Κούρσα πολυτέλειας στα αεροδρόμια
Τα σαλόνια των αεροπορικών εταιρειών προσέφεραν ανέκαθεν ένα άνετο «καταφύγιο» από την βαβούρα των αεροδρομίων. Τώρα, οι αμερικανικές αερογραμμές και οι εταιρείες πιστωτικών καρτών προσφέρουν πρωτοφανή επίπεδα πολυτέλειας, ιδίως σε ό,τι αφορά το φαγητό.
Στο σαλόνι της Delta, στο αεροδρόμιο Κένεντι της Νέας Υόρκης, είναι συνηθισμένο να ερωτηθεί κανείς από τους σερβιτόρους «μήπως θέλετε λίγο χαβιάρι πριν την πτήση σας;»
Στις παροχές για τους πελάτες περιλαμβάνετε μπαρ-εστιατόριο και σπεσιαλιτέ όπως μπριζόλα με σάλτσα από κόκκινο κρασί χωρίς επιπλέον χρέωση. Για να μπει κανείς πρέπει να δείξει εισιτήριο θέσης business για μεγάλη πτήση στη Delta ή κάποια συνεργαζόμενη εταιρεία.
Τα σαλόνια των αεροπορικών ήταν άλλοτε μέρη όπου οι ταξιδιώτες της θέσης business μπορούσαν να πάρουν ένα καφέ στο χέρι ή λίγους ξηρούς καρπούς. Τώρα, έχουν ξυλόφουρνους, πύργους θαλασσινών και εξεζητημένα ποτά.
Τα τελευταία χρόνια, η Delta, η American Airlines και η United Airlines άνοιξαν ξεχωριστά σαλόνια για τους επιβάτες business που είναι διαθέσιμα μόνο σε όποιον διαθέτει κάρτα μέλους ή έχει πιστωτική κάρτα συγκεκριμένης τράπεζας.
Οι αερογραμμές διαπιστώνουν μεγάλη ζήτηση από τους πιο πιστούς ταξιδιώτες, οι οποίοι έχουν υψηλές απαιτήσεις, δήλωνει στους NYT η Χίδερ Γκάρμποντεν, υπεύθυνη εξυπηρέτησης πελατών στην American Airlines. «Και αυτό που ζητά αυτή η κατηγορία πελατών είναι το ξεχωριστό φαγητό», προσθέτει.
Αυτές οι πινελιές πολυτέλειας δεν είναι κάτι καινούργιο για μεγάλες αεροπορικές εταιρείες όπως η Emirates και η Cathay Pacific, οι οποίες επί χρόνια προσέφεραν ιδιαίτερα φαγητά, προτάσεις κοκτέιλ και πούρων. Οι Αμερικανοί ανταγωνιστές τους, όμως, μόλις ξεκίνησαν να προσφέρουν αντίστοιχο επίπεδο υπηρεσιών.
Ο ανταγωνισμός στο μεταξύ εντείνεται, καθώς στο «παιχνίδι» των σαλονιών αεροδρομίων μπαίνουν και οι εταιρείες πιστωτικών καρτών, ψάχνοντας να προσελκύσουν όσους ταξιδεύουν συχνά.
Το σαλόνι Chase Sapphire στο αεροδρόμιο Λαγκουάρντια της Νέας Υόρκης μοιάζει με κομψό λόμπι ξενοδοχείου. Το μενού των κοκτέιλ προέρχεται από το δημοφιλές μπαρ της Νέας Υόρκης Apotheke.
Εν τω μεταξύ, στελέχη αερογραμμών υπογραμμίζουν και τις διάφορες αναβαθμίσεις στην οικονομική θέση, όπως περισσότερος χώρος για τα πόδια, καλύτερο φαγητό και οθόνες για κάθε επιβάτη. Ορισμένα από αυτά τα προνόμια όμως προσφέρονται μόνο κατόπιν έξτρα χρέωσης.
Οι πτήσεις ήταν παλιότερα σύμβολο πολυτέλειας. Τώρα που πετά περισσότερος κόσμος και οι πτήσεις γίνονται φθηνότερες, οι πλούσιοι θέλουν να συνεχίζουν να αισθάνονται ξεχωριστοί με εμφανείς τρόπους, σχολίασε από την πλευρά της στους NYT η Σεσίλια Ριτζγουέι, ομότιμη καθηγήτρια πολιτικών επιστημών στο Πανεπιστήμιο Στάνφορντ.
Με πληροφορίες από Money Review
Content Original Link:
" target="_blank">