21
Mon, Jul
513 New Articles

Δοκιμάζουμε το Fiat Grande Panda Hybrid: Το μικρό που ξέρει να ξεχωρίζει και ξαναβάζει τη Fiat στο σωστό δρόμο

Δοκιμάζουμε το Fiat Grande Panda Hybrid: Το μικρό που ξέρει να ξεχωρίζει και ξαναβάζει τη Fiat στο σωστό δρόμο

AUTOMOTO
Δοκιμάζουμε το Fiat Grande Panda Hybrid: Το μικρό που ξέρει να ξεχωρίζει και ξαναβάζει τη Fiat στο σωστό δρόμο

Το νέο Fiat Grande Panda, ανήκει σε μια νέα κατηγορία αυτοκινήτων που -προτείνω να έρθει και να- υπολογίζεται: Αυτή των μοντέλων που τα βλέπεις και λες “τα θέλω”, ακόμα και πριν καν εισέρθεις στην καμπίνα τους. Να, έτσι πρόχειρα, μου έρχεται ως άλλη τέτοια περίπτωση, το νέο Renault 5 E-Tech– που είδα πρώτη φορά από κοντά πριν ένα μήνα στην Πλατεία Κοραή στον Πειραιά και έμεινα να ψάχνω τρόπους για να το βάλω στο χέρι για κάπως λίγο πιο μόνιμα από μια βδομάδα που είναι το τυπικό test drive των δημοσιογράφων.

Fiat Grande Panda Hybrid K.Boidanis

Σε αυτό το μήκος κύματος λοιπόν και το Grande Panda είναι ένα αυτοκίνητο που δεν προσπαθεί να είναι κάτι για όλους αλλά αντιθέτως, είναι απλά αυτό που πρέπει και ως αυθεντικό, ξεχωριστό και γεμάτο χαρακτήρα, “κάνει φίλους” άμα τι εμφανίσει. Από την πρώτη ματιά, το Grande Panda μαγνητίζει. Δεν είναι απλώς ένα ακόμα μικρό crossover, είναι ένα στυλιστικό statement. Η σχεδίασή του εμπνέεται από το θρυλικό Panda πρώτης γενιάς, αλλά με μια ανατρεπτική, σύγχρονη ερμηνεία. Οι καθαρές γραμμές, οι τετραγωνισμένοι θόλοι και τα έντονα κάθετα φωτιστικά σώματα με τα χαρακτηριστικά LED δεν φοβούνται να τραβήξουν τα βλέμματα.

Είναι μια ρετρό-futuristic πρόταση που πετυχαίνει απόλυτα την ισορροπία ανάμεσα στην κληρονομιά και την τόλμη. Εδώ πρέπει να ανοίξουμε μια παρένθεση και να βγάλουμε το καπέλο στους σχεδιαστές της Fiat, που παίρνοντας ένα μοντέλο από το ράφι του Ομίλου Stellantis, κατάφεραν να το κάνουν να ξεχωρίζει τόσο πολύ, που νομίζεις πως είναι κάτι που δεν έχει συγγένεια με τα υπόλοιπα. Ναι, το Grande Panda είναι της “οικογένειας” των αυτοκινήτων της Stellantis και μοιράζεται την πλέον σύγχρονη εκδοχή της πλατφόρμας Small Car Platform, πάνω στην οποία έχουν “χτιστεί” και τα Citroen C3 & C3 Aircross, καθώς και το Opel Frontera.

Fiat Grande Panda Hybrid K.Boidanis

Το αμάξωμα, που αγγίζει τα 4 μέτρα σε μήκος, δείχνει στιβαρό, με αναλογίες SUV αλλά συμπαγείς διαστάσεις πόλης. Ο πίσω προφυλακτήρας, το κάθετο παρμπρίζ και οι διακριτικές ράγες οροφής τονίζουν το crossoverDNA του, χωρίς να χάνει το παιχνιδιάρικο, ιταλικό του ταπεραμέντο. Ταυτόχρονα, το αμάξωμα με τις έξυπνες λεπτομέρειες και οι ζάντες 17” με το λογότυπο Panda χαραγμένο στην πλήμνη, ενισχύουν την αίσθηση της αναβαθμισμένης διάθεσης που πλέον συνοδεύει όλα τα νέα μοντέλα της μάρκας.

