Vogue: Αντιδράσεις για καμπάνια με μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης - Η επιλογή που δίχασε
Η τεχνητή νοημοσύνη έχει πλέον εισβάλει δυναμικά και στον κόσμο της μόδας, προκαλώντας νέες αντιδράσεις και ηθικά διλήμματα. Η Vogue, ένα από τα πιο ιστορικά και επιδραστικά περιοδικά παγκοσμίως, βρέθηκε στο επίκεντρο του διαδικτυακού στροβίλου ύστερα από τη δημοσίευση φωτογραφιών σε πρόσφατο τεύχος της, στις οποίες πρωταγωνιστεί μοντέλο δημιουργημένο από ΑΙ. Το γεγονός έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων, καθώς αναζωπυρώνεται η συζήτηση για τη θέση της τεχνητής νοημοσύνης στη δημιουργική βιομηχανία και κυρίως, στη βιομηχανία της μόδας, που βασίζεται στην ανθρώπινη έκφραση, την ταυτότητα και την προσωπικότητα.
Vogue: Η εικόνα που πυροδότησε τον σάλο - «Είναι άνθρωπος ή ψηφιακή ψευδαίσθηση;»
Πιο συγκεκριμένα, το τεύχος Αυγούστου της Vogue περιλαμβάνει διαφημιστική καταχώρηση του γνωστού brand Guess, στην οποία εμφανίζεται μια ξανθιά γυναίκα να φορά ρούχα της εταιρείας. Το βλέμμα της, το απόλυτα συμμετρικό πρόσωπο, το λείο δέρμα και τα υπερβολικά λευκά δόντια δεν άργησαν να κινήσουν υποψίες στους αναγνώστες. Μια μικρή υποσημείωση στο κάτω μέρος της σελίδας επιβεβαίωσε τους φόβους: η παραγωγή έγινε από τη δημιουργό Seraphine Vallora με χρήση τεχνητής νοημοσύνης. Δεν έχει αποσαφηνιστεί αν ολόκληρη η εικόνα είναι προϊόν AI, αλλά σύμφωνα με τις παρατηρήσεις ειδικών και χρηστών, είναι εμφανές ότι τουλάχιστον το μοντέλο είναι ψηφιακά κατασκευασμένο. Οι λεπτομέρειες στα μαλλιά, η υπερβολικά πλαστική υφή του δέρματος και τα εξιδανικευμένα χαρακτηριστικά πρόδωσαν την απουσία πραγματικού ανθρώπου.
Παρόλο που η διαφήμιση δεν δημιουργήθηκε απευθείας από τη Vogue, το περιοδικό επικρίθηκε έντονα στα social media. Πολλοί υποστηρίζουν ότι όποια εικόνα και αν φιλοξενείται στο έντυπο, περνάει από έγκριση. Έτσι, δεν είναι λίγοι αυτοί που θεώρησαν ότι η Vogue θα έπρεπε να έχει απορρίψει τη χρήση μιας τεχνητής φιγούρας σε έναν χώρο που έχει ήδη πληγεί από ζητήματα εκπροσώπησης και ρεαλιστικών προτύπων.
Η συζήτηση συνεχίζεται με έντονη ανησυχία από φωτογράφους, μοντέλα και δημιουργούς, καθώς η τεχνητή νοημοσύνη φαίνεται πως ανοίγει μια νέα, αμφιλεγόμενη σελίδα για τη βιομηχανία της μόδας – με τη Vogue να βρίσκεται, έστω και άθελά της, στο επίκεντρο της καταιγίδας.
Content Original Link:
" target="_blank">