O Χάμιλτον προτρέπει τη Ferrari να ξεχάσει το 2025: "Η Mercedes είναι ήδη στο '26"
Ως γνωστόν τη νέα χρονιά τα μονοθέσια όχι μόνο θα σχεδιαστούν εν λευκώ, αλλά θα έχουν και νέες μονάδες ισχύος – οι οποίες θα παραμείνουν υβριδικές, αλλά η μισή πλέον ισχύς τους θα είναι ηλεκτρική και ο V6 Turbo θα καίει 100% βιώσιμα καύσιμα.
Οι κατασκευαστές κινητήρων ήδη έχουν παύσει την εξέλιξη των τωρινών μονάδων ισχύος από το Σεπτέμβριο του 2022, οπότε και έστρεψαν την πλήρη τους προσοχή σε εκείνες του 2026. Όμως, για το σχεδιασμό των μονοθεσίων οι ομάδες ακολούθησαν διαφορετικές στρατηγικές.
Όσες δεν είχαν σε τίποτα να ελπίζουν φέτος (π.χ. Aston Martin) αφοσιώθηκαν από πολύ νωρίς φέτος αποκλειστικά στο μονοθέσιο του 2026, ενώ όσες κάνουν πρωταθλητισμό φέτος αναγκάστηκαν να διαμοιράσουν τους πόρους και το διαθέσιμο χρόνο στην αεροσήραγγα μεταξύ του 2025 και του ‘26.
Η Ferrari βρίσκεται στη δεύτερη κατηγορία, αλλά η αποτυχία της φετινής SF-25 να κερδίζει αγώνες στο πρώτο μισό της φετινής σεζόν (καθώς έχει κερδίσει μόνο 4 θέσεις βάθρου, με τον Σαρλ Λεκλέρ) έχει αφήσει την ομάδα και τους Λεκλέρ και Λιούις Χάμιλτον μακριά από τη διεκδίκηση των τίτλων.
Παρόλα αυτά, επειδή η πίεση στο Μαρανέλο είναι αφόρητη, η ιταλική ομάδα θέλησε να βελτιώσει το βασικό, δομικό πρόβλημα της SF-25 που την εμποδίζει να βγάλει στην επιφάνεια την αναμφισβήτητη ταχύτητα του cavallino. Με στόχο να επιστρέψει στις νίκες στο δεύτερο μισό της φετινής χρονιάς.
Η λύση είναι η ανασχεδιασμένη πίσω ανάρτηση, που θα επιτρέψει στην ομάδα να ρυθμίζει την SF-25 πιο χαμηλά στο έδαφος – και όσο χρειάζεται για να δουλεύει η αεροδυναμική του αυτοκινήτου. Η νέα ανάρτηση θα τοποθετηθεί στο cavallino στο Σίλβερστοουν αυτό το τριήμερο (4-6 Ιουλίου). Και συνδυάζεται με τη μεγάλη αεροδυναμική αναβάθμιση (με ανασχεδιασμένο δάπεδο) που εισήχθη, και απέδωσε πολύ καλά, στην Αυστρία το περασμένο τριήμερο.

Παρόλα αυτά, ο Χάμιλτον παροτρύνει την ομάδα να ξεχάσει το 2025, θεωρόντας προφανώς ότι οι φετινοί τίτλοι έχουν χαθεί, και να αφοσιωθεί πλέον αποκλειστικά στο εν λευκώ σχεδιασμένο μονοθέσιο του 2026.
“Πρέπει σύντομα να αφοσιωθούμε πλήρως στην εξέλιξη του αυτοκινήτου του 2026 – ή τουλάχιστον το συντομότερο δυνατό”, είπε ο Βρετανός σε συνέντευξη Τύπου στο Αυστριακό GP. “Είμαι σίγουρος ότι όλες οι ομάδες ήδη το κάνουν αυτό. Για παράδειγμα, ξέρω ότι η Mercedes ήδη έχει αφοσιωθεί στην επόμενη χρονιά”.