Η συνολική εικόνα τραβάει το βλέμμα, χωρίς ιδιαίτερα εξεζητημένες λύσεις σε επίπεδο σχεδίασής, μια και η boxy διάθεση είναι και πάλι εδώ και προσφέρεται για πολλά (και ενδιαφέροντα) “παιχνίδια” με το μάτι. Από το πλάι, τα “νεύρα” του αμαξώματος σχηματίζουν το όνομα Panda και “παίζουν” με τις σκιάσεις ανάλογα με την ώρα της ημέρας, ενώ ενδιαφέρον έχει και η λεπτομέρεια στο σκούρο τετράγωνο του C-Pillar, που ανάλογα τη γωνία θέασης, είτε γράφει “FIAT”, είτε απλά δείχνει τέσσερις παράλληλες γραμμές.

Fiat Grande Panda Hybrid K.Boidanis
Fiat Grande Panda Hybrid K.Boidanis

Στο ίδιο πλαίσιο τοποθετούνται και οι ζάντες που ακόμα και με το αυτοκίνητο παρκαρισμένο, μοιάζουν να περιστρέφονται. Στην καμπίνα, αντίστοιχα, σε υποδέχεται μια ατμόσφαιρα απλότητας με νόημα. Η Fiat έχει καταφέρει να σχεδιάσει ένα εσωτερικό που δεν “φωνάζει” με εξαντρίκ επιλογές αλλά μιλάει στην ψυχή σου και σου κεντρίζει τη διάθεση, φτιάχνοντάς την για να αντιμετωπίσεις την καθημερινότητα. Το ταμπλό ακολουθεί τις τετραγωνισμένες γραμμές του αμαξώματος, με έξυπνα υλικά και σχεδιαστικές λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά.

Τέτοια είναι η κίτρινη διάφανη επιφάνεια που αγκαλιάζει περιμετρικά τις δύο οθόνες του ταμπλό και “κλείνει” δεξιά με καμπύλη που φιλοξενεί ένα μικρό Panda πρώτης γενιάς. Η κεντρική οθόνη 10,25’’ είναι πλήρως συμβατή με Android Auto και Apple CarPlay, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7’’ συμπληρώνει την εικόνα ενός μοντέρνου και τεχνολογικά ενημερωμένου αυτοκινήτου. Όλα είναι εκεί που πρέπει να είναι, χωρίς υπερβολές. Η εργονομία είναι υποδειγματική, με πλήκτρα που παραμένουν φυσικά για τις βασικές λειτουργίες και με έξυπνες θήκες αποθήκευσης παντού.

Fiat Grande Panda Hybrid Fiat

Οι “ενοχλητικές” λεπτομέρειες που έχουν να κάνουν με την αυτόματη λειτουργία των εμπρός παραθύρων μόνο για το άνοιγμά τους αλλά και η έλλειψη καθρέπτη στα αλεξήλια οδηγού- συνοδηγού, μπορούν να ξεπεραστούν με την καλή συνολικά διάθεση που δημιουργεί το νέο Ιταλικό μοντέλο. Η αίσθηση ποιότητας είναι πολύ ανώτερη από αυτή που κάποιος θα περίμενε από ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Τα υλικά έχουν μαλακή υφή σε στρατηγικά σημεία, οι υφασμάτινες επενδύσεις έχουν χαρακτήρα, και οι λεπτομέρειες -όπως το ανάγλυφο λογότυπο Panda στην πόρτα συνοδηγού και το κυλινδρικό δεύτερο ντουλαπάκι μπροστά του με το Bamboo Fiber Tex να το επενδύει- προσθέτουν πόντους με θετικό πρόσημο στο συναίσθημα.

