Η Honda δεν βλέπει θετικά τους V8: “H ηλεκτροκίνηση είναι πολύ σημαντική για το μέλλον”
Η ιαπωνική εταιρεία παραμένει πεπεισμένη ότι η υβριδική τεχνολογία των μονοθεσίων της Formula 1 δεν πρέπει να θυσιαστεί στο εγγύς μέλλον, για χάρη της επιστροφής του σπορ στους ατμοσφαιρικούς, αμιγώς θερμικούς οκτακύλινδρους (ή ακόμα και δεκακύλινδρους) κινητήρες με χρήση βιώσιμων καυσίμων.
Ο Μοχάμεντ μπεν Σουλαγέμ, πρόεδρος της FIA, παρέθεσε το κόστος ως το σημαντικότερο παράγοντα της συζήτησης για αντικατάσταση των πολύπλοκων και δαπανηρών σημερινών υβριδικών μονάδων ισχύος (όπου το 2026 ο θερμικός κινητήρας V6 Turbo και ο ηλεκτροκινητήρας MGU-K θα παράγουν περίπου ισόποση ισχύ) με ατμοσφαιρικούς V8 ή V10 ακόμα και από το 2029.
“Οι V8, για εμάς, θα επιστρέψουν, με τις ομάδες τώρα είμαι πολύ αισιόδοξος και ικανοποιημένος από αυτό” είπε συγκεκριμένα ο Μπεν Σουλαγέμ. “Η FOM [Formula One Management] υποστηρίζει την ιδέα, οι ομάδες συνειδητοποιούν ότι αυτός είναι ο σωστός δρόμος.
Πρέπει να κινηθούμε γρήγορα. Χρειάζονται τρία χρόνια, οπότε ελπίζω για το 2029, αν και το καύσιμο είναι πολύ ακριβό και πρέπει να το διευθετήσουμε αυτό.
Ο σημερινός κινητήρας είναι τόσο περίπλοκο, δεν έχετε ιδέα πόσο, και πολύ δαπανηρός. Η έρευνα και εξέλιξή του φτάνει τα 200 εκατομμύρια δολάρια, και κάθε κινητήρας κοστίζει περίπου 1,8-2,1 εκατ. δολάρια.
Πολλοί κατασκευαστές παράγουν κινητήρες V8 για τα αυτοκίνητά τους, οπότε εμπορικά είναι κάτι σωστό. Πόσο κοστίζει; Ο στόχος είναι 50% λιγότερο [από τους σημερινούς κινητήρες] σε όλα”, κατέληξε ο πρόεδρος της FIA.
Όμως, για τον πρόεδρο του HRC (Honda Racing Corporation), Κότζι Ουατανάμπε, “η επιθυμία της Honda είναι να αφήσουμε αναλλοίωτη την κορωνίδα του παγκόσμιου μότορσπορ.
Θα συνεχίσουμε να συζητούμε για το ποια μονάδα ισχύος είναι η κατάλληλη για αυτό. Η τωρινή θέση της Honda είναι πως πιστεύουμε ότι η ηλεκτροκίνηση είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο καθώς οδεύουμε για ένα βιώσιμο μέλλον”.
Θυμίζουμε ότι οι κατασκευαστές της F1 από το μέσον του 2022 εργάζονται αποκλειστικά στη νέα υβριδική μονάδα ισχύος του 2026, με μια τεράστια επένδυση που -αν τελεσφορήσουν οι προσπάθειες του πρόεδρου της FIA- θα αξιοποιήσουν για μόλις τρία χρόνια.
Content Original Link:
" target="_blank">