21
Mon, Jul
506 New Articles

Νικόλας Τομπάζης: Πώς η FIA θα ισορροπήσει την απόδοση όλων των κινητήρων από το 2026

Νικόλας Τομπάζης: Πώς η FIA θα ισορροπήσει την απόδοση όλων των κινητήρων από το 2026

AUTOMOTO
Νικόλας Τομπάζης: Πώς η FIA θα ισορροπήσει την απόδοση όλων των κινητήρων από το 2026

Oι νέες υβριδικές μονάδες ισχύος αναμένεται να διατηρήσουν την απόδοσή τους πάνω από τους 1.000 ίππους, αν και η κατανομή αυτής της ισχύος θα μεταβληθεί λόγω της αναθεώρησης της εσωτερικής αρχιτεκτονικής και των ενεργειακών πηγών.

Συγκεκριμένα, η νέα μονάδα ισχύος θα διατηρήσει τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα V6 χωρητικότητας 1.6 λίτρου που εισήχθη για πρώτη φορά το 2014. Ωστόσο, σε αντίθεση με την προηγούμενη γενιά, η ισχύς του κινητήρα εσωτερικής καύσης θα μειωθεί από περίπου 850 ίππους σε περίπου 540 ίππους.

Αυτή η σημαντική μείωση οφείλεται εν μέρει στην κατάργηση του ηλεκτροκινητήρα MGU‑H που από το 2014 μέχρι και φέτος αντλεί θερμική ενέργεια από τον υπερσυμπιεστή. Με την κατάργηση του MGU‑H, ο έτερος ηλεκτροκινητήρας MGU‑K, που ανακτά ενέργεια από την πέδηση, θα αποκτήσει πλέον τριπλάσια ισχύ, από 160 ίππους σήμερα σε 470 hp το 2026.

Αυτή είναι μια στρατηγική απόφαση της Formula 1, προκειμένου να δώσει μεγαλύτερη έμφαση στην ηλεκτροκίνηση και στη βιωσιμότητα – και από επιχειρηματικής πλευράς κρίθηκε απόλυτα επιτυχημένη, διότι έφερε στο σπορ νέους κατασκευαστές (Audi, Ford, Cadillac και πλήρης εργοστασιακή εμπλοκή της Honda) μιας και συμβαδίζει με τη στροφή στην ηλεκτροκίνηση της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Παράλληλα, πάντα στο πλαίσιο των κινήσεων για τη βιωσιμότητα των μονάδων ισχύος, οι κινητήρες V6 θα χρησιμοποιούν 100% βιώσιμα καύσιμα και η ροή του καυσίμου θα περιοριστεί – θα υπολογίζεται βάσει της συνολικής ενεργειακής περιεκτικότητας αντί μόνο του όγκου.

Οι ριζικές αυτές αλλαγές έχουν γεννήσει ανησυχίες στο πάντοκ ότι κάποιος από τους κατασκευαστές θα εντοπίσει κάποια σχεδιαστική ή τεχνολογική καινοτομία που θα καταστήσει τη μονάδα ισχύος του πολύ πιο αποδοτική από τον ανταγωνισμό – με αποτέλεσμα να κυριαρχεί στην πίστα, ακριβώς όπως συνέβη με το πέρασμα στους υβριδικούς κινητήρες το 2014 όταν η Mercedes F1 έγινε ανίκητη για επτά χρόνια χάρη στην καινοτομία του split-turbo.

Την ίδια στιγμή, η FIA εκφράζει και την ανησυχία μήπως κάποιος από τους κατασκευαστές αποδειχθεί ότι ακολούθησε εντελώς λανθασμένο δρόμο με τη νέα μονάδα ισχύος και βρεθεί πολύ πίσω από τον ανταγωνισμό – όπως συνέβη με τη Honda το 2015.

Σε αυτό το πλαίσιο, τελευταία υπήρξαν πληροφορίες ότι μπορεί η FIA να εξετάζει το λεγόμενο σύστημα Balance of Performance (BoP) που χρησιμοποιεί σε άλλες μορφές αγώνων – όπως το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC). Το BoP είναι μια σειρά μέτρων (όπως η προσθήκη έρματος) που στοχεύουν στον περιορισμό της απόδοσης ενός αυτοκινήτου που ξεκάθαρα είναι πολύ ταχύτερο του ανταγωνισμού.

Ωστόσο η Ομοσπονδία, μέσω του διευθυντή του τμήματος μονοθεσίων Νικόλα Τομπάζη,αποκλείει κατηγορηματικά το ενδεχόμενο υιοθέτησης του BoP στη Formula 1 – ενός συστήματος που έχει προκαλέσει φέτος αρκετές αντιδράσεις στο WEC.

