11
Wed, Jun
528 New Articles

Δοκιμάζουμε το ολόφρεσκο BYD Dolphin Surf και βρίσκουμε το απόλυτο αυτοκίνητο πόλης- και όχι μόνο

Δοκιμάζουμε το ολόφρεσκο BYD Dolphin Surf και βρίσκουμε το απόλυτο αυτοκίνητο πόλης- και όχι μόνο

AUTOMOTO
Δοκιμάζουμε το ολόφρεσκο BYD Dolphin Surf και βρίσκουμε το απόλυτο αυτοκίνητο πόλης- και όχι μόνο

Ειδικά για τη BYD, το μέλλον είναι εδώ και μάλιστα με ένα τρόπο που δεν σηκώνει αντίλογο. Με το νέο της μικρό μοντέλο που εξασφαλίζει ταυτόχρονα με όλα τα υπόλοιπα πλεονεκτήματα και εκείνο της λογικής τιμής απόκτησης, με μια αισθητική που “κάνει φίλους” σε κάθε φανάρι (ειδικά σε αυτό το lime χρώμα) το Surf μοιάζει να έχει όλες τις πειστικές απαντήσεις που χρειάζεται κάθε “μπαφιασμένος” από την κίνηση της πρωτεύουσας οδηγός. Δεν χρειάζεται δεύτερη ματιά. Το Dolphin Surf έχει προσωπικότητα. Αν η κανονική έκδοση ήταν φρέσκια, αυτή εδώ είναι δροσερή.

BYD Dolphin Surf 157ps K.Boidanis

Πιο σπορ, πιο δυναμική, με διχρωμίες που θυμίζουν concept car και πίσω αεροτομή που μοιάζει να έχει δραπετεύσει από πίστα. Οι τροχοί των 17 ιντσών με τον φουτουριστικό σχεδιασμό ολοκληρώνουν το πακέτο που φωνάζει “προχώ” χωρίς να ζητάει άδεια. Το αμάξωμα είναι μόλις 4,29 μέτρα, αλλά χάρη στη σχεδίαση τύπου “cab forward” και την επίπεδη πλατφόρμα, μοιάζει πολύ πιο γεμάτο στον δρόμο. Το μάτι πέφτει εκεί που πρέπει, το χρώμα αλλάζει ένταση ανάλογα με το φως που το “λούζει” και το σύνολο ξεχωρίζει σε κάθε πάρκινγκ.

Μπαίνεις μέσα και καταλαβαίνεις αμέσως: το Dolphin Surf δεν είναι απλά φτηνότερη εναλλακτική κανενός. Είναι ολοκληρωμένο. Το ταμπλό παίζει με την αισθητική του μέλλοντος, η περιστρεφόμενη οθόνη αφής 12,8 ιντσών είναι το απόλυτο επίκεντρο και το τιμόνι με τα flat στοιχεία σου θυμίζει ότι είσαι σε κάτι με σπορ διάθεση. Τα υλικά είναι ποιοτικά, όχι απλώς για τα λεφτά του, αλλά και με αντικειμενικά κριτήρια. Οι θέσεις είναι θερμαινόμενες μπροστά, οι χώροι άνετοι για 4 ενήλικες και πίσω, το πορτ-μπαγκάζ με τα 308 λίτρα του, είναι παραπάνω από επαρκές για καθημερινή χρήση και Σαββατοκύριακα (με καλό προγραμματισμό) εκτός πόλης.

BYD Dolphin Surf 157ps BYD

Η ησυχία στην καμπίνα θυμίζει μεγαλύτερη κατηγορία, και ο εξοπλισμός μπορεί να καλύψει ολόκληρη σελίδα: θερμαινόμενο τιμόνι, adaptive cruise control, κάμερες 360°, υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας, αυτόνομο φρενάρισμα και αναγνώριση πεζών- το Dolphin Surf, ειδικά στην πιο πλούσια Comfort έκδοση που έχουμε εδώ, τα έχει κυριολεκτικά, όλα. Κάτω από το αεροδυναμικό κέλυφος κρύβεται ο ηλεκτροκινητήρας των 157 ίππων και 220 Nm ροπής. Ναι, τα νούμερα δείχνουν δυνατά, αλλά στην πράξη είναι ακόμα καλύτερα. Δεν είναι το 0-100 χλμ./ώρα αυτό που σε ξεσηκώνει- άλλωστε με αναλογία σχεδόν 10 κιλών ανά ίππο, δεν έγινε κανένα αυτοκίνητο supercar.

