Δοκιμάζουμε το δίλιτρο diesel Αudi Α5 quattro με τους 204 ίππους και την κορυφαία τεχνολογία
Δεν είναι όλα τα αυτοκίνητα που οδηγούμε εμπειρίες. Κάποια είναι μετακινήσεις. Άλλα είναι υπηρεσίες. Λίγα, όμως, είναι εκείνα που αφήνουν ένα σιωπηλό, γεμάτο χαμόγελο στο πρόσωπό σου, πολύ ώρα αφού έχεις ενεργοποιήσει το χειρόφρενο. Κι αυτό το Audi A5 2.0 TDI quattro των 204 ίππων είναι ένα από αυτά. Γιατί σε έναν κόσμο που αλλάζει, σε μια εποχή που η ντίζελ τεχνολογία μοιάζει να υποχωρεί, αυτό το τετράθυρο coupe συνεχίζει να ψιθυρίζει “κι όμως είναι ακόμα εδώ” με την ένταση που θέλεις αν σου αρέσει η οδήγηση– όχι ιδιαίτερα κραυγαλέα, αλλά “τόσο-όσο”.

Πίσω από το τιμόνι του A5 καταλαβαίνεις ότι όλα έχουν γίνει με αρκετή σκέψη πίσω από κάθε επιλογή. Δεν κραυγάζει με το design του, παρά το γεγονός ότι είναι σαγηνευτικό, με χαμηλωμένη σιλουέτα και νεύρα στο καπό που θυμίζουν κουπέ σε μετάφραση “executive“. Δεν σε τρομάζει με τις οθόνες του, αν και έχει παραπάνω από όσες περιμένεις αλλά είναι όλες άψογα ενσωματωμένες στο σύνολο και λειτουργούν όσο διακριτικά πρέπει ανά περίπτωση. Είναι ξεκάθαρα ένα premium αυτοκίνητο που φοράει το κοστούμι του χωρίς να θέλει να στο δείξει. Και ακριβώς γι’ αυτό, σου μένει.
Κάτω από το καπό, ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας με τους 204 ίππους και τα 400 Nm ροπής μεταφράζεται σε δύναμη παντού. Ήσυχη, στιβαρή, διαρκής και υποστηρικτική απέναντι σε κάθε “αποστολή”. Ετούτη εδώ η εκδοχή του Audi A5 είναι ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει την κομψότητα, την απόδοση και την τεχνολογία με τρόπο που δύσκολα συναντά κανείς στην κατηγορία του. Η επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε μόλις 6,9 δευτερόλεπτα, ενώ η κατανάλωση καυσίμου παραμένει σε λογικά επίπεδα, με μέση τιμή 5,2 λτ./100 χλμ. σε μικτές συνθήκες κίνησης.

Ο δίλιτρος TDI που κινεί το A5 της δοκιμής μας προέρχεται από τη νέα γενιά EA288Evo και συνοδεύεται από ήπιο υβριδικό σύστημα 48V (MHEV plus), προσφέροντας ιδανικό συνδυασμό απόδοσης, φινέτσας και αποδοτικότητας. Οι 204 ίπποι και τα 400 Nm προσφέρουν ζωντανές επιδόσεις, με εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία και χαμηλό θόρυβο. Ο ηλεκτροκινητήρας επικουρικά, βοηθά στην εξομάλυνση των αλλαγών σχέσεων και μειώνει την υστέρηση στις χαμηλές στροφές, υποστηρίζοντας ακόμα και αμιγώς ηλεκτρική κίνηση σε χαμηλές ταχύτητες, όπως σε παρκάρισμα ή ρολάρισμα στην κίνηση.
Το εσωτερικό του A5 είναι ένας χώρος πολυτέλειας και τεχνολογίας. Τα υλικά υψηλής ποιότητας και το αριστοτεχνικό φινίρισμα δημιουργούν μια αίσθηση στιβαρότητας και κομψότητας. Βασισμένο στη φιλοσοφία Softwrap που πρωτοείδαμε στο Q6 e-tron, συνδυάζει τεχνολογική πληρότητα με ποιοτική, “ζεστή” ατμόσφαιρα. Το κυρτό πάνελ με τις δύο εντυπωσιακές οθόνες (11,9” για τον πίνακα οργάνων και 14,5” για το infotainment) πλαισιώνεται προαιρετικά από HUD επαυξημένης πραγματικότητας και τρίτη οθόνη για τον συνοδηγό. Αυτή είναι 10,9 ιντσών και επιτρέπει την πρόσβαση σε βασικές λειτουργίες και ψυχαγωγία.

