Κυρανάκης: Η προστασία της ζωής δεν είναι θέμα τύχης αλλά οδικής συμπεριφοράς
Ειδικότερα, ο κ. Κυρανάκης επιφυλάχθηκε ότι θα μελετήσει τις προτάσεις των αγορητών και ειδικών αγορητών της αντιπολίτευσης, που αρκετές, όπως είπε, είναι θετικές, και κατά τις επόμενες συνεδριάσεις του νομοσχεδίου θα τοποθετηθεί αναλυτικά.
Ο αναπληρωτής υπουργός είπε ότι θα αποστείλει στο προεδρείο των Επιτροπών για να δοθεί σε όλα τα μέλη των Επιτροπών, μια παρουσίαση η οποία απλοποιεί την εφαρμογή του συστήματος των «υποτροπών» ανά παράβαση, όπως θεσπίζονται στο νομοσχέδιο. Επίσης, θα καταθέσει και πίνακες με τα στατιστικά στοιχεία που αφορούν τις οδικές συγκρούσεις.
Ο κ. Κυρανάκης επισήμανε ότι «οι Σύλλογοι και οι φορείς δεν θέλουν -και έχουν δίκιο- να ακούγεται ο διαχωρισμός μεταξύ ατυχήματος και δυστυχήματος. Καθώς η όποια ζωή χάνεται δεν είναι θέμα τύχης αλλά οδικής συμπεριφοράς» και αυτό που απαιτούν από εμάς οι οικογένειες θυμάτων, «είναι να αναφερόμαστε σε συγκρούσεις. Για τα ήπια περιστατικά να χρησιμοποιείται ο όρος συμβάντα, αλλά όχι, σε καμία περίπτωση να μην γίνεται λόγος για ατυχήματα».
Σχετικά με τις απαγορεύσεις κίνησης στις λεωφορειολωρίδες, που θεσπίζονται, ο αναπληρωτής υπουργός είπε ότι «εδώ, στην πραγματικότητα καλούμαστε να πάρουμε το μέρος κάποιου. Εμείς, έχουμε επιλέξει να πάρουμε το μέρος των ανθρώπων που χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Εάν θέλουμε να βελτιώσουμε την κίνηση των ανθρώπων που χρησιμοποιούν τα λεωφορεία, που περιμένουν στην στάση, η λύση είναι να βγάλουμε όλους εμάς, που είτε κυκλοφορούμε με το ΙΧ μας, είτε με ΤΑΞΙ, από τις λεωφορειολωρίδες. Και η λογική που προτάθηκε δεν ήταν η απόλυτη, πλήρης απαγόρευση, αλλά είναι μια θέση που δεν στερεί το συγκοινωνιακό έσοδο στους οδηγούς ΤΑΞΙ. Στην διάθεσή μας δεν είναι σαφώς να συγκρουστούμε με τους οδηγούς ΤΑΞΙ, αλλά να εξυπηρετήσουμε καλύτερα τον εργαζόμενο, τον φοιτητή, τον ηλικιωμένο που δεν οδηγεί ή δεν έχει τα χρήματα να πάρει ένα ΤΑΞΙ και μετακινείται με το λεωφορείο».
Ο κ. Κυρανάκης παράλληλα σημείωσε, ότι «γίνεται μια μεγάλη επένδυση για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων -που δεν είχε γίνει επί 12 χρόνια- και μάλιστα με ηλεκτρικά πράσινα λεωφορεία και θέλουμε να ευνοηθεί η χρήση τους από τους πολίτες».
Αναφορικά με τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης για την ευνοϊκή διάταξη κίνησης που υπάρχει στο νέο ΚΟΚ για την ελεύθερη κίνηση των ηλεκτρικών ΤΑΞΙ στις λεωφορειολωρίδες, ο κ. Κυρανάκης είπε πως «ναι, θέλουμε να ενθαρρύνουμε την αντικατάσταση και των ΤΑΞΙ με πράσινα ηλεκτρικά οχήματα, η οποία δεν έχει προχωρήσει, για αυτό παρέχεται και αυτό ως κίνητρο. Σήμερα, όμως, τα ηλεκτροκινούμενα ΤΑΞΙ είναι πολύ λίγα, οπότε δεν θα δημιουργούν πρόβλημα καθυστερήσεων στα λεωφορεία. Εάν υπάρξουν πολλά ηλεκτροκινούμενα ΤΑΞΙ, που θα δημιουργούν πρόβλημα στην κίνηση των λεωφορείων, τότε, εδώ είμαστε για να νομοθετήσουμε ξανά σχετικά».
