21
Mon, Jul
428 New Articles

Οδηγούμε το ηλεκτρικό SUV της πρωτοεμφανιζόμενης Omoda- Eίναι μια απόλυτα ευχάριστη έκπληξη

Οδηγούμε το ηλεκτρικό SUV της πρωτοεμφανιζόμενης Omoda- Eίναι μια απόλυτα ευχάριστη έκπληξη

AUTOMOTO
Οδηγούμε το ηλεκτρικό SUV της πρωτοεμφανιζόμενης Omoda- Eίναι μια απόλυτα ευχάριστη έκπληξη

Αυτό είναι το ηλεκτρικό SUV που δεν υποκρίνεται ότι φτιάχτηκε για να αλλάξει τον κόσμο. Φτιάχτηκε για να σε βάλει μέσα και να σου δώσει τα πάντα με το καλημέρα. Και ναι, μπορεί να έχει οθόνες που θυμίζουν λίγο Windows 8, και software που νιώθει ένα βήμα πίσω από το ID.4, αλλά η αίσθηση είναι ξεκάθαρη: σε αυτά τα λεφτά, είναι υπερ-πλήρες. Το Omoda 5 EV δεν είναι άλλο ένα copy-paste από μοντέλα που έχουμε ξαναδεί. Σχεδιαστικά έχει ταυτότητα. Σε κάποιους μπορεί να μην αρέσει με την πρώτη (και τη δεύτερη) ματιά και να χρειαστεί να το “δουν” μέσα από τα μάτια τρίτων αλλά το Omoda 5 έχει όλα όσα χρειάζεται για να κερδίσει το στοίχημα της πρώτης επαφής.

Omoda 5 EV TestDrive S24Auto K.Boidanis

Ψαρωτική μάσκα, λωρίδα φωτισμού μπροστά, κάθετες LED γραμμές πίσω και ένα προφίλ με ισορροπία ανάμεσα σε SUV και coupe. Δεν φωνάζει ότι είναι ηλεκτρικό αλλά δεν κρύβεται κιόλας. Στις διαστάσεις του είναι ένα “κανονικό” οικογενειακό, με μήκος 4,6 μέτρα και μεταξόνιο 2,7 μέτρα, το οποίο -μαζί με την έλλειψη των τυπικών μηχανικών μερών που έχουμε συνηθίσει από τα μοντέλα με τους θερμικούς κινητήρες- δημιουργεί συνθήκες ιδιαίτερης ευρυχωρίας στην καμπίνα. Προφανώς και δεν μιλάμε για ένα ακόμα ηλεκτρικό πόλης. Το 5 είναι οικογενειακό ηλεκτρικό SUV, φτιαγμένο να φορτώσει βαλίτσες, καθίσματα, παιδιά και να κάνει διαδρομές.

Και όλα αυτά με τιμή εκκίνησης κάτω από 36.000 ευρώ, με πλούσιο εξοπλισμό ακόμα και χωρίς επιδοτήσεις. Για την έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία και τους 204 ίππους, φτάνουμε τις 40.000 ευρώ– τιμές που κάνουν τους αντίστοιχους σε μέγεθος ανταγωνιστές από Ευρώπη, να κοκκινίζουν- είτε από ντροπή, είτε από… νεύρα. Μπαίνεις μέσα και βλέπεις ότι δεν έχει λείψει τίποτα. Οι δίδυμες οθόνες 12,3”, ο κρυφός ambient φωτισμός, τα οικολογικά υλικά, η τεράστια κεντρική κονσόλα, τα καθίσματα τύπου lounge, όλα φωνάζουν “premium“, κι ας μην είναι ή τουλάχιστον, δεν τοποθετούνται ως τέτοια στην αγορά.

Omoda 5 EV TestDrive S24Auto K.Boidanis

Το λειτουργικό είναι απλό, σχεδόν στοιχειώδες. Το μενού καθυστερεί λίγο να φορτώσει, η πλοήγηση έχει χάρτες που μοιάζουν να έχουν έρθει απευθείας από κινέζικο Android του 2020 και οι φωνητικές εντολές είναι μεν εκεί αλλά σίγουρα θέλουν κάποια αναβάθμιση για να εναρμονιστούν με τις πραγματικές ανάγκες του σήμερα. Η αλήθεια είναι ότι η Chery (μητρική της Omoda), δεν κρύβει πως το software είναι υπό διαρκή εξέλιξη, με updates να έρχονται. Αλλά μέχρι τότε, δεν μπορείς να συγκρίνεις το EV5 με το “τριμαρισμένο” λειτουργικό ενός Κορεάτικου ηλεκτρικού ή κάποιου Ευρωπαϊκού.

