Δοκιμάζουμε το Lynk & Co 02, το εναλλακτικό ηλεκτρικό Coupe-SUV των 272 ίππων
Μέσα σε λίγα χρόνια η παρουσία των κινεζικών αυτοκινήτων στη χώρα μας πέρασε από την έκπληξη στην εδραίωση, και αυτό ισχύει και με το δεύτερο αυτοκίνητο της Lynk & Co. Μετά το υβριδικό SUV “01”, τώρα ήρθε στη χώρα μας και το πρώτο της ηλεκτρικό, το “02”, ως ένα Coupe-Crossover στα κάτω όρια της κατηγορίας C.
Ένα βασικό στοιχείο που πρέπει να γνωρίζει κανείς για το Lynk & Co 02 είναι πως διαθέτει το ίδιο σύστημα ηλεκτροκίνησης με το Volvo EX30 και το smart #1, και ένα δεύτερο ότι έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τις ευρωπαϊκές επιθυμίες (και αισθητικές προτιμήσεις) στο design studio της εταιρείας στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας.

Όλα αυτά είναι εφικτά, φυσικά, λόγω της συστέγασης και της Lynk & Co και των Volvo, smart (και της Lotus και πολλών άλλων) κάτω από τον κινεζικό κολοσσό της Geely. Έτσι, έχουμε να κάνουμε ένα αυτοκίνητο στο οποίο η τεχνογνωσία και οι περγαμηνές του προηγούνται κατά πολύ της φήμης του.
Κι αν σας κάνει εντύπωση ότι η παρουσίαση πρώτα ενός υβριδικού SUV (του “01”) και έπειτα ενός αμιγώς ηλεκτρικού (του “02”) πάει κόντρα στο ρεύμα των τωρινών εξελίξεων, όπου οι θερμικοί κινητήρες στα υβριδικά αυτοκίνητα έρχονται πάλι στο προσκήνιο, η απάντηση βρίσκεται ίσως στο τεράστιο τεχνολογικό υπόβαθρο της Geely και στην ευχέρεια των Κινέζων να έχουν πρόσβαση σε ό,τι χρειάζονται για την ηλεκτροκίνηση χωρίς μεγάλο κόστος. Εξ ου και η τιμή του Lynk & Co 02, που ξεκινά κάτω από τα 40 χιλιάρικα – σε αντίθεση με μεγάλο μέρος του ανταγωνισμού.

Έχοντας καθιερωθεί -με τα συστήματά ηλεκτροκίνησής του- πριν καν το δούμε, το Lynk & Co 02 αντίστοιχα δρα σε κορυφαίο επίπεδο τόσο σχεδιασμού όσο και ποιότητας στα C-SUV – αν εξαιρέσουμε φυσικά την εμμονή της συγκέντρωσης όλων των λειτουργιών του εσωτερικού (ακόμα και του κλιματισμού) στην οθόνη αφής ενός ακραία μινιμαλιστικού εσωτερικού.
Lynk & Co 02: Σχεδιασμός
Το Lynk & Co 02 συγγενεύει σχεδιαστικά με ένα άλλο -όχι τόσο γνωστό στα μέρη μας- δημιούργημα της Geely, το Zeekr X. Έχει την ίδια σιλουέτα, τις ίδιες γραμμές, αλλά πιο coupe φιλοσοφία – την οποία συνδυάζει με ένα υπερυψωμένο αμάξωμα που του προσδίδει την Crossover παρουσία. Ως δημιούργημα του σχεδιαστικού studio της εταιρείας στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας, δίνει έμφαση στις ευρωπαϊκές προδιαγραφές.