Fiat Grande Panda Hybrid K.Boidanis

Και φυσικά, οι χώροι είναι -ένα ακόμα- δυνατό χαρτί. Η Fiat αξιοποίησε κάθε εκατοστό στη καμπίνα του νέου της μοντέλου και έτσι ο χώρος είναι παραπάνω από ικανοποιητικός για τέσσερις ενήλικες, ενώ την ίδια στιγμή η θέση οδήγησης είναι άνετη και ιδιαίτερα ευρύχωρη και το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 412 λίτρων, που είναι κορυφαία χωρητικότητα για την κατηγορία. Η ψηλή θέση οδήγησης προσφέρει εξαιρετική ορατότητα, θυμίζοντας SUV, χωρίς το παραπανίσιο όγκο.

Fiat Grande Panda Hybrid Fiat
Fiat Grande Panda Hybrid Fiat

Κάτω από το εμπρός καπό του Grande Panda βρίσκεται ο γνώριμος 1,2 Turbo Hybrid των 110 ίππων, σε συνδυασμό με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και αυτόματο κιβώτιο. Δεν είναι φτιαγμένο για σπορ επιδόσεις, αλλά για σβέλτη, ευέλικτη και οικονομική οδήγηση στην καθημερινότητα. Αντί άλλου προγράμματος οδήγησης, το Grande Panda προσφέρει στον οδηγό τη δυνατότητα να επιλέξει το “L” (πλήκτρο αντίστοιχο του “P”) δίπλα από τον toggle επιλογέα και να διαμορφώνει τη διαχείριση του κιβωτίου ανάλογα. Η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση, με αρκετή ροπή (205 Nm) από χαμηλά, ενώ η υβριδική υποβοήθηση κάνει αισθητή τη διαφορά σε εκκινήσεις και σε ρεπρίζ εντός πόλης.

Είναι από τα αυτοκίνητα που σε παρασύρουν να οδηγείς ήρεμα, έξυπνα, χωρίς κόπο. Και εκεί κρύβεται και το μεγαλείο του. Η ανάρτηση είναι ελαφρώς πιο σφιχτή από όσο περιμένεις με βάση το ύφος του αυτοκινήτου αλλά και το ύψος της, κάτι που προκαλεί αναπόφευκτα κάποιους θορύβους κατά το πέρασμα πάνω από έντονες κακοτεχνίες σε σχετική φόρα. Το τιμόνι είναι ελαφρύ, ιδανικό για ελιγμούς και το σύστημα Start & Stop λειτουργεί υποδειγματικά. Σε ότι έχει να κάνει με τη συμπεριφορά του νέου Fiat στο δρόμο, πρέπει να λάβει υπόψη κανείς πως έχει να κάνει με ένα new age μοντέλο, που η εξυπηρέτηση της μεταφορικής ανάγκης είναι πάνω από την ανάγκη για “συμμετοχή”.

Fiat Grande Panda Hybrid K.Boidanis

Αυτό σημαίνει, μην περιμένετε και πολλά πράγματα σε επίπεδο αίσθησης. Το Grande Panda είναι αποτελεσματικό υπό όλες τις συνθήκες και αυτό πιστώνεται ως απόλυτα σωστή διαχείριση του συνόλου από τους μηχανικούς της Fiat, που βάζοντας το χέρι τους με συγκεκριμένο τρόπο, έχουν καταστήσει το μοντέλο απόλυτα ασφαλές και ευθυγραμμισμένο με όλες τις σύγχρονες επιταγές που έχουν να κάνουν με την υποστήριξη του οδηγού. Η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε μεταξύ 4,8 και 5,3 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης που διανύσαμε με το νέο μοντέλο της Fiat– έχοντας όμως υπόψη πως και τη διάθεση να δούμε όλο το φάσμα των ικανοτήτων του είχαμε αλλά και το ότι ήταν ένα πρακτικά άστρωτο αυτοκίνητο με ελάχιστα χιλιόμετρα στα συνολικά διανυθέντα.

