Η νέα εποχή plug-in υβριδικής τετρακίνησης είναι στα Multivan και California της VW
Ο συνδυασμός δύο ηλεκτροκινητήρων και ενός αποδοτικού βενζινοκινητήρα TSI της Volkswagenεξασφαλίζει ευελιξία στην πόλη, άνεση στα ταξίδια και σιγουριά σε κάθε διαδρομή. Με ηλεκτρική αυτονομία έως 95 km, τα Multivan και California κινούνται αθόρυβα και χωρίς εκπομπές ρύπων στην καθημερινότητα. Για μεγαλύτερες αποστάσεις, το υβριδικό σύστημα αναλαμβάνει τη λειτουργία, χωρίς κανέναν συμβιβασμό στην πρόσφυση – χάρη στην έξυπνη και άμεση τετρακίνηση.

Οι δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας σε κάθε άξονα) εξασφαλίζουν τετρακίνηση και βέλτιστη εκκίνηση, εφόσον η μπαταρία είναι φορτισμένη. Η χωρητικότητα 19,7 kWh επαρκεί για τις περισσότερες καθημερινές διαδρομές και όπως δείχνει και η έρευνα “Mobility in Germany“, το 95% των διαδρομών είναι κάτω των 50 km. Η ηλεκτρική λειτουργία προσφέρει ταχύτητες έως 130 km/h, ενώ σε υβριδική λειτουργία φτάνει τα 200 km/h. Παράλληλα, προσφέρονται τέσσερα προφίλ οδήγησης (Eco, Comfort, Sport, Individual), με δυνατότητα ρύθμισης της εμπλοκής του πίσω άξονα.
Ο στάνταρ ηλεκτρικός κλιματισμός λειτουργεί κατά τη φόρτιση και τη στάθμευση, θερμαίνοντας ή ψύχοντας το εσωτερικό χωρίς ρύπους. Αυτό αυξάνει την άνεση και την ηλεκτρική αυτονομία, καθώς η καμπίνα φτάνει στη σωστή θερμοκρασία πριν την εκκίνηση. Ο Ηλεκτρικός κλιματισμός στάθμευσης:
• Λειτουργεί 30 λεπτά με εξωτερική παροχή και 10 λεπτά με μπαταρία.
• Ενεργοποιείται από το infotainment ή την εφαρμογή smartphone.
• Στο California διατίθεται προαιρετικά με διαρκή θέρμανση αέρα και έλεγχο από την εσωτερική μονάδα camper.

Κατά την εκκίνηση (εκτός ακραίων καιρικών συνθηκών), ενεργοποιείται ηλεκτρικά. Ο εμπρός κινητήρας (85 kW) λειτουργεί έως τα 130 km/h, ενώ ο πίσω (100 kW) προστίθεται όποτε χρειάζεται. Πάνω από τα 130 km/h, ο πίσω άξονας αποσυνδέεται για μεγαλύτερη μείωση κατανάλωσης. Σε υψηλές ταχύτητες ή όταν η μπαταρία εξαντλείται, ενεργοποιείται ο 1.5 TSI evo2, ο οποίος προσφέρει και “boost” σε kickdown. Οι εναλλαγές γίνονται ομαλά και ανεπαίσθητα. Η κατανάλωση κυμαίνεται μεταξύ 7,5 και 8,1 l/100 km (WLTP), ενώ το σύστημα υποστηρίζει ανάκτηση ενέργειας για βελτιστοποιημένη χρήση.
Το Electronic Stability Control κατανέμει αυτόματα την ισχύ όπου χρειάζεται – ακόμα και 100% σε έναν άξονα. Ακόμα και χωρίς φορτισμένη μπαταρία, ο πίσω κινητήρας υποστηρίζεται από τον TSI και τον εμπρός κινητήρα, που λειτουργεί ως γεννήτρια. Η τετρακίνηση ενεργοποιείται αυτόματα ή χειροκίνητα, μέσω του επιλογέα στη θέση S ή από τις ρυθμίσεις του ESC (προφίλ Individual). Σε αντίθεση με τις μηχανικές τετρακίνητες λύσεις, η ηλεκτρική τετρακίνηση προσφέρει πιο άμεσο και ελεγχόμενο σύστημα κατανομής ροπής, ιδιαίτερα χρήσιμο σε χιόνι ή εκτός δρόμου. Η συνολική κατανομή βάρους (μπαταρία κάτω από τα μπροστινά καθίσματα, ρεζερβουάρ στη δεύτερη σειρά και ηλεκτροκινητήρας πίσω) συμβάλλει στη σταθερότητα και πρόσφυση.

Ο μπροστινός ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 85 kW / 330 Nm και βρίσκεται ενσωματωμένος στο 6τάχυτο DSG. Ο πίσω κινητήρας (100 kW / 250 Nm) διαθέτει κιβώτιο μιας σχέσης και συμπλέκτη dog clutch με λειτουργία “normally open”. Η συνολική ροπή του συστήματος φτάνει τα 350 Nm, είναι διαθέσιμη από στάση και προσφέρει άμεση απόκριση. Η νέα μπαταρία 19,7 kWh διπλασιάζει σχεδόν το ενεργειακό περιεχόμενο σε σχέση με το παλαιότερο Multivan. Αποτελείται από 96 κυψέλες νέας γενιάς και είναι υγρύψυκτη. Υπάρχουν δύο μονάδες ηλεκτρονικών ισχύος, εμπρός και πίσω, που μετατρέπουν το DC σε AC και τροφοδοτούν και το 12V κύκλωμα.

Η φόρτιση γίνεται με AC έως 11 kW, ιδανικό για οικιακούς σταθμούς και με DC έως 50 kW, που φορτίζει τη μπαταρία 10%-80% σε 26 λεπτά. Χάρη στο προηγμένο σύστημα eHybrid 4MOTION, τα νέα Multivan και California συνδυάζουν ιδανικά την αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση με την ευελιξία και την αυτονομία ενός υβριδικού συστήματος. Με ηλεκτρική αυτονομία έως 95 km και δυνατότητα ταχείας φόρτισης DC έως 50 kW, οι καθημερινές μετακινήσεις εντός πόλης γίνονται αθόρυβα και χωρίς εκπομπές ρύπων. Για μεγαλύτερες αποστάσεις, η υβριδική λειτουργία εξασφαλίζει άνεση, απόδοση και ανεξαρτησία.
Content Original Link:
" target="_blank">