04
Mon, Aug
485 New Articles

Τι συνέβη ξαφνικά στη Ferrari και αντί να κερδίσει έχασε ακόμα και το βάθρο στην Ουγγαρία

Τι συνέβη ξαφνικά στη Ferrari και αντί να κερδίσει έχασε ακόμα και το βάθρο στην Ουγγαρία

AUTOMOTO
Τι συνέβη ξαφνικά στη Ferrari και αντί να κερδίσει έχασε ακόμα και το βάθρο στην Ουγγαρία

Ο Λεκλέρ στη διάρκεια του αγώνα της Βουδαπέστης “εξερράγη” στη ραδιοεπικοινωνία με τον μηχανικό του Μπράιαν Μπότσι, λέγοντας ότι “αν με είχατε ακούσει τώρα το αυτοκίνητο δεν θα είχε γίνει αδύνατον να το οδηγήσω”, αφήνοντας να εννοηθεί ότι η πτώση της απόδοσης της SF-25 στο μέσον του αγώνα, και ενώ ο 27χρονος ήταν πρωτοπόρος, προέκυψε από ένα πρόβλημα στην προετοιμασία του μονοθεσίου από την ομάδα.

Ο Μονεγάσκος είχε κερδίσει την προηγούμενη ημέρα την πολ ποζίσιον με μια Ferrari που ήταν 0,4’’ πιο αργή από τις McLaren, χάρη σε έναν εξαιρετικό του γύρο αλλά κυρίως στην απότομη και ισχυρή αλλαγή του ανέμου που χάλασε την αεροδυναμική της MCL39 σε κρίσιμα σημεία της πίστας – όπως εξήγησαν μετά τις κατατακτήριες τα μέλη της McLaren.

Βάσει της ανωτερότητας της McLaren, και έπειτα από την πτώση του Λάντο Νόρις στην 5η θέση στην εκκίνηση, το σενάριο που φαινόταν να εξυφαίνεται αρχικά στο GP της Ουγγαρίας ήταν πως ο Όσκαρ Πιάστρι με κάποιον τρόπο -και με κοινή στρατηγική δύο πιτ-στοπς- θα αξιοποιούσε την ταχύτητα της MCL39 για να περάσει τον Λεκλέρ για τη νίκη.

Όμως δεν συνέβη έτσι: ο Λεκλέρ ήταν σε θέση σχεδόν στο πρώτο μισό του αγώνα να κρατά απόσταση ασφαλείας από τον Αυστραλό στην κορυφή – με μια Ferrari που είχε απρόσμενα ταχύ γυρολόγιο, ρυθμό που εξέπληξε τη McLaren. Πώς είναι δυνατόν να ήταν η SF-25 ξαφνικά τόσο γρήγορη;

Το ιταλικό μονοθέσιο ήταν ρυθμισμένο πολύ χαμηλά στο έδαφος, και φαινόταν από τις σπίθες που απέρρεαν από την ουρά του με το βαρύ φορτίο καυσίμου στην αρχή του αγώνα. Αυτή η επιλογή θα έκανε την αεροδυναμική να αποδίδει εξαιρετικά, αλλά έκρυβε και ένα μεγάλο ρίσκο: να φθαρεί υπερβολικά το ξύλινο τμήμα του δαπέδου, τόσο που να απέφερε τον αποκλεισμό βάσει του κανονισμού που προβλέπει το όριο φθοράς αυτού του εξαρτήματος.

Ο Σαρλ Λεκλέρ στην εκκίνηση του GP Ουγγαρίας 2025 Scuderia Ferrari Press Office

Συνεπώς, κρίνοντας ότι το Χανγκαρόρινγκ είχε τις προδιαγραφές για την καλύτερη φετινή εμφάνιση της Scuderia (αν θυμηθούμε και την ταχύτητά της στο παρεμφερές Μονακό), η ιταλική ομάδα αποφάσισε να το ρισκάρει: να πάρει μια καλή θέση εκκίνησης με το δάπεδο ρυθμισμένο πολύ χαμηλά στο έδαφος, να κρατήσει την πρωτοπορία του αγώνα και έπειτα -για να αποτρέψει τη φθορά του ξύλινου τμήματος- να αυξήσει το ύψος με μια σειρά από μέτρα.

Τα μέτρα αυτά είναι βασικά δύο: η αύξηση των πιέσεων και των ελαστικών και η ρύθμιση του κινητήρα σε λίγο πιο αδύναμο mode ώστε με χαμηλότερη τελική ταχύτητα να μην βυθίζεται από την άντωση το μονοθέσιο τόσο πολύ προς το έδαφος – αποφεύγοντας, έτσι, την τριβή του υπογαστρίου στην άσφαλτο και την περαιτέρω φθορά της ξύλινης επιφάνειας του δαπέδου.