Fiat Grande Panda Hybrid Fiat

Αυτό σημαίνει πως η κατανάλωση κοντά στα 5,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα είναι μια εφικτή επίδοση, όταν ο οδηγός βρει τα πατήματά του με το αυτοκίνητο. Όπως εύκολα καταλαβαίνει κανείς, το αστικό περιβάλλον είναι μάλλον εκείνο που του ταιριάζει περισσότερο. Το νέο Grande Panda λατρεύει την πόλη αλλά δεν περιορίζεται σε αυτή. Η ελαφριά αίσθηση, η πολύ καλή ορατότητα και ο μικρός κύκλος στροφής το κάνουν βασιλιά σε συνθήκες επιβαρυμένου κυκλοφοριακού. Η ανάρτηση έχει τη διαδρομή που χρειάζεται για να σε κρατάει “στον αφρό” -είπαμε, με τη σχετικά σκληρή ρύθμιση- ενώ η ψηλή θέση οδήγησης προσφέρει τονισμένη εμπιστοσύνη και αίσθηση ελέγχου.

Fiat Grande Panda Hybrid Fiat

Το Fiat Grande Panda Hybrid είναι κάτι πολύ παραπάνω από μια ακόμα πρόταση στα μικρά crossover. Είναι η απόδειξη ότι μπορείς να σχεδιάσεις με χαρακτήρα, να είσαι πρακτικός χωρίς να βαριέσαι, να είσαι οικονομικός χωρίς να είσαι “άψυχος”. Όπως είπαμε και στην αρχή, είναι ένα αυτοκίνητο που το βλέπεις και σου αρέσει, ενώ όταν ολοκληρώσεις και τις πρώτες σου κινήσεις μαζί του, συνεχίζει και σου αρέσει- αλλάζοντας μάλιστα “πίστα”, μια και εύκολα περνάς στο “το θέλω”. Είναι ένα εξαιρετικό νέο για τη μάρκα στο σύνολό της, μια και η δυναμική του και η εμπορική του απήχηση, θα καθορίσει σε μεγάλο ποσοστό και την χαμογελαστή συνέχεια στην ιστορία της μάρκας.

Fiat Grande Panda Hybrid Fiat

Το ακόμα πιο σημαντικό νέο που προκύπτει με την παρουσία του στην αγορά, είναι πως θα δώσει την ευκαιρία στη Fiat να επανατοποθετηθεί με ιδιαίτερα αυξημένες αξιώσεις στην αγορά, καθώς με το Grande Panda πρακτικά επανεφευρίσκει τον εαυτό της και τον “τοποθετεί” σωστά, με τιμολογιακή προσέγγιση αρκετά λογική. Με ρίζες βαθιά στην ευρωπαϊκή αστική κουλτούρα, επανέρχεται δυναμικά με ένα αυτοκίνητο που μιλά τη γλώσσα της καθημερινότητας, όχι μόνο με αμίμητο, λαχταριστό στιλ αλλά και με μπόλικη και προφανώς ιδιαίτερα καλοδεχούμενη ουσία.

Fiat Grande Panda Hybrid K.Boidanis

Τεχνικά χαρακτηριστικά του Fiat Grande Panda Hybrid
Κινητήρας (κ.εκ.): 1.199, Ι3 turbo
Μέγιστη ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 110/5.500
Μέγιστη ροπή (Nm/σ.α.λ.): 205/1.750
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων (διπλού συμπλέκτη)
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (σε δευτερόλεπτα): 10,0”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 160
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή (λίτρα/100 χλμ.): 5,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 116
Διαστάσεις (ΜxΠxY σε χιλιοστά): 3.999×1.763×1.586
Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.540
Βάρος (κιλά): 1.390
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 412
Τιμή: Από 20.800 ευρώ

Content Original Link:

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ sport24.gr

" target="_blank">

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ sport24.gr

Top Stories

LIVE: Η κλήρωση ΠΑΟΚ, ΑΕΚ και Άρη στον 3ο προκριματικό γύρο του Europa Conference League

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

LIVE: Η κλήρωση ΠΑΟΚ, ΑΕΚ και Άρη στον 3ο προκριματικό γύρο του Europa Conference League

ΑΕΛ: Έχουν μείνει πίσω οι Ρώσοι – Έχει «κοπεί» ο Λομάεφ!

