύ, πολύ χαρούμενος με τη στρατηγική που είχαμε σήμερα και η ομάδα και εμείς, απέδωσε”, είπε βγαίνοντας από την Ελάτεια ο Φουρμό. Ο Τάνακ, από την πλευρά του, παραδέχθηκε ότι η τέταρτή του θέση εκκίνησης στις Ειδικές, σε σχέση με τη δεύτερη του Οζιέ, τον βοήθησε αρκετά.
Και αντίστοιχα ο Οζιέ είπε πως “θα είχα συμφωνήσει [πριν τον αγώνα] χωρίς καμία σκέψη με αυτό, διότι η διαφορά είναι πολύ μικρότερη από όσο θα έπρεπε να ήταν. Οπότε θα πρέπει να είμαστε ικανοποιημένοι με αυτή την ημέρα, νομίζω ότι κάναμε το καλύτερο. Δεν έχω τίποτα να χάσω [αύριο]”, τόνισε ο Γάλλος.
Αυτή η τελευταία δήλωση του Οζιέ δεν βρήκε σύμφωνο τον Τάνακ, που την χαρακτήρισε ως μία “πολύ ανόητη εξαγγελία”, όπως είπε ο Εσθονός, συνεχίζοντας πως ο Γάλλος “έχει πολλή δουλειά να κάνει και να υποστηρίξει την ομάδα του, οπότε δεν είναι αυτή η σωστή προσέγγιση”.
Το μεγαλύτερο μειονέκτημα είχε ο Έλφυν Έβανς, που εκκινούσε πρώτος και χρονοτριβούσε καθαρίζοντας το δρόμο για τους επόμενους. Έτσι, ο Ουαλός πρωτοπόρος του πρωταθλήματος έχασε 1 λεπτό και 21’’ όλη την ημέρα, και βρίσκεται στην 4η θέση εξαιτίας των κλαταρισμάτων των Νεβίλ, Ροβάνπερα, καθώς και της εγκατάλειψης του Σάμι Πάγιαρι λόγω μηχανικού προβλήματος που παρουσίασε το Toyota GR Yaris Rally1 στην απλή διαδρομή πριν από το Στείρι.
Εξίσου ωφελημένος με τα προβλήματα των άλλων ήταν ο Γκρεγκουάρ Μουνστέρ της M-Sport Ford, που καπρώνεται την 5η θέση χάρη στην προσεκτική του προσέγγιση στην πρώτη μέρα του αγώνα. Ο οδηγός από το Λουξεμβούργο, από την άλλη, έκανε τον 3ο χρόνο στην Ελάτεια – οπότε δεν είναι όλα θέμα τύχης.
Ο Τακαμότο Κατσούτα της Toyota κλείνει στην εξάδα, έχοντας ένα κλατάρισμα νωρίς στην ημέρα, ενώ οι Ροβάνπερα και νεβίλ έχουν πέσει στο τέλος της οκτάδας με πανομοιότυπους χρόνους. Οι τρεις τελευταίοι είναι μέσα σε μόλις 4 δευτερόλεπτα.
Από ελληνικής πλευράς, ένα από τα πρωταγωνιστικά πληρώματα, o Αλέξανδρος Αμούτζας με το συνοδηγό του Ηλία Παναγιωτούνη, εγκατέλειψαν μετά από ατύχημα στο 13,2 km της Θήβας. Παρότι η πρόσκρουση ήταν σφοδρή, και το Skoda Fabia Rally2 υπέστη εκτεταμένη ζημιά, είναι και οι δύο καλά στην υγεία τους.
EKO Ράλλυ Ακρόπολις 2025 – Γενική Κατάταξη μετά την 1η ημέρα (ΕΔ7)

Content Original Link:
" target="_blank">