Οι ιδιαιτερότητες του Lynk & Co 02 εδώ είναι τα λεπτεπίλεπτα φωτιστικά σώματα (εμπρός και πίσω), που είναι το κύριο αισθητικό “σήμα κατατεθέν” της εταιρείας, η πλήρης απουσία μάσκας και πλαισίου των παραθύρων, αλλά και η γρίλια χαμηλά στον εμπρός προφυλακτήρα.
Η κύρια διαφορά με το Zeekr X είναι η κλίση της πίσω κολόνας και το δυναμικό “τελείωμα” της ουράς, που θυμίζει λίγο και το Toyota C-HR. Μάλιστα, τα πίσω φώτα (επίσης γραμμικής σχεδιαστικής φιλοσοφίας) φιλοξενούνται στην οριζόντια επιφάνεια που εξυπηρετεί τους σκοπούς πτέρυγας.

Το μήκος των 4,46 μέτρων τοποθετεί το Lynk & Co 02 -αν και λίγο οριακά- στην κατηγορία των C-SUV. Βασισμένο στην πλατφόρμα SEA (Sustainable Experience Architecture) του ομίλου Geely, στην οποία έχουν ‘χτιστεί’ και άλλα οχήματα του ομίλου, όπως το EX30 της Volvo και το smart #3, και με το απολύτως επίπεδο δάπεδο, χωρά δίχως σοβαρούς συμβιβασμούς πέντε επιβάτες – ή πολύ άνετα τέσσερις.

Ο χώρος αποσκευών προσφέρει 440 λίτρα, που είναι ικανοποιητικά για τα κάτω όρια των C-SUV, ενώ διατίθενται επίσης και 15 λίτρα στο μπροστινό αποθηκευτικό χώρο (frunk) κάτω από το καπό και ακόμα 15 lt σε μια (αφαιρούμενη) μονάδα ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό – με δυνατότητα αντικατάστασης ακόμα και με μικρό ψυγείο.
Lynk & Co 02: Εσωτερικό
Το εσωτερικό είναι ακόμα πιο μινιμαλιστικό, καθώς στις μεγάλες καθαρές επιφάνειες παρεμβαίνει μόνο μια μεγάλη οθόνη infotainment 12,3 ιντσών κάθετου προσανατολισμού, η οθόνη 10,2’’ του πίνακα οργάνων και ελάχιστοι φυσικοί διακόπτες. Δεν λείπει τίποτα από την κεντρική οθόνη -από την πλοήγηση, τα πολυμέσα και τη συνδεσιμότητα μέσω Apple CarPlay και Android Auto μέχρι πλήθος άλλων εφαρμογών- που συν τοις άλλοις λειτουργεί και με λογισμικό της Qualcomm.

Το ψηφιακό κόκπιτ προέρχεται από την εξειδικευμένη εταιρεία ECARX, η οποία προμηθεύει λογισμικό σε πληθώρα μαρκών του ομίλου Geely – αλλά και στις Citroen και Mazda. Το τιμόνι διαθέτει χειριστήρια που μοιάζουν με αυτά ενός joystick παιχνιδιού, και διακριτικά κουμπιά αφής, ενώ το σύστημα infotainment είναι καλά οργανωμένο και εύχρηστο.

Τα υλικά ήταν μια έκπληξη, καθώς πολλά εξ αυτών είναι βιώσιμα (χωρίς τη χρήση δέρματος) και έχουν αρκετά ποιοτική υφή. Στην ευχάριστη αίσθηση στο διάκοσμο συμβάλλει και ο ατμοσφαιρικός φωτισμός που η Lynk & Co ονομάζει “Infinity Light”, ενώ ο εξοπλισμός περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- στοιχεία όπως τα θερμαινόμενα καθίσματα με μνήμες και η πανοραμική οροφή, που ενισχύει την αίσθηση ευρυχωρίας.

