Δοκιμάζουμε το SUV KGM Tivoli με τους 163 ίππους και την άπαιχτη τιμή
Το όνομα SsangYong, ανήκει σ’ εκείνα που γεννούν συνειρμούς στους παλιότερους. Κάτι ανάμεσα σε Kia Sephia, Daewoo Nubira και εκείνα τα πρώτα Hyundai Accent, που κυκλοφορούσαν χωρίς φιλοδοξία για το lifestyle – αλλά με αυτοπεποίθηση χτισμένη στο “δουλεύει, φορτώνει και κρατάει”. Μέσα στη δεκαετία του ’90, τα SsangYong –συχνά με σημαία τη φράση value for money και τη συνδρομή της Νικ. Ι. Θεοχαράκης– ήταν ό,τι σήμερα τα SUV από Κίνα: προσιτά, “γερά”, χωρίς την παραμικρή πρόθεση να εντυπωσιάσουν, αλλά με προτάσεις που κέρδιζαν την εκτίμηση όσων έβλεπαν πέρα από το σήμα.
Τριάντα χρόνια μετά, η KGM (KG Mobility) –νέο όνομα, ίδια γενεαλογία– παρουσιάζει το Tivoli, ένα compact SUV που κουβαλά μνήμες από το παρελθόν, αλλά σε τίποτα δεν θυμίζει τα αυτοκίνητα της εποχής των “μαύρων προφυλακτήρων”. Αντίθετα, είναι κομψό, τεχνολογικά up to date, και με έναν turbo κινητήρα που δίνει στον οδηγό ακριβώς αυτό που ζητάει: ψυχή στο δρόμο.

Η έκδοση που έχουμε εδώ, με τον 1.5 T-GDI των 163 ίππων και μετάδοση μόνο στους εμπρός τροχούς, είναι ίσως η πιο “τίμια” παραλλαγή ενός μοντέλου που αναλαμβάνει να ξανασυστήσει την KGM στο ελληνικό κοινό.
Όχι με φανφάρες, ούτε με premium ντεκόρ, αλλά με ουσία, πολύ καλό εξοπλισμό και τιμή πολύ λογική για τα σημερινά δεδομένα της αγοράς. Το Tivoli δεν επιδιώκει να τραβήξει το βλέμμα με υπερβολές. Δεν έχει αυτά τα “γλυκά ψεύτικα φώτα” που βλέπεις σε κάτι urban SUV. Είναι κομψό, διακριτικό και ναι, κάτι σου θυμίζει και όχι μόνο λόγω του σχήματος.

Η μπροστινή μάσκα είναι “σοβαρή”, τα φωτιστικά σωστά τοποθετημένα και το σύνολο δείχνει σχεδόν “σχολαστικά” σχεδιασμένο για να αντέξει στον χρόνο. Οι 17άρες ζάντες δίνουν μια απαραίτητη δόση εκσυχρονισμού, ενώ οι καθαρές γραμμές του αμαξώματος -ούτε πολύ γωνιώδεις, ούτε φουτουριστικές– χτίζουν το προφίλ ενός αυτοκινήτου που δε θέλει να εντυπωσιάσει με τρίκ, αλλά με την (παρ)ουσία του.

Ο κινητήρας είναι το πιο δυνατό του χαρτί. Ο 1.5 λίτρων με άμεσο ψεκασμό και turbo, αποδίδει 163 ίππους που δεν πάνε χαμένοι. Στην έκδοση με την κίνηση να αφορά τους εμπρός τροχούς και το αυτόματο κιβώτιο, το Tivoli αποφεύγει τις “συγκινήσεις” των περιττών γραναζιών και στέλνει τη δύναμη εκεί που χρειάζεται με απλό, ευθύ και ευρωπαϊκό τρόπο. Αν και το κιβώτιο δεν είναι το πιο “μεταξένιο”, είναι σωστό στις διαδρομές και αρκετά γραμμικό για να καλύπτει ικανοποιητικά, κάθε ανάγκη.

