Πόσο ρεαλιστικό είναι το σενάριο μεταγραφής του Φερστάπεν στη Mercedes το 2026
Προς το παρόν οι επαφές μεταξύ των δύο πλευρών, πέρα από διερευνητικές, φαίνεται ότι αποσκοπούν κυρίως στην ενίσχυση της διαπραγματευτικής τους θέσης: της Mercedes F1 απέναντι στον Τζορτζ Ράσελ, και του Φερστάπεν απέναντι στη Red Bull.
Το συμβόλαιο του Ράσελ με την ομάδα του Μπράκλεϊ λήγει στο τέλος του 2025, και πρόσφατα ο διευθυντής της ομάδας, Τοτο Βολφ, είπε ότι ο στόχος του είναι να έχει υπογράψει τους δύο οδηγούς του 2026 μέχρι το τέλος των καλοκαιρινών διακοπών του Αυγούστου.
Ο Μαξ Φερστάπεν, από την πλευρά του, έχει συμβόλαιο με τη Red Bull Racing μέχρι το τέλος του 2028. Όμως, είναι δεδομένο ότι η συμφωνία περιλαμβάνει όρους απόδοσης: αν ο Ολλανδός δεν βρίσκεται σε θέση ρεαλιστικής διεκδίκησης του τίτλου σε συγκεκριμένο σημείο της σεζόν, τότε έχει τη δυνατότητα να σπάσει το συμβόλαιο.

Μέχρι στιγμής οι πληροφορίες ανέφεραν ότι ο σχετικός όρος προβλέπει την αποδέσμευση του Φερστάπεν αν βρισκόταν στην 4η θέση και κάτω μέχρι τις αρχές Αυγούστου, που ξεκινά το καλοκαιρινό διάλειμμα του σπορ.
Όμως, τώρα ο συμπατριώτης του και πρώην οδηγός της F1 Ρόμπερτ Ντόορνμπος, που διατηρεί στενές επαφές μαζί του, αναφέρει ότι ο όρος προβλέπει ότι πως ο Μαξ μπορεί να σπάσει το συμβόλαιο με την RBR αν δεν βρίσκεται στις δύο πρώτες θέσεις της βαθμολογίας στο μέσον της σεζόν.
Το χρονικό αυτό σημείο θα έρθει μετά το GP Βρετανίας αυτού του τριημέρου (4-6 Ιουλίου), και ο Φερστάπεν είναι 46 βαθμούς μακριά από τον δεύτερο του πρωταθλήματος, Λάντο Νόρις. Η διαφορά αυτή δεν καλύπτεται σε έναν αγώνα – συνεπώς, αν ισχύουν τα λεγόμενα του Ντόορνμπος, ο όρος αποδέσμευσης έχει πλέον ενεργοποιηθεί.
Παρόλα αυτά, είναι μάλλον πολύ “τραβηγμένο” να συνδέσει κανείς τον όρο αυτόν -αν ισχύει- με τις πρόσφατες επαφές των μάνατζερ του τετράκις πρωταθλητή με τη Mercedes. Προς το παρόν, οι επαφές αυτές φαντάζουν σαν κινήσεις στρατηγικής -με καλά “κλειστά χαρτιά”- των δύο πλευρών με διαφορετικά κίνητρα. Τουλάχιστον για το 2026.
Τον περασμένο Μάρτιο ο Τότο Βολφ είχε αποκλείσει το ενδεχόμενο να επανεκκινήσει την προσπάθειά του να υπογράψει τον παγκόσμιο πρωταθλητή, λέγοντας ενδεικτικά πως “δεν φλερτάρω έξω αν είμαι ευτυχισμένος στη σχέση μου, επαγγελματικά – είμαι απόλυτα ευχαριστημένος με την τωρινή σύνθεση της ομάδας μας”.
Τι άλλαξε τώρα; Σύμφωνα με μία από τις πληροφορίες, ο Βολφ κάθισε στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων διότι υπήρξε προσέγγιση από την πλευρά του Φερστάπεν. Δεν υπήρχε κανένας λόγος ο Αυστριακός να αρνηθεί κάτι τέτοιο, και εξ αρχής ήταν ειλικρινής απέναντι στον Ράσελ σχετικά με τις συνομιλίες – επειδή δεν υπήρχε κάποιο κρυφό σχέδιο για να πάρει τον Φερστάπεν.
Αυτό εξηγεί και τις δηλώσεις του στη συνέντευξη Τύπου του GP Αυστρίας, όταν ρωτήθηκε για το θέμα, σε ερώτηση περί της αναθέρμανσης του “φλερτ” με τον Φερστάπεν: “Πώς ορίζεις το φλερτ; Όχι, δεν έχει αλλάξει κάτι. Δεν υπάρχει φλερτ με αυτή την έννοια. Εξαρτάται πώς το βλέπεις. Μπορείς να φλερτάρεις ή απλά να έχεις μια συζήτηση”.

