Παροξυσμός στο Σίλβερστοουν για τις επαφές Φερστάπεν και Mercedes για το ‘26
Το ιταλικό τηλεοπτικό δίκτυο Sky ανέφερε ότι η Mercedes F1 και ο Μαξ Φερστάπεν βρίσκονται σε “προχωρημένες διαπραγματεύσεις” για το ενδεχόμενο μεταγραφής του Ολλανδού στο Μπράκλεϊ από το πρωτάθλημα της Formula 1 του 2026.
Τόσο ο διευθυντής της Mercedes F1 Τότο Βολφ όσο και ο ίδιος ο Φερστάπεν, μιλώντας για το θέμα στα προεόρτια του GP του Σίλβερστοουν, προσπάθησαν να υποβαθμίσουν την έκταση των συνομιλιών τους – καθώς μέχρι στιγμές οι πληροφορίες ανέφεραν ότι οι επαφές μεταξύ τους αποσκοπούν σε ξεχωριστά συμφέροντα των δύο πλευρών.
Ο Βολφ είχε προσπαθήσει πριν από έναν χρόνο να εξασφαλίσει τις υπηρεσίες του Φερστάπεν, όμως εντέλει στο τέλος Αυγούστου ανακοίνωσε για τη σεζόν του 2025 τον 18χρονο Αντρέα Κίμι Αντονέλι για τη θέση του Λιούις Χάμιλτον.
Τον περασμένο Απρίλιο ο Αυστριακός τόνισε ότι δεν υφίσταται κανένα ‘φλερτ’ πλέον με τον Φερστάπεν, αλλά τις τελευταίες εβδομάδες παραδέχθηκε ότι τον προσέγγισε η πλευρά του τετράκις πρωταθλητή, διερευνόντας τις επιλογές που μπορεί να έχει ο Μαξ μακριά από την παρακμάζουσα Red Bull τα προσεχή χρόνια στη Formula 1.
Ο 27χρονος έχει συμβόλαιο με την RBR μέχρι το τέλος του 2028, όμως ένας όρος στο συμβόλαιό του, του επιτρέπει να το σπάσει εάν δεν βρίσκεται σε μια συγκεκριμένη θέση του πρωταθλήματος οδηγών σε συγκεκριμένο χρονικό σημείο. Οι απόψεις διίστανται για τη θέση και το χρονικό σημείο.
Η τελευταία άποψη είναι ότι ο όρος προβλέπει ότι ο Ολλανδός πρέπει να βρίσκεται κάτω από την 4η θέση του πρωταθλήματος μετά το τέλος του GP Ουγγαρίας, στις αρχές αυτού του Αυγούστου. Προς το παρόν ο 27χρονος βρίσκεται στην 3η, αλλά μόλις 9 βαθμούς μπροστά από τον Τζορτζ Ράσελ, και 27 βαθμούς από τον Σαρλ Λεκλέρ.
Στο πάντοκ του Σίλβερστοουν ακούστηκε η ανεπιβεβαίωτη πληροφορία (από τον ρεπόρτερ του Sky F1 Κρεγκ Σλέιτερ, που επικελείται πηγές από τη Red Bull) ότι σε περίπτωση μη ενεργοποίησης του όρου αποχώρησης του Φερστάπεν από τη Red Bull μετά το GP Ουγγαρίας, ο Ολλανδός θα πρέπει να καταβάλλει περισσότερα από 110 εκατομμύρια ευρώ στην ομάδα του Μίλτον Κινς για να σπάσει το συμβόλαιό του.
Ο 27χρονος με το τρέχον συμβόλαιό του με την RBR είναι ο πιο ακριβοπληρωμένος οδηγός της F1, με ετήσιες απολαβές 63,6 εκατομμυρίων ευρώ – όμως η πληροφορία του εξωφρενικού ποσού αποζημίωσης για να σπάσει τη συμφωνία του με την RBR θα πρέπει να αντιμετωπίζεται με κάποιες επιφυλάξεις. Εξάλλου, συνήθως οι ομάδες και οι οδηγοί φτάνουν σε κάποιου είδους συμβιβασμό σε τέτοιες περιπτώσεις.

Πίσω στον πανζουρλισμό του Σίλβερστοουν, το κανάλι Sky Italia ανέφερε στο Twitter/X ότι “η Mercedes βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τον Μαξ Φερστάπεν, ο Ολλανδός είναι έτοιμος να αποδεσμευθεί για την επόμενη σεζόν”.
