08
Sun, Jun
438 New Articles

Οι Ιταλοί επενδύουν στον ελληνικό σιδηρόδρομο: 360 εκατ. ευρώ φέρνει η συμφωνία της Ρώμης

Οι Ιταλοί επενδύουν στον ελληνικό σιδηρόδρομο: 360 εκατ. ευρώ φέρνει η συμφωνία της Ρώμης

Πολιτικη
Οι Ιταλοί επενδύουν στον ελληνικό σιδηρόδρομο: 360 εκατ. ευρώ φέρνει η συμφωνία της Ρώμης
Στρατηγική αποδείχθηκε η συμφωνία στη Ρώμη, με την ελληνική κυβέρνηση να καταφέρνει να αποσπάσει το «ναι» των Ιταλών της Hellenic Trainγια άμεσες επενδύσεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Η δέσμευση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκηγια ασφαλή σιδηρόδρομο με σύγχρονα τρένα πριν το 2027, αποτέλεσε το σημείο εκκίνησης των διαπραγματεύσεων για την αναθεώρηση της σύμβασης με την ιταλική Ferrovie Dello Stato Italiane, μητρική της Hellenic Train.

Διαβάστε:Μητσοτάκης και Μελόνι βρήκαν κοινό "βηματισμό" για συμφωνίες 1,3 δισ. ευρώ - 360 εκατ. ευρώ για 23 καινούργια τρένα και νέα αμαξοστάσια - Όλο το παρασκήνιο

Παρά τις αρχικές τους επιφυλάξεις, οι Ιταλοί συμφώνησαν να «βάλουν το χέρι στην τσέπη» και δεσμεύτηκαν να προχωρήσουν στην άμεση υλοποίηση επενδυτικού προγράμματος ύψους 360 εκατ. ευρώ. Ένα πρόγραμμα που μεταξύ άλλων προβλέπει την αγορά 23 νέων τρένων, εκ των οποίων 8 υπεραστικά ταχείας κυκλοφορίας και 15 προαστιακού τύπου. Σε ό,τι αφορά μάλιστα τον Προαστιακό, είναι η πρώτη φορά από την έναρξη λειτουργίας τού μέσου, δηλαδή λίγο πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, που γίνεται προμήθεια νέων συρμών.



Ελληνικός σιδηρόδρομος: Εξοπλισμένα τρένα με συστήματα ασφαλείας

Βάσει της συμφωνίας, τα νέα τρένα θα παραγγελθούν φέτος και θα αντικαταστήσουν τα μεταχειρισμένα «ασημένια βέλη», ηλικίας 30 ετών, που είχε φέρει η ιταλική εταιρεία στο πλαίσιο της αρχικής συμφωνίας εν έτει 2017 με το ελληνικό Δημόσιο. Η παλαιότητα άλλωστε των συρμών που χρησιμοποιούνται σήμερα, ευθύνεται εν πολλοίς για την κακή εικόνα στον ελληνικό σιδηρόδρομο με το αρνητικό ρεκόρ των 1,7 βλαβών την ημέρα. Αξίζει να σημειώσουμε ότι τα νέα τρένα θα είναι εξοπλισμένα με όλα τα επιτρόχια συστήματα ασφαλείας.

Το δεύτερο σκέλος της συμφωνίας της Ρώμης, προβλέπει τη δημιουργία σύγχρονων αμαξοστασίων για τη μακροχρόνια συντήρηση των τρένων. Μια επίσης σημαντική δέσμευση, που θα απαντήσει σε ένα ακόμη μεγάλο πρόβλημα, το οποίο αμαυρώνει την εικόνα του σιδηρόδρομου. Την πλημμελή συντήρηση των συρμών.



Κωνσταντίνος Κυρανάκης: Νέα τρένα, νέα υποδομή, νέα σελίδα για τη χώρα

«Οι Ιταλοί επενδύουν, εμείς δουλεύουμε σκληρά και μαζί χτίζουμε έναν σιδηρόδρομο που αξίζει στους πολίτες. Νέα τρένα, νέα υποδομή, νέα σελίδα για τη χώρα. Η συνεργασία αυτή έχει προοπτική και θέτουμε γερά θεμέλια για τα επόμενα χρόνια» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης.