Είναι απόλυτα λογικό, με τη εικόνα διάλυσης της Red Bull και με την συνήθως φτωχή φετινή απόδοση της RB21, ο Φερστάπεν και οι εκπρόσωποί του να αξιολογούν πολύ προσεκτικά το μέλλον του στη Formula 1. Ειδικά αν έχουν εσωτερική πληροφόρηση ότι η παρθενική μονάδα ισχύος της Red Bull, για το 2026, υστερεί σε σχέση με τη μονάδα της Mercedes για το 2026.
Το μεγαλύτερο “κλειδί” για τις αποφάσεις του Μαξ σε αυτό το κρίσιμο σταυροδρόμι της καριέρας του, είναι η απόδοση των καινούριων μονάδων ισχύος. Με μια σωστή επιλογή, μπορεί να γίνει ο πιο επιτυχημένος οδηγός της ιστορίας της F1.

Δεν είναι λίγοι στο πάντοκ που πιστεύουν ότι η Mercedes είναι ένα βήμα μπροστά με τον δικό της υβριδικό κινητήρα για το 2026. Ο Κρίστιαν Χόρνερ της RBR προσπάθησε το τελευταίο έτος να πιέσει τη FIA για αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς του 2026, και πολλοί το μεταφράζουν αυτό ως έμμεση απόδειξη των προβλημάτων της Red Bull με τον πρώτο κινητήρα της ιστορίας της.
Κατά συνέπεια, η πιο έξυπνη στρατηγική για τον Φερστάπεν (και για κάθε οδηγό αυτή τη στιγμή) είναι να έχει την ελευθερία να αποχωρήσει στο τέλος του 2026 – διεκδικώντας μια θέση σε ομάδα που θα έχει τους κορυφαίους κινητήρες..
Αυτό φαίνεται να είναι και το “παιχνίδι” που παίζει ο Φερστάπεν, με πηγές να αναφέρουν ότι οποιαδήποτε μετακίνηση σε άλλη ομάδα της F1 δεν θα συμβεί πριν από το 2027 – οπότε οι συζητήσεις που γίνονται τώρα σχετίζονται κυρίως με αυτό το σενάριο.
Υπάρχει και μια άλλη πλευρά: η προσέγγιση της πλευράς Φερστάπεν στη Mercedes μπορεί να έγινε για να ασκηθεί πίεση στη Red Bull, όχι τόσο για τη διαπραγμάτευση ενός ακόμα πιο πλουσιοπάροχου συμβολαίου, αλλά για τη βελτίωση της απόδοσης της RB21 και την αναδόμηση της ομάδας μετά από την απώλεια πολλών και κρίσιμων στελεχών.
Μάλιστα, υπάρχει και ακραία δημοσιεύματα που αναφέρουν ότι ίσως η πλευρά Φερστάπεν να πιέζει, συνομιλώντας με τη Mercedes, για την απομάκρυνση του Κρίστιαν Χόρνερ από τη διεύθυνση της RBR.
Ο Γιος Φερστάπεν, πατέρας του Μαξ και μέλος της ομάδας των μάνατζερ του πρωταθλητή, ήρθε σε βαθύτατη ρήξη με τον Χόρνερ πέρσι, και το αξιόπιστο γερμανικό περιοδικό Auto Motor und Sport αναφέρει ότι μπορεί η πλευρά Φερστάπεν να πιέζει για την αποδέσμευση ή αποδυνάμωση του Βρετανού διευθυντή της RBR.
Ο μάνατζερ του Φερστάπεν, Ρέιμοντ Βερμέλεν, εντοπίστηκε σε εκτενή συνομιλία με τον Χόρνερ το πρωί του Σαββάτου στο Αυστριακό GP, ενώ αργά το βράδυ της Κυριακής είχε και πολύωρη κουβέντα με τον γενικό διευθυντή της Red Bull, Όλιβερ Μιντσλάφ.