Η οδική του συμπεριφορά, θα λέγαμε ότι τείνει προς το “παραδοσιακό με φιλτραρίσματα νέας γενιάς”. Ναι, θα νιώσεις λίγο την ηλεκτρική κρεμαγέρα να σε γυρίζει σε άλλες εποχές, ναι, η ανάδραση που θα αισθανθείς από το τιμόνι δεν είναι ανάλογη άλλων (Ευρωπαϊκών, κυρίως) προτάσεων αλλά η προσβασιμότητα του αυτοκινήτου στον μέσο οδηγό είναι σχεδόν συγκινητική.
Δεν θα τον δυσκολέψει, δεν θα τον ξαφνιάσει, δεν θα του δείξει ποτέ “δόντια”. Η ανάρτηση με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, είναι φιλική, λίγο μαλακή και αρκούντως “ισοπεδωτική” για τις τυπικές κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Κρατάει το Tivoli σωστά στον δρόμο, αφομοιώνει καλά τις ανωμαλίες και στους επαρχιακούς δρόμους δεν διαμαρτύρεται με χτυπήματα ή κραδασμούς. Προφανώς, η τετρακίνηση (που είχαμε εκτιμήσει ιδιαίτερα στην προηγούμενη δοκιμή) λείπει αλλά αυτό σημαίνει και λιγότερο βάρος και καλύτερη οικονομία, με τις εργοστασιακές τιμές να μιλούν για μέση κατανάλωση στα 7,7 λίτρα/100 χλμ.

Μπαίνοντας μέσα, θα καταλάβεις δύο πράγματα. Πρώτον, ότι ο εξοπλισμός είναι πλήρης: ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25”, οθόνη αφής με πλήρη συνδεσιμότητα, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες, συστήματα υποβοήθησης, ακόμα και αυτόνομο φρενάρισμα. Δεύτερον, ότι υπάρχουν μερικές “νότες” από το παρελθόν: το τιμόνι δεν ρυθμίζεται τηλεσκοπικά, τα πλαστικά είναι σκληρά (αλλά γερά) και το design είναι απλό, λειτουργικό, χωρίς κορώνες.

Η ευρυχωρία είναι εκεί. Μπροστά κάθεσαι ψηλά, έχεις καλή ορατότητα, πίσω δεν λες ότι περισσεύει ο χώρος, αλλά στα 4,2 μέτρα συνολικού μήκους, το Tivoli βολεύει τετραμελή οικογένεια άνετα. Το πορτ μπαγκάζ των 427 λίτρων έχει διπλό πάτωμα, και με αναδίπλωση της πλάτης φτάνεις τα 1.115 λίτρα – τιμή που λες και “χρυσή τομή” για compact SUV.
Το Tivoli, στην προσθιοκίνητη εκδοχή του με τους 163 ίππους, είναι θα μπορούσε να πει κανείς σχεδόν ένα hatch μεταμφιεσμένο σε οικογενειακό SUV. Αν δεν σε πειράζει η απουσία της τετρακίνησης και θέλεις ένα μικρό SUV με νεύρο, χαρακτήρα και τιμή που ακόμα σε κάνει να… πιστεύεις στα θαύματα, τότε είναι ακριβώς αυτό που ψάχνεις. Μπορεί να μην έχει γυαλιστερό badge, μπορεί το όνομα “KGM” να μην λέει ακόμα πολλά, όμως η ποιότητα κύλισης, η πληρότητα και η οδηγική αξιοπρέπεια, λένε περισσότερα από χίλια διαφημιστικά.

Αν η SsangYong ήταν το “απλώς ανθεκτικό” του χτες, τότε το Tivoli της KGM είναι το συγκρατημένα εξελιγμένο του σήμερα. Και εκεί, κάπου ανάμεσα στη νοσταλγία και στη λογική, σε περιμένει ένα από τα πιο ειλικρινή αυτοκίνητα της χρονιάς. Με αρχικό τίμημα κάτω από 21.000 ευρώ και γκάζι για να χαμογελάς, χωρίς να το πληρώνεις στην αντλία.

Tεχνικά χαρακτηριστικά του KGM Tivoli 1,5 T-GDI 163ps
- Κινητήρας (κ.εκ.): 1.497, Ι4
- Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 163/ 5.000- 5.500
- Pοπή (Nm/σ.α.λ): 260/ 1.400- 4.000
- Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
- Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
- Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δευτερόλεπτα): 9,9”
- Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 175
- Μέση κατανάλωση εργοστασιακή (λίτρα/100 χλμ.): 7,7
- Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 192
- Διαστάσεις (ΜxΠxY σε χιλιοστά): 4.225×1.810×1.613
- Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.600
- Βάρος (κιλά): 1.393
- Χώρος αποσκευών (λίτρα): 427
- Τιμή: Από 20.490 ευρώ (Χειροκίνητο κιβώτιο)
Content Original Link:
" target="_blank">