Η επιλογή της πολύ χαμηλής ρύθμισης του δαπέδου από το έδαφος συνέβαλλε καίρια στην πολ ποζίσιον του Λεκλέρ. Η ρύθμιση αυτή δεν χαλά τη ροή του αέρα που περνά κάτω από τον δάπεδο όταν το αυτοκίνητο συναντά έναν ισχυρό εγκάρσιο άνεμο – σαν αυτό που χάλασε την απόδοση των McLaren στις κατατακτήριες.

Στην περίπτωση της Ferrari, ο εγκάρσιος αυτός άνεμος δεν χάλασε, λοιπόν, την παραγωγή άντωσης από το δάπεδο καθώς η χαμηλότερη ρύθμιση της Ferrari είχε σφραγίσει καλύτερα τον αέρα που περνούσε κάτω από αυτό, και παράλληλα η λίγο υποστροφική ρύθμιση της SF-25 βοηθούσε επιπλέον σε αυτό το έργο.

Florent Gooden / DPPI / Scuderia Ferrari Press Office

Ο άνεμος συνεχίστηκε έντονος και στα πρώτα στάδια του αγώνα της Κυριακής, οπότε ο Λεκλέρ εξακολουθούσε να εκμεταλλεύεται την περίσταση και το χαμηλό ύψος του δαπέδου της Ferrari από το έδαφος για να πετυχαίνει το απρόσμενα ταχύ του γυρολόγιο.

Όμως, λίγο πριν το μέσον του αγώνα, η ταχύτητα και ο ρυθμός της Ferrari γκρεμίστηκαν ολοκληρωτικά. Ο Λεκλέρ ανέφερε, εκνευρισμένος, ότι το αυτοκίνητο “δεν οδηγείται” και ότι “θα είναι θαύμα αν ανέβουμε ακόμα και στο βάθρο”. Δεν έγινε, το θαύμα αυτό, καθώς εκτός από τον Πιάστρι τον πέρασε ακόμα και ο Ράσελ με τη Mercedes.

Οκτώ γύρους μετά το πρώτο του πιτ-στοπ, στον 27ο, ένα μήνυμα του Μονεγάσκου περιέγραφε την ανησυχητική κατάσταση για τη Scuderia. “Μπορώ να αισθανθώ [τώρα] αυτό που συζητήσαμε πριν τον αγώνα. Πρέπει να το συζητάμε αυτό πριν το κάνουμε… θα χάσουμε τον αγώνα με αυτό το πράγμα. Χάνω πολύ χρόνο τώρα”, είπε στον Μπότσι.

Τι συνέβαινε; Η Ferrari έκανε αυτό που είχε σκεφτεί: αύξησε τις πιέσεις των ελαστικών για να αυξήσει το ύψος από το έδαφος, να περιορίσει τη φθορά του ξύλινου τμήματος του δαπέδου και να τερματίσει τον αγώνα χωρίς να κριθεί παράνομη.

Μόνο που η αύξηση των πιέσεων των ελαστικών μετά από 8 γύρους υπερθέρμανε τη γόμα, και ο Λεκλέρ άρχισε να χάνει την ταχύτητά του. Η ώρα για το δεύτερο πιτ-στοπ ήρθε στον 40ό γύρο, η Ferrari δεν ήταν όσο γρήγορη ήλπιζε με τη φρέσκια σκληρή γόμα, και ο Πιάστρι περίμενε 5 γύρους πριν κάνει το δικό του δεύτερο πιτ-στοπ, ώστε με πιο φρέσκα ελαστικά να έχει πλεονέκτημα πρόσφυσης για να περάσει τον Μονεγάσκο.

Έτσι έγινε, και ο Αυστραλός πέρασε άνετα τον Λεκλέρ με το DRS στο τέλος της ευθείας στον 51ο γύρο. Και τότε ακολούθησε η δεύτερη “έκρηξη” του Λεκλέρ: “Αν με είχατε ακούσει, θα είχα βρει έναν διαφορετικό τρόπο να χειριστώ αυτά τα θέματα… Το αυτοκίνητο τώρα δεν οδηγείται με τίποτα”.

Μιλώντας στο Sky Sports F1 μετά το τέλος του αγώνα, ο Ράσελ είπε ότι η Mercedes είχε υποπτευθεί τα παραπάνω: “Είδα πόσο αργός ήταν [ο Λεκλέρ], οπότε υποπτεύθηκα ότι κάτι δεν πήγαινε καλά. Δεν πρόκειται [ο Λεκλέρ] να σας πει ότι ήταν πολύ κοντά στο να είναι παράνομοι. Το μόνο που μπορούμε να σκεφτούμε είναι ότι είχαν ρυθμίσει το αυτοκίνητο πολύ χαμηλά στο έδαφος και ότι χρειάστηκε να αυξήσουν τις πιέσεις των ελαστικών στο τελευταίο stint.