Είναι η αίσθηση πως τα πάντα γίνονται εύκολα και ακαριαία, με μια ησυχία που απογειώνει την απόλαυση της πολιτισμένης μετακίνησης, υπό κάθε προϋπόθεση. Η ηχομόνωση είναι εξαιρετική. Τόσο που το αντικειμενικά καλό ηχοσύστημα του μικρού μοντέλου, μοιάζει “λίγο” απέναντι στην υπεροπλία του εξοπλισμού που κάνει -ένα ακόμα μοντέλο της BYD– το Surf, να ξεχωρίζει. Το Dolphin Surf δεν είναι GTi αλλά είναι γρήγορο και έχει χαρακτήρα. Σε εθνική κινείται με άνεση, μέσα στην πόλη είναι παιχνιδιάρικο, ενώ σε επαρχιακό δρόμο με διαδοχικές στροφές, δείχνει ότι το σασί αντέχει και με το παραπάνω.

BYD Dolphin Surf 157ps K.Boidanis

Η ανάρτηση είναι πιο μαλακή απ’ ό,τι περιμένεις βάσει των επιδόσεων, αναδεικνύοντας την άνεση των επιβατών σε πρωταγωνιστή, χωρίς όμως να γίνεται ενοχλητική. Στο κάτω- κάτω, ως ηλεκτρικό πόλης, θα ήταν τελείως κόντρα στο “ρόλο” του να είναι σκληρό και να προσπαθεί να παίξει το ρόλο του σπορ χάτσμπακ. Κρατάει το αμάξωμα με μικρές κλίσεις, ενώ συμβάλλει και στη καλή αίσθηση από το τιμόνι στα χέρια του οδηγού του. Το BYD Dolphin Surf φοράει την περίφημη Blade Battery της BYD, με τεχνολογία LFP (λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού).

Σύμφωνα με την εταιρεία, όχι μόνο είναι ασφαλέστερη από τις NMC αλλά και πιο ανθεκτική στο χρόνο. Η χωρητικότητα των 43,2 kWh δίνει πραγματική αυτονομία κοντά στα 300 χιλιόμετρα σε μικτές συνθήκες, με το μέγιστο κατά WLTP σε αστικό κύκλο σύμφωνα με την BYD, να είναι τα 520 χιλιόμετρα- που όντως μοιάζουν πολύ αισιόδοξη σαν πρόβλεψη. Η ανάκτηση ενέργειας είναι παραπάνω από ικανοποιητική και σου δίνει την αίσθηση πως μπορείς να κάνεις θαύματα με τη χρήση της τεχνολογίας που σου προσφέρει απλόχερα το μικρό μοντέλο. Τα τρία προγράμματα λειτουργίας είναι εκεί, με παρονομαστή την ικανοποίηση της απαίτησης του οδηγού, κάθε στιγμή.

BYD Dolphin Surf 157ps BYD

Στην κανονική λειτουργία, η απόδοση μοιάζει υποτονική, παραπέμποντας στο “Eco” άλλων κατασκευαστών. Αυτό έχει χρησιμοποιηθεί πολύ έξυπνα από την εταιρεία, μια και όταν ο οδηγός επιλέξει στο Sport πρόγραμμα λειτουργίας, το Surf μοιάζει με GTI σε αίσθηση. Αντίστοιχα, στο Ecο, περιορίζεται σημαντικά η απόδοση προς όφελος της αυτονομίας και το παζλ, μοιάζει να “κουμπώνει” ιδανικά. Η φόρτιση γίνεται με DC έως 88 kW, που σημαίνει 30%-80% σε περίπου 30 λεπτά. Σε wallbox 11 kW, η πλήρης φόρτιση έρχεται σε 6,5 ώρες.

