Πώς χτίζει ο Άντριαν Νιούι το σχεδιασμό του πιο "hot" μονοθεσίου του 2026
Ο Άντριαν Νιούι, που εκτός από διευθύνων τεχνικός σύμβουλος είναι και μέτοχος της Aston Martin F1, μετρά περισσότερες από 200 νίκες και 26 τίτλους οδηγών και κατασκευαστών με τα μονοθέσια που σχεδίασε για τις Williams, McLaren και Red Bull τα τελευταία 35 χρόνια.
Εύλογα, λοιπόν, η πρώτη δημιουργία του από τη στιγμή της μεταγραφής του από τη Red Bull Racing στην Aston Martin F1, η νέα AMR26, είναι ίσως το πιο πολυαναμενόμενο μονοθέσιο της νέας σεζόν της Formula 1 – στην οποία όλα τα αυτοκίνητα θα σχεδιαστούν εν λευκώ λόγω των ριζικών αλλαγών των τεχνικών κανονισμών τόσο της αεροδυναμικής όσο και των μονάδων ισχύος.
Από τις αρχές Μαρτίου, που ξεκίνησε να εργάζεται στο Σίλβερστοουν, ο Νιούι είναι απόλυτα αφοσιωμένος στην AMR26, σχεδόν αδιαφορώντας πλήρως για τη φετινή AMR25 που μετά βίας καταφέρει να διεκδικεί την είσοδο στη δεκάδα των GP.
Όμως, ο στόχος με τη νέα AMR26 είναι να γίνει η Aston πρωταγωνίστρια της F1, γνήσια διεκδικήτρια νικών και τίτλων – καθώς ο ίδιος ο Φερνάντο Αλόνσο δεν κρύβει τη φιλοδοξία του να διεκδικήσει το τρίτο του πρωτάθλημα, μετά από το νταμπλ της διετίας 2005-’06.
Πώς, όμως, ο Νιούι ξεκινά τον εν λευκώ σχεδιασμό της AMR26; Όπως εξήγησε ο ίδιος, οι πρώτοι και σημαντικότεροι τομείς στους οποίους εστίασε είναι η ανάρτηση, η χωροταξία του δοχείου καυσίμων και το μεταξόνιο. Δηλαδή τα βασικά σημεία της αρχιτεκτονικής του μονοθέσιου, εξαρτήματα που δεν είναι δυνατόν να αλλάξουν κατά τη διάρκεια της σεζόν.

Ο Βρετανός συμπλήρωσε ότι η βασική δουλειά για την εμπρός και πίσω πτέρυγα, καθώς και για το κάλυμμα του κινητήρα και τους πλευρικούς αεραγωγούς, θα ακολουθήσει αργότερα στη διαδικασία σχεδιασμού της AMR26. Εξάλλου, αυτά είναι εξαρτήματα που μπορούν να αλλάξουν με αναβαθμίσεις στη διάρκεια της αγωνιστικής χρονιάς.
Ο Νιούι, συγκεκριμένα, είπε ότι οι πρώτοι τομείς του σχεδιασμού “είναι η διάταξη της εμπρός και πίσω ανάρτησης, το μέγεθος του ρεζερβουάρ καυσίμου και το μεταξόνιο.
Από τη μία, δεν έχουμε αρκετό χρόνο. Κι από την άλλη, τα εργαλεία προσομοίωσης που διαθέτουμε μπορεί να είναι κάπως αδύναμα. Οπότε πρέπει να προσπαθήσουμε να κάνουμε τις καλύτερες δυνατές εκτιμήσεις. Αν χρειαστεί, το αμάξωμα και οι αεροτομές μπορούν να προσαρμοστούν μέσα στη σεζόν”.

Κατά πολλούς, η βασική παράμετρος που έκανε τη Red Bull κυρίαρχη το 2022-΄23 ήταν ο καινοτομικός σχεδιασμός της ανάρτησης από τον Νιούι, και συγκεκριμένα ο έλεγχος των βυθίσεων του αμαξώματος (του ρύγχους στα φρένα και της ουράς στην επιτάχυνση) που κρατούσαν σχετικά σταθερή την απόσταση από το έδαφος ώστε να αποδίδει καλύτερα η αεροδυναμική στις προδιαγραφές του ground effect (όπου η περισσότερη άντωση παράγεται από το δάπεδο).
Σε συνέντευξή του στον επίσημο ιστότοπο της Aston Martin τον Μάιο, ο Newey είχε δηλώσει ότι οι κανονισμοί του 2026 προσφέρουν μεγαλύτερα περιθώρια για καινοτομία απ’ ό,τι φοβόταν αρχικά.
“Οι σκέψεις μου για τους κανονισμούς του ’26 είναι παρόμοιες με τις σκέψεις μου για τη μεγάλη αλλαγή κανονισμών του 2022”, είπε συγκεκριμένα. “Αρχικά σκέφτηκα ότι οι κανονισμοί ήταν τόσο περιοριστικοί που δεν υπήρχαν μεγάλα περιθώρια ελευθερίας για τον σχεδιαστή.
Αλλά μετά αρχίζεις να μπαίνεις στις λεπτομέρειες και συνειδητοποιείς ότι υπάρχει περισσότερη ευελιξία για καινοτομία και διαφορετικές προσεγγίσεις απ’ ό,τι φαινόταν αρχικά.
Αυτό το είδαμε στην αρχή του 2022, με τις ομάδες να ακολουθούν πραγματικά πολύ διαφορετικές κατευθύνσεις. Τώρα, φυσικά, τέσσερις σεζόν μετά, υπάρχει γενική σύγκλιση, αλλά αρχικά δεν ίσχυε αυτό.
Η διαφοροποίηση ανάμεσα στις ομάδες είναι υπέροχη. Όλα γίνονται λίγο βαρετά όταν τα μονοθέσια φαίνονται ίδια και ο μόνος τρόπος να τα ξεχωρίσεις είναι από τα χρώματα. Πιστεύω ότι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα το ’26 να δούμε κάτι αντίστοιχο με το ’22.
Οι κανονισμοί έχουν αρκετή ευελιξία και είμαι βέβαιος ότι οι ομάδες θα παρουσιάσουν διαφορετικές λύσεις. Κάποιες από αυτές θα εγκαταλειφθούν μέσα στα πρώτα δύο ή τρία χρόνια, καθώς οι ομάδες θα αρχίσουν να συγκλίνουν”, κατέληξε.
Τα λόγια αυτά του Βρετανού κρίθηκαν από πολλούς ειδικούς της F1, όπως από τον πρώην πρωταθλητή και νυν τηλεσχολιαστή Ντέιμον Χιλ, ως ενδείξεις πως ο Νιούι έχει εντοπίσει και πάλι ένα “παραθυράκι” στους κανονισμούς που μπορεί να κάνει την Aston Martin AMR26 ένα κορυφαίο μονοθέσιο το 2026.
Παράλληλα, πρόσφατα ο πρόεδρος του HRC (Honda Racing Corporation) αποκάλυψε ότι η Honda έχει δεχθεί αρκετά αιτήματα από την Aston -χωρίς να κατονομάσει τον Νιούι- σχετικά με τη σχεδιασμό της μονάδας ισχύος του 2026 – η οποία είναι άλλη μία παράμετρος που θα κρίνει αν ο Φερνάντο Αλόνσο θα είναι στους διεκδικητές των νικών της νέας σεζόν, μαζί με τα νέα βιώσιμα καύσιμα που εξελίσσει με επενδύσεις εκατομμυρίων η πετρελαϊκή Aramco.
Content Original Link:
" target="_blank">