Το ιταλικό δημοσίευμα ήρθαν, στο Σίλβερστοουν, να ενισχύσουν και εκπρόσωποι του βρετανικού και γερμανικού Τύπου. Οι πρώην οδηγοί της F1 και νυν τηλεσχολιαστές Μάρτιν Μπραντλ και Ραλφ Σουμάχερ ανέφεραν ότι είναι πλέον σοβαρό το ενδεχόμενο της μεγάλης μεταγραφής του Φερστάπεν στο Μπράκλεϊ για το 2026.
“Πιστεύω ότι ο Τζορτζ Ράσελ είναι ανήσυχος και κάνει κάποιες τηλεφωνήματα. Δεν υπάρχει καπνός χωρίς φωτιά”, είπε ο Μπραντλ. “Το 2026 φέρνει την τεράστια, τη μεγαλύτερη αλλαγή όλων των εποχών στους κανονισμούς των σασί και των μονάδων ισχύος, και φαντάζεται κανείς ότι η Mercedes θα είναι κοντά στην κορυφή. Κάτι τρέχει”, πρόσθεσε.
Θυμίζουμε ότι η Mercedes F1 είναι η ομάδα που αναδύθηκε ως η κορυφαία της F1 για επτά διαδοχικά χρόνια μετά την προηγούμενη μεγάλη αλλαγή των κινητήρων του σπορ, κατά το πέρασμα στιες υβριδικές μονάδες ισχύος το 2014. Και δεν είναι λίγοι όσοι πιστεύουν ότι μπορεί να κάνει κάτι ανάλογο και το 2026.
Από την άλλη, η Red Bull επέλεξε να κατασκευάσει για πρώτη φορά το 2026 τον αποκλειστικά δικό της κινητήρα, την ολοκαίνουρια μονάδα ισχύος που εξελίσσει εδώ και 3 χρόνια η Red Bull Powertrains, με μια μικρή βοήθεια από τη νέα της συνεργάτιδα, Ford. Και σε αυτή την περίπτωση η RBPT εικάζεται ότι δεν έχει προοδεύσει όσο η Mercedes με τις μονάδες του ‘26.
Ο Ραλφ Σουμάχερ, από την πλευρά του, είπε ότι “φαίνεται πως έτσι είναι τα πράγματα” για τη μεταγραφή του Φερστάπεν στη Mercedes και συμπλήρωσε λέγοντας ότι “είμαι περίεργος τι θα συμβεί στον Τζορτζ Ράσελ μετά από αυτό. Βεβαίως, υπάρχει και το ενδεχόμενο ο Τότο Βολφ να θελήσει να βγάλει λίγη από την πίεση από τους ώμους του Κίμι Αντονέλι στέλνοντάς τον σε κάποια άλλη ομάδα”.
Περνώντας, όμως, από τους σχολιαστές στους πρωταγωνιστές, ο Τζορτζ Ράσελ ρωτήθηκε στο Σίλβερστοουν για όλη την παραφιλολογία Mercedes-Φερστάπεν, και εμφανίστηκε ψύχραιμος και αισιόδοξος για το μέλλον του στην ομάδα του Μπράκλεϊ.
“Κάθε ομάδα έχει δύο διαθέσιμες θέσεις και είναι φυσιολογικό να εξετάζουν τι τους επιφυλάσσει το μέλλον” δήλωσε ο Βρετανός. “Δεν το παίρνω προσωπικά, γιατί από την αρχή έχω ξεκαθαρίσει πως είμαι χαρούμενος να είμαι δίπλα σε οποιονδήποτε. Υπάρχουν πολλές συζητήσεις, πολλές φήμες και όλα αυτά δείχνουν προς εμένα, αλλά από τη δική μου πλευρά δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι.
Θέλω να συνεχίσω με τη Mercedes στο μέλλον. Το γεγονός είναι πως ο Τότο δεν με έχει απογοητεύσει ποτέ. Πάντα τηρεί τον λόγο του, αλλά πρέπει και εκείνος να κάνει το σωστό για την ομάδα του, που μεν με περιλαμβάνει, αλλά περιλαμβάνει και τις χιλιάδες ανθρώπους που εργάζονται στη Mercedes.
Για εμένα δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας, γιατί δεν νομίζω ότι θα φύγω από την ομάδα. Όποιος κι αν είναι ο team-mate μου, δεν με απασχολεί ιδιαίτερα. Η πιθανότητα να μη βρίσκομαι στη Mercedes του χρόνου είναι εξαιρετικά χαμηλή”.
