Fitch: Υποβαθμίζει τις προοπτικές για κλάδους που επηρεάζονται από τον εμπορικό πόλεμο
Ο οίκος αναθεωρεί επίσης τις προβλέψεις του για τα έσοδα των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων, υποβαθμίζοντας τις εκτιμήσεις για το 2025 στους περισσότερους κλάδους.
Σε υποβάθμιση προοπτικών για κλάδους που επηρεάζονται από την εξέλιξη του εμπορικού πολέμου προχωρά η Fitch.
Όπως αναφέρουν οι αναλυτές του οίκου, λόγω των αυξανόμενων κινδύνων στο παγκόσμιο εμπόριο και της αναμενόμενης οικονομικής επιβράδυνσης, υποβαθμίζουν σε «επιδεινούμενες», από «ουδέτερες» προηγουμένως, τις προοπτικές των οικονομιών της δυτικής Ευρώπης, της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, της παγκόσμιας αγοράς δανεισμού με μόχλευση (leveraged finance) και των λιμανιών των χωρών ΕΜΕΑ (Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Αφρική).
Η Fitch εξηγεί ότι, «για παράδειγμα, τα κράτη της Δυτικής Ευρώπης βρίσκονται αντιμέτωπα με πιο δύσκολες οικονομικές συνθήκες, αυξημένο γεωπολιτικό κίνδυνο και μεγαλύτερες πιέσεις στα δημόσια οικονομικά, κυρίως λόγω των σημαντικών νέων δαπανών για την άμυνα. Οι περισσότερες χώρες δεν θα καταφέρουν να βρουν αρκετά μέτρα για να αντισταθμίσουν αυτό το επιπλέον κόστος μεσοπρόθεσμα, κάτι που θα επιβαρύνει ακόμη περισσότερο τους κρατικούς προϋπολογισμούς».
«Παράλληλα, οι προοπτικές για πολλούς εταιρικούς κλάδους και λιμάνια έχουν επίσης γίνει ‘επιδεινούμενες’, καθώς επηρεάζονται άμεσα από τους δασμούς και τις αλλαγές στις εμπορικές ροές, αλλά και από τις έμμεσες συνέπειες αυτών των εξελίξεων».
Το ίδιο ισχύει και για την αγορά δανεισμού με μόχλευση, όπου η Fitch προβλέπει ότι οι εταιρείες με υψηλό δανεισμό θα δεχθούν ιδιαίτερη πίεση εάν οι συνθήκες χρηματοδότησης γίνουν αυστηρότερες.
Ο οίκος αναθεωρεί επίσης τις προβλέψεις του για τα έσοδα των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων, υποβαθμίζοντας τις εκτιμήσεις για το 2025 στους περισσότερους κλάδους. Πιο συγκεκριμένα, προλέπει μειωμένα έσοδα κατά 3,4% κατά μέσο όρο, σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2024, με τις μεγαλύτερες μειώσεις να αφορούν την αυτοκινητοβιομηχανία, τον κλάδο πετρελαίου και φυσικού αερίου και τα χημικά.
Εξαίρεση αποτελεί ο ευρωπαϊκός κλάδος αεροδιαστημικής και άμυνας, για τον οποίο ο οίκος διατηρεί θετική προοπτική («βελτιούμενη»), καθώς συνεχίζει να επωφελείται από τη σταθερά ισχυρή ζήτηση
Content Original Link:
" target="_blank">