Γιώργος Φλωρίδης στα "Παραπολιτικά": Δεν θα γίνουµε Πόντιοι Πιλάτοι µπροστά στα όσα έγιναν στο µπάσκετ
Μετά τα γεγονότα στο ΣΕΦ την περασµένη Κυριακή, χρειάζεται νοµοθετική ή άλλη παρέµβαση για το καθεστώς που διέπει τα πρωταθλήµατα µπάσκετ στην Ελλάδα; Ποια είναι η άποψή σας για όσα είδαµε στον δεύτερο τελικό;
Με πρόσφατη παρέµβαση στον αθλητικό νόµο µε το Αρθρο 15, Ν. 5085/2024, ΦΕΚ Α 17/2.2.2024 ενισχύσαµε το ήδη αυστηρό νοµοθετικό πλαίσιο για το έγκληµα της υποκίνησης σε βία. Η προσθήκη στοχεύει να ανακόψει την τοξικότητα των δηµοσίων δηλώσεων και συµπεριφορών σε βάρος των θεσµοθετηµένων διοικητικών, δικαιοδοτικών, δικαστικών και πειθαρχικών οργάνων του επαγγελµατικού αθλητισµού, των προσώπων που συγκροτούν τα όργανα διαιτησίας, των µελών διοίκησης της οικείας αθλητικής οµοσπονδίας, καθώς και κατά των αξιωµατούχων αθλητικών ανωνύµων εταιρειών, η οποία υποδαυλίζει και εκτρέφει την οπαδική βία. Συνεπώς, οι προβλέψεις του αθλητικού νόµου κρίνονται ως επαρκείς για την αντιµετώπιση φαινοµένων που υποκινούν την αθλητική βία µέσω των τοξικών δηµοσίων δηλώσεων και αντιπαραθέσεων παραγόντων του αθλητισµού. Αν χρειαστεί, µε βάση την πρόσφατη εµπει ρία, να βελτιωθούν, θα γίνει. Στην ίδια λοιπόν κατεύθυνση, η κυβέρνηση δεν επρόκειτο να τηρήσει στάση Πόντιου Πιλάτου στα όσα συνέβησαν στο µπάσκετ. Παρενέβη διακόπτοντας την πορεία της σειράς των αγώνων χωρίς ενδοιασµούς και πολιτικούς υπολογισµούς, προασπίζοντας την ηρεµία και την ασφάλεια των φιλάθλων. Ταυτόχρονα, δήλωσε την απόφασή της να προασπίσει το άθληµα, που τόσα έχει προσφέρει στη χώρα µας, και να εξαντλήσει κάθε δυνατότητα αγωνιστικής συνέχειας του πρωταθλήµατος, υπό απόλυτα οµαλές συνθήκες. Αλλωστε, υπήρχε το προηγούµενο των όσων κάναµε και πριν από 15 µήνες στο ποδόσφαιρο. Τότε κάποιοι θεώρησαν πως όσα ανακοινώσαµε θα µείνουν λόγια, αλλά εφαρµόστηκαν, µε αναγνωρισµένα από όλους θετικά αποτελέσµατα. Αξίζει να επισηµάνουµε προς τους υποστηρικτές των συλλόγων, αλλά και προς όλους τους φιλάθλους, ότι η απόλαυση του θεάµατος, των επιτυχιών και της εξέλιξης στον επαγγελµατικό αθλητισµό είναι σε µεγάλο βαθµό συνυφασµένη µε µια ουσιαστική συµφωνία «ευ αγωνίζεσθαι», πρώτα υπέρ του αθλήµατος και κατόπιν των συλλόγων, ιδιαίτερα από τους ιδιοκτήτες και τους διοικητικούς παράγοντες. Οσο µεγάλη ευθύνη της Πολιτείας είναι η διαµόρφωση των κανόνων και η τήρηση των νόµων, άλλη τόση και µεγαλύτερη είναι η ευθύνη των παραγόντων για την προάσπιση και την εξέλιξη του αθλήµατος έναντι των φιλάθλων, της κοινωνίας και της χώρας.