Φάνηκε να είχαν ένα mode που έκανε τον κινητήρα πιο αργό στο τέλος της ευθείας, που είναι το σημείο όπου έχεις τη μεγαλύτερη φθορά του δαπέδου. Αυτό είναι το μόνο που μπορούμε να σκεφτούμε βάσει του γυρολογίου τους και του mode του κινητήρα που είχαν επιλέξει”, κατέληξε ο οδηγός της Mercedes.

Μιλώντας στον Τύπο μετά τον αγώνα, ο Λεκλέρ θέλησε να εξηγήσει όσα άφησε να εννοηθούν στη ραδιοεπικοινωνία, αποδίδοντας την ραγδαία πτώση της απόδοσης της Ferrari σε ένα πρόβλημα που παρουσιάστηκε στο σασί. Το οποίο επανέλαβε και ο διευθυντής της ομάδας, Φρεντ Βασέρ.

“Πρέπει να πάρω πίσω όσα είπα στη ραδιοεπικοινωνία, γιατί νόμιζα ότι το πρόβλημα προερχόταν από κάτι συγκεκριμένο, αλλά μόλις βγήκα από το μονοθέσιο έλαβα περισσότερες πληροφορίες – και τελικά επρόκειτο για ένα ζήτημα που σχετιζόταν με το σασί και όχι κάτι που θα μπορούσαμε να έχουμε κάνει διαφορετικά”, τόνισε ο Μονεγάσκος.

Ο Σαρλ Λεκλέρ με τη Ferrari SF-25 στο GP Ουγγαρίας 2025 Scuderia Ferrari Press Office

O 27χρονος συνέχισε σχετικά με την έκρηξή του στη ραδιοεπικοινωνία λέγοντας ότι πίστεψε αρχικά ότι την αλλαγή στη συμπεριφορά της SF-25 προκάλεσε μια αλλαγή στη ρύθμιση της εμπρός πτέρυγας στο πρώτο πιτ-στοπ του.

Αλλά σε κάθε περίπτωση, το “πρόβλημα στο σασί” μπορεί κάλλιστα να παραπέμπει στην αύξηση του ύψους από το έδαφος μέσω των αυξημένων πιέσεων του δεύτερού του σετ ελαστικών, καθώς και στην χαμηλότερη τελική ταχύτητα με το χαμηλότερο mode απόδοσης της μονάδας ισχύος ώστε να περιοριστεί η φθορά του δαπέδου.

“Πιστεύω ότι το πρόβλημα [στο δάπεδο] ήταν πολύ περίπλοκο, διαφορετικά θα το έβλεπαν και θα με είχαν ενημερώσει. Φαίνεται πως δεν ήταν και τόσο ορατό στα δεδομένα. Αλλά μπορούμε αναμφίβολα να επιβεβαιώσουμε ότι υπήρξε πρόβλημα”, συνέχισε ο Λεκλέρ.

Ίσως ο 27χρονος, βάσει όσων είπε στη ραδιοεπικοινωνία, να θέλησε να πάρει εκείνος τον έλεγχο της φθοράς του δαπέδου, αντί να ρυθμιστεί με τις πιέσεις των ελαστικών και τη ρύθμιση του κινητήρα. Όπως είχε κάνει και ο Χάμιλτον στο Σπα, με την τακτική “lift-and-coast”, δηλαδή του σηκώματος του γκαζιού στα σημεία που φθείρονταν το δάπεδο, πριν φτάσει στο σημείο φρεναρίσματος.

Οι Σαρλ Λεκλέρ και Φρεντ Βασέρ στο γκαράζ της Ferrari Scuderia Ferrari Press Office

Ο Φρεντ Βασέρ είπε ότι το θέμα, πάντως, δεν είναι τόσο απλό, και ότι η πτώση της απόδοσης της SF-25 στην Ουγγαρία ήταν πολύ πιο ραγδαία σε σχέση με άλλα GP φέτος που οι οδηγοί εφάρμοζαν το “lift-and-coast” για τον έλεγχο της φθοράς του δαπέδου.

“Οφείλω να πω πως η κατάσταση ήταν αρκετά περίεργη. Είχαμε τον απόλυτο έλεγχο για τους πρώτους 40 γύρους του αγώνα” δήλωσε ο Γάλλος. “Το πρώτο stint ήταν πολύ σταθερό. Το δεύτερο ήταν λίγο πιο περίπλοκο, αλλά ακόμη διαχειρίσιμο. Το τελευταίο, όμως, ήταν καταστροφή – το μονοθέσιο έγινε εξαιρετικά δύσκολο στην οδήγηση.