Δεν είναι Tesla, αλλά είναι πιο από επαρκές για τον μέσο χρήστη. Το πιο εντυπωσιακό στο Dolphin Surf δεν είναι μόνο η δύναμή του. Είναι η γραμμικότητα. Πατάς το γκάζι και απογειώνεται χωρίς “ναι μεν αλλά”. Το σασί σε υποστηρίζει, το τιμόνι “σου μιλάει” και το σύνολο σε κάνει να το ψάχνεις –να μπεις λίγο πιο κλειστά στη κάθε στροφή της διαδρομής σου, να αναζητήσεις την ιδανική γραμμή και να χρησιμοποιήσεις λιγότερο τα φρένα. Είναι αυτοκίνητο που σου δίνει ενεργό ρόλο στην εμπειρία. Όχι απλώς μέσο μετακίνησης, αλλά -όσο και αν αυτό μοιάζει οξύμωρο- απόλαυσης. Και όλα αυτά σε ένα ήσυχο, οικολογικό, καθημερινό “κουτί” με τέσσερις πόρτες.

BYD Dolphin Surf 157ps K.Boidanis

Στην πράξη, είδαμε μέση κατανάλωση 14,9 kWh/100 km, δηλαδή κάτω από 3 ευρώ/100 χλμ. σε οικιακό ρεύμα. Το Dolphin Surf είναι κορυφαίο σε αποδοτικότητα, και αυτό οφείλεται τόσο στην εξελιγμένη πλατφόρμα e-Platform 3.0 όσο και στη σχολαστική μελέτη κάθε γραμμής και εξαρτήματος. Η τιμή για την έκδοση Surf των 157 ίππων, δεν είναι και η καλύτερη δυνατή με γνώμονα το περιβάλλον που διαμορφώνει ο ανταγωνισμός. Καθώς όμως, δεν υπάρχει άλλο ηλεκτρικό σε αυτή την κατηγορία μεγέθους, με αυτή την απόδοση (και τον εξοπλισμό) το Dolphin Surf θα αδικηθεί κατάφωρα με την όποια σύγκριση.

Είναι ιδανικό για πρώτο ηλεκτρικό, προσφέροντας τα πάντα σε πολύ λογική τιμή (δικαίως πήρε και τον τίτλο του Παγκόσμιου Αστικού Ηλεκτρικού). Για όσους ψάχνουν το πιο προσιτό, η έκδοση του μοντέλου που τους 89 ίππους, είναι αυτή που θα πρέπει οπωσδήποτε να δουν. Στην έκδοση με τους 157 και τον πληρέστατο εξοπλισμό, η BYD κάνει και πάλι τη διαφορά και προσφέρει ένα πληρέστατο πακέτο, που στο πεδίο δικαιολογεί απόλυτα την τιμή και την υπόληψή του. Σε ένα κόσμο που τα περισσότερα ηλεκτρικά μοιάζουν, το Dolphin Surf τολμάει να διαφέρει. Και αυτή του η τόλμη – με συνδυασμό design, επιδόσεων και τιμής – είναι που το κάνει σταρ της νέας εποχής.

BYD Dolphin Surf 157ps K.Boidanis

Τεχνικά χαρακτηριστικά του BYD Dolphin Surf 157 ps
Κινητήρας: Μόνιμου μαγνήτη
Ισχύς (ίπποι): 157
Ροπή (Nm): 220
Μπαταρία (kWh): 43,2
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Μετάδοση: Μονής σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (σε δευτερόλεπτα): 9,1”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 150
Μέση κατανάλωση (kWh/100 χλμ.): 14,9
Αυτονομία (χιλιόμετρα, μικτή): 310
Εκπομπές CΟ2 (γρ./χλμ.): 0
Διαστάσεις ΜxΠxΥ (σε χιλιοστά): 3.990×1.720×1.590
Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.500
Βάρος (κιλά): 1.390
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 308
Τιμή: 25.990 ευρώ (“Comfort”)

Content Original Link:

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ sport24.gr

" target="_blank">

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ sport24.gr

Top Stories

Ελλάδα – Βουλγαρία 4-0: Σαρωτική η «γαλανόλευκη» - Από τεσσάρα σε τεσσάρα (vids)

