21
Mon, Jul
415 New Articles

EKO Ράλλυ Ακρόπολις: Ο αγώνας που έφτασε τους αστέρες του WRC στα όριά τους

EKO Ράλλυ Ακρόπολις: Ο αγώνας που έφτασε τους αστέρες του WRC στα όριά τους

AUTOMOTO
EKO Ράλλυ Ακρόπολις: Ο αγώνας που έφτασε τους αστέρες του WRC στα όριά τους

Τα αγωνιστικά rallycars δεν διαθέτουν σύστημα κλιματισμού. Κάθε άλλο – ο τρόπος που είναι σχεδιασμένο το σύστημα εξάτμισης των σύγχρονων Rally1 αναπτύσσει υψηλές θερμοκρασίες μέσα στην καμπίνα τους.

Ο οδηγός και ο συνοδηγός του μπορούν να φέρουν έως και 3 λίτρα νερού στα αποκαλούμενα ‘camel bags’ και στο τέλος κάθε Ειδικής έχουν πρόσβαση σε νερό.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα της ζέστης προκύπτει σε τεχνικές Ειδικές, όπου η χαμηλή ταχύτητα δεν επιτρέπει να εισέλθει πολύς εξωτερικός αέρας στην καμπίνα – και αφορά, σύμφωνα με τον Κάλε Ροβάνπερα, στην υπερθέρμανση του κεφαλιού του οδηγού και του συνοδηγού. Ακόμα και στις απλές διαδρομές, συμπλήρωσε ο Σεμπαστιάν Οζιέ, ο αέρας είναι σαν να σε φυσάει πιστολάκι για τα μαλλιά.

Austral / Hyundai Motorsport GmbH

Στο αποκορύφωμα της ζέστης των προηγούμενων ημερών, την Παρασκευή (27/6) με 37° Κελσίου οι αγωνιζόμενοι του Ακρόπολις κλήθηκαν να καλύψουν επτά Ειδικές Διαδρομές με ένα μόνο ενδιάμεσο απομακρυσμένο Σέρβις στο Λουτράκι, σε μία ημέρα που κάλυψαν 500 km και η πρώτη ΕΔ ξεκίνησε στις 7:28 το πρωί ενώ η τελευταία στις 7:31 το βράδυ.

“Ήταν απίστευτα ζεστά και εξαντλητικά οδηγώντας το αυτοκίνητο, αλλά τα καταφέραμε” δήλωσε ο Σεμπαστιάν Οζιέ. “Προσπαθούσαμε να δροσιστούμε κάθε φορά που βρίσκαμε σκιά. Σταματούσαμε κάτω από δέντρα στις απλές διαδρομές, απλά για να πάρουμε λίγη ανάσα. Αλλά ακόμα και τότε, ένιωθες σαν να έχεις ένα πιστολάκι μαλλιών να φυσά στο πρόσωπό σου όλη την ημέρα.

Δεν ένιωσα ότι χάνω τη συγκέντρωσή μου, αλλά πραγματικά θα ήθελα να ξέρω πόσα λίτρα νερό ήπιαμε σήμερα. Πριν από την τελευταία Ειδική είχα αρκετά δυνατό πονοκέφαλο, αλλά ευτυχώς σε μια ανασυγκρότηση πήρα κάτι για να με βοηθήσει να αντέξω μέχρι το τέλος”, πρόσθεσε ο Γάλλος.

Ο οκτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής Σεμπαστιάν Οζιέ στο Σέρβις Παρκ της Λαμίας TGR WRT / McKlein

Μιλώντας πριν από τον αγώνα, ο Γάλλος οκτώ φορές πρωταθλητής του WRC είχε πει, για το θέμα των υψηλών θερμοκρασιών του αγώνα: “Θυμάμαι ένα ράλι στην Ιορδανία που ήταν πολύ ζεστό, αλλά όλα εξαρτώνται από την ταχύτητα που έχεις στις ειδικές. Αν οι ειδικές είναι τεχνικές, τότε είναι πολύ δύσκολο, διότι είναι πολύ λίγος ο αέρας που μπαίνει στην καμπίνα και αυτό σε κουράζει αφάνταστα.