Lynk & Co 02: Ηλεκτροκινητήρας, μπαταρία και αυτονομία
Το σύστημα ηλεκτροκίνησης του Lynk & Co 02 αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 200 kW (272 ίππων) και ροπής 323 Nm, που εδράζει στον πίσω άξονα παίρνει την ενέργειά του από μπαταρία χωρητικότητας 66 kWh για να κινεί τους πίσω τροχούς. Το ίδιο σύστημα χρησιμοποιούν και τα Smart #1 Pro+ και Volvo EX30 Extended Range.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου, με χημεία NMC, είναι το σημείο που το κινεζικό Coupe-SUV είναι απλώς επαρκές. Κατά WLTP η αυτονομία του είναι 435 χιλιόμετρα (ή 445 km στην έκδοση More), και βρίσκεται κάπου στον μέσο όρο απέναντι στον ανταγωνισμό. Η μέση κατανάλωση δίνεται από την εταιρεία στις 17,6 kWh/100 km.

Σε ρεαλιστικές συνθήκες η μέση αυτονομία κυμαίνεται στα 350-380 km, και μειώνεται στον ελληνικό καύσωνα, γεγονός στο οποίο σίγουρα συμβάλλει το μεγάλο του βάρος. Στο ταξίδι, δε, η υψηλή ταχύτητα (στα όρια του Νόμου, των 130 km/h) με δυσκολία αφήνει την αυτονομία να φτάσει τα 300 km, που σημαίνει ότι σε πολλές περιπτώσεις θα χρειαστεί μία ή και δύο φορτίσεις για να καλύψει μεγάλες αποστάσεις.
Για να το αντισταθμίσει αυτό, η κινεζική εταιρεία εφοδίασε το “02” με υποστήριξη φόρτισης υψηλής ισχύος, σε ταχυφορτιστή 150 kW (DC ) ώστε να πετυχαίνει αναπλήρωση από το 10% στο 80% σε περίπου 30 λεπτά – τιμή αξιοπρεπής. Και φυσικά το συνόδευσε με το σύστημα ανάκτησης της κινητικής ενέργειας, που ρυθμίζεται σε δύο στάδια (Medium και High) ή στη λειτουργία one pedal για την οδήγηση αποκλειστικά με την πίεση και το “άφημα” του δεξιού πεντάλ.

Το «02» έχει ενσωματωμένο φορτιστή AC 11 kWh στην έκδοση Core και «22άρη» στην More. Η Lynk & Co αναφέρει ότι η φόρτιση σε AC Wallbox (11/22 kWh) χρειάζεται 7,5/4 ώρες αντίστοιχα. Συνολικά, πάντως, η αποδοτικότητα και η αυτονομία δεν είναι οι μεγαλύτερες δυνάμεις του 02.
Αντίθετα, στις συνθήκες χαμηλής ταχύτητας της πόλης και στο mode Eco, μπορεί κανείς να πλησιάσει κοντά στην αυτονομία των 500 χιλιομέτρων, με μέση κατανάλωση στις περίπου 13,5 kWh/100 km. Στον αντίποδα, για στιγμές που απαιτείται έμφαση στις επιδόσεις, υπάρχει και η επιλογή Sport – αλλά με μεγάλο αντίκτυπο στην κατανάλωση.

Στην τελευταία αυτή περίπτωση, η πίσω κίνηση σε συνδυασμό με την επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 5,5 δευτερόλεπτα -μια τιμή εξαιρετική για τα 1.820 kg του συνόλου- δίνουν έναν κάποιον οδηγικό χαρακτήρα στο κινεζικό Coupe-Crossover, όμως σε αυτόν δεν συμβάλλει η κάπως “ασύνδετη” αίσθηση του τιμονιού (ακόμα και στην πιο σκληρή λειτουργία “Firm mode”).
Στο ίδιο μοτίβο, η αίσθηση της ανάρτησης κάνει σαφή των προσανατολισμό των μηχανικών της κινεζικής εταιρείας να δώσει περισσότερη έμφαση στην άνεση της καθημερινότητας, στην απορρόφηση των κραδασμών και των κακοτεχνιών του δρόμου – παρά στη σβέλτη οδήγηση για την οποία εκ πρώτης προϊδεάζει η σπορτίφ σιλουέτα του Lynk & Co 02.