Τα λόγια του 40χρονου αφήνουν να εννοηθεί ότι ίσως στο Μαρανέλο υπάρχει μια καθυστέρηση για το μονοθέσιο του 2026, και ένα πείσμα να βελτιωθεί η απόδοση της SF-25 που ο ίδιος δείχνε να δυσκολεύεται να κατανοήσει.
“Το κλειδί [για το 2026] είναι να συνεχίσουμε να εξελίσσουμε τη μονάδα ισχύος και να διασφαλίσουμε ότι θα εντοπίσουμε τη σωστή [σχεδιαστική] φιλοσοφία για την επόμενη σεζόν σε σχέση με την ανάρτηση και όλα τα υπόλοιπα.
Συνεργάζομαι στενά με τους μηχανικούς για να λύσουμε τα προβλήματα αυτού του μονοθεσίου, διότι ορισμένα προβλήματα πρέπει να λύνονται”, κατέληξε ο Λιούις.
Στην Αυστρία τη θέση του Φρεντ Βασέρ πήρε ο αναπληρωτής διευθυντής της Scuderia, Ζερόμ Ντ’ Αμπρόζιο, καθώς ο Γάλλος επέστρεψε στην πατρίδα του για σοβαρό προσωπικό λόγο. Μιλώντας για το θέμα της εξέλιξης του μονοθεσίου του 26, ο Ντ’ Αμπρόζιο είπε: “Από άποψη εξέλιξης, προφανώς δεν πρόκειται να αποκαλύψω εδώ πώς θα προσεγγίσουμε τους επόμενους έξι μήνες, αλλά ας πούμε ότι είμαστε σε μια φάση της χρονιάς που πρέπει να το κάνουμε.
Αλλά υπάρχει και το ‘25. Θέλουμε να σημειώσουμε πρόοδο. Θέλουμε να συνεχίσουμε να πηγαίνουμε μπροστά, ισορροπόντας τα δύο [μονοθέσια, του 2025-’26] και αυτό είναι κάτι που έχουμε λάβει υπόψιν μας”.

Σχετικά με την πρεμιέρα του πακέτου των βαρέως ανασχεδιασμένων νέων εξαρτημάτων της SF-25 στην Αυστρία, ο Ντ’ Αμπρόζιο είπε ότι απέδωσε καλά – δεδομένου ότι ο Λεκλέρ κέρδισε τη 2η και ο Χάμιλτον την 4η θέση της εκκίνησης, και οι δύο τους τερμάτισαν τον αγώνα στις θέσεις 3-4.
“Η πληροφόρηση είναι ότι, βασικά, το πάτωμα απέδωσε ό,τι υποσχέθηκε. Κι αυτό είναι πολύ σημαντικό, αποτελεί ένα βήμα προόδου”, είπε ο 40χρονος Βέλγος.
Και σε ερώτηση αν ο ανασχεδιασμός έλυσε το πρόβλημα αστάθειας του πίσω μέρους του μονοθεσίου, εξήγησε: “Το δάπεδο ήταν μια εξέλιξη της τρέχουσας [σχεδιαστικής] φιλοσοφίας. Δεν υπήρξε κάποια δραστική αλλαγή στην προσέγγιση ή στη φιλοσοφία του μονοθεσίου.
Απλώς προσθέσαμε λίγη επιπλέον άντωση. Υπάρχουν, φυσικά, πολλά πράγματα στα οποία δουλεύουμε στο παρασκήνιο, σε κάθε πτυχή του μονοθεσίου, και θέλουμε να προχωρήσουμε ακόμη περισσότερο.
Είναι μια σημαντική ισορροπία ανάμεσα στην πρόκληση της επόμενης χρονιάς και σε αυτή της φετινής. Αλλά αυτό που κάνουμε στο εργοστάσιο είναι να προσπαθούμε να πιέζουμε τα όρια και να βελτιώνουμε το μονοθέσιο”, κατέληξε ο Ζερόμ Ντ’ Αμπρόζιο.
Content Original Link:
" target="_blank">