Ένα από τα πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά του A5 είναι η ηλεκτροχρωματική ηλιοροφή (για την οποία το κόστος είναι κοντά στα 2k). Με το πάτημα ενός κουμπιού, μπορείς να ρυθμίσεις το επίπεδο φωτεινότητας που επιθυμείς, δημιουργώντας την ιδανική ατμόσφαιρα στην καμπίνα. Είναι σαν να έχεις ένα αμμοβολημένοτζάμι πάνω από το κεφάλι σου, που “καθαρίζει” με το πάτημα ενός κουμπιού. Αυτό το χαρακτηριστικό προσθέτει μια επιπλέον πινελιά πολυτέλειας και άνεσης στο ήδη εντυπωσιακό εσωτερικό του A5. Στον δρόμο, το A5 αποδεικνύεται εξαιρετικά σταθερό και παραπάνω ευέλικτο από όσο μπορεί να περίμενε κανείς από όσους έχουν quattro εμπειρία κατά το παρελθόν.

Η τετρακίνηση προσφέρει εξαιρετική πρόσφυση, ενώ η αρκετά σφιχτή ανάρτηση, τα καταφέρνει μια χαρά με τις τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Η νέα πλατφόρμα PPC (Premium Platform Combustion) αποτελεί ουσιαστικά εκσυγχρονισμό της γνωστής MLB, εμπλουτισμένη όμως με τεχνολογίες από την ηλεκτρική PPE. Αυτό το τελευταίο, είναι και το “κλειδί” για τη διαφορετική προσέγγιση και την αίσθηση του εκσυγχρονισμού σε όλα τα επίπεδα. Η οδήγηση είναι απολαυστική, είτε βρίσκεσαι σε αστικό περιβάλλον είτε σε ανοιχτό δρόμο. Ειδικά στο δεύτερο, το Α5 δείχνει τις αρετές που μπορούν να κάνουν ακόμα και τους πλέον φανατικούς των SUV, να το ξανασκεφτούν.

Ο TDI -που με κλειστά παράθυρα, δεν ακούγεται καθόλου- είναι αναμενόμενα ψυχωμένος και ικανός να σηκώσει το βάρος κάθε “αποστολής” που θα ανατεθεί στο Α5. Δεδομένα, του πάει περισσότερο το ταξίδι και η κάλυψη μεγάλων αποστάσεων, που χάρη στην εξαιρετικά περιορισμένη του διάθεση για κατανάλωση, απλουστεύει σημαντικά τα Αθήνα- Θεσσαλονίκη. Ο τρόπος με τον οποίο το μοντέλο της Audi κινείται, είναι μια ωδή στην ευχαρίστηση της οδήγησης. Είτε ρολάρει χαλαρά, είτε ανταποκρίνεται στην πίεση του οδηγού του, το σύνολο είναι απολαυστικό. Φτάνει να βρεις τα “κουμπιά” του diesel και να εμπιστευτείς το σύνολο πλαισίου- ανάρτησης, που θέλει να σε βάλει στην κάθε στροφή με λίγο παραπάνω φόρα από όση θα περίμενες ως οριακή. Και μάντεψε: το Α5 θα περάσει και μάλιστα με άνεση, αφαιρώντας σταδιακά το όποιο άγχος έχει ο οδηγός, χάρη στην αποτελεσματική ρύθμιση μέχρι λεπτομέρειας, της ανάρτησης με τα γόνατα εμπρός και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω.

Το τιμόνι ακριβές και με αρκετή έμφαση στην πληροφόρηση. Τα φρένα εξαιρετικά, κοντρολάρουν ακούραστα το βάρος που με οδηγό- συνοδηγό, ξεπερνά τους δύο τόνους. Όσον αφορά την τιμή, το Audi A5 2.0 TDI quattro με τους 204 ίππους, ξεκινά από τις 64.980 ευρώ, με την τιμή να αυξάνεται ανάλογα με τον εξοπλισμό και τις επιλογές. Η ηλεκτροχρωματική ηλιοροφή περιλαμβάνεται σε πακέτα εξοπλισμού όπως το “Sound+Vision“, τα οποία προσθέτουν επιπλέον λειτουργίες και ανέσεις στο όχημα. Συνολικά, το Audi A5 2.0 TDI quattro είναι ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει την απόδοση, την άνεση και την τεχνολογία με τρόπο που ικανοποιεί και τους πιο απαιτητικούς οδηγούς.

Τεχνικά χαρακτηριστικά του Audi 2.0 TDI MHEV quattro
Κινητήρας (κ.εκ.): 1.968, Ι4
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 204/ 3.800- 4.200
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 400/ 1.750- 3.250
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (ίπποι): 24
Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
0-100 χλμ./ώρα (σε δευτερόλεπτα): 6,9’’
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 241
Μέση κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.): 4,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 135
Διαστάσεις (ΜxΠxY σε χιλιοστά): 4.829×1.860×1.444
Μεταξόνιομ (χιλιοστά): 2.892
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 417
Βάρος (κιλά): 1.885
Τιμή: Από 64.980 ευρώ
Content Original Link:
" target="_blank">