Άλμα του Ροβάνπερα στο Ράλι Φινλανδίας για την πρώτη νίκη στην πατρίδα του
Την πρώτη νίκη εμπρός στους συμπατριώτες του και στο πιο περιβόητο Ράλι του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, στο Ράλι Φινλανδίας, διεκδικεί με αξιώσεις ο δις πρωταθλητής του WRC Κάλε Ροβάνπερα μετά τη δεύτερη ημέρα, κατά την οποία άνοιξε στα 36,1 δευτερόλεπτα τη διαφορά του από τον δεύτερο της γενικής, Τακαμότο Κατσούτα.
Ο Ροβάνπερα ηγείται τους θριαμβευτικού 1-2-3-4-5 της Toyota Gazoo Racing στις πέντε πρώτες θέσεις του αγώναμ καθώς τον Φινλανδό και τον Κατσούτα ακολουθεί ο Σεμπαστιάν Οζιέ, ο Έλφυν Έβανς και ο Σάμι Πάγιαρι. Η Toyota GR οδεύει προς την 8η φετινή της νίκη, στον 9ο αγώνα του φετινού WRC, καθώς η μόνη της απώλεια από το απόλυτο ήταν η νίκη του Οττ Τάνακ στο φετινό Ράλλυ Ακρόπολις.
Η σημερινή ημέρα (2/08) ήταν εντελώς αντιδιαμετρική, και καταστροφική, για τη Hyundai. Οι Τιερί Νεβίλ και Αντριέν Φουρμό έχασαν κάθε ελπίδα για τη νίκη εξαιτίας κλαταρισμάτων
Ο Νεβίλ έκλεισε την ημέρα στην 6η θέση, σχεδόν δύο λεπτά πίσω από τον Ροβάνπερα, ενώ ο Φουρμό έπεσε στην 7η, 2:23 λεπτά μακριά από την κορυφή. Ο team-mate τους και πρωτοπόρος της βαθμολογίας, Οττ Τάνακ, είχε επίσης κλατάρισμα στο εμπρός αριστερό ελαστικό στην ΕΔ17.
Όμως ο Εσθονός είχε ήδη δεχθεί ποινή 5 λεπτών στο χρόνο του, καθώς και στέρηση 35 βαθμών στο πρωτάθλημα με αναστολή, επειδή χτύπησε έναν από τους κριτές καθώς βιαζόταν να ξεκινήσει λόγω προβλημάτων υπερθέρμανσης του Hyundai i20 N Rally1.
Ο Εσθονός ξεκίνησε πριν την προκαθορισμένη ώρα που έπρεπε να φύγει από ένα στοπ, προκειμένου να βοηθήσει την ψύξη του κινητήρα του αλλά δεν είχε δει τον κριτή που ήταν σκυμμένος σε ένα από τα εμπρός ελαστικά του. Ευτυχώς ο τραυματισμός του κριτή δεν ήταν σοβαρός.

Ο Ροβάνπερα έθεσε το ρυθμό στις ΕΔ του Σαββάτου, οι οποίες διεξήχθησαν σε εναλλασσόμενες συνθήκες βροχής και στεγνού οδοστρώματος. Ο Φινλανδός ήταν άψογος το πρωί, κερδίζοντας τις τρεις από τις τέσσερις Ειδικές. Μόνο στην ΕΔ13 έχασε την πρωτιά, λόγω απώλειας πίεσης στο πίσω δεξί ελαστικό του GR Yaris Rally1.
Η δυνατή βροχή πριν το απογευματινό loop των Ειδικών κατέστησε την πρώτη εξαιρετικά γλιστερή. Ο Ροβάνπερα δήλωσε πως ήταν οι χειρότερες συνθήκες που έχει συναντήσει ποτέ στη Φινλανδία, ωστόσο αύξησε ελαφρώς τη διαφορά του από τον Νεβίλ.

Όμως στην επόμενη ειδική (Vastila 2), η κατάσταση ανατράπηκε πλήρως. Παρότι το τεράν ήταν στεγνό, οι Νεβίλ και Φουρμό υπέστησαν κλατάρισμα στο εμπρός δεξί ελαστικό. Χωρίς να σταματήσουν για αλλαγή τροχού, ο Νέλγος έχασε 1:38.2 και ο Γάλλος 1:48.8, πέφτοντας στην έκτη και έβδομη θέση αντίστοιχα.
“Δεν υπήρξε καν χτύπημα. Αυτό είναι το 13ο ή 14ο [κλατάρισμα] φέτος” είπε απογοητευμένος ο πρωταθλητής, που είχε άλλα τρία κλαταρίσματα στο φετινό Ακρόπολις, ενώ ο Φουρμό παραδέχθηκε ότι “δεν υπάρχει πλέον κίνητρο. Δεν ξέρω τι συμβαίνει. Δεν έχω άλλη ρεζέρβα. Ο αγώνας έχει τελειώσει για εμάς – απλώς πρέπει να κρατήσουμε τις θέσεις”.

Ο Ροβάνπερα, εν συνεχεία, πήρε και τις Ειδικές 17 και 18, αυξάνοντας τη διαφορά του από το κουαρτέτο των υπολοίπων Toyota. Ο Κατσούτα κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον Οζιέ, που πίεζε διαρκώς, ενώ ο Έβανς πέρασε μπροστά από τον Πάγιαρι στη βρεγμένη ΕΔ15, καθώς ο νεαρός δεν ένιωσε άνετα να πιέσει στις συνθήκες. Με τα κλαταρίσματα των Hyundai, ο Ουαλός ανέβηκε τέταρτος – μόλις 1,5 δευτ. πίσω από τον Οζιέ.
Ο Τζος ΜακΈρλιν ήταν ο ταχύτερος οδηγός της M-Sport-Ford στην 8η θέση, μπροστά από τον Γκρεγκουάρ Μουνστέρ με το έτερο Ford Puma Rally1. Ο Μάρτιν Σεσκς, με το τρίτο Puma, είχε αρχικά το προβάδισμα αλλά αναγκάστηκε να σταματήσει για να καθαρίσει το θαμπωμένο παρμπρίζ στην ΕΔ15.
Το Ράλι Φινλανδίας 2025 ολοκληρώνεται αύριο Κυριακή (3/08) με δύο περάσματα από την εμβληματική Ειδική Ouninpohja, που θα κρίνουν το φετινό νικητή, τους βαθμούς της Super Sunday και φυσικά εκείνους της τελικής Power Stage – καθώς το προβάδισμα στη βαθμολογία θα αλλάξει και πάλι χέρια, μετά το καταστροφικό τριήμερο του Οττ Τάνακ.

Content Original Link:
" target="_blank">