Όταν ρωτήθηκε αν έχει μιλήσει με άλλες ομάδες, απάντησε απλά “όχι”, προσθέτοντας πως αισθάνεται σίγουρος για την πορεία της καριέρας του στη Formula 1. “Ναι, είμαι αρκετά σίγουρος, για να είμαι ειλικρινής. Νομίζω ότι μέχρι στιγμής έχω αποδείξει πολλά.
Όσες ομάδες επικοινώνησαν στο παρελθόν, τους είπα ότι είμαι πιστός στη Mercedes, εκεί βρίσκεται το μέλλον μου. Και στο τέλος της ημέρας, η Mercedes είναι και οι μάνατζέρ μου, άρα όλα πρέπει να περάσουν πρώτα από εκεί.
Δεν έχει υπάρξει έλλειψη ενδιαφέροντος, ας το πούμε έτσι. Αλλά εγώ ήμουν συγκεντρωμένος στη δική μου πλευρά. Είμαι πιστός στη Mercedes. Στο τέλος όλα θα πάνε όπως πρέπει. Νιώθω ότι αποδίδω καλύτερα από ποτέ και η απόδοση τα λέει όλα”.
Επιπλέον, σχετικά με την αλλαγή των τεχνικών κανονισμών το ‘26 που προαναφέραμε, ο Ράσελ θεωρεί τη Mercedes ως την καλύτερη επιλογή για το μέλλον: “Οδεύοντας προς την επόμενη χρονιά, υπάρχουν τόσες πολλές άγνωστες παράμετροι. Για το μονοθέσιο, τον κινητήρα, τα καύσιμα. Από κάθε πλευρά, η καλύτερη ευκαιρία για να κερδίσουμε είναι να συνεχίσουμε όπως είμαστε.
Αισθάνομαι ότι αποδίδουμε σε πολύ υψηλό επίπεδο στην πίστα, και εγώ προσωπικά αισθάνομαι ότι οδηγώ εξαιρετικά. Θα μπω στην πέμπτη μου χρονιά με τη Mercedes. Και όλοι μας, ο Λάντο [Νόρις], ο Σαρλ [Λεκλέρ], οδηγοί που είναι τόσα χρόνια στις ίδιες ομάδες, όταν επίκειται μια τόσο ριζική επανεκκίνηση όπως το 2026 η σταθερότητα είναι το μεγαλύτερο σου πλεονέκτημα”.
Από τη δική του πλευρά ο Φερστάπεν, μιλώντας στο Viaplay, εμφανίστηκε ήρεμος και όταν ρωτήθηκε για τα δημοσιεύματα απάντησε πως “δεν χρειάζεται να προσθέσω πολλά σε αυτό. Όσο περισσότερα λέω, τόσο περισσότερα θα γραφτούν στα μέσα. Και σίγουρα δεν το θέλω αυτό. Εγώ καθορίζω το μέλλον μου.
Φυσικά θα υπάρξουν εξελίξεις, οπότε δεν μπορώ να πω αυτή τη στιγμή – δεν μπορώ να δώσω μια οριστική απάντηση για το αν [η φετινή χρονιά] είναι επιτυχημένη ή όχι. Κατά τη θερινή διακοπή νομίζω ότι θα είναι ξεκάθαρο τι θα γίνει φέτος από πλευράς απόδοσης.
Αλλά δεν είναι ότι σκέφτομαι περισσότερο τώρα από ό,τι πέρυσι ή τα προηγούμενα χρόνια. Είμαι πολύ χαλαρός με όλα, απλώς κάνω τη δουλειά μου”, κατέληξε ο πρωταθλητής.
Τέλος, ο Ολλανδός αρνήθηκε κατηγορηματικά ένα από τα υποθετικά σενάρια που είχαν αναπτυχθεί τελευταία – ότι μία από τις επιλογές που σκέφτεται είναι να κάνει ένα διάλειμμα ενός έτους από τη F1 το 2026. Σε ερώτηση αν υπάρχει αυτό το ενδεχόμενο, απάντησε “όχι, όχι, σίγουρα όχι”. Και συμπλήρωε ότι θα αγωνιστεί στη F1 “σίγουρα και θα προσπαθήσω να το συνδυάσω στο μέλλον και με όσες άλλες μορφές αγώνων είναι εφικτό”.
Content Original Link:
" target="_blank">