Ο ίδιος ο Φερστάπεν, όταν ρωτήθηκε στο Σπίλμπεργκ για το μέλλον του απάντησε: “Δεν έχω και πολλά να πω για αυτό. Όσο πιο πολλά πω, τόσο πιο πολύ θα ρωτάτε. Μπορείτε να το μεταφράσετε αυτό όπως θέλετε, αλλά προτιμώ να μην πω πολλά για αυτό”.
Και σε ερώτηση τι περιμένει από τη Red Bull για τα επόμενα GP, συμπλήρωσε: “Έρχονται κάποια νέα εξαρτήματα, αλλά είναι αρκετά για να κοντράρουμε τη McLaren; Δεν είμαι σίγουρος. Μάλλον όχι.
Αλλά δεν θέλω να ακουστεί σαν να είμαι απογοητευμένος. Ξέρω ότι όλοι στην ομάδα δίνουν το 100%. Συνεχίζουμε να πιέζουμε, να μαθαίνουμε, να προσπαθούμε να φέρουμε περισσότερη απόδοση στο μονοθέσιο. Αυτό είναι το μόνο που μπορούμε να κάνουμε”.
Ο Χόρνερ, από την πλευρά του, είπε: “Ξέρουμε ποια είναι η κατάσταση με τον Μαξ, ξέρουμε τι συμβόλαια έχουμε με τον Μαξ. Τα υπόλοιπα είναι απλώς θόρυβος που δεν προέρχεται από εδώ”.
Ο Βρετανός άφησε να εννοηθεί ότι είναι η Mercedes εκείνη που έφερε το θέμα στο επίκεντρο της δημοσιότητας, προκειμένου να προκαλέσει περαιτέρω αναστάτωση στη Red Bull.
Και συνέχισε: “Ο Τζορτζ [Ράσελ] δεν διερευνά την αγορά αρκετά ενεργά. Αν όντως ανησυχούσε για τη θέση του, θα κοίταζε τριγύρω. Εμείς κοιτάμε τους εαυτούς μας. Ξέρουμε ποια είναι η κατάσταση με τον Μαξ, και τι συμβόλαιο έχει. Τα υπόλοιπα είναι φήμες, που δεν προέρχονται από τον Μαξ”.
Ο σύμβουλος της Red Bull, Χέλμουτ Μάρκο, συμπλήρωσε: “Όλοι μιλούν με όλους. Όπως γνωρίζετε, ο Μαξ έχει συμβόλαιο μαζί μας μέχρι το 2028. Για να τον κρατήσουμε χαρούμενο και στην ομάδα μας, πρέπει να του δώσουμε ένα ανταγωνιστικό αυτοκίνητο. Δεν συμβαίνει έτσι τώρα, αλλά πλησιάζουμε”.

Τέλος, υπάρχει και ένα ακόμα πιο ριζοσπαστικό σενάριο που κυκλοφόρησε στο πάντοκ της Αυστρίας: ότι η απόφαση που καλείται να πάρει ο Φερστάπεν για το 2026 δεν αφορά τη Mercedes ή τη Red Bull, αλλά το αν θα συνεχίσει καν στην F1 ή αν θα κάνει κάτι εντελώς διαφορετικό. Όπως τη συμμετοχή του ίδιου και της αγωνιστικής του ομάδας στους αγώνες GT, στους οποίους αφιερώνει τόσο πολύ χρόνο τελευταία. Ακόμα και στην Αυστρία, μετά την εγκατάλειψή του, δεν έβλεπε το GP αλλά τον αγώνα των 24 Ωρών του Σπα.
Υπάρχει η θεωρία ότι μετά από 11 χρόνια στη Formula 1, ίσως να ήρθε η ώρα για ένα διάλειμμα – ειδικά τώρα που έγινε και πατέρας. Λέγεται ότι αυτή η εσωτερική του σκέψη είναι ο λόγος που δεν δεσμεύτηκε ανοιχτά δημόσια ότι θα τηρήσει το συμβόλαιό του με τη Red Bull και για το 2026.
Όταν ρωτήθηκε αν θα είναι στη Red Bull το 2026, απάντησε: “Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να το συζητάμε. Δεν ξέρω, θες να επαναλάβω αυτό που είπα πέρυσι; Δεν ξέρω. Η απάντηση είναι ίδια.
Ούτε καν θυμάμαι τι είχα πει πέρσι, για να είμαι ειλικρινής. Αλλά, ξανά, δεν είναι κάτι που με απασχολεί τώρα. Το μόνο που σκέφτομαι είναι να οδηγώ καλά, να πιέζω για καλύτερη απόδοση και μετά να επικεντρωθούμε στην επόμενη χρονιά”.
Από την πλευρά της Mercedes, το πιο πιθανό σενάριο παραμένει ότι θα προχωρήσει σε συμφωνία με τον Ράσελ για το 2026, και τώρα προσπαθεί να πιέσει τον Βρετανό για πιο ευνοϊκούς όρους. Όμως, για τον Βολφ το θέμα με τον Φερστάπεν φαίνεται να παραμένει ανοικτό για το 2027 – ενώ και η Aston Martin παραμονεύει για τις υπηρεσίες του Ολλανδού.
Με τόσες πολλές παραμέτρους στον αέρα, είναι απίθανο να υπάρξουν άμεσες εξελίξεις – ειδικά επειδή υπάρχουν ημερομηνίες και ρήτρες συμβολαίων που πρέπει να ενεργοποιηθούν. Όμως, μέχρι το τέλος του Αυγούστου αναμένεται να έχουν ληφθεί οι όποιες αποφάσεις και να κλείσουν οι συμφωνίες.
Content Original Link:
" target="_blank">