Πώς παίρνει φωτιά ένα αυτοκίνητο– Αυτές είναι οι 5 κυριότερες αιτίες
Η φωτιά σε ένα αυτοκίνητο σπάνια προκαλείται από έναν μόνο λόγο. Είναι αποτέλεσμα μιας σειράς παραγόντων, οι οποίοι είτε ενεργοποιούνται ταυτόχρονα, είτε εξελίσσονται σταδιακά. Η βασική προϋπόθεση για να ξεκινήσει φωτιά είναι η ύπαρξη των τριών παραμέτρων του λεγόμενου “τριγώνου της καύσης”: καύσιμο υλικό (όπως βενζίνη, λάδι, πλαστικά), οξυγόνο και πηγή ανάφλεξης (θερμότητα ή σπινθήρας).

Οι 5 πιο συχνές αιτίες ανάφλεξης που έχουν καταγραφεί μέχρι σήμερα, έχουν να κάνουν με:
- Διαρροή καυσίμου, από κάποιο ελαττωματικό η “γερασμένο” σωληνάκι, μια χαλαρή σύνδεση στη γραμμή τροφοδοσίας ή ένα χτυπημένο ρεζερβουάρ μπορούν να οδηγήσουν σε διαρροή βενζίνης. Αν το υγρό αυτό έρθει σε επαφή με θερμά μέρη του κινητήρα ή με σπινθήρες από το ηλεκτρικό κύκλωμα, η ανάφλεξη είναι σχεδόν βέβαιη.
- Ηλεκτρικές βλάβες λόγω φθαρμένων καλωδιώσεων από το χρόνο, την υγρασία ή την τριβή. Τα καλώδια ενδέχεται να προκαλέσουν βραχυκύκλωμα και από τους σπινθήρες που παράγονται, μπορούν να βάλουν φωτιά σε υλικά όπως μονώσεις, μοκέτες ή ακόμη και σε υγρά, με την αντιμετώπιση είναι λίγο πιο δύσκολη- μια και η ηλεκτρική εκκένωση του βραχυκυκλώματος, απαιτεί διαφορετική αντιμετώπιση από μια κοινή φωτιά.
- Η υπερθέρμανση του κινητήρα είναι ένας ακόμα λόγω που μπορεί να δυσκολέψει περισσότερο τα πράγματα. Όταν ο κινητήρας λειτουργεί χωρίς επαρκή ψύξη (λόγω διαρροής νερού, βλάβης στο ψυγείο ή στην αντλία νερού), η θερμοκρασία ανεβαίνει επικίνδυνα. Οι υπερθερμασμένες επιφάνειες μπορούν να προκαλέσουν αυτανάφλεξη και να μεταφερθεί η φωτιά σε λιπαντικά ή πλαστικά εξαρτήματα.
Τα εύφλεκτα υλικά της καμπίνας Αργύρης Μακρής/ InTime
- Φυσικά, η σύγκρουση, η ζημιά που θα προκληθεί από ένα τροχαίο τροχαίο περιστατικό, μπορεί να προκαλέσει ταυτόχρονα διάρρηξη του ρεζερβουάρ, σπάσιμο του μπλοκ κινητήρα και έκθεση καλωδιώσεων. Όταν αυτά συνδυαστούν με θερμά μέρη, η φωτιά μπορεί να ξεσπάσει μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα και σε ανάλογα μικρό χρονικό διάστημα να πάρει διαστάσεις που δύσκολα ελέγχονται- και αν υπάρχουν οι προϋποθέσεις, με τη μορφή κάποιας βλάστησης στο σημείο, η επέκταση της φωτιάς και η μετατροπή της σε πυρκαγιά, είναι πολύ πιθανή.
- Δεν είναι σπάνιες οι περιπτώσεις που έχουν καταγραφεί σε φωτιές οχημάτων που προκαλούνται από παρεμβάσεις και μετατροπές. Η εγκατάσταση aftermarket συστημάτων (όπως τουρμπίνες, ενισχυτές ή συστήματα LPG) από μη εξειδικευμένους τεχνικούς μπορεί να δημιουργήσει αόρατους κινδύνους, όπως κακοσυνδεδεμένες γραμμές καυσίμου ή μη μονωμένες καλωδιώσεις, με αποτέλεσμα να έχουμε κάποια στιγμή την εκδήλωση μιας φωτιάς.

Η εξάπλωση της φωτιάς σε ένα αυτοκίνητο μπορεί να είναι σοκαριστικά γρήγορη. Από τη στιγμή της ανάφλεξης, μέσα σε 30 δευτερόλεπτα μπορεί να γεμίσει ολόκληρη η καμπίνα με καπνούς και να φτάσει σε πλήρη ανάπτυξη σε λιγότερο από 2 λεπτά, ειδικά στα οχήματα με πολλά εύφλεκτα υλικά στην καμπίνα (π.χ. καθίσματα με αφρό πολυουρεθάνης, μοκέτες, πλαστικά ταμπλό). Ορισμένα βίντεο δοκιμών δείχνουν φλόγες να βγαίνουν από το καπό σε 60 δευτερόλεπτα και να έχουν επεκταθεί στο εσωτερικό σε λιγότερο από 90. Αν υπάρχει βενζίνη σε υγρή μορφή –π.χ. από ρεζερβουάρ που τρυπήθηκε– ακόμα και έκρηξη είναι πιθανή να παρουσιαστεί αν και αυτό δεν είναι κάτι που συμβαίνει συχνά.
Content Original Link:
" target="_blank">