Πρώτος θρίαμβος του Ροβάνπερα μέσα στη Φινλανδία και "φωτιά" στη μάχη τίτλου του WRC
Ο Κάλε Ροβάνπερα πέτυχε την πρώτη του νίκη μέσα στην πατρίδα του, στο Ράλι Φινλανδίας -9ο αγώνα του φετινού WRC- πραγματοποιώντας μια καταιγιστική εμφάνιση, επικεφαλής της απόλυτης κυριαρχίας της Toyota με πέντε αυτοκίνητα στις πέντε πρώτες θέσεις – ένα επίτευγμα που είχε να συμβεί από το 1990 με τη Lancia.
Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής και ο συνοδηγός του, Γιόννε Χάλτουνεν, κέρδισαν 10 Ειδικές Διαδρομές, επικρατώντας του ομόλογού τους Τακαμότο Κατσούτα με διαφορά 39,2 δευτερολέπτων, σε έναν αγώνα που έμεινε στην ιστορία ως ο ταχύτερος όλων των εποχών στο – με μέση ταχύτητα 129,9 χλμ./ώρα.
Για τον Ροβάνπερα, αυτή ήταν η 17η νίκη στην καριέρα του και συνοδεύτηκε από το μέγιστο των 35 βαθμών, βάζοντάς τον για τα καλά στη μάχη του τίτλου. «Είναι απίστευτο συναίσθημα. Ήμασταν κοντά αρκετές φορές, αλλά φέτος νιώθαμε ότι έπρεπε να το πετύχουμε. Δουλέψαμε σκληρά για αυτή τη νίκη», δήλωσε ο Φινλανδός.
Το βάθρο συμπλήρωσε ο Σεμπαστιάν Οζιέ, μπροστά από τον Έλφιν Έβανς και τον Σάμι Πάγιαρι, καθώς η πεντάδα της Toyota σάρωσε τα πάντα. Μετά από αυτό το αποτέλεσμα, και τους βαθμούς της Super Sunday και της Power Stage, μαζί με τις ατυχίες των πληρωμάτων της Hyundai, ο Έβανς γύρισε στην κορυφή της βαθμολογίας με 176 βαθμούς, αλλά ο Ροβάνπερα ανέβηκε στους 173, ενώ οι Οζιέ και Τάνακ έχουν από 163 β.

Η προσαρμογή στα χωμάτινα ελαστικά της Hankook ήταν δύσκολη για τον Ροβάνπερα φέτος. Στην Εσθονία, μόλις δύο εβδομάδες πριν, είχε πει πως “αν δεν μπορούμε να κερδίσουμε εδώ, δεν μπορούμε πουθενά”, όμως στη Φινλανδία βρήκε ξανά ρυθμό, παρόλο που παραδέχτηκε πως δεν ένιωσε ποτέ 100% άνετα με το GR Yaris.
Ο Ροβάνπερα πέρασε στην κορυφή την Παρασκευή μετά τη νίκη στην ΕΔ3. Στο μεσημεριανό Σέρβις είχε προβάδισμα 4,4 δευτ. από τον Αντριέν Φουρμό της Hyundai, με τους πέντε πρώτους να χωρίζονται μόλις από 4,9 δευτερόλεπτα.
Το απόγευμα ήρθε δυνατή βροχή, αλλά ο Ροβάνπερα παρέμεινε συγκεντρωμένος και αύξησε τη διαφορά του στα 4,9 δευτερόλεπτα από τον Τιερί Νεβίλ, που ήταν εντυπωσιακός στο βρεγμένο, καθώς ο Φουρμό έπεσε στην τρίτη θέση, 7,7 δευτ. πίσω.
Το Σάββατο συνεχίστηκε με μεταβαλλόμενο καιρό, από στεγνό σε έντονη βροχή. Ο Ροβάνπερα χαρακτήρισε τις συνθήκες “τις πιο βροχερές που έχω ζήσει ποτέ στη Φινλανδία”, αλλά στο στεγνό έλαμψε, κερδίζοντας τρεις από τις τέσσερις πρωινές ειδικές. Ένα αργό δεξί-πίσω κλατάρισμα του στέρησε το 4/4.
Ο Φινλανδός είχε φτάσει τη διαφορά στους 14,9 δευτ. από τον Νεβίλ όταν τα πάντα άλλαξαν στην ΕΔ16: και ο Νεβίλ και ο Φουρμό υπέστησαν ταυτόχρονα κλαταρίσματα στον εμπρός δεξιό τροχό, χάνοντας σχεδόν δύο λεπτά και κάθε ελπίδα νίκης. Έτσι, έπεσαν στην 6η και 7η θέση.
Κατά συνέπεια, ο Ροβάνπερα ξεκίνησε την Κυριακή με διαφορά 36,1 δευτ. από τον Κατσούτα και σφράγισε τη νίκη με εκπληκτική εμφάνιση στην Power Stage. Ο Κατσούτα πανηγύρισε το δεύτερο του βάθρο για φέτος.

