Έργο-ορόσημο για την ασφάλεια και την ανάπτυξη: Εγκαινιάζεται ο πολύπαθος οδικός άξονας Πάτρα-Πύργος - Τι λέει στα Παραπολιτικά ο Χρίστος Δήμας
Ύστερα από δεκαετίες µελετών, διαγωνισµών, προκηρύξεων, αντεγκλήσεων, καθυστερήσεων και πολλών ακόµα δεινών, ένα σχεδόν «στοιχειωµένο» έργο παραδίδεται στην κυκλοφορία. Αυτή την Πέµπτη, 31 Ιουλίου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα βρεθεί στη ΔυτικήΠελοπόννησο για να εγκαινιάσει τον αυτοκινητόδροµο Πάτρα - Πύργος, που έχει πια σχεδόν ολοκληρωθεί. Από αυτή την Πέµπτη και µετά, οι οδηγοί θα µπορούν να χρησιµοποιούν τα πρώτα 65 χιλιόµετρα του νέου αυτοκινητόδροµου και συγκεκριµένα από τον Πύργο µέχρι τον Αλισσό, ενώ τα επόµενα δέκα χιλιόµετρα προς την Πάτρα θα παραδοθούν εντός του Νοεµβρίου. Συνολικά το έργο περιλαµβάνει την κατασκευή του τµήµατος Πάτρα - Πύργος, µήκους 75 χιλιοµέτρων, µε διαπλάτυνση της υφιστάµενης Εθνικής Οδού (ΝΕΟ) στα πρώτα 13 χιλιόµετρα και νέα χάραξη για τα υπόλοιπα 62 χλµ. Πρόκειται για έναν αυτοκινητόδροµο υψηλών προδιαγραφών, µε διαχωρισµένο οδόστρωµα και ελεγχόµενη πρόσβαση σε όλο το µήκος του. Θα αποτελείται από δύο λωρίδες πλάτους 3,50 µέτρων και λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση, που χωρίζονται από ένα µεσαίο στηθαίο ασφαλείας από σκυρόδεµα. Επιπλέον, ο νέος δρόµος θα διαθέτει 9 ανισόπεδους κόµβους και ηµικόµβους, µε στόχο την οδική ασφάλεια και την οµαλή ροή κυκλοφορίας.
Οι εννέα ανισόπεδοι κόµβοι είναι:
- H/K Μιντιλόγλι περί τη Χ.Θ. 0+000
- Α/Κ ΒΙΠΕ περί τη Χ.Θ. 6+942
- Η/Κ Αλισσού περί τη Χ.Θ. 12+725
- Α/Κ Κάτω Αχαΐα περί τη Χ.Θ. 17+733
- Α/Κ Βάρδα περί τη Χ.Θ. 33+036
- Α/Κ Κυλλήνη περί τη Χ.Θ. 46+016
- Α/Κ Γαστούνη περί τη Χ.Θ. 53+675
- Α/Κ Αµαλιάδα περί τη Χ.Θ. 62+680
- Α/Κ Πύργος περί τη Χ.Θ. 73+843
Έργο-ορόσημο για την ασφάλεια και την ανάπτυξη - Μητσοτάκης: Πείσαµε τις υπηρεσίες της ΕΕ ότι το έργο αυτό έπρεπε να προχωρήσει
Αναφερόµενος ειδικά στην περίπτωση του Πάτρα - Πύργος και των προβληµάτων που είχε προκαλέσει η στρατηγική κατάτµησης που ακολούθησε, όπως επεσήµανε, η προηγούµενη κυβέρνηση, ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει τονίσει ότι «πείσαµε τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ότι το έργο αυτό έπρεπε να προχωρήσει όπως το είχαµε σχεδιάσει και να συγχρηµατοδοτηθεί από ευρωπαϊκούς πόρους». Οπως είπε χαρακτηριστικά απευθυνόµενος στους πολίτες της ευρύτερης περιοχής, «αυτή η διαπραγµάτευση δεν ήταν καθόλου εύκολη. ∆εν ήταν καθόλου απλή υπόθεση. Και για εµένα ήταν κι ένα προσωπικό στοίχηµα, διότι εγώ ο ίδιος είχα αναλάβει τη δέσµευση απέναντί σας ότι το έργο αυτό θα ολοκληρωθεί, οπότε πρέπει να σας πω ότι και εγώ κατανάλωσα σηµαντικό πολιτικό κεφάλαιο, προσπαθώντας να πείσω την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να κάνει το ορθό».Χρίστος Δήμας: Η ∆υτική Πελοπόννησος θα αποκτήσει µια υποδοµή που θα ενισχύσει την κοινωνική συνοχή και τις αναπτυξιακές προοπτικές της ευρύτερης περιοχήςΗ πρώτη φάση του έργου, µε προϋπολογισµό 99.828.465,86 ευρώ, υλοποιήθηκε εντός της Προγραµµατικής Περιόδου 2014-2020, ενώ η δεύτερη φάση, µε προϋπολογισµό 152.281.732,49 ευρώ, υλοποιείται στην τρέχουσα Προγραµµατική Περίοδο του ΕΣΠΑ 2021-2027. Το έργο ολοκληρώνει τον αυτοκινητόδροµο Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος, ενώ η κυβέρνηση έχει δεσµευθεί ότι ο δρόµος αυτός, σε σύγχρονη µορφή, θα φτάσει µέχρι την Ολυµπία.