Ενώ λοιπόν η καμπίνα -με την εξαίρετή της ηχομόνωση- και η ανάρτηση ξεκουράζουν και αφήνουν έξω τον πανζουρλισμό της καθημερινότητας στην πόλη, με αντίστοιχη ποιότητα κύλισης και ηρεμία στο ταξίδι, στην πίεση σε έναν στριφτερό δρόμο εμφανίζονται κλίσεις και τάσεις πλεύσης. Όμως, εντέλει το “02” δεν χάνει τη συγκρότησή του, και δεν ανησυχεί τον οδηγό, χάρη στην κορυφαία πίσω ανάρτηση των πολλαπλών συνδέσμων.

Lynk & Co 02: Συμπέρασμα
Το Lynk & Co 02 διατίθεται μόνο με το συγκεκριμένο ηλεκτρικό σύστημα, μόνο στην έκδοση ενός κινητήρα (και όχι με διπλό και τετρακίνηση, όπως το Volvo EX30) και σε μόνο δύο εκδόσεις εξοπλισμού στη χώρα μας: την Core που κοστίζει 38.990 ευρώ (χωρίς την όποια επιδότηση) και την πλουσιότερη More με τιμή 42.990 ευρώ. Συγκριτικά, το smart #3 κοστίζει από 40.900 ευρώ, ενώ το Volvo EX30 από 39.172 ευρώ (αν και το τελευταίο είναι σημαντικά -κατά 20 cm- μικρότερο). Παράλληλα, το ίδιου μεγέθους Ford Explorer ξεκινά από τα 42.701 ευρώ.

Κατά συνέπεια, η τιμή είναι στα πλεονεκτήματα του “02″. Πέραν του εξοπλισμού, δε, και οι δύο εκδόσεις του διαθέτουν 21 ηλεκτρονικά συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, όπως προειδοποίηση εμπρός και πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (FCTA και RCTA), υποβοήθηση αλλαγής κατεύθυνσης (EMA) και αλλαγής λωρίδας (LCA), προειδοποίηση οπίσθιας σύγκρουσης (RCW) και Intelligent Cruise Control (ICC).
Το Lynk & Co 02, έτσι, είναι μια εναλλακτική -ίσως πιο funky- επιλογή, που στέκεται επάξια απέναντι σε καθιερωμένα C-SUV, από εταιρείες με πιο γνώριμα λογότυπα στα μέρη μας. Με αρκετά ανταγωνιστική τιμή είναι ταχύ, βρίσκει καλά τη “χρυσή τομή” της ευρυχωρίας και της συμπαγούς σχεδίασης για τον ελιγμό στην καθημερινότητα, ταξιδεύει με ποιότητα, έχει αξιοπρεπή αυτονομία και για τα υλικά και ψηφιακή του τεχνολογία δεν υφίσταται αμφισβήτηση. Ήρθε έτοιμο.

Lynk & Co 02
- Κινητήρας: Ηλεκτρικός μόνιμου μαγνήτη
- Μπαταρία: 66 kWh
- Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 1
- Κίνηση: Στους πίσω τροχούς
- Ισχύς: 272 ίπποι
- Ροπή: 323 Nm
- 0-100 km/h: 5,5 sec
- Τελική ταχύτητα: 180 km/h
- Κατανάλωση (WLTP): 17,1-17,6 kWh/100 km
- Αυτονομία (WLTP): 435-445 km
- Φόρτιση: 7:00 ώρες (11 kW, 100%) / 30 λεπτά (DC 150 kW, 10-80%)
- Εκπομπές CO2: 0 g/km
- Μήκος: 4,460 m
- Μεταξόνιο: 2,755 m
- Βάρος: 1.820 kg
- Χώρος αποσκευών: 410-1.349 lt
- Τέλη Κυκλοφορίας: 0 €
- Τιμή: Από 38.990 ευρώ
Content Original Link:
" target="_blank">