Έχασε εντελώς την ισορροπία του και δεν ξέρουμε ακόμα τι το προκάλεσε. Πρέπει να το διερευνήσουμε σε βάθος. Ίσως κάτι να έσπασε στο σασί ή σε κάποιο άλλο σημείο του αυτοκινήτου. Σε κάποια φάση, πραγματικά πίστεψα ότι δεν θα καταφέρναμε καν να τερματίσουμε”.

Ο Βασέρ κατέληξε: “Είχαμε κάνει όλη την προετοιμασία σωστά. Είχαμε εντοπίσει τις αδυναμίες και κατανοήσει τα κρίσιμα σημεία, αλλά ναι, είναι τρομερά απογοητευτικό, γιατί πιστεύω πως βρισκόμασταν σε θέση να πάρουμε την πρώτη μας νίκη για φέτος”.

Content Original Link:

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ sport24.gr

" target="_blank">

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ sport24.gr

Top Stories

«Ο Ολυμπιακός αναζητά κι άλλο σέντερ», υποστηρίζει η Telesport

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

«Ο Ολυμπιακός αναζητά κι άλλο σέντερ», υποστηρίζει η Telesport

Στη Μύκονο για τις καλοκαιρινές διακοπές του ο Εβάν Φουρνιέ

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Στη Μύκονο για τις καλοκαιρινές διακοπές του ο Εβάν Φουρνιέ

ΠΑΟΚ: Με Αράζ ή Ομόνοια στα playoffs του Conference League αν αποκλειστεί από την Βόλφσμπεργκερ

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

ΠΑΟΚ: Με Αράζ ή Ομόνοια στα playoffs του Conference League αν αποκλειστεί από την Βόλφσμπεργκερ

Παναθηναϊκός: Ο Παπαγιάννης άνοιξε την πόρτα…

ΜΠΑΣΚΕΤ

Παναθηναϊκός: Ο Παπαγιάννης άνοιξε την πόρτα…

Ο Μίτσιτς αποκάλυψε τις δύο ομάδες που βρέθηκε κοντά και ο Ολυμπιακός δεν ήταν μέσα σε αυτές

ΜΠΑΣΚΕΤ

Ο Μίτσιτς αποκάλυψε τις δύο ομάδες που βρέθηκε κοντά και ο Ολυμπιακός δεν ήταν μέσα σε αυτές

Ολυμπιακός: Η δεύτερη χρονιά του Φουρνιέ θα είναι τελείως διαφορετική!

ΜΠΑΣΚΕΤ

Ολυμπιακός: Η δεύτερη χρονιά του Φουρνιέ θα είναι τελείως διαφορετική!

Τζόκοβιτς: Ένας χρόνος μετά τον θρίαμβο στο Παρίσι (vids)

Tennis

Τζόκοβιτς: Ένας χρόνος μετά τον θρίαμβο στο Παρίσι (vids)

Οσάκα: "Θέλω περισσότερα, δεν μου αρκεί απλώς να είμαι υγιής"

Tennis

Οσάκα: "Θέλω περισσότερα, δεν μου αρκεί απλώς να είμαι υγιής"

Αλκαράθ: "Δεν θέλω να είμαι ο... διάδοχος του Ναδάλ"

Tennis

Αλκαράθ: "Δεν θέλω να είμαι ο... διάδοχος του Ναδάλ"

Έκλεισε η τεχνική "dream team" της Aston Martin -Έπιασε δουλειά ο πρώην τεχνικός διευθυντής της Ferrari

AUTOMOTO

Έκλεισε η τεχνική "dream team" της Aston Martin -Έπιασε δουλειά ο πρώην τεχνικός διευθυντής της Ferrari

Ο Ζακ Μπράουν θεωρεί ότι η F1 "θα είναι πιο υγιής" χωρίς τον Κρίστιαν Χόρνερ

AUTOMOTO

Ο Ζακ Μπράουν θεωρεί ότι η F1 "θα είναι πιο υγιής" χωρίς τον Κρίστιαν Χόρνερ

Τι συνέβη ξαφνικά στη Ferrari και αντί να κερδίσει έχασε ακόμα και το βάθρο στην Ουγγαρία

AUTOMOTO

Τι συνέβη ξαφνικά στη Ferrari και αντί να κερδίσει έχασε ακόμα και το βάθρο στην Ουγγαρία

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ Η ACT UNIBELL ΕΠΕ υποστήριξε τα

ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ Η ACT UNIBELL ΕΠΕ υποστήριξε τα

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ Το TherapyLab ήταν συνοδοιπόρος των Εθνικών ομάδων υδατοσφαίρισης προς την κορυφή του κόσμου

ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ Το TherapyLab ήταν συνοδοιπόρος των Εθνικών ομάδων υδατοσφαίρισης προς την κορυφή του κόσμου

Ο ΟΠΑΘΑ Πατρών στην Α2 Ανδρών

ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

Ο ΟΠΑΘΑ Πατρών στην Α2 Ανδρών