Ο αναπληρωτής υπουργός, απευθυνόμενος στα κόμματα, είπε ότι «η γενική κριτική δεν έχει ουσία. Θα πρέπει να πάρετε συγκεκριμένες θέσεις για κάθε ένα ζήτημα και να γίνουν συγκεκριμένες προτάσεις επί των άρθρων για να εξεταστούν».
Οι θέσεις της αντιπολίτευσης
Με κοινή διαπίστωση ότι η οδική ασφάλεια και η μείωση των ατυχημάτων είναι θέματα άμεσης και επείγουσας προτεραιότητας, αλλά με διαφωνίες ως προς την φιλοσοφία, τις στοχεύσεις και με σειρά διατάξεων του νομοσχεδίου ήταν οι θέσεις του εισηγητή της μειοψηφίας και των ειδικών αγορητών των κομμάτων της αντιπολίτευσης. Ειδικότερα:
Ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ Αναστάσιος Νικολαΐδης, ανέφερε ότι κατά την επεξεργασία του νέου ΚΟΚ τα ερωτήματα που θα πρέπει να έχουμε υπ΄όψιν μας «είναι κατά πόσο αυτός ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες; Μπορεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα των πολιτών και των κοινωνιών; Κατά πόσο βελτιώνει την οδική ασφάλεια; Συμβάλλει στην βελτίωση των συνθηκών οδικής ασφάλειας οδηγών και πεζών; Μπορεί να δώσει λύσεις στα προβλήματα, όπως το κυκλοφοριακό και την στάθμευση;» Παρατήρησε ότι ο ΚΟΚ από μόνος του δεν μπορεί να επιφέρει αύξηση ασφάλειας και μείωσης των τροχαίων, αλλά χρειάζεται ένα πλέγμα ενεργειών όπου θα διέπονται από αποφασιστικότητα. Ο βουλευτής έθεσε τα θέμα της αστυνόμευσης, τις κατάλληλες υποδομές, την ένταξη μαθημάτων οδικής ασφάλειας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Την ενεργοποίηση της Αυτοδιοίκησης στην σύνταξη επικαιροποιημένων μελετών και την επένδυση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Επί των διατάξεων του νομοσχεδίου ο κ. Νικολαΐδης ζήτησε να πληροφορηθεί εάν οι προτεινόμενες αλλαγές του ΚΟΚ προέκυψαν από επιστημονικές και κυκλοφοριακές μελέτες. Εάν αξιοποιήθηκαν θετικά διεθνή παραδείγματα και καλές πρακτικές. Εάν οι διατάξεις αποτελούν μέρος μιας στρατηγικής βιώσιμης κινητικότητας με ορίζοντα τις επόμενες δεκαετίες.
Ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ δήλωσε προβληματισμένος και ότι θα αναμείνει «τις νομοθετικές βελτιώσεις, καθώς τα λάθη που υπάρχουν είναι αρκετά αλλά και σημαντικά». Χαρακτηριστικά είπε, ότι «το μάθημα οδικής συμπεριφοράς υπάρχει ως αναφορά στο σχέδιο νόμου, αλλά παραπέμπεται σε εξουσιοδοτική διάταξη που θα εκδοθεί μετά. Όπως, επίσης, υπάρχουν και μεταβατικές διατάξεις που δεν παραπέμπουν πουθενά. Στοιχεία του νομοσχεδίου που δείχνουν προχειρότητα και επιτείνουν τις ανησυχίες μας».
Ο βουλευτής, σχετικά με το θεσπιζόμενο όριο των 30 χιλιομέτρων, είπε ότι «θα πρέπει να διευκρινισθεί τι θα ισχύει για δρόμους όπου η μια λωρίδα του χρησιμοποιείται ως ζώνη στάθμευσης». Ζήτησε ειδική μέριμνα και σαφή νομοθέτηση: για να υπάρχει μειωμένο όριο ταχύτητας σε περιοχές με μεγάλη ροή πεζών, ειδικά παιδιών. Για την κίνηση των δίκυκλων ανάμεσα σε οχήματα και πεζοδρόμια. Για τον μηδενισμό του ΦΠΑ σε κράνη και εξοπλισμό προστασίας. Πρότεινε την θέσπιση διπλώματος μικρο-κινητικότητας, που οι χρήστες τους μπορεί να είναι από 12 ή 15 ετών. Να υπάρξει τάξη στην στάθμευση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα μεγάλα αστικά κέντρα.