Πότε θα κάνετε την εισήγησή σας για τη νέα ηγεσία του Αρείου Πάγου; Το καινούργιο σύστηµα εκτιµάτε ότι διασφαλίζει περισσότερο την ανεξαρτησία της ∆ικαιοσύνης;
Εκτιµώ ότι η διάταξη που ψηφίσαµε τον Ιούλιο του 2024, η οποία παρέχει στις ολοµέλειες των ανωτάτων δικαστηρίων της χώρας τη δυνατότητα να διατυπώνουν γνώµη για την επιλογή των ηγεσιών τους, είναι σηµαντικό βήµα, που ενισχύει το ήδη ισχυρό πλαίσιο ανεξαρτησίας της ∆ικαιοσύνης, στο πλαίσιο του ισχύοντος Συντάγµατος. Προβλέπεται ότι για την επιλογή προέδρων και αντιπροέδρων στον Αρειο Πάγο, στο Συµβούλιο της Επικρατείας, στο Ελεγκτικό Συνέδριο, όπως και στην επιλογή εισαγγελέα του Αρείου Πάγου θα συνεδριάζουν οι διοικητικές ολοµέλειες των δικαστηρίων τον Απρίλιο κάθε έτους και θα ψηφίζουν µε µυστική ψηφοφορία πέντε υποψηφίους για την προεδρία των ανωτάτων δικαστηρίων, τα ονόµατα των οποίων θα αποστέλλονται στη Βουλή και στο υπουργείο ∆ικαιοσύνης. Ηδη από τις αρχές της εβδοµάδας ξεκίνησαν και ολοκληρώθηκαν η διοικητική ολοµέλεια του Αρείου Πάγου και η ολοµέλεια της Εισαγγελίας Α.Π. και κατέληξαν στον κατάλογο των υποψηφίων που προτείνουν για κάθε κορυφαία θέση στη ∆ικαιοσύνη: του προέδρου και του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου. Προτείνουν επίσης και τους επικρατέστερους για να αντικαταστήσουν τους οκτώ αντιπροέδρους που αποχωρούν λόγω συνταξιοδότησης. Μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών στα ανώτατα δικαστήρια της χώρας, ο κατάλογος των ονοµάτων που προτείνονται, µε επιµέλεια των προέδρων των δικαστηρίων, θα διαβιβαστεί στον υπουργό ∆ικαιοσύνης και από εκεί στη ∆ιάσκεψη των Προέδρων της Βουλής, όπου θα γίνει ακρόασή τους. Ακολούθως ο κατάλογος µε την πρόταση της Βουλής διαβιβάζεται στο Υπουργικό Συµβούλιο, που λαµβάνει, µε εισήγηση του υπουργού ∆ικαιοσύνης, την τελική απόφαση. Εχουν αποδώσει οι κινήσεις που έχετε κάνει για την επιτάχυνση της δικαιοσύνης; Ποιες θα είναι οι επόµενες ενέργειές σας προς τον στόχο αυτό; Το τελευταίο διάστηµα έχουµε ξεκινήσει έναν αγώνα δρόµου για να κινηθεί η βελόνα του ασάλευτου χρόνου της ελληνικής ∆ικαιοσύνης. Η κυβέρνηση έχει στις µεταρρυθµιστικές της προτεραιότητες τις αλλαγές στη ∆ικαιοσύνη. Εµβληµατικότερη αλλαγή όλων είναι ο ∆ικαστικός Χάρτης της ποινικής και αστικής ∆ικαιοσύνης. Είναι η σοβαρότερη διαρθρωτική αλλαγή του ελληνικού δικαστικού συστήµατος, η οποία ψηφίστηκε και σήµερα βρίσκεται σε διαδικασία εφαρµογής. Ηδη βλέπουµε τα πρώτα θετικά αποτελέσµατα στην αύξηση