Προφανώς, κανείς δεν έχει κλιματισμό και κάποιες φορές ο αέρας που μπαίνει μοιάζει με τον αέρα που φυσάει ένα πιστολάκι μαλλιών. Δεν υπάρχουν θαύματα που μπορείς να κάνεις. Αν υπήρχαν περισσότερα ράλι σαν αυτό, τότε οι ομάδες θα σκέφτονταν σοβαρά να βάλουν κλιματισμό στα αυτοκίνητα”.

Οι νικητές του αγώνα, Οττ Τάνακ και Μάρτιν Γιαρβεόγια, στα μπάκετ του Hyundai i20 N Rally1 στο στοπ Ειδικής Διαδρομής Photographer: Vincent ThuillierWorldwide copyright: Hyundai Motorsport GmbH Hyundai Motorsport GmbH

Μετά από δύο κλαταρίσματα την Παρασκευή, που του στέρησαν τις φετινές του ελπίδες για την τρίτη του νίκη στο Ακρόπολις, ο Τιερί Νεβίλ επίσης παραδέχτηκε ότι η μέρα ήταν οριακή. “Ήταν πραγματικά σκληρό. Ήμουν διψασμένος συνέχεια και δεν είχα αρκετά υγρά. Δεν ένιωθα καλά στο αυτοκίνητο.

Δεν έφαγα τίποτα στο μεσημεριανό σέρβις, γιατί έπρεπε να δουλέψουμε πάνω στο αυτοκίνητο μέσα στον ήλιο. Όλα μαζί -η απογοήτευση, η κούραση, η έλλειψη φαγητού και υγρών- σε φτάνουν στα όρια”, τόνισε ο Βέλγος.

Οι Τάνακ-Γιαρβεόγια στην Υπεριειδική Διαδρομή του Ζαππείου Photographer: Vincent ThuillierWorldwide copyright: Hyundai Motorsport GmbH Hyundai Motorsport GmbH

Ο Κάλε Ροβάνπερα, συνηθισμένος σε πιο δροσερές συνθήκες τα καλοκαίρια στη Φινλανδία, συμπλήρωσε: “Έχουμε μόνο τρία λίτρα στο camel bag και λίγο νερό μετά τις Ειδικές, τα πίνεις όλα αλλά ποτέ δεν είναι αρκετά. Δεν νομίζω ότι μπορούμε να μείνουμε πλήρως ενυδατωμένοι.

Ακόμα και στις απλές διαδρομές ιδρώνεις συνέχεια. Δεν είναι ότι είναι τόσο πιο δύσκολο σωματικά, αλλά απλά δεν έχουμε αρκετό αέρα μέσα στο αυτοκίνητο και ο εγκέφαλος αρχίζει και ‘λιώνει’ μέσα στο κράνος. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι το κεφάλι μας υπερθερμαίνεται απίστευτα”.

Αλεξήλιο στο παρ-μπριζ του Toyota GY Yaris Rally1 στο Σέρβις του Λουτρακίου, κατά την πρώτη πλήρη ημέρα του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025 TGR WRT / McKlein

Την ίδια ώρα, ο διευθυντής της Hyundai Motorsport, Συρίλ Αμπιτεμπούλ, επεσήμανε ότι οι συνθήκες καύσωνα ήταν πολύ δύσκολες όχι μόνο για τα πληρώματα, αλλά και για τους μηχανικούς των ομάδων.

“Μερικοί ήταν ήδη στο remote service [στο Λουτράκι] από τις 4:15 το πρωί για να πιάσουν καλή θέση, γιατί είναι απαιτητικό και πρέπει να εξασφαλίσεις τον χώρο σου. Είναι λίγο σαν να πηγαίνεις στην παραλία και να στρώνεις την πετσέτα σου για να κρατήσεις θέση”, είπε ο Γάλλος.