Αναφορικά με το θέμα της κίνησης των ΤΑΞΙ στις λεωφορειολωρίδες, είπε ότι «το ΠΑΣΟΚ, δεν πρόκειται να κρυφτεί» και πρότεινε «την εκπόνηση συγκοινωνιακής μελέτης από επιστημονικό φορέα που θα λάβει υπ΄ όψιν όλα τα δεδομένα. Στην συνέχεια, πιλοτική εφαρμογή της μελέτης για μακρά χρονική περίοδο, ώστε να καλύπτονται ακόμη και ειδικές περίοδοι. Και τέλος, απόφαση από επιστημονική επιτροπή για να υπάρξει η κατάλληλη νομοθέτηση». Ο κ. Νικολαΐδης, παράλληλα, ζήτησε διευκρινίσεις για την ρύθμιση που αφορά την κίνηση στις λεωφορειολωρίδες των ηλεκτρικών ΤΑΞΙ και διερωτήθηκε: «Αυτά δεν θα εμποδίζουν την κίνηση των λεωφορείων;» Σχετικά με τα ελαφρά προσωπικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχουν όριο ταχύτητας έως 25 χιλιόμετρα και τους παρέχεται η δυνατότητα κίνησης σε δρόμους όπου τα υπόλοιπα οχήματα κινούνται με όριο 50 χιλιόμετρα, είπε ότι δημιουργείται σοβαρό θέμα ασφάλειας.
Ο αγορητής του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, υποστήριξε ότι ο νέος ΚΟΚ στον δημόσιο διάλογο που έχει αναπτυχθεί «δεν παρουσιάζεται ως το νέο σύστημα κανόνων για το πώς πρέπει να οδηγούμε, αλλά ως ο νέος τιμοκατάλογος παραβάσεων» και «το μήνυμα που εκπέμπεται δεν είναι "το μάθε πως να κινείσαι ασφαλής" αλλά "δες πόσο θα σου κοστίζει από εδώ και πέρα η παράβασή σου"!». Η συντριπτική πλειοψηφία των διατάξεων, είπε ο βουλευτής, «αφορούν κυρώσεις και πρόστιμα» δηλαδή «επιλέγετε την στιγμιαία καταστολή και τα εξαντλητικά πρόστιμα». Έθεσε την δυσαναλογία μεταξύ των μισθών και του ύψους των προστίμων, λέγοντας ότι αυτό δείχνει πως ο στόχος είναι τιμωρητικός και όχι εκπαιδευτικός. Αναρωτήθηκε τι ποσό από τα πρόστιμα που εισπράττονται επιστρέφουν στην κοινωνία για την πρόληψη, την επιτήρηση, την εκπαίδευση και τρόπους αποτροπής των παραβάσεων και υποδομές. Ο κ. Μεϊκόπουλος πρότεινε φορολογικές ελαφρύνσεις των πολιτών που αντικαθιστούν το ΙΧ τους με μέσα μεταφορικής μεταφοράς ή ποδήλατο.
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ είπε ότι στο νέο ΚΟΚ «εισάγεται η έννοια της υποτροπής, αλλά δεν είδαμε την στρατηγική σας στην οδική παιδεία, πώς θα ενταχθεί η οδική αγωγή στα σχολεία και την κοινωνία». Για το όριο ταχύτητας των 30 χιλιομέτρων, είπε ότι «είναι θετικό εάν και ήρθε δειλά και με μεγάλη καθυστέρηση σε σχέση με άλλες χώρες της ΕΕ», αλλά χρειάζονται και έργα υποδομής που πρέπει να υπάρξουν ώστε να μην ενθαρρύνεται η αύξηση της ταχύτητας από τους οδηγούς. Ζήτησε να υπάρξουν ήπιες υποδομές ασφάλειας των πεζών, ενώ αναφερόμενος στους ποδηλατόδρομους μίλησε για παρωδίες που βλέπουμε να υπάρχουν σε πολλές πόλεις και απλά δημιουργήθηκαν για την απορρόφηση ευρωπαϊκών πόρων. Έθεσε το θέμα της προβληματικής και ελλιπούς σηματοδότησης στους δρόμους, που είναι άκρως απογοητευτική. Για τις διατάξεις που αφορούν την παραχώρηση δυνατότητας οδικής κίνησης σε οχήματα μικροκινητικότητας, είπε ότι δίνει λύσεις, αλλά υπάρχουν ρίσκα και παγίδες. Για τα ηλεκτρικά πατίνια είπε χρειάζεται να υπάρξει στο θέμα αυτό μεγάλη προσοχή, τονίζοντας ότι απαιτείται να υπάρξει πλαίσιο, παιδεία, κανόνες και έλεγχος.
Αναφορικά με το θέμα της κίνησης των ΤΑΞΙ στις λεωφορειολωρίδες, ο κ. Μεϊκόπουλος είπε ότι «εάν η πρόθεσή σας ήταν αγνή και θέλατε με τον τρόπο αυτό να προωθήσετε την πράσινη μετάβαση και την βιώσιμη κινητικότητα, θα σας πως ότι αποτύχατε. Επιλέξατε την σύγκρουση αντί για διάλογο με τον κλάδο των ΤΑΞΙ και την εργαλειοποίηση των λεωφορειολωρίδων με όρους bonus αγοράς». Και συμπλήρωσε: «Η πράσινη μετάβαση δεν μπορεί να συνδέεται με ειδικές μεταχειρίσεις, αποκλεισμούς και αδιαφάνεια». Εκτίμησε, γενικά, ότι ο νέος ΚΟΚ «θα εφαρμοστεί στα χαρτιά…».
Ο αγορητής του ΚΚΕ Κωνσταντίνος-Βασίλειος Μεταξάς, δήλωσε πως το κόμμα του θα το καταψηφίσει, καθώς, όπως υποστήριξε, «απογειώνει την ατομική ευθύνη και δεν ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες οδικής ασφάλειας». Ανέφερε ότι παρά την προσπάθεια της κυβέρνησης όλο το προηγούμενο διάστημα να διαφημίσει τον νέο ΚΟΚ ως μια σημαντική παρέμβαση, αυτός δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας και της αποφυγής τροχαίων ατυχημάτων. Το νομοσχέδιο, είπε ο κ. Μεταξάς, «είναι διαποτισμένο με τη γενικότερη αντιεπιστημονική και αντιδραστική αντίληψη, σύμφωνα με την οποία η αυστηροποίηση διοικητικών κυρώσεων και ποινών αποτελεί δήθεν πανάκεια για την αντιμετώπιση κοινωνικών προβλημάτων και παραβατικών συμπεριφορών, στη συγκεκριμένη περίπτωση, στην οδική κυκλοφορία. Κινείται στη γνωστή και αποτυχημένη -όσον αφορά την αποτελεσματικότητα- εισπρακτική λογική, μέσω της αύξησης των προστίμων που επιχειρεί να τα εισπράττει το κράτος με πιο άμεσο τρόπο.
Υποστήριξε ότι η κυβέρνηση «αποθεώνει» το νομοσχέδιο «με σκοπό τη μετάθεση της συζήτησης από το σύνολο των παραγόντων που απαιτούνται για να διασφαλίζεται η οδική ασφάλεια, για να φεύγει η συζήτηση από τις κρατικές ευθύνες που ξεκινούν από τις ίδιες τις υποδομές μέχρι και την εκπαίδευση των οδηγών». Ο βουλευτής είπε ότι αυτό το στρατηγικό σχέδιο οδικής ασφάλειας είναι στην ρότα των ευρωπαϊκών οδηγιών και επιδιώξεων για τις μεταφορές. Σχετικά με τις διατάξεις απαγόρευσης κίνησης των ΤΑΞΙ στις λεωφορειολωρίδες, είπε ότι πρόκειται «για μια αντιδραστική πολιτική σε βάρος των ταξιτζήδων και υπέρ των επιχειρηματικών ομίλων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο». Επίσης, αναρωτήθηκε τι σκοπό έχει η ισχύς της άρσης απορρήτου στα τηλέφωνα, σε περίπτωση τροχαίου, υπογραμμίζοντας ότι αυτό συνιστά ένταση της καταστολής και την παρακολούθηση των πολιτών.
Ο αγορητής της Ελληνικής Λύσης Βασίλειος Κοττίδης, είπε ότι «η κυβέρνηση, με το νομοσχέδιο αυτό, καταφεύγει στην εύκολη λύση των αυστηρών ποινών στους παραβάτες ως πανάκεια». Η πραγματική τομή, είπε, «θα ήταν η αναβάθμιση του οδικού δικτύου, η επιδιόρθωση των επικίνδυνων σημείων, της σηματοδότησης, η εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων ασφαλείας». Χαρακτήρισε το σχέδιο νόμου επικοινωνιακό και δήλωσε πως «για αυτό ζητείται η καταψήφιση πολλών άρθρων του». Εκτίμησε ότι με τις προτεινόμενες αλλαγές στον ΚΟΚ, «δεν θα πετύχουμε τίποτα». Πρότεινε την δημιουργία ενός Εθνικού Ενιαίου Φορέα Οδικής Ασφάλειας. Την δημιουργία μιας πανεπιστημιακής σχολής με τρείς κατευθύνσεις: εκπαιδευτών, εξεταστών και συγκοινωνιολόγων. Να αντιγραφεί από μια άλλη χώρα ένας επιτυχημένος ΚΟΚ, όπως είναι της Σουηδίας, ειδικά στο σύστημα εκπαίδευσης και εξέτασης των οδηγών. Επισήμανε ότι για τα ηλεκτρικά πατίνια και μηχανάκια δεν υπάρχουν σαφείς κανονισμοί και όροι οδήγησής τους. Σχετικά με την απαγόρευση της κίνησης των ΤΑΞΙ στις λεωφορειολωρίδες, είπε ότι «εμείς θεωρούμε ότι εάν επιτρεπόταν θα είχε ως αποτέλεσμα να αποσυμφορηθεί η κίνηση των αυτοκινήτων στις άλλες λωρίδες κυκλοφορίας και αυτό θα ήταν πολύ θετικό για την κυκλοφορία».
Η αγορήτρια της Νέας Αριστεράς Θεοπίστη Πέρκα, σχετικά με το σχέδιο νόμου είπε ότι «θα περιμέναμε όχι την διαμόρφωση ενός νομικού πλαισίου, αλλά για ένα νέο σύγχρονο και αποτελεσματικό ΚΟΚ που θα περιελάμβανε την οδική ασφάλεια προς την κατεύθυνση της μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων και της προστασίας των ευάλωτων χρηστών των πεζοδρομίων, επιβολή ποινών, ειδικά για σοβαρές παραβάσεις. Την οργάνωση της κυκλοφορίας, ειδικά τώρα με την είσοδο νέων μέσων μετακίνησης. Ενημέρωση και εκπαίδευση των οδηγών ότι κατανοούν τον ΚΟΚ. Συνεχή αξιολόγηση των σχολών οδηγών και του σχετικού εκπαιδευτικού υλικού. Αειφορία και διατάξεις που προαγωγού την βιωσιμότητα. Συνεχή επικαιροποίηση του ΚΟΚ, που είναι ένα δυναμικό κείμενο ώστε να ανταποκρίνεται τις σύγχρονες συνθήκες. Συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Το νομοσχέδιο όμως αυτό, είπε η βουλευτής της Νέας Αριστεράς, «παρά τις επιμέρους θετικές διατάξεις που έχει, αυτό που το διατρέχει είναι η αυστηροποίηση των κυρώσεων» και δεν δίνει λύσεις, δεν έχει στόχους για βιώσιμες πόλεις. Χαρακτήρισε το νομοσχέδιο «χαοτικό, όπως έχει προκύψει ακόμα και για την ανάγνωσή του, πολύ περισσότερο για να συγκριθεί με αυτό που τέθηκε στην διαβούλευση». Επισήμανε ότι διαχρονικά «η θέση των Ελλήνων συγκοινωνιολόγων είναι υπέρ ενός σχετικά χαμηλού ύψους προστίμων, σε συνδυασμό με εντατικοποίηση της επιτήρησης της αστυνόμευσης» και πρόσθεσε ότι «έχει παρατηρηθεί ότι οι υψηλές ποινές, χωρίς επιτήρηση, οδηγούν σε μη εφαρμογή του ΚΟΚ και ειδικά με τα νέα συστήματα επιτήρησης (κάμερες) το μείζον δεν είναι το ύψος του προστίμου αλλά να εξασφαλιστεί πως οι ποινές επιβάλλονται κανονικά και τα πρόστιμα αποδίδονται». Για το θέμα της εισαγωγής της υποτροπής, η κ. Πέρκα είπε ότι είναι θετικό αλλά δεν προβλέπεται διαφοροποίηση-κλιμάκωση ανάλογα με την σοβαρότητα και με αναλογικό τρόπο της παράβασης. Για τον περιορισμό των 30 χιλιομέτρων σε κατοικημένες περιοχές, είπε ότι στην ουσία είναι ένα μέτρο περιορισμένης εμβέλειας και άτολμο και δεν λαμβάνονται υπ΄ όψιν τα λειτουργικά χαρακτηριστικά των οδών, όπως μονόδρομοι και μιας λωρίδας κυκλοφορίας δρόμοι. Θετικά μέτρο είπε η βουλευτής είναι η δυνατότητα κίνησης ποδηλάτων, υπό προϋποθέσεις, σε πεζοδρόμια. Ζήτησε πιο αυστηρά μέτρα για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και την υιοθέτηση μηδενικής κατανάλωσης όπως λέει και η ΕΕ. Η κ. Πέρκα έδωσε έμφαση στις εκπαιδευτικές πολιτικές οδικής συμπεριφοράς και εκπαίδευσης των πολιτών, αλλαγής του πλαισίου εκπαίδευσης και εξέτασης των νέων οδηγών, την δημιουργία ενός Ταμείου από την είσπραξη προστίμων για εκπαίδευση και βελτιώσεις. Επέκρινε την κυβέρνηση ότι δεν έχει σχέδιο, όραμα και στρατηγική για τις δημόσιες συγκοινωνίες και τον περιορισμό της χρήσης των ΙΧ.
Ο αγορητής της «Νίκης» Κομνηνός Δελβερούδης, ανέφερε ότι «η δική μας θέση είναι ότι όσες αλλαγές και να γίνουν στον ΚΟΚ δεν θα υπάρξει καμία βελτίωση στους δρόμους εάν δεν επέλθουν αλλαγές στην βελτίωση του οδικού δικτύου και στην σωστή οδική παιδεία». Επισήμανε ότι και οι οδηγοί είναι μέρος του συνολικού προβλήματος της οδικής ασφάλειας, αλλά και ότι διαχρονικά οι κυβερνήσεις δεν έχουν δώσει την απαιτούμενη βαρύτητα και σοβαρότητα. Συμφώνησε ότι απαιτούνται σημαντικές αλλαγές στον ΚΟΚ, αλλά οι προτεινόμενες τροποποιήσεις, είπε, «δεν στοχεύουν ευθέως στην πρόληψη της επικινδυνότητας, που θα έπρεπε να ήταν η προτεραιότητα». Ο βουλευτής υποστήριξε ότι αυτό που παρατηρείται είναι η Τροχαία να βεβαιώνει περισσότερες παραβάσεις για ήπια αδικήματα (πχ παράνομη στάθμευση) και πολύ λιγότερες σε ό,τι αφορά τις σοβαρές και επικίνδυνες παραβάσεις, ενώ θα έπρεπε να συμβαίνει το αντίθετο. Το βάρος της Τροχαίας, με στρατηγικό σχέδιο θα έπρεπε να δίνεται στην πρόληψη και αποτροπή σοβαρών οδικών παραβάσεων και όχι να έχει μετατραπεί σε μέσο είσπραξης δημοσίων εσόδων με την αφαίρεση πινακίδων σε σταθμευμένα παράνομα οχήματα. Έδωσε έμφαση στην έλλειψη θέσεων σταθμεύσεις, ειδικά στις μεγάλες πόλεις. Για την μείωση της ταχύτητας από τα 50 χιλιόμετρα στα 30 χλμ μέσα στις πόλεις, εξέφρασε αμφιβολίες κατά πόσο αυτό το μέτρο είναι βιώσιμο και εφαρμόσιμο, λέγοντας ότι υπάρχει ο φόβος αύξησης της συγκοινωνιακής συμφόρησης. Τα 50 χιλιόμετρα, είπε, δεν είναι υπερβολικό όριο και έθεσε το θέμα της απαγόρευσης οδήγησης από υπερήλικες. Σχετικά με την διάταξη της κίνησης των ΤΑΞΙ στις λεωφορειολωρίδες, ο κ. Δελβερούδης είπε ότι «είναι λάθος και ένα άδικο μέτρο, καθώς το ΤΑΞΙ είναι ένα ακριβό μέσο μετακίνησης, σε σχέση με άλλα μέσα και θα πρέπει να προσφέρει και τις ανάλογες υπηρεσίες. Δεν μπορεί για μια διαδρομή να κάνει τον ίδιο χρόνο με τον λεωφορείο. Αυτό δεν είναι ένα συνδικαλιστικό μόνο αίτημα, αλλά και των επιβατών που θέλουν να μετακινηθούν γρήγορα».
Ο αγορητής της Πλεύσης Ελευθερίας Διαμαντής Καραναστάσης, επισήμανε την τραγική οδική κατάσταση που επικρατεί σε όλη την χώρα. Ζήτησε να υπάρχει επιδότηση για την αγορά κράνους. Έδωσε έμφαση στην ενσωμάτωση της οδικής αγωγής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Την ανάπτυξη οδικών εκστρατειών που θα στοχεύουν στην ευαισθητοποίηση των οδηγών και των πεζών. Την επανεκπαίδευση των οδηγών. Την επανεξέταση όλων των οδηγών με την καταβολή ενός μικρού παράβολου. Την ύπαρξη Ενιαίου Φορέα Οδικής Ασφάλειας. Την ανάγκη πάταξης της μαφίας των διπλωμάτων οδήγησης με τα πληρωμένα διπλώματα οδήγησης. Το γερασμένο στόλο των οχημάτων. Σε αντιδιαστολή, είπε ότι «με τον τιμωρητικό χαρακτήρα που έχει και αυτό το νομοσχέδιο, εμείς προτείνουμε το παράδειγμα και τον πολιτισμό» σημειώνοντας ότι «είναι πολύ σημαντικό το οδικό παράδειγμα που δείχνουν τα Σώματα Ασφαλείας, οι βουλευτές, τα δημόσια οχήματα που δεν σέβονται τον ΚΟΚ». Κάλεσε δε τον αναπληρωτή υπουργό, να αναζητήσει τις εκθέσεις και τις προτάσεις που έχει κάνει η Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής.
Ο αγορητής των «Σπαρτιατών» Γιάννης Κόντης, από την δική του πλευρά, είπε ότι «η αυστηροποίηση των προστίμων θα πρέπει να προβλέπει και ένα κοινωνικό φίλτρο για ανθρώπους που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να ανταπεξέλθουν στην πληρωμή τους». Διαφώνησε με την επαναφορά της υπαίθριας διαφήμισης, γιατί όπως είπε, υπονομεύει τον δημόσιο χώρο αλλά δημιουργεί και θέμα ασφάλειας. Επισήμανε την έλλειψη θέσεων στάθμευσης. Την επανεξέταση των οριοθετημένων θέσεων στάθμευσης στην Αθήνα. Ανέφερε ότι το άθλιο οδικό δίκτυο είναι η αιτία των περισσότερων ατυχημάτων και δυστυχημάτων και μετά έρχεται ως αιτία η οδική συμπεριφορά. Πρότεινε την επανεξέταση όλων των οδηγών με διπλώματα της αλλοδαπής. Ανέφερε ότι στην αγορά υπάρχουν πολλές πατέντες που κυκλοφορούν για την αλλοίωση των πινακίδων αυτοκινήτων, κάτι που εάν δεν παταχθεί θα υπάρξει πρόβλημα με τις ηλεκτρονικές κλήσεις από τις κάμερες. Ζήτησε επόπτευση της αγοράς ενοικίασης των ηλεκτρικών πατινιών και για τις παράνομες μετατροπές που γίνονται για να αυξάνουν την ταχύτητα κίνησής τους. Πρότεινε να έχουν πινακίδες κυκλοφορίας, ασφάλιση, υποχρεωτική χρήση κράνους και απαγόρευση χρήσης από ανηλίκους. Χαρακτήρισε ανέφικτη την κίνηση με 30 χιλιόμετρα, λέγοντας ότι και στις ΗΠΑ το όριο είναι 35 μίλια. Επίσης, ζήτησε την προσοχή του υπουργού στο θέμα στάθμευσης των τροχόσπιτων.
Αύριο, στις 12 το μεσημέρι ορίσθηκε η διεξαγωγή της ακρόασης των φορέων επί του νομοσχεδίου και στην συνέχεια η επί των άρθρων συζήτησή του.
Content Original Link:
" target="_blank">