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

ΑΕΛ: Έχουν μείνει πίσω οι Ρώσοι – Έχει «κοπεί» ο Λομάεφ!

Conference League: Με Άρη Λεμεσού ή Ακαδημία Πούσκας η ΑΕΚ και Ομόνοια ή Τορπέντο ο Άρης!

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Conference League: Με Άρη Λεμεσού ή Ακαδημία Πούσκας η ΑΕΚ και Ομόνοια ή Τορπέντο ο Άρης!

Ολυμπιακός: Έρχεται η ώρα του Πετρούσεφ!

ΜΠΑΣΚΕΤ

Ολυμπιακός: Έρχεται η ώρα του Πετρούσεφ!

Ο Ολυμπιακός θα ταξιδέψει στην Κύπρο

ΜΠΑΣΚΕΤ

Ο Ολυμπιακός θα ταξιδέψει στην Κύπρο

Ο Ολυμπιακός εμφανίζεται να θέλει και τον Σερζ Ιμπάκα

ΜΠΑΣΚΕΤ

Ο Ολυμπιακός εμφανίζεται να θέλει και τον Σερζ Ιμπάκα

WTA Rankings: Από το Νο90 ξεκινά την αντεπίθεση η Σάκκαρη

Tennis

WTA Rankings: Από το Νο90 ξεκινά την αντεπίθεση η Σάκκαρη

Αποκλειστικό: Ο Τζόκοβιτς σχεδιάζει τη μεταφορά του Serbian Open στην Αθήνα!

Tennis

Αποκλειστικό: Ο Τζόκοβιτς σχεδιάζει τη μεταφορά του Serbian Open στην Αθήνα!

Ελληνικό χρώμα στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα Junior U14

Tennis

Ελληνικό χρώμα στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα Junior U14

"Λευκή πετσέτα" από τον Φερστάπεν: "Μάλλον δεν θα πιάσουμε τη McLaren φέτος"

AUTOMOTO

"Λευκή πετσέτα" από τον Φερστάπεν: "Μάλλον δεν θα πιάσουμε τη McLaren φέτος"

Τα ελαστικά της Continental ξεχωρίζουν και διακρίνονται στις συγκρίσεις

AUTOMOTO

Τα ελαστικά της Continental ξεχωρίζουν και διακρίνονται στις συγκρίσεις

Το νέο υβριδικό Renault Captur με τους 160 ίππους σε “βάζει” σε καινούργιο SUV με τιμή- πρόκληση

AUTOMOTO

Το νέο υβριδικό Renault Captur με τους 160 ίππους σε “βάζει” σε καινούργιο SUV με τιμή- πρόκληση

ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΝΕΑΝΙΔΩΝ Κ17/ ΤΕΛΙΚΗ ΦΑΣΗ Πρωταθλητής ο ΝΟ Βουλιαγμένης στη διαδικασία των πέναλτι, 11-10 τον Πανιώνιο (pics)

ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΝΕΑΝΙΔΩΝ Κ17/ ΤΕΛΙΚΗ ΦΑΣΗ Πρωταθλητής ο ΝΟ Βουλιαγμένης στη διαδικασία των πέναλτι, 11-10 τον Πανιώνιο (pics)

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΑΝΔΡΩΝ Συγκλονιστική η Εθνική, τορπίλισε την Ιταλία, 17-11, μπήκε στην παγκόσμια 4άδα και βλέπει κορυφή (pics)

ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΑΝΔΡΩΝ Συγκλονιστική η Εθνική, τορπίλισε την Ιταλία, 17-11, μπήκε στην παγκόσμια 4άδα και βλέπει κορυφή (pics)

ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΝΕΑΝΙΔΩΝ Κ17/ ΤΕΛΙΚΗ ΦΑΣΗ Φουντώνουν οι μάχες στα Χανιά - Τα ζευγάρια των ημιτελικών (pics)

ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΝΕΑΝΙΔΩΝ Κ17/ ΤΕΛΙΚΗ ΦΑΣΗ Φουντώνουν οι μάχες στα Χανιά - Τα ζευγάρια των ημιτελικών (pics)