της παραγωγικότητας των ελληνικών δικαστηρίων χάρη στην επιµόρφωση και τον διπλασιασµό των δικαστών, αλλά και στην ορθολογική κατανοµή των δικαστηρίων που έχουµε κάνει σε όλη τη χώρα. Οι αλλαγές του νέου ∆ικαστικού Χάρτη, η νέα δικονοµία του Συµβουλίου της Επικρατείας, που επιταχύνει τις αποφάσεις της διοικητικής ∆ικαιοσύνης, σε συνδυασµό µε τη µεταφορά δικαστηριακής ύλης στους δικηγόρους, επιταχύνουν ήδη καθοριστικά τους ρυθµούς έκδοσης των δικαστικών αποφάσεων. Σηµαντική επίδραση στην επιτάχυνση της ∆ικαιοσύνης θα έχουν και οι επερχόµενες αλλαγές στον Κώδικα Πολιτικής ∆ικονοµίας. Το νοµοσχέδιο άµεσα κατατίθεται στη Βουλή, προκειµένου ο χρόνος έκδοσης των αποφάσεων να γίνεται πλέον µε σύντοµες διαδικασίες, αλλά και να µειωθεί κατά πολύ ο χρόνος της προδικασίας της κάθε υπόθεσης. Οι παρεµβάσεις που κάνουµε έχουν στόχο να δηµοσιεύονται οι τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις εντός 630 ηµερών, από 1.492 ηµέρες που απαιτούνται σήµερα. Είναι το στοίχηµα για την ελληνική ∆ικαιοσύνη το 2027, ώστε οι ρυθµοί της να συγκλίνουν µε τον µέσο ευρωπαϊκό όρο απονοµής του δικαίου.Γιατί δεν στηρίζει η κυβέρνηση την πρόταση του ΠΑΣΟΚ για την παραποµπή, ουσιαστικά, όλων των υπουργών και υφυπουργών Μεταφορών της περασµένης δεκαετίας σε Προανακριτική, ώστε να αποφανθεί η ∆ικαιοσύνη για τυχόν ευθύνες τους; Κατ’ αρχάς η διερεύνηση και ποινική αξιολόγηση ενδεχόµενων αδικηµάτων πολιτικών προσώπων από την πλευρά της Βουλής, των βουλευτών και των κοµµάτων είναι πολύ υπεύθυνη, εξειδικευµένη και κοπιώδης εργασία, όταν µάλιστα πρόκειται να µελετηθεί ένας τεράστιος όγκος δικογραφίας, όπως αυτή της τραγωδίας των Τεµπών. Εύλογο να υπάρχουν διαφορετικές προσεγγίσεις σε ό,τι αφορά τη σχέση πολιτικής και ποινικής ευθύνης, καθώς και την αξιολόγηση και ποινική τυπολόγηση των υπό διερεύνηση αδικηµάτων. Σε κάθε περίπτωση, όµως, η πρωτοβουλία και η επιλογή της κυβέρνησης να µπορούν τα πολιτικά πρόσωπα, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις, να δικάζονται από τον φυσικό δικαστή, τηρουµένης της ισχύουσας συνταγµατικής τάξης, παρέχουν τη δυνατότητα να αξιολογηθούν και να επαναξιολογηθούν πρόσωπα και αδικήµατα. Ετσι, τον πρώτο και τελευταίο λόγο τον έχει η ∆ικαιοσύνη. Επιδίωξή µας είναι να υπερβούµε την κοµµατική αντιπαλότητα και η εξέλιξη αυτή είναι λυτρωτική για την αλήθεια, το δίκαιο, αλλά και το διαχρονικό κοινωνικό αίτηµα για την ισοτιµία πολιτικού και πολίτη.
Content Original Link:
" target="_blank">