Ολική επαναφορά του Ροβάνπερα την πρώτη μέρα του βροχερού Ράλι Φινλανδίας
Ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής του WRC, Κάλε Ροβάνπερα της Toyota, παραδέχθηκε μεν ότι δεν ένιωθε ιδιαίτερα άνετα με την προσέγγιση φούλ επίθεσης που ακολούθησε την πρώτη μέρα στο Ράλι Φινλανδίας, όμως κατάφερε να κερδίσει τρεις Ειδικές Διαδρομές – από τις 9 της ημέρας.
Τις δύο τις κατέκτησε το πρωί και την τρίτη αφότου άλλαξε ο καιρός απότομα, με βροχές που άλλαξαν εντελώς τις συνθήκες – οι οποίες, κατά τα λεγόμενα του Ροβάνπερα, ήταν “τρομακτικές”. Παρόλα αυτά, κέρδισε την ΕΔ7, ενώ στην 8η μοιράστηκε τον πρώτο χρόνο με τον Φουρμό.
Έτσι, παρά το γεγονός ότι έχασε 1,9 δευτερόλεπτα στις τελευταίες δύο Ειδικές της ημέρας, ο Κάλε Ροβάνπερα έκλεισε την Παρασκευή στην κορυφή – επικρατώντας σε μια οριακή και πολυπρόσωπη μάχη στις τέσσερις κορυφαίες θέσεις του αγώνα, όπου στο τέλος της ημέρας ο Νεβίλ τον ακολουθεί με 4,9 δευτερόλεπτα, ο Φουρμό με 7,7’’ και ο Κατσούτα με 8,1’’.

Ο Νεβίλ από την πλευρά του δήλωσε ότι ένιωσε πιο άνετα το απόγευμα, όταν οι συνθήκες απαίτησαν μεγαλύτερη οδηγική δεξιότητα και όχι μόνο πλήρες γκάζι – αν και είπε ότι δεν του άρεσαν οι πολύ γρήγορες διαδρομές της Φινλανδίας. Ο Φουρμό ήταν σε απόσταση αναπνοής από την κορυφή το πρωί, αλλά υποχώρησε στην τρίτη θέση το απόγευμα, 2,8 δευτερόλεπτα πίσω από τον ομόλογό του στη Hyundai, Νεβίλ.
Ο Τακαμότο Κατσούτα της Toyota σημείωσε την 50ή του νίκη σε ειδική στο WRC και ανέβηκε μέχρι τη δεύτερη θέση, όμως μια μικροέξοδος του κόστισε χρόνο και έκλεισε την ημέρα στην τέταρτη θέση, μόλις 0,4 δευτερόλεπτα πίσω από τον Φουρμό.
Ο Σάμι Παγιάρι της Toyota εντυπωσίασε με δύο νίκες σε Ειδικές το πρωί και παρέμεινε κοντά στους πρωτοπόρους, ενώ ο Σεμπαστιάν Οζιέ χαρακτήρισε την Παρασκευή του “τίμια”, παλεύοντας με τις πιο δύσκολες καιρικές συνθήκες. Ο Έλφιν Έβανς βρέθηκε ακόμη πιο πίσω, χωρίς να έχει την αυτοπεποίθηση με το δικό του GR Yaris για να πιέσει στη βροχή, με αποτέλεσμα να μείνει ήδη σχεδόν μισό λεπτό μακριά από τον Ροβάνπερα.

Τόσο ο Έβανς, όσο και ο Οζιέ και πολύ περισσότερο ο Οττ Τάνακ, είχαν το μειονέκτημα της θέσης εκκίνησης. Για τον Τάνακ, που εκκινούσε πρώτος τις Ειδικές, το πρόβλημα ήταν το μεγαλύτερο. Όμως ο Εσθονός νικητής του φετινού Ακρόπολις έχασε τον περισσότερο χρόνο του σήμερα σε έξοδο κατά την οποία προσέκρουσε ισχυρά σε ένα δέντρο. Παρά τη ζημιά στο σύστημα ψύξης, κατάφερε να επιστρέψει στο τελευταίο Σέρβις Παρκ με διαφορά 1:07.2 από την κορυφή.
Ο Όλιβερ Σόλμπεργκ, ο οποίος επέστρεψε στο WRC2 μετά τη νίκη του στην Εσθονία, είχε δύσκολη προσαρμογή και βγήκε εκτός αγώνα μετά από χτύπημα σε βράχο που τον έστειλε εκτός δρόμου.
Ο Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα, διευθυντής της Toyota Gazoo Racing WRC που γύρισε στο μπάκετ για αυτό τον αγώνα, είχε προηγηθεί στην κατηγορία WRC το πρωί αλλά υποχώρησε στην τέταρτη θέση μετά τις βροχές.

Content Original Link:
" target="_blank">