Ο Οζιέ, παρά τη δυσκολία του να βρει ρυθμό και αποφασιστικότητα, κατέκτησε την τρίτη θέση με δυναμική εμφάνιση στην Power Stage. Ο Έβανς τερμάτισε τέταρτος και πήρε τρεις επιπλέον βαθμούς την Κυριακή, ενώ ο πρωτοπόρος πριν τον αγώνα, Όττ Τάνακ, έμεινε εκτός βαθμών.
Αρχικά δυσκολεύτηκε ανοίγοντας το δρόμο, και στην ΕΔ7 είχε επαφή με δέντρο που προκάλεσε ζημιά στο σύστημα ψύξης του Hyundai i20 N, με κόστος 23 δευτερόλεπτα. Στη συνέχεια, τιμωρήθηκε με πεντάλεπτη ποινή και αφαίρεση 35 βαθμών με αναστολή, επειδή χτύπησε έναν κριτή στο τέλος της Ειδικής. Τερμάτισε δέκατος, μετά από ακόμη ένα άγριο τετ-α-κέ στην τελευταία Ειδική, εξαιτίας αποκόλλησης του εμπρός-αριστερού ελαστικού.
Ο Σάμι Πάγιαρι εντυπωσίασε με την πέμπτη θέση, κερδίζοντας τρεις ειδικές. Βρισκόταν στη μάχη για την πρωτιά στο ξεκίνημα, αλλά υποχώρησε όταν άρχισε η βροχή. Ο Νεβίλ τερμάτισε έκτος, αλλά δήλωσε απογοητευμένος, πιστεύοντας ότι οι ελπίδες του για τίτλο έχουν χαθεί. Ο Φουρμό εγκατέλειψε στην τελευταία ειδική με ακόμα ένα κλατάρισμα.
Ο Τζος ΜακΈρλιν ήταν ο ταχύτερος της M-Sport Ford στην έβδομη θέση, μπροστά από τον Μάρτινς Σέσκς, που έχασε χρόνο θολώματος του παρ-μπριζ το Σάββατο. Ο Γκρεγκοάρ Μουνστέρ τερμάτισε ένατος, αφού έχασε θέση λόγω κλαταρίσματος στην τελευταία ειδική.
Στην κατηγορία WRC2, ο Φινλανδός Ρούπε Κόρονεν πήρε την πρώτη του νίκη με διαφορά μόλις 1,1 δευτερολέπτων από τον βετεράνο Γιαρι-Μάτι Λάτβαλα, σε μια συγκλονιστική μάχη μέχρι τον τερματισμό. Ο ηγέτης του πρωταθλήματος Όλιβερ Σόλμπεργκ και νικητής του Ράλι Εσθονίας, εγκατέλειψε την Παρασκευή μετά από έξοδο.

Content Original Link:
" target="_blank">