Αυτό που ο Τομπάζης επιβεβαιώνει ότι θα κάνει η FIA για να συμβάλλει στην εξισορρόπηση της απόδοσης όλων των μονάδων ισχύος από το 2026, είναι η βοήθεια σε κατασκευαστές που υπολείπονται σημαντικά των κορυφαίων και πασχίζουν στην πίστα με τους νέους κινητήρες τους.

Άλλωστε, μια Εγκύκλιος των κανονισμών του 2026 αναφέρει πως αν η ισχύς του V6 κινητήρα ενός κατασκευαστή είναι +3% μικρότερη από την ισχύ του κορυφαίου κινητήρα του 2026, τότε ο κατασκευαστής αυτός θα έχει διευρυμένα περιθώρια εξέλιξης της μονάδας ισχύος του και περισσότερο διαθέσιμο χρόνο στον πάγκο δοκιμών μετά απο τον 5ο αγώνα της σεζόν.

Επιπλέον, αν η FIA διαπιστώσει παρατυπίες των κατασκευαστών σε αυτή τη διαδικασία, διατηρεί το δικαίωμα να απαγορεύσει τα νέα εξαρτήματα που εξέλιξε ο κατασκευαστής, καθώς και να λάβει περαιτέρω μέτρα αν θεωρήσει ότι ο κατασκευαστής “απέκτησε ένα άδικο πλεονέκτημα σε σχέση με τους άλλους κατασκευαστές κινητήρων”.

Steven Tee/LAT Images/McLaren Media Centre

Όπως γίνεται εύκολα κατανοητό, αυτή είναι μια πολύ λεπτή ισορροπία σε ένα σπορ τεράστιων συμφερόντων. Και αυτός πιθανώς είναι ένας λόγος για τον οποίο ο Νικόλας Τομπάζης αρνείται κατηγορηματικά το ενδεχόμενο εφαρμογής του BoP στη Formula 1.

“Απορρίπτουμε εντελώς και κατηγορηματικά οποιοδήποτε σχόλιο ότι μπορεί να υπάρξει κάτι σαν BoP. Αυτό σίγουρα δεν θα συμβεί”, είπε ο Έλληνας Αεροδυναμιστής στο The Race. “Σε κάποιες κατηγορίες αυτό είναι απαραίτητο, επειδή τα αυτοκίνητα βασίζονται σε μοντέλα παραγωγής και μπορεί να είναι εγγενώς πιο αργά ή πιο γρήγορα λόγω σχεδίασης.

Προφανώς, θα ήταν γελοίος ένας αγώνας όπου ήξερες εκ των προτέρων ότι τρία αυτοκίνητα ενός κατασκευαστή θα είναι τρία δευτερόλεπτα το γύρο ταχύτερα, απλώς και μόνο λόγω του αρχικού τους σχεδιασμού. Άρα, εκεί έχει νόημα το BoP – όπως στο ΛεΜαν. Αλλά στη Formula 1 δεν ισχύει αυτό το πλαίσιο”, πρόσθεσε.

Ο Τόμπαζης συνέχισε επισημαίνοντας ότι η FIA φροντίζει ώστε οι κανονισμοί να εξασφαλίζουν την ισότητα μεταξύ των ανταγωνιστών -όπως π.χ. το όριο προϋπολογισμού και οι περιορισμοί σε αεροδυναμικές δοκιμές- και δεν συντάσσονται με στόχο τη χειραγώγηση των αποτελεσμάτων.

“Στη Formula 1 συσσωρεύεται ένα πλεονέκτημα γνώσης με την πάροδο των ετών. Αυτό το πλεονέκτημα συνεχίζεται χρόνο με το χρόνο, και με το όριο προϋπολογισμού, δεν είναι εύκολο κάποιος που υστερεί να βρει ξοδεύοντας τον δρόμο του προς την κορυφή.

Αν τρέξουμε μαζί έναν μαραθώνιο και εσύ είσαι 20 λεπτά ταχύτερος, στον επόμενο μαραθώνιο δεν ξεκινάμε από το ίδιο σημείο – εσύ ξεκινάς 20 λεπτά μπροστά και τελειώνεις 40 λεπτά νωρίτερα. Άρα για να σε φτάσω, δεν αρκεί απλώς να γίνω ίσος με σένα – πρέπει να κάνω πολύ περισσότερα για να καλύψω τη διαφορά”, πρόσθεσε.

“Υπάρχουν άνθρωποι που είναι στο άθλημα εδώ και δεκαετίες, με τεράστια εμπειρία και υποδομές. Κι άλλοι, πιο καινούργιοι, που δεν έχουν ακόμα όλα αυτά. Ορισμένες διατάξεις, όπως στο σκέλος των δοκιμών στην αεροσήραγγα και σύντομα και στις μονάδες ισχύος, προσπαθούν να εξισορροπήσουν αυτές τις καταστάσεις.

