ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Απολογισμός για τον “Αγώνα των Θεών” που φέτος “χαμογέλασαν” και πάλι στη Hyundai
Ο Όττ Τάνακ κατάφερε να πάρει την πρώτη του νίκη για φέτος με το Hyundai i20 N Rally1, σε έναν αγώνα που τα είχε όλα: ζέστη, σκληρές επιφάνειες, μηχανικά προβλήματα, αλλά και μάχη για κάθε δευτερόλεπτο. Η νίκη του Εσθονού αποκτά ιδιαίτερη σημασία καθώς τον φέρνει σε απόσταση αναπνοής από την κορυφή της βαθμολογίας, ενώ ενισχύει τις ελπίδες της Hyundai στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Αυτή ήταν η 22η νίκη του Τάνακ στο WRC, ενώ για τη Hyundai, είναι η δεύτερη σερί στον Εθνικό μας αγώνα και πρώτη για το φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.

Η δράση ξεκίνησε την Πέμπτη 26 Ιουνίου με την εναρκτήρια υπερειδική στο Ζάππειο, όπου χιλιάδες θεατές δημιούργησαν μια μοναδική ατμόσφαιρα. Ο Σεμπαστιέν Οζιέ της Toyota ήταν ταχύτερος σε αυτή τη σύντομη αλλά τεχνική διαδρομή, κερδίζοντας ένα ψυχολογικό προβάδισμα. Ωστόσο, η πραγματική μάχη ξεκίνησε την Παρασκευή, με τις σκληρές ειδικές των Αγίων Θεοδώρων, του Λουτρακίου, της Θήβας και της Ελάτειας να ταλαιπωρούν ανθρώπους και μηχανές. Ο Τάνακ άρχισε να ανεβαίνει σταθερά στην κατάταξη, την ώρα που ο Κάλε Ροβάνπερα εγκατέλειπε λόγω ζημιάς στην ανάρτηση της GR Yaris, αφήνοντας ένα σημαντικό “κενό” για την Toyota.

Το Σάββατο ήταν η πιο απαιτητική ημέρα, με διπλές διελεύσεις από τις διαβόητες ειδικές Παύλιανη, Καρούτες και Οινοχώρι. Εκεί κρίθηκε ουσιαστικά ο αγώνας, καθώς ο Τάνακ έπιασε κορυφή και άρχισε να “χτίζει” διαφορά, παρά την πίεση των Οζιέ και Φουρμό. Την ίδια ώρα, ο Τιερί Νεβίλ είχε τετ α κε στο δεύτερο πέρασμα από τις Καρούτες και απώλεσε πολύτιμο έδαφος. Η θερμοκρασία στο κόκκινο και η φθορά των ελαστικών έπαιξαν καταλυτικό ρόλο, με τις ομάδες να παίζουν τακτικά χαρτιά συντήρησης και στρατηγικής αλλαγής ρυθμού. Η Hyundai κράτησε την ψυχραιμία της, προσφέροντας στον Τάνακ ένα στιβαρό αυτοκίνητο και καθαρή στρατηγική.

Η Κυριακή, με το Σμόκοβο και το εμβληματικό “Ταρζάν” να κλείνουν τον αγώνα, έφερε ακόμα περισσότερη ένταση. Ο Τάνακ ξεκίνησε την ημέρα με πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων, που του στέρησε την 5η και 6η σχέση στις τελευταίες ειδικές, αλλά κατάφερε να διαχειριστεί το προβάδισμα με θαυμαστή ψυχραιμία. Ο Οζιέ τον πλησίασε επικίνδυνα, αλλά δεν κατάφερε να εκμεταλλευτεί πλήρως την ευκαιρία. Ο Φουρμό με το δεύτερο Hyundai έκανε επίσης εξαιρετική δουλειά, ανεβαίνοντας και αυτός στο βάθρο καθώς επέδειξε σταθερότητα καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα.

Ο ελληνικός αγώνας επεφύλαξε και φέτος σκληρές δοκιμασίες για όλους: πολλές εγκαταλείψεις, απρόοπτα και συνεχείς ανακατατάξεις, με τον δρόμο προς το βάθρο να είναι μια διαρκής μάχη επιβίωσης. Πολύ καλές εντυπώσεις άφησε ο νεαρός Σαμί Παγιαρί που τερμάτισε 5ος, ενώ ο Έλφυν Έβανς, αν και δεν είχε τον ρυθμό να διεκδικήσει νίκη, εξασφάλισε σημαντικούς βαθμούς για την οικονομία του πρωταθλήματος διατηρώντας την πρωτοπορία του με μικρή διαφορά από Οζιέ και Τάνακ.

Το φετινό Ράλλυ Ακρόπολις, πέρα από τον αγωνιστικό του χαρακτήρα, αποτέλεσε για ακόμη μια φορά πόλο έλξης για χιλιάδες θεατές από την Ελλάδα και το εξωτερικό, επιβεβαιώνοντας την αγωνιστική αλλά και τουριστική του σημασία. Ο συνδυασμός των σκληρών ελληνικών τερέν με το πάθος των φιλάθλων δημιουργεί ένα μοναδικό σκηνικό που σπάνια συναντάται στο WRC.

Η τελική κατάταξη των 10 πρώτων του Ράλλυ Ακρόπολις 2025:
Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος
1 Ott Tänak Hyundai 3:21:47.3
2 Sébastien Ogier Toyota +32.8
3 Adrien Fourmaux Hyundai +58.9
4 Elfyn Evans Toyota +1:23.2
5 Sami Pajari Toyota +2:11.6
6 Takamoto Katsuta Toyota +2:44.0
7 Thierry Neuville Hyundai +3:08.4
8 Andreas Mikkelsen Škoda WRC2 +5:22.7
9 Nikolay Gryazin Citroën WRC2 +5:45.9
10 Gus Greensmith Ford WRC2 +6:01.1

Η συνέχεια του πρωταθλήματος αναμένεται συγκλονιστική, με τον Τάνακ πλέον να έχει αναθαρρήσει, τον Οζιέ να παραμονεύει και τον Έβανς να κρατά (προς το παρόν) τα σκήπτρα. Το Ράλλυ Ακρόπολις έκλεισε με το χειροκρότημα των θεατών και την υπόσχεση πως του χρόνου, στα ίδια βουνά, η μάχη θα είναι ξανά σκληρή, σκόνη θα σηκωθεί και είμαστε στην αναμονή για να δούμε σε ποιους θα χαμογελάσουν ξανά, οι Θεοί της Ελλάδας.
Content Original Link:
" target="_blank">