“Έμειναν εκεί όλη την ημέρα κάτω από τον ήλιο. Ήταν πραγματικά σκληρό γι’ αυτούς. Αξίζουν τεράστια αναγνώριση. Δεν μπορώ να πω ότι πρέπει να κάνουμε τα πράγματα διαφορετικά, γιατί πραγματικά δεν βλέπω πώς θα μπορούσαμε. Είναι όμως σημαντικό ως κοινότητα να αναγνωρίσουμε την προσπάθεια που καταβάλλεται”, πρόσθεσε.

Μηχανικός της Toyota δροσίζεται στο Σέρβις Παρκ TGR WRT / McKlein

Καθώς οι αγωνιζόμενοι διέθεταν τα ειδικά ψυχόμενα γιλέκα, -βάσει αυτού που επεσήμανε ο Ροβάνπερα- η Hyundai εξέλιξε και ένα ειδικό σύστημα που αντλεί αέρα από την οροφή και τον μεταφέρει με σωληνώσεις στο εσωτερικό του κράνους του οδηγού και του συνοδηγού.

Το σύστημα αυτό δοκιμάστηκε πριν το Ράλι Σαφάρι, και χρησιμοποιήθηκε από τη Hyundai αυτό το τριήμερο στη χώρα μας. “Είναι η πρώτη φορά που το χρησιμοποιώ και ουσιαστικά είναι αέρας από το εξωτερικό που περνάει μέσα από μερικές τρύπες στο κράνος. Το δοκίμασα στις δοκιμές και δούλεψε για μένα”, εξήγησε ο Αντριέν Φουρμό.

Ο Τακαμότο Κατσούτα της εργοστασιακής Toyota Gazoo Racing TGR WRT / McKlein

“Κάποιοι οδηγοί το προτιμούν, κάποιοι όχι. Η ομάδα προσπάθησε να προστατεύσει και το παρ-μπριζ του αυτοκινήτου, αλλά στο τέλος, όταν έχεις 40 βαθμούς έξω και ήλιο, ό,τι και να κάνεις, το αυτοκίνητο θα είναι καμίνι. Αν έχει 40 έξω, θα έχει 70 μέσα και ίσως και παραπάνω.

Η ζέστη είναι το μεγάλο θέμα του αγώνα. Όταν έχουμε την ευκαιρία να σταματήσουμε ανάμεσα στις ειδικές, θα προσπαθήσω να το κάνω στη σκιά κάτω από τα δέντρα. Πρέπει να μείνουμε ενυδατωμένοι, θα πίνουμε συνέχεια. Μου άρεσε που μετά το shakedown υπήρχε πολύ νερό διαθέσιμο, αυτό ήταν θετικό”, κατέληξε ο Γάλλος.

Content Original Link:

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ sport24.gr

" target="_blank">

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ sport24.gr

Top Stories

Ο Γκονσάλβες έβαλε πέντε γκολ αλλά τον εξαφάνισαν στη Φλαμένγκο – Ο Ολυμπιακός περιμένει την ευκαιρία

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Ο Γκονσάλβες έβαλε πέντε γκολ αλλά τον εξαφάνισαν στη Φλαμένγκο – Ο Ολυμπιακός περιμένει την ευκαιρία

Παπαναστασίου: «Μέχρι πριν ένα μήνα δούλευα για 800 ευρώ, μετά το μετάλλιο μάλλον πρέπει να βρω ξανά δουλειά»

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Παπαναστασίου: «Μέχρι πριν ένα μήνα δούλευα για 800 ευρώ, μετά το μετάλλιο μάλλον πρέπει να βρω ξανά δουλειά»