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Ελλάδα – Βουλγαρία 4-0: Σαρωτική η «γαλανόλευκη» - Από τεσσάρα σε τεσσάρα (vids)

Με το εύκολο γκολ όλα δουλεύουν «ρολόι»

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Με το εύκολο γκολ όλα δουλεύουν «ρολόι»

Άρης: Συμφωνία με Γάνδη για Φατιγκά (vid)

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Άρης: Συμφωνία με Γάνδη για Φατιγκά (vid)

Αλλαγή δεδομένων – Μία ανάσα από το να κρατήσει τον Μιλουτίνοφ ο Ολυμπιακός!

ΜΠΑΣΚΕΤ

Αλλαγή δεδομένων – Μία ανάσα από το να κρατήσει τον Μιλουτίνοφ ο Ολυμπιακός!

Έχει θέμα με Μπαρτζώκα ο Μιλουτίνοφ;

ΜΠΑΣΚΕΤ

Έχει θέμα με Μπαρτζώκα ο Μιλουτίνοφ;

Μήτογλου – Παναθηναϊκός: Γιατί είναι απολύτως λογικό να ζητάει 2 εκατ. ευρώ

ΜΠΑΣΚΕΤ

Μήτογλου – Παναθηναϊκός: Γιατί είναι απολύτως λογικό να ζητάει 2 εκατ. ευρώ

Μάρεϊ: “Χρειάζεται χρόνος για να χτιστεί ένας θρύλος στο τένις”

Tennis

Μάρεϊ: “Χρειάζεται χρόνος για να χτιστεί ένας θρύλος στο τένις”

Σαμπαλένκα: “Η Κόκο αξίζει σεβασμό”

Tennis

Σαμπαλένκα: “Η Κόκο αξίζει σεβασμό”

Λονδίνο: Πρώτη νίκη στο γρασίδι για Παγώνη

Tennis

Λονδίνο: Πρώτη νίκη στο γρασίδι για Παγώνη

Οι οδηγοί της F1 στην εποχή της εικόνας -Ράσελ: "Ο κόσμος δεν θα ήταν χαρούμενος με τον Κίμι Ράικονεν σήμερα"

AUTOMOTO

Οι οδηγοί της F1 στην εποχή της εικόνας -Ράσελ: "Ο κόσμος δεν θα ήταν χαρούμενος με τον Κίμι Ράικονεν σήμερα"

Νέος Κ.Ο.Κ.: Στο στόχαστρο οι “υπότροποι”- Πότε χάνει κάποιος οριστικά το δίπλωμά του

AUTOMOTO

Νέος Κ.Ο.Κ.: Στο στόχαστρο οι “υπότροποι”- Πότε χάνει κάποιος οριστικά το δίπλωμά του

Aκόμα ένα βάθρο για τον Θωμά Κρασώνη στο Brands Hatch

AUTOMOTO

Aκόμα ένα βάθρο για τον Θωμά Κρασώνη στο Brands Hatch

ΕΘΝΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΑΝΔΡΩΝ Έπεσε η αυλαία του Α΄ Γύρου της Β’ φάσης του πρωταθλήματος - Τα αποτελέσματα της Κυριακής (8/6)

ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

ΕΘΝΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΑΝΔΡΩΝ Έπεσε η αυλαία του Α΄ Γύρου της Β’ φάσης του πρωταθλήματος - Τα αποτελέσματα της Κυριακής (8/6)

ΕΘΝΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΑΝΔΡΩΝ Πρεμιέρα στη Β΄ Φάση του πρωταθλήματος - Τα αποτελέσματα του Σαββάτου (7/6)

ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

ΕΘΝΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΑΝΔΡΩΝ Πρεμιέρα στη Β΄ Φάση του πρωταθλήματος - Τα αποτελέσματα του Σαββάτου (7/6)

Η απονομή των διπλωμάτων της Σχολής Προπονητών Υγρού Στίβου Β’ Έπιπέδου (pics)

ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

Η απονομή των διπλωμάτων της Σχολής Προπονητών Υγρού Στίβου Β’ Έπιπέδου (pics)