Δεν θα υπάρξει ποτέ περίπτωση όπου θα δοθεί άδικο πλεονέκτημα σε κάποιον. Στόχος είναι η εξάλειψη κάποιου μακροχρόνιου πλεονεκτήματος ή ακόμα και μιας αδικίας. Αλλά δεν θα αποδεχτώ ποτέ ότι αυτό είναι BoP”, κατέληξε ο Νικόλας Τομπάζης.

Content Original Link:

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ sport24.gr

" target="_blank">

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ sport24.gr

Top Stories

LIVE: Η κλήρωση του ΠΑΟΚ και του Παναθηναϊκού για τον 3ο προκριματικό γύρο του Europa League

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

LIVE: Η κλήρωση του ΠΑΟΚ και του Παναθηναϊκού για τον 3ο προκριματικό γύρο του Europa League

Με τη Βόλφσμπεργκερ ο ΠΑΟΚ στον 3ο προκριματικό του Europa League

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Με τη Βόλφσμπεργκερ ο ΠΑΟΚ στον 3ο προκριματικό του Europa League

Αυτό είναι το ζευγάρι που θα προκύψει η αντίπαλος της Ελλάδας στον τελικό του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Αυτό είναι το ζευγάρι που θα προκύψει η αντίπαλος της Ελλάδας στον τελικό του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος

Ολυμπιακός: Έρχεται η ώρα του Πετρούσεφ!

ΜΠΑΣΚΕΤ

Ολυμπιακός: Έρχεται η ώρα του Πετρούσεφ!

Ο Ολυμπιακός θα ταξιδέψει στην Κύπρο

ΜΠΑΣΚΕΤ

Ο Ολυμπιακός θα ταξιδέψει στην Κύπρο

Ο Ολυμπιακός εμφανίζεται να θέλει και τον Σερζ Ιμπάκα

ΜΠΑΣΚΕΤ

Ο Ολυμπιακός εμφανίζεται να θέλει και τον Σερζ Ιμπάκα

WTA Rankings: Από το Νο90 ξεκινά την αντεπίθεση η Σάκκαρη

Tennis

WTA Rankings: Από το Νο90 ξεκινά την αντεπίθεση η Σάκκαρη

Αποκλειστικό: Ο Τζόκοβιτς σχεδιάζει τη μεταφορά του Serbian Open στην Αθήνα!

Tennis

Αποκλειστικό: Ο Τζόκοβιτς σχεδιάζει τη μεταφορά του Serbian Open στην Αθήνα!

Ελληνικό χρώμα στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα Junior U14

Tennis

Ελληνικό χρώμα στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα Junior U14

Το νέο υβριδικό Renault Captur με τους 160 ίππους σε “βάζει” σε καινούργιο SUV με τιμή- πρόκληση

AUTOMOTO

Το νέο υβριδικό Renault Captur με τους 160 ίππους σε “βάζει” σε καινούργιο SUV με τιμή- πρόκληση

Τα ελαστικά της Continental ξεχωρίζουν και διακρίνονται στις συγκρίσεις

AUTOMOTO

Τα ελαστικά της Continental ξεχωρίζουν και διακρίνονται στις συγκρίσεις

BMW CE 04: Ανανέωση για το βαυαρικό ηλεκτρικό scooter

AUTOMOTO

BMW CE 04: Ανανέωση για το βαυαρικό ηλεκτρικό scooter

ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΝΕΑΝΙΔΩΝ Κ17/ ΤΕΛΙΚΗ ΦΑΣΗ Πρωταθλητής ο ΝΟ Βουλιαγμένης στη διαδικασία των πέναλτι, 11-10 τον Πανιώνιο (pics)

ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΝΕΑΝΙΔΩΝ Κ17/ ΤΕΛΙΚΗ ΦΑΣΗ Πρωταθλητής ο ΝΟ Βουλιαγμένης στη διαδικασία των πέναλτι, 11-10 τον Πανιώνιο (pics)

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΑΝΔΡΩΝ Συγκλονιστική η Εθνική, τορπίλισε την Ιταλία, 17-11, μπήκε στην παγκόσμια 4άδα και βλέπει κορυφή (pics)

ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΑΝΔΡΩΝ Συγκλονιστική η Εθνική, τορπίλισε την Ιταλία, 17-11, μπήκε στην παγκόσμια 4άδα και βλέπει κορυφή (pics)

ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΝΕΑΝΙΔΩΝ Κ17/ ΤΕΛΙΚΗ ΦΑΣΗ Φουντώνουν οι μάχες στα Χανιά - Τα ζευγάρια των ημιτελικών (pics)

ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΝΕΑΝΙΔΩΝ Κ17/ ΤΕΛΙΚΗ ΦΑΣΗ Φουντώνουν οι μάχες στα Χανιά - Τα ζευγάρια των ημιτελικών (pics)