Ο Τσιμίκας πήρε κάρτα επιβίβασης με την αποστολή της Λίβερπουλ για την Ασία

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Ο Τσιμίκας πήρε κάρτα επιβίβασης με την αποστολή της Λίβερπουλ για την Ασία

Ο Ολυμπιακός θα ταξιδέψει στην Κύπρο

ΜΠΑΣΚΕΤ

Ο Ολυμπιακός θα ταξιδέψει στην Κύπρο

Ο Ολυμπιακός εμφανίζεται να θέλει και τον Σερζ Ιμπάκα

ΜΠΑΣΚΕΤ

Ο Ολυμπιακός εμφανίζεται να θέλει και τον Σερζ Ιμπάκα

Απίθανος Ομέρ Γιουρτσέβεν – Είναι ακόμα στις ΗΠΑ και κάνει ατομικές προπονήσεις

ΜΠΑΣΚΕΤ

Απίθανος Ομέρ Γιουρτσέβεν – Είναι ακόμα στις ΗΠΑ και κάνει ατομικές προπονήσεις

Πτώση στη τηλεθέαση του φετινού τελικού Wimbledon

Tennis

Πτώση στη τηλεθέαση του φετινού τελικού Wimbledon

Αλκαράθ: Αποσύρθηκε από Τορόντο, κανονικά σε Σινσινάτι

Tennis

Αλκαράθ: Αποσύρθηκε από Τορόντο, κανονικά σε Σινσινάτι

Citi Open: Μύρισε... US Open

Tennis

Citi Open: Μύρισε... US Open

Κυρίαρχος και στην Τσεχία ο Μαρκ Μάρκεζ, πλησιάζει όλο και πιο κοντά στον έβδομο τίτλο του

AUTOMOTO

Κυρίαρχος και στην Τσεχία ο Μαρκ Μάρκεζ, πλησιάζει όλο και πιο κοντά στον έβδομο τίτλο του

Η βαθμολογία του MotoGP μετά τη νίκη του Μαρκ Μάρκεζ στο Μπρνο

AUTOMOTO

Η βαθμολογία του MotoGP μετά τη νίκη του Μαρκ Μάρκεζ στο Μπρνο

Σόλμπεργκ ο δεύτερος: Ο 24χρονος Όλιβερ κυριάρχησε στην Εσθονία για την παρθενική του νίκη στο WRC

AUTOMOTO

Σόλμπεργκ ο δεύτερος: Ο 24χρονος Όλιβερ κυριάρχησε στην Εσθονία για την παρθενική του νίκη στο WRC

ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΝΕΑΝΙΔΩΝ Κ17/ ΤΕΛΙΚΗ ΦΑΣΗ Πρωταθλητής ο ΝΟ Βουλιαγμένης στη διαδικασία των πέναλτι, 11-10 τον Πανιώνιο (pics)

ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΝΕΑΝΙΔΩΝ Κ17/ ΤΕΛΙΚΗ ΦΑΣΗ Πρωταθλητής ο ΝΟ Βουλιαγμένης στη διαδικασία των πέναλτι, 11-10 τον Πανιώνιο (pics)

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΑΝΔΡΩΝ Συγκλονιστική η Εθνική, τορπίλισε την Ιταλία, 17-11, μπήκε στην παγκόσμια 4άδα και βλέπει κορυφή (pics)

ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΑΝΔΡΩΝ Συγκλονιστική η Εθνική, τορπίλισε την Ιταλία, 17-11, μπήκε στην παγκόσμια 4άδα και βλέπει κορυφή (pics)

ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΝΕΑΝΙΔΩΝ Κ17/ ΤΕΛΙΚΗ ΦΑΣΗ Φουντώνουν οι μάχες στα Χανιά - Τα ζευγάρια των ημιτελικών (pics)

ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΝΕΑΝΙΔΩΝ Κ17/ ΤΕΛΙΚΗ ΦΑΣΗ Φουντώνουν οι μάχες στα Χανιά - Τα ζευγάρια των ημιτελικών (pics)