Χρίστος ∆ήµας: Ένα έργο το οποίο περιµένει πολλά χρόνια η ∆υτική Πελοπόννησος
«Η παράδοση στην κυκλοφορία του αυτοκινητόδροµου Πάτρα - Πύργος αποτελεί ορόσηµο για το υπουργείο Υποδοµών και Μεταφορών, µε δεδοµένο ότι ολοκληρώνεται ένας οδικός άξονας που θα συµβάλλει καθοριστικά στην ασφαλή κυκλοφορία των οχηµάτων σε µια περιοχή που έχουν γίνει πολλά τροχαία ατυχήµατα και δυστυχήµατα», τονίζει µε δήλωσή του στα «Παραπολιτικά» ο υπουργός Υποδοµών και Μεταφορών, Χρίστος ∆ήµας.
«Πρόκειται, επίσης, για ένα έργο το οποίο περιµένει πολλά χρόνια η ∆υτική Πελοπόννησος, καθώς αντιµετώπισε πολλά προβλήµατα στην πρόοδό του, λόγω της οικονοµικής κρίσης, αλλά και των ατελέσφορων χειρισµών που έγιναν το 2015. Από τη στιγµή, όµως, που επανεντάχθηκε στη σύµβαση παραχώρησης της Ολυµπίας Οδού, το 2021, ο αυτοκινητόδροµος Πάτρα - Πύργος µετατράπηκε από αρνητικό σε θετικό παράδειγµα κατασκευής δηµόσιου έργου», συνεχίζει στη δήλωσή του ο αρµόδιος υπουργός.
«Οι εργασίες προχώρησαν µε γρήγορο ρυθµό, ενώ κατά τη διάρκειά τους, τον ∆εκέµβριο του 2023, το υπουργείο Υποδοµών και Μεταφορών προχώρησε και σε άµεσα µέτρα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας στον υφιστάµενο οδικό άξονα, µε αποτέλεσµα να µειωθεί κατακόρυφα ο αριθµός των ατυχηµάτων σε ποσοστό που προσεγγίζει το 90%. Ειδικότερα, από το 2024 µέχρι και σήµερα, δεν έγινε καµία µετωπική σύγκρουση. Ανάλογα µέτρα παρουσιάσαµε πριν από λίγες ηµέρες στα Χανιά και θα εφαρµοστούν στον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης. Με την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδροµου Πάτρα - Πύργος στο τέλος του 2025, θα έχουµε έναν σύγχρονο, ασφαλή, αυτοκινητόδροµο, ο οποίος θα συνδέει την Αθήνα, την Ελευσίνα, την Κόρινθο, την Πάτρα και τον Πύργο. Η ∆υτική Πελοπόννησος θα αποκτήσει µια υποδοµή που θα ενισχύσει την κοινωνική συνοχή και τις αναπτυξιακές προοπτικές της ευρύτερης περιοχής, προσφέροντας νέες δυνατότητες στο εµπόριο, τον τουρισµό και την αγροτική οικονοµία», υπογραµµίζει ο κ. ∆ήµας.
Δημοσιεύτηκε στα Παραπολιτικά
Content Original Link:
" target="_blank">