Τα επιχειρήματα που έπεισαν τους Ιταλούς

Κρίσιμη ωστόσο για την εξέλιξη των διαπραγματεύσεων μεταξύ ελληνικού και ιταλικού Δημοσίου ήταν η προ δεκαημέρου συνάντηση που είχε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης με τον Ιταλό αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης και αρμόδιο για τις μεταφορές Ματέο Σαλβίνι.

Στη συνάντηση εκείνη, όπως αναφέρουν πηγές του Υπουργείου Μεταφορών, ο αναπληρωτής υπουργός, σε στενή συνεννόηση με το Μέγαρο Μαξίμου, έθεσε στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων όλα τα ελληνικά επιχειρήματα, που έπεισαν τελικά την ιταλική πλευρά να δεσμευτεί για το επενδυτικό πλάνο.


Η πρόσφατη υπογραφή των συμβάσεων, ύψους 450 εκατ. ευρώ, για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου της Θεσσαλίας, με σφιχτό χρονοδιάγραμμα για τα δεδομένα των έργων του Δημοσίου και με ορίζοντα υλοποίησης 15 μόλις μηνών, συνέβαλε στην επίτευξη της συμφωνίας. Μια συμφωνία που επισφραγίστηκε λίγες μέρες αργότερα στη συνάντηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με την Ιταλίδα ομόλογο του Τζόρτζια Μελόνι.


Ελληνική δέσμευση για έργα ουσίας

Απαραίτητο εχέγγυο αξιοπιστίας εκ μέρους της ελληνικής πλευράς, αποτέλεσε η δέσμευση για ουσιαστικά έργα αναβάθμισης του δικτύου, όπως η εγκατάσταση αυτόματου συστήματος πέδησης ETCS και τηλεδιοίκησης σε όλο το δίκτυο, το έργο υπογειοποίησης στα Σεπόλια, αλλά και οι νέες δικλείδες ασφαλείας που έχουν προβλεφθεί στο επικείμενο νομοσχέδιο για τον εκσυγχρονισμό του σιδηρόδρομου: Ενιαίο Κέντρο Εποπτείας, λειτουργία συστήματος ακριβούς γεωεντοπισμού τρένων, μέτρα αποτροπής των δολιοφθορών στο δίκτυο.

Οι δεσμεύσεις του ιταλικού κολοσσού, Ferrovie dello Stato, θα αποτυπωθούν ξεκάθαρα στη νέα αναθεωρημένη σύμβαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με την Hellenic Train με ρήτρες για τα χρονοδιαγράμματα. Το ίδιο θα συμβεί και με τις υποχρεώσεις του ΟΣΕ για τα έργα που οφείλει να εκτελέσει με ταχείς ρυθμούς.

Content Original Link:

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Παραπολιτικα -Διεθνή

" target="_blank">

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Παραπολιτικα -Διεθνή

Top Stories

Grid List

Λοράνς Αουέρ στα Παραπολιτικά: Είμαστε στο πλευρό σας σε κάθε προσπάθεια για το καλώδια GSI

Πολιτικη

Λοράνς Αουέρ στα Παραπολιτικά: Είμαστε στο πλευρό σας σε κάθε προσπάθεια για το καλώδια GSI

Μητσοτάκης για Μονή Σινά: "Να γίνει σεβαστό το ήδη διαμορφωμένο status quo λειτουργίας"

Πολιτικη

Μητσοτάκης για Μονή Σινά: "Να γίνει σεβαστό το ήδη διαμορφωμένο status quo λειτουργίας"

Ελληνοτουρκικά: Νέος γύρος πολιτικών και οικονομικών συνομιλιών στην Άγκυρα - Τεχνικά και πολιτικά ζητήματα στο επίκεντρο των επαφών των Χατζηβασιλείου και Παπαδοπούλου

Πολιτικη

Ελληνοτουρκικά: Νέος γύρος πολιτικών και οικονομικών συνομιλιών στην Άγκυρα - Τεχνικά και πολιτικά ζητήματα στο επίκεντρο των επαφών των Χατζηβασιλείου και Παπαδοπούλου

H στρατηγική και τα επόμενα βήματα της Χαριλάου Τρικούπη

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

H στρατηγική και τα επόμενα βήματα της Χαριλάου Τρικούπη

Μητσοτάκης: Να γίνει σεβαστό το status quo λειτουργίας της Μονής Σινά - Το μήνυμα σε Γιαννακόπουλο-Αγγελόπουλους

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μητσοτάκης: Να γίνει σεβαστό το status quo λειτουργίας της Μονής Σινά - Το μήνυμα σε Γιαννακόπουλο-Αγγελόπουλους