Η συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto σώζει την κατάσταση. Γιατί μόλις συνδέσεις το κινητό σου, ξεχνάς ότι κάτι λείπει. Κι αυτό είναι το θέμα: τίποτα δεν λείπει, απλώς δεν έχει την premium υφή και την ταχύτητα που περιμένεις από ένα -για παράδειγμα- γερμανικό αντίστοιχο. Η έκδοση με 204 ίππους και μπαταρία 61 kWh (net) είναι αυτή που θα δούμε περισσότερο στην Ευρώπη. Στο δρόμο, το EV5 κινείται πολιτισμένα, με καλή μόνωση και σωστή κύλιση. Στις ανωμαλίες δείχνει στιβαρό αλλά όχι μαλακό και αυτό που σου μένει είναι πως η ρύθμιση έχει περισσότερο τις από Γερμανία μεριά προτάσεις στο στόχαστρο, παρά τις Γαλλικές.

Omoda 5 EV TestDrive S24Auto K.Boidanis

Η επιτάχυνση είναι ομαλή και αρκούντως δυναμική. Δεν έχει την υστερία των πλούσιων σε απόδοση ηλεκτρικών αλλά με κάποιο τρόπο, έχει πάντα “κάτι να δώσει” όταν είναι εν κινήσει και ο οδηγός ζητήσει επιτάχυνση -π.χ. για κάποια προσπέραση. Κι ενώ αρχικά η χωρητικότητα της μπαταρίας έμοιαζε να είναι “μέτρια”, στην πορεία προέκυψε πως είναι όπως πρέπει. Σημαντικό ρόλο σε αυτό έπαιξε και το γεγονός πως το Omoda παρουσιάζει σημαντική ανάκτηση στην πορεία και έτσι το ενεργειακό απόθεμα δεν προβληματίζει, ούτε προκαλεί άγχος. Το τιμόνι έχει βάρος, αλλά λίγη πληροφόρηση και το πεντάλ του φρένου απαιτεί λίγο παραπάνω χρόνο για να το συνηθίσεις, λόγω του regeneration που λέγαμε νωρότερα και λειτουργεί πολύ καλά.

Omoda 5 EV TestDrive S24Auto Omoda

Η Omoda υπόσχεται αυτονομία έως 450 km WLTP, κάτι που στην πράξη στη δική μας περίπτωση, αποδείχτηκε πως ήταν ικανό για κοντά στα 400 χιλιόμετρα, σε μεικτή χρήση και χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια για “λογοκρισία” στο γκάζι. Αναμφίβολα αυτό είναι ένα από τα πολύ καλά στοιχεία του αυτοκινήτου, καθώς αποδεικνύεται ιδιαίτερα λογικό στη διαχείριση του ενεργειακού αποθεματικού του. Η φόρτιση φτάνει τα 88 kW σε DC και είναι επαρκής για καλές επιδόσεις φόρτισης. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει πως χρειάζεσαι περίπου 35 λεπτά για 30-80% και αυτό δεν βάζει στην κορυφή το μοντέλο της Omoda αλλά ούτε και σε αναγκάζει σε παρατεταμένες στάσεις για να ολοκληρώσεις μια μεγάλη διαδρομή με απόσταση μεγαλύτερη της αυτονομία του αυτοκινήτου.

Omoda 5 EV TestDrive S24Auto K.Boidanis

Σε AC φορτιστή 11 kW, το Omoda 5 (που έχει αντίστοιχο onboard ως μέρος του βασικού του εξοπλισμού) γεμίζει σε λιγότερο από 6 ώρες και αυτή είναι μια λογική επίδοση για τον μέσο χρήστη που φορτίζει με wallbox το βράδυ στο σπίτι και έχει αντίστοιχα τη δυνατότητα φόρτισης και στο γραφείο. Σε ότι έχει να κάνει με τον εξοπλισμό του μοντέλου, εδώ η Omoda πάει “μακριά τη βαλίτσα” με τη λίστα να περιλαμβάνει τα πάντα. Full LED προβολείς, θερμαινόμενα και αεριζόμενα καθίσματα, πανοραμική ηλιοροφή, 360° κάμερα, αυτόματο parking, ACC, Lane Keep Assist, Blind Spot Monitoring, Κλιματισμό με ιονιστή και ενεργό καθαρισμό αέρα

Omoda 5 EV TestDrive S24Auto K.Boidanis

Όχι, δεν του λείπει τίποτα. Απλώς όλα αυτά τρέχουν σε λογισμικό που δείχνει στη χρήση του, σαν να είναι μια γενιά πίσω. Αυτό όμως, σε συνδυασμό με την τιμή, κάνει το Omoda 5 καθαρό value for money. Αν τα γερμανικά μοντέλα δίνουν εμπειρία premium software με entry level εξοπλισμό, το Omoda κάνει το ανάποδο: δίνει τα πάντα και ζητά λίγη υπομονή στο firmware. Το Omoda 5 έχει έρθει με φόρα να ταράξει την αγορά, ακριβώς γιατί δεν είναι φτηνιάρικο. Είναι ολοκληρωμένο, γενναιόδωρο, και τεχνικά επαρκές. Το μόνο που του λείπει είναι το ψηφιακό finesse, αυτό το touch που δείχνει “ευρωπαϊκή ωριμότητα”.

Omoda 5 EV TestDrive S24Auto K.Boidanis

Το Omoda 5 είναι ένα ρεαλιστικά ικανοποιητικό σε όλα του ηλεκτρικό μοντέλο, που μπορεί να δώσει τον αέρα της αναβάθμισης σε όποιον το επιλέξει για τη μετάβασή του στη νέα ηλεκτρική εποχή. Είναι ένα αυτοκίνητο που δεν θα σε κερδίσει με την πληροφορία που περνάει στα χέρια του οδηγού μέσω του τιμονιού αλλά από την άλλη, δεν σου δίνει “πάτημα” για παράπονα με τον τρόπο που στέκεται στο δρόμο. Έχει ένα ξεκάθαρα premium ύφος στο πάτημά του, που έχει “πολυτραγουδιστεί” τα τελευταία χρόνια (υπερβολικά, αν με ρωτάτε) καθώς δεν θα έπρεπε (πάλι αν με ρωτάτε) να είναι τόσο σημαντικό ζητούμενο. Το Omoda 5 θέλει απλώς να κερδίσει τον ρεαλιστή, αυτόν που ψάχνει το μέγιστο δυνατό πακέτο με το λιγότερο δυνατό ρίσκο και κόστος.

Omoda 5 EV TestDrive S24Auto K.Boidanis

Και η αλήθεια είναι ότι σε αυτή την εξίσωση, βγάζει νόημα. Το software του θυμίζει ότι η Κίνα πατάει ακόμα το φρένο στο UI refinement αλλά το hardware, ο εξοπλισμός και η ποιότητα κύλισης δεν αφήνουν περιθώρια υποτίμησης. Αν δεν σε νοιάζει ποιο λογότυπο έχει στο τιμόνι, και μετράς με το κομπιουτεράκι κάθε ευρώ που πληρώνεις, το Omoda 5 μπορεί να είναι το πιο λογικό ηλεκτρικό SUV της εποχής- και με 8 χρόνια εγγύηση για τη μπαταρία του. Με χώρους για πέντε και -εντάξει- με λίγο μικρότερο του αναμενόμενου πορτ μπαγκάζ. Που εδώ που τα λέμε, όταν εξοικειωθείς μαζί του, θα σε “πάρει από το χέρι” να περάσετε παρέα κάποιες ενδιαφέρουσες διαδρομές, με τρόπο και ταχύτητα που θα σου θυμίσει τα νιάτα σου- αλλά πολύ πιο αθόρυβα.

Omoda 5 EV TestDrive S24Auto K.Boidanis

Τεχνικά χαρακτηριστικά του Omoda 5 EV
Κινητήρας: Ηλεκτρικός σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη
Μέγιστη ισχύς (ίπποι): 204
Μέγιστη ροπή (Nm): 340
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: 1 σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (σε δευτερόλεπτα): 7,6”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 172
Μέση κατανάλωση (εργοστασιακή, kWh/100χλμ.): 12,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 0
Διαστάσεις (ΜxΠxY σε χιλιοστά): 4.424×1.830×1.588
Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.630
Βάρος (κιλά): 1.785
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 370
Τιμή: Από 34.500 ευρώ

Content Original Link:

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ sport24.gr

" target="_blank">

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ sport24.gr

Top Stories

«Ντόντσιτς και Γιόκιτς θα μπορούσαν να γίνουν συμπαίκτες»: Τι αποκάλυψε παράγοντας του ΝΒΑ

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

«Ντόντσιτς και Γιόκιτς θα μπορούσαν να γίνουν συμπαίκτες»: Τι αποκάλυψε παράγοντας του ΝΒΑ

Ο Γκονσάλβες έβαλε πέντε γκολ αλλά τον εξαφάνισαν στη Φλαμένγκο – Ο Ολυμπιακός περιμένει την ευκαιρία

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Ο Γκονσάλβες έβαλε πέντε γκολ αλλά τον εξαφάνισαν στη Φλαμένγκο – Ο Ολυμπιακός περιμένει την ευκαιρία

Παπαναστασίου: «Μέχρι πριν ένα μήνα δούλευα για 800 ευρώ, μετά το μετάλλιο μάλλον πρέπει να βρω ξανά δουλειά»

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Παπαναστασίου: «Μέχρι πριν ένα μήνα δούλευα για 800 ευρώ, μετά το μετάλλιο μάλλον πρέπει να βρω ξανά δουλειά»

Ο Ολυμπιακός θα ταξιδέψει στην Κύπρο

ΜΠΑΣΚΕΤ

Ο Ολυμπιακός θα ταξιδέψει στην Κύπρο

Ο Ολυμπιακός εμφανίζεται να θέλει και τον Σερζ Ιμπάκα

ΜΠΑΣΚΕΤ

Ο Ολυμπιακός εμφανίζεται να θέλει και τον Σερζ Ιμπάκα

Απίθανος Ομέρ Γιουρτσέβεν – Είναι ακόμα στις ΗΠΑ και κάνει ατομικές προπονήσεις

ΜΠΑΣΚΕΤ

Απίθανος Ομέρ Γιουρτσέβεν – Είναι ακόμα στις ΗΠΑ και κάνει ατομικές προπονήσεις

Πτώση στη τηλεθέαση του φετινού τελικού Wimbledon

Tennis

Πτώση στη τηλεθέαση του φετινού τελικού Wimbledon

Αλκαράθ: Αποσύρθηκε από Τορόντο, κανονικά σε Σινσινάτι

Tennis

Αλκαράθ: Αποσύρθηκε από Τορόντο, κανονικά σε Σινσινάτι

Citi Open: Μύρισε... US Open

Tennis

Citi Open: Μύρισε... US Open

Κυρίαρχος και στην Τσεχία ο Μαρκ Μάρκεζ, πλησιάζει όλο και πιο κοντά στον έβδομο τίτλο του

AUTOMOTO

Κυρίαρχος και στην Τσεχία ο Μαρκ Μάρκεζ, πλησιάζει όλο και πιο κοντά στον έβδομο τίτλο του

Η βαθμολογία του MotoGP μετά τη νίκη του Μαρκ Μάρκεζ στο Μπρνο

AUTOMOTO

Η βαθμολογία του MotoGP μετά τη νίκη του Μαρκ Μάρκεζ στο Μπρνο

Σόλμπεργκ ο δεύτερος: Ο 24χρονος Όλιβερ κυριάρχησε στην Εσθονία για την παρθενική του νίκη στο WRC

AUTOMOTO

Σόλμπεργκ ο δεύτερος: Ο 24χρονος Όλιβερ κυριάρχησε στην Εσθονία για την παρθενική του νίκη στο WRC

ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΝΕΑΝΙΔΩΝ Κ17/ ΤΕΛΙΚΗ ΦΑΣΗ Πρωταθλητής ο ΝΟ Βουλιαγμένης στη διαδικασία των πέναλτι, 11-10 τον Πανιώνιο (pics)

ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΝΕΑΝΙΔΩΝ Κ17/ ΤΕΛΙΚΗ ΦΑΣΗ Πρωταθλητής ο ΝΟ Βουλιαγμένης στη διαδικασία των πέναλτι, 11-10 τον Πανιώνιο (pics)

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΑΝΔΡΩΝ Συγκλονιστική η Εθνική, τορπίλισε την Ιταλία, 17-11, μπήκε στην παγκόσμια 4άδα και βλέπει κορυφή (pics)

ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΑΝΔΡΩΝ Συγκλονιστική η Εθνική, τορπίλισε την Ιταλία, 17-11, μπήκε στην παγκόσμια 4άδα και βλέπει κορυφή (pics)

ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΝΕΑΝΙΔΩΝ Κ17/ ΤΕΛΙΚΗ ΦΑΣΗ Φουντώνουν οι μάχες στα Χανιά - Τα ζευγάρια των ημιτελικών (pics)

ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΝΕΑΝΙΔΩΝ Κ17/ ΤΕΛΙΚΗ ΦΑΣΗ Φουντώνουν οι μάχες στα Χανιά - Τα ζευγάρια των ημιτελικών (pics)