Χιονοδρομικά κέντρα: Θερινές επενδύσεις σε εξέλιξη

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χιονοδρομικά κέντρα: Θερινές επενδύσεις σε εξέλιξη

ΟΤΕ: Το συμβόλαιο του Τσαμάζ και τα άλλα θέματα της ετήσιας Γενικής Συνέλευσης

ΕΠΙΧEIΡΗΣΕΙΣ

ΟΤΕ: Το συμβόλαιο του Τσαμάζ και τα άλλα θέματα της ετήσιας Γενικής Συνέλευσης

Οι δασμοί του Τραμπ πλήττουν και τα παιχνίδια: ακριβότερες οι κούκλες στις ΗΠΑ

ΕΠΙΧEIΡΗΣΕΙΣ

Οι δασμοί του Τραμπ πλήττουν και τα παιχνίδια: ακριβότερες οι κούκλες στις ΗΠΑ

Η κόντρα Τραμπ-Μασκ δημιουργεί σοβαρά οικονομικά θέματα στην Tesla

ΕΠΙΧEIΡΗΣΕΙΣ

Η κόντρα Τραμπ-Μασκ δημιουργεί σοβαρά οικονομικά θέματα στην Tesla

Χάος στο Λος Άντζελες: Ο Τραμπ επαινεί την Εθνοφρουρά παρότι παραμένει άφαντη

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ

Χάος στο Λος Άντζελες: Ο Τραμπ επαινεί την Εθνοφρουρά παρότι παραμένει άφαντη

Ηλεκτρικό ρεύμα: Στο ναδίρ οι τιμές στις 8 Ιουνίου, στο ζενίθ όλο το καλοκαίρι

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ

Ηλεκτρικό ρεύμα: Στο ναδίρ οι τιμές στις 8 Ιουνίου, στο ζενίθ όλο το καλοκαίρι

Η σάτιρα επιστρέφει: Το «Αλ Τσαντίρι Νιουζ» φέρνει στο φως τη νέα γενιά δημιουργών

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ

Η σάτιρα επιστρέφει: Το «Αλ Τσαντίρι Νιουζ» φέρνει στο φως τη νέα γενιά δημιουργών

DW: Θερμό και ανήσυχο καλοκαίρι της Ευρώπης, ζητούμενο η συνοχή

Διεθνη

DW: Θερμό και ανήσυχο καλοκαίρι της Ευρώπης, ζητούμενο η συνοχή

Τραμπ για Λος Άντζελες: Επαίνους σε Εθνοφρουρά, ανίκανη η δήμαρχος

Διεθνη

Τραμπ για Λος Άντζελες: Επαίνους σε Εθνοφρουρά, ανίκανη η δήμαρχος

BBC: Το δημοψήφισμα για την ιταλική υπηκοότητα πολώνει τη χώρα

Διεθνη

BBC: Το δημοψήφισμα για την ιταλική υπηκοότητα πολώνει τη χώρα

Η χρυσή λίστα των 50 εταιρειών που εκτοξεύθηκαν επί Τραμπ

Αγορες Χρημα

Η χρυσή λίστα των 50 εταιρειών που εκτοξεύθηκαν επί Τραμπ

Wall Street: Άνοδος με τα μάτια στις διαπραγματεύσεις ΗΠΑ-Κίνας

Αγορες Χρημα

Wall Street: Άνοδος με τα μάτια στις διαπραγματεύσεις ΗΠΑ-Κίνας

Πτώση 1% για τον χρυσό, σε υψηλό 13ετίας το ασήμι

Αγορες Χρημα

Πτώση 1% για τον χρυσό, σε υψηλό 13ετίας το ασήμι

Τραγωδία στην Κερατέα: Νεκρός λουόμενος

Καθημερινα

Τραγωδία στην Κερατέα: Νεκρός λουόμενος

Θεσσαλονίκη: 14χρονος προσπάθησε να πάρει με τη βία το παντέλονι που φορούσε 15χρονος

Καθημερινα

Θεσσαλονίκη: 14χρονος προσπάθησε να πάρει με τη βία το παντέλονι που φορούσε 15χρονος

Φρίκη στη Γερμανία: Νάρκωνε και βίαζε τη σύζυγό του επί 15 χρόνια

Καθημερινα

Φρίκη στη Γερμανία: Νάρκωνε και βίαζε